Co bude dál s ČSA?
Re: Co bude dál s ČSA?
provozní ztráta 2011 1,1 mld
provozní ztráta 2010 300 mio
provozní ztráta 2010 300 mio
Re: Co bude dál s ČSA?
a ještě něco pro pamětníky o černé nule:)
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonom ... stim-roce/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonom ... stim-roce/
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 276
- Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
- Bydliště: Pitěr
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
flyingblue píše:don_quijote píše:hafi píše:tak já bych v tom viděl číslo, kterýho se na idnes nedopočítali.
2010 prodeje za 2700, zisk 76.
2011 prodeje za 876, ztráta 241
=> zlepšení o cca 1,5 mliardy
Zbejvá přitlačit už jenom o pouhou miliardu a jsme v plusu
600M
Mně to vychází jako ztráta 1117 mil, krytá ze 876 mil prodejem douhodobýho majetku... ale účetnictví jinak moc nerozumím....
Re: Co bude dál s ČSA?
Vycházet to nijak nemůže, protože provozní ztrátu za loňský rok ani žádné další relevantní údaje nezveřejnily. Účetní zisk/ztráta o hospodaření nevypovídá.
Vybrané finanční ukazatele Českých aerolinií:
Položka 2011 (v tis. Kč) 2010 (v tis. Kč)
Celkové výnosy 16 905 211 21 518 307
Tržby z prodeje dlouhodobého majetku a materiálu 876 271 2 694 502
Celkové náklady 17 146 567 21 442 148
Vlastní kapitál 108 226 376 367
Základní kapitál 5 235 510 5 235 510
Hospodářský výsledek před zdaněním -241 356 76 159
Vybrané finanční ukazatele Českých aerolinií:
Položka 2011 (v tis. Kč) 2010 (v tis. Kč)
Celkové výnosy 16 905 211 21 518 307
Tržby z prodeje dlouhodobého majetku a materiálu 876 271 2 694 502
Celkové náklady 17 146 567 21 442 148
Vlastní kapitál 108 226 376 367
Základní kapitál 5 235 510 5 235 510
Hospodářský výsledek před zdaněním -241 356 76 159
Re: Co bude dál s ČSA?
HonzaLB píše:provozní ztráta 2011 1,1 mld
provozní ztráta 2010 300 mio
Provozní ztráta za rok 2011 je katastrofální výsledek, druhý nejhorší za posledních 10 let. Nastavená strategie firmy prostě nefunguje a stávající vedení by mělo být včetně dozorčí rady
rozprášeno. To je ovšem marné, v něco takového doufat.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
cimarosa píše:Provozní ztráta za rok 2011 je katastrofální výsledek, druhý nejhorší za posledních 10 let. Nastavená strategie firmy prostě nefunguje a stávající vedení by mělo být včetně dozorčí rady
rozprášeno. To je ovšem marné, v něco takového doufat.
Ztráta je již několik let uměle snižována rozprodejem všeho co má ještě nějakou hodnotu. Majetek už prakticky žádný nemají, tak co zbývá? Pokud mají tak kvalitní management jak tvrdí tak bych neváhal a některé kusy z vedení prodal stejně jako se prodávají fotbalisti, určitě o ně bude dračka mezi aerolinkami když mají takový tah na branku...
sorry za OT, ale už mně ty stabilně mizerné výsledky ČSA poněkud deprimují
Re: Co bude dál s ČSA?
České aerolinie jsou teď pro asijské kupce zajímavější, tvrdí jejich šéf
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... jejich-sef
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... jejich-sef
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
jdr píše:České aerolinie jsou teď pro asijské kupce zajímavější, tvrdí jejich šéf
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... jejich-sef
Ano, četl jsem při obědu, což byla chyba, neb jsem se u toho poněkud zakuckal hned u první otázky, cituji:
Šéfové evropských aerolinií už prý se vzájemně neptají, zda jsou v zisku, nebo ve ztrátě. Ptají se, jak moc velká ta ztráta je. HN: Jak odpovídáte za ČSA? MD: Že jsme v pohodě, vzhledem k tomu, co se na trhu děje. Myslím, že v jejich očích máme velký kredit za restrukturalizaci... Cítíme uznání...
Nevím, asi půjdu vrátit diplom z ekonomie. Ale určitě obdivuji schopnost sebeprezentace p. Dvořáka...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 180
- Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Tak jsem si to taky precet..........a to se snad ani neda komntovat
Re: Co bude dál s ČSA?
ještě je jeden rozhovor v Euru:-)
bohužel mi jaksi nevychází matematické počty...je tam tato věta:
Meziročně klesla provozní ztráta o více než 400 milionů korun.
ve 2010 byla provozní ztráta ...-351 mio CZK
loni 1,1 miliardy...
bohužel mi jaksi nevychází matematické počty...je tam tato věta:
Meziročně klesla provozní ztráta o více než 400 milionů korun.
ve 2010 byla provozní ztráta ...-351 mio CZK
loni 1,1 miliardy...
Re: Co bude dál s ČSA?
jdr píše:České aerolinie jsou teď pro asijské kupce zajímavější, tvrdí jejich šéf
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... jejich-sef
„Snížili jsme riziko, které ČSA pro letiště představuje. Jeho podíl klesl z padesáti procent na současných pětadvacet. Snížení se přitom podařilo nahradit jinými dopravci, na hospodaření letiště to tak nemá dopad.“
To rika nejvyssi sef CSA. Tak jsem konecne pochopil, proc vyhodili vsechny, kdo chteli CSA rozvijet.
Re: Co bude dál s ČSA?
BlueSky píše:jdr píše:České aerolinie jsou teď pro asijské kupce zajímavější, tvrdí jejich šéf
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... jejich-sef
„Snížili jsme riziko, které ČSA pro letiště představuje. Jeho podíl klesl z padesáti procent na současných pětadvacet. Snížení se přitom podařilo nahradit jinými dopravci, na hospodaření letiště to tak nemá dopad.“
No, je otázka, zda si tohle myslí i (stávající) vedení letiště. Ale udivující je schopnost prodávat prohru za vítězství.
Re: Co bude dál s ČSA?
cimarosa píše:No, je otázka, zda si tohle myslí i (stávající) vedení letiště. Ale udivující je schopnost prodávat prohru za vítězství.
Pokud mel od statu za ukol zrusit CSA s minimalnim dopadem na letiste, tak se mu celkem dari (az na situaci s Deltou samozrejme)..
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
HonzaLB píše:ještě je jeden rozhovor v Euru:-)
bohužel mi jaksi nevychází matematické počty...je tam tato věta:
Meziročně klesla provozní ztráta o více než 400 milionů korun.
ve 2010 byla provozní ztráta ...-351 mio CZK
loni 1,1 miliardy...
http://euro.e15.cz/archiv/report/nebe-j ... ane-777728
Je v tom pravda trochu rozpor, ale hlavně, že jsou s výsledkem spokojeni a dostanou třeba i nějaké ty prémie za "úspěšné" zvládnutí transformace. Ušetřili prý desítky až stovky milionů za to, že si transformaci udělali sami, bez externích poradců. Co na to asi říká Mr. Tvrdík?
Oceňuji zejména toto:
"Největším problémem byla neprůhlednost. Nikdo ve skutečnosti nevěděl, co způsobuje některé náklady, kam správně alokovat výnosy. Takže nebylo zřejmé, kde vzniká ta obrovská ztráta. A to bylo třeba vyjasnit."
Teď se třeba konečně dozvíme kolik stála ta loňská sranda "přímé lety z Bratislavy" vč. provozních a marketingových nákladů, nebo kolik vydělává "výkladní skříň", tedy lety do Abu Dhabi (opět rozdíl mezi tržbou a náklady vč. marketingových). Obávám se však, že i ta ekonomická průhlednost má svoje limity...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
romul píše:Oceňuji zejména toto:
"Největším problémem byla neprůhlednost. Nikdo ve skutečnosti nevěděl, co způsobuje některé náklady, kam správně alokovat výnosy. Takže nebylo zřejmé, kde vzniká ta obrovská ztráta. A to bylo třeba vyjasnit."
Teď se třeba konečně dozvíme kolik stála ta loňská sranda "přímé lety z Bratislavy" vč. provozních a marketingových nákladů, nebo kolik vydělává "výkladní skříň", tedy lety do Abu Dhabi (opět rozdíl mezi tržbou a náklady vč. marketingových). Obávám se však, že i ta ekonomická průhlednost má svoje limity...
Nejde o to, zda to muze vedet mudrujici verejnost, ale o to, zda o tom vi management
Takze jak jiste sam vis - to, co pada smerem k verenosti, muze mit vazbu na realitu jen velmi volnou.