Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

provozní ztráta 2011 1,1 mld
provozní ztráta 2010 300 mio


HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

a ještě něco pro pamětníky o černé nule:)
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonom ... stim-roce/

don_quijote
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 276
Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
Bydliště: Pitěr
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od don_quijote »

flyingblue píše:
don_quijote píše:
hafi píše:tak já bych v tom viděl číslo, kterýho se na idnes nedopočítali.
2010 prodeje za 2700, zisk 76.
2011 prodeje za 876, ztráta 241
=> zlepšení o cca 1,5 mliardy


Zbejvá přitlačit už jenom o pouhou miliardu a jsme v plusu :D


600M


Mně to vychází jako ztráta 1117 mil, krytá ze 876 mil prodejem douhodobýho majetku... ale účetnictví jinak moc nerozumím....

AirDroid
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 31
Registrován: 03. 04. 2012, 14:10
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od AirDroid »

Vycházet to nijak nemůže, protože provozní ztrátu za loňský rok ani žádné další relevantní údaje nezveřejnily. Účetní zisk/ztráta o hospodaření nevypovídá.


Vybrané finanční ukazatele Českých aerolinií:
Položka 2011 (v tis. Kč) 2010 (v tis. Kč)
Celkové výnosy 16 905 211 21 518 307
Tržby z prodeje dlouhodobého majetku a materiálu 876 271 2 694 502
Celkové náklady 17 146 567 21 442 148
Vlastní kapitál 108 226 376 367
Základní kapitál 5 235 510 5 235 510
Hospodářský výsledek před zdaněním -241 356 76 159

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od cimarosa »

HonzaLB píše:provozní ztráta 2011 1,1 mld
provozní ztráta 2010 300 mio

Provozní ztráta za rok 2011 je katastrofální výsledek, druhý nejhorší za posledních 10 let. Nastavená strategie firmy prostě nefunguje a stávající vedení by mělo být včetně dozorčí rady
rozprášeno. To je ovšem marné, v něco takového doufat.


romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

cimarosa píše:Provozní ztráta za rok 2011 je katastrofální výsledek, druhý nejhorší za posledních 10 let. Nastavená strategie firmy prostě nefunguje a stávající vedení by mělo být včetně dozorčí rady
rozprášeno. To je ovšem marné, v něco takového doufat.


Ztráta je již několik let uměle snižována rozprodejem všeho co má ještě nějakou hodnotu. Majetek už prakticky žádný nemají, tak co zbývá? Pokud mají tak kvalitní management jak tvrdí tak bych neváhal a některé kusy z vedení prodal stejně jako se prodávají fotbalisti, určitě o ně bude dračka mezi aerolinkami když mají takový tah na branku...

sorry za OT, ale už mně ty stabilně mizerné výsledky ČSA poněkud deprimují

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 271
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jdr »

České aerolinie jsou teď pro asijské kupce zajímavější, tvrdí jejich šéf
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... jejich-sef

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

jdr píše:České aerolinie jsou teď pro asijské kupce zajímavější, tvrdí jejich šéf
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... jejich-sef


Ano, četl jsem při obědu, což byla chyba, neb jsem se u toho poněkud zakuckal hned u první otázky, cituji:

Šéfové evropských aerolinií už prý se vzájemně neptají, zda jsou v zisku, nebo ve ztrátě. Ptají se, jak moc velká ta ztráta je. HN: Jak odpovídáte za ČSA? MD: Že jsme v pohodě, vzhledem k tomu, co se na trhu děje. Myslím, že v jejich očích máme velký kredit za restrukturalizaci... Cítíme uznání...

Nevím, asi půjdu vrátit diplom z ekonomie. Ale určitě obdivuji schopnost sebeprezentace p. Dvořáka...

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od manilair »

Tak jsem si to taky precet..........a to se snad ani neda komntovat :crazy:

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

ještě je jeden rozhovor v Euru:-)
bohužel mi jaksi nevychází matematické počty...je tam tato věta:
Meziročně klesla provozní ztráta o více než 400 milionů korun.

ve 2010 byla provozní ztráta ...-351 mio CZK
loni 1,1 miliardy...

BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od BlueSky »

jdr píše:České aerolinie jsou teď pro asijské kupce zajímavější, tvrdí jejich šéf
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... jejich-sef


„Snížili jsme riziko, které ČSA pro letiště představuje. Jeho podíl klesl z padesáti procent na současných pětadvacet. Snížení se přitom podařilo nahradit jinými dopravci, na hospodaření letiště to tak nemá dopad.“
To rika nejvyssi sef CSA. Tak jsem konecne pochopil, proc vyhodili vsechny, kdo chteli CSA rozvijet.

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od cimarosa »

BlueSky píše:
jdr píše:České aerolinie jsou teď pro asijské kupce zajímavější, tvrdí jejich šéf
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... jejich-sef


„Snížili jsme riziko, které ČSA pro letiště představuje. Jeho podíl klesl z padesáti procent na současných pětadvacet. Snížení se přitom podařilo nahradit jinými dopravci, na hospodaření letiště to tak nemá dopad.“

No, je otázka, zda si tohle myslí i (stávající) vedení letiště. Ale udivující je schopnost prodávat prohru za vítězství.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od gr09 »

cimarosa píše:No, je otázka, zda si tohle myslí i (stávající) vedení letiště. Ale udivující je schopnost prodávat prohru za vítězství.

Pokud mel od statu za ukol zrusit CSA s minimalnim dopadem na letiste, tak se mu celkem dari (az na situaci s Deltou samozrejme).. :)

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

HonzaLB píše:ještě je jeden rozhovor v Euru:-)
bohužel mi jaksi nevychází matematické počty...je tam tato věta:
Meziročně klesla provozní ztráta o více než 400 milionů korun.

ve 2010 byla provozní ztráta ...-351 mio CZK
loni 1,1 miliardy...


http://euro.e15.cz/archiv/report/nebe-j ... ane-777728

Je v tom pravda trochu rozpor, ale hlavně, že jsou s výsledkem spokojeni a dostanou třeba i nějaké ty prémie za "úspěšné" zvládnutí transformace. Ušetřili prý desítky až stovky milionů za to, že si transformaci udělali sami, bez externích poradců. Co na to asi říká Mr. Tvrdík?

Oceňuji zejména toto:

"Největším problémem byla neprůhlednost. Nikdo ve skutečnosti nevěděl, co způsobuje některé náklady, kam správně alokovat výnosy. Takže nebylo zřejmé, kde vzniká ta obrovská ztráta. A to bylo třeba vyjasnit."

Teď se třeba konečně dozvíme kolik stála ta loňská sranda "přímé lety z Bratislavy" vč. provozních a marketingových nákladů, nebo kolik vydělává "výkladní skříň", tedy lety do Abu Dhabi (opět rozdíl mezi tržbou a náklady vč. marketingových). Obávám se však, že i ta ekonomická průhlednost má svoje limity...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

romul píše:Oceňuji zejména toto:

"Největším problémem byla neprůhlednost. Nikdo ve skutečnosti nevěděl, co způsobuje některé náklady, kam správně alokovat výnosy. Takže nebylo zřejmé, kde vzniká ta obrovská ztráta. A to bylo třeba vyjasnit."

Teď se třeba konečně dozvíme kolik stála ta loňská sranda "přímé lety z Bratislavy" vč. provozních a marketingových nákladů, nebo kolik vydělává "výkladní skříň", tedy lety do Abu Dhabi (opět rozdíl mezi tržbou a náklady vč. marketingových). Obávám se však, že i ta ekonomická průhlednost má svoje limity...


Nejde o to, zda to muze vedet mudrujici verejnost, ale o to, zda o tom vi management :-)

Takze jak jiste sam vis - to, co pada smerem k verenosti, muze mit vazbu na realitu jen velmi volnou.


Odpovědět