Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JackBrno »

ivy píše:Je tady ale druhá rovina. Je fakt, že pan Šimáně ty šrouby utahuje fakt hodně. Ovšem to TVS pořád roste. A ti, kteří byli velkorysejší a nabízeli větší kvalitu už často nejsou. A myslím, že je pořád lepší mít v Čechách firmu, která občas (možná častěji než zdrávo) kulhá, než nemít žádnou. Ono je to i o pracovních příležitostech, o daních, o diverzifikaci ekonomiky atd.

Pěkně popsáno, je fakt, že TVS to jede na doraz, ale jak píšeš, v dnešní době to je v letectví jediná cesta, jak růst. Kdo se snaží být "hodnější", tak jde nemilosrdně do kopru. Navíc zrovna v letošní sezóně je to nadoraz v podstatě u všech a neplánovaně, protože takový růst nikdo asi nečekal. Výsledkem bylo to, že nebylo ani kde pronajmout náhradní letadla atd.


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

ivy píše:
Petr31 píše:
mandrinka píše:Hele Jacku už zas plácáš trochu nesmyly, pokud to nějak sleduješ, tak i v Německu se to obrací, aspoň po EU tím směrem, že cestovka prodává jakoby zvlášť ubytování a zvlášť letenku. Takže si klidně můžeš koupit jenom ubytování nebo i s dopravou. Donedávna takhle fungoval třeba AirBerlin. Takže už úplně neplatí, že si cestovka koupí celé letadlo, a pak ho nacpe koupáky, spíš to funguje teď tak, že cestovka si kupuje místa v letadle, takže spíš obráceně než jak funguje Tragédie.


...a co jsi nám svým dalším výkřikem do tmy hodlal / a důležitého sdělit? Většina běžných koupáků si logicky koupí u cestovky dopravu včetně ubytování, protože je to pro ně dohromady levnější a nemusí se o nic starat. Od té doby, co mám 2 děti, to dělám taky, neboť aspoň část starostí rád přenechám jiným. No a Air Berlin dávno dolítal....možná ta tebou popsaná inovativní politika byla jedním z posledních hřebíčků do rakve.
Jinak na adresu ČSA / TVS si klidně dále plácejte játra ostošest, ale nezapomínejte, že jinak vše vypadá zvenku a jinak zevnitř.. Tedy pokud je mezi vámi programovými kverulanty aspoň někdo, kdo nějakou firmu řídil, případně i vlastnil, o čemž pochybuji. No a nikdo vám nebránil trumfnout nabídku TVS na převzetí ČSA a mohli jste se předvést sami.


Já opravdu nevím, jak to vypadá uvnitř. Nicméně tu podmínku o řízení a vlastnění plním. Kromě toho mám nalétáno nějakých 500+ letů a to včetně takových dopravců, jako Air Koryo, Air Chatham, Yakutia, Aerosur, Amaszonas, Slov-Air atd. Snad už tedy mám nějaké malé právo na komentář. Jak jsem tady kdysi psal, můj vztah k ČSA se s probíhajícím časem posunoval od tzv. "srdeční záležitosti" až po "klidně, když není nic lepšího". Tím samozřejmě nemyslím jen cenu ale k tomu počet frekvencí, ze kterých si mohu vybrat, odletové časy, transfery (SVO, FRA - s ČSA mizerné) atd.

Nejvíce zklamán jsem byl s ČSA cca někdy v letech 2012-2016, tedy v době, kdy TVS ještě příliš ČSA neovlivňoval. Tehdy prakticky můj každý druhý let s ČSA byl nějaký průšvih z jejich strany. Namátkou zrušená Bukurešť, zrušené Porto, ATR z Nice, pseudobyznys v A-321 z Moskvy, notorická zpoždění z Frankfurtu a spousta dalších. Nicméně, jestli po Evropě na lince OK poletí metal Smartwings, ČSA nebo Go2Sky je mně dnes zcela buřt. Vzhledem k tomu, že letecká dopravě v Evropě je dnes na úrovni autobusu, ty drobné rozdíly pro cca dvouhodinový let jsou pod mojí rozlišovací úroveň. A mimochodem ten Burgas se Smartwings absolvuji už léta každý rok také a nepřipadá mně nijak šílený. Cca před 5 týdny mělo večer dvou a vícehodinové zpoždění na odletu z BOJ nějakých 80% letadel do celé Evropy. Prostě vše jede na doraz, nikde nejsou rezervy a malá chyba se přenese do celého systému. Proto mně připadá, že ty výkřiky "ode dneška, zítřka atd. už nikdy více s ČSA, protože už nejsou ČSA ale TVS" jsou póza. Ty původní ČSA s velmi oceňovanou kvalitou zmizely někdy po nástupu Luftjardy, resp. spíše po jeho odchodu a nutnosti řešit jeho průšvihy. Ale rozhodně ne teď.

Je tady ale druhá rovina. Je fakt, že pan Šimáně ty šrouby utahuje fakt hodně. Ovšem to TVS pořád roste. A ti, kteří byli velkorysejší a nabízeli větší kvalitu už často nejsou. A myslím, že je pořád lepší mít v Čechách firmu, která občas (možná častěji než zdrávo) kulhá, než nemít žádnou. Ono je to i o pracovních příležitostech, o daních, o diverzifikaci ekonomiky atd.


Děkuji za rozumný názor, velmi osvěžující čtení!

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Smurfx »

Víte tedy někdo, jak má vypadat flotila ČSA od začátku zimního letového řádu? Pouze ATR72 a půjčené B737 od TS? Ze dne na den se odstaví ATR42 i A319? Co posádky? Budou 737ky brandované ČSA nebo to bude vše jen Smart Wings?

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Smurfx píše:Víte tedy někdo, jak má vypadat flotila ČSA od začátku zimního letového řádu? Pouze ATR72 a půjčené B737 od TS? Ze dne na den se odstaví ATR42 i A319? Co posádky? Budou 737ky brandované ČSA nebo to bude vše jen Smart Wings?


No, vzhledem k tomu, že TVS si s marketingem a PR moc hlavu neláme, tak pochybuju, že dojde k rebrandingu, ale to je můj osobní odhad, rád bych se mýlil. Každopádně to složení flotily je fakt bizár.

Jinak, docela slušná oslava 95. výročí vzniku ČSA.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

Travel Service moc branding neresil, protoze litali zejmena chartery a tam to bylo a je fakt jedno.
Znacka SmartWings je celkem slusna, i kdyz dlouho byla, a v jiste mire stale je zanedbavana.

Co se tyce CSA, znacka ma stale svou hodnotu. m.j. tim, ze je soucasti SkyTeamu...
Kvalitou servisu jde o standardni aerolinku z, nazveme to, okrajove oblasti Evropy, s dobrym (ano, skutecne velice dobrym) shorthaul biznis produktem a rozumnym BoB produktem plne porovnatelnym treba s BA, IB, BT... Navic se v posledni dobe zlepsuje, a i kdyz je fakt hodne blbe, ze se opet vymenuji jety za ATRka, porad je toho min nez pred nekolika lety.


Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Smurfx »

Fabo píše:Travel Service moc branding neresil, protoze litali zejmena chartery a tam to bylo a je fakt jedno.
Znacka SmartWings je celkem slusna, i kdyz dlouho byla, a v jiste mire stale je zanedbavana.

Co se tyce CSA, znacka ma stale svou hodnotu. m.j. tim, ze je soucasti SkyTeamu...
Kvalitou servisu jde o standardni aerolinku z, nazveme to, okrajove oblasti Evropy, s dobrym (ano, skutecne velice dobrym) shorthaul biznis produktem a rozumnym BoB produktem plne porovnatelnym treba s BA, IB, BT... Navic se v posledni dobe zlepsuje, a i kdyz je fakt hodne blbe, ze se opet vymenuji jety za ATRka, porad je toho min nez pred nekolika lety.


Souhlas. Ja jsem se servisem ČSA spokojený a jako sky Team gold ff využívám a umím využívat výhody, které to nabízí. Dost tedy čekám, co Travel Service udělá třeba s ff programem.

Otazníků tady je hodně. Ví někdo, kdy s tím má jít Travel Service oficiálně ven? Zimní letový řád je za rohem...

sipi2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 31. 08. 2014, 17:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od sipi2 »

Asi je dost zbytečné psát tento příspěvek, ale prostě to musí ven. Kdyžtak to smažte nebo přesuňte, ale leze mi to bokem...

Dal jsem si Praha - Birmnigham - Praha, tam s KLM přes AMS (737/E90) a zpátky s naší slavnou ČSA (319). Nebudu to rozepisovat jen udělám takovou srovnávací tabulku:

On-line checkin - KLM - výběr sedadla zdarma / ČSA - zaplať 4,5 E.
Čas odletu - KLM - oba lety na čas / ČSA - v času boardingu teprve ohlašovali číslo brány. Dohanáno ale během letu.
Legroom - KLM - velmi solidní v obou letadlech / ČSA - strašná sardinákrna.
Občerstení - KLM oba lety základní pití zdarma + sendvič (i na 50 min letu AMS-BHX) / ČSA - zaplať skoro i za vzduch.

Nejlepší prostě bylo, když vám v letadle pustí obdivný klip jak má společnost dlouhou tradici a kde byla všude první a pak vám letuška začne mávat platebním terminálem před obličejem i když chcete obyčejnou ohřátou vodu s papírovým pytlíkem s čajovými odřezky....

Mě z toho srovnání ČSA jako stanardní letecká polečnost prostě nevychází...

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 262
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JiS_Progressus »

sipi2 píše:Asi je dost zbytečné psát tento příspěvek, ale prostě to musí ven. Kdyžtak to smažte nebo přesuňte, ale leze mi to bokem...

Dal jsem si Praha - Birmnigham - Praha, tam s KLM přes AMS (737/E90) a zpátky s naší slavnou ČSA (319). Nebudu to rozepisovat jen udělám takovou srovnávací tabulku:

On-line checkin - KLM - výběr sedadla zdarma / ČSA - zaplať 4,5 E.
Čas odletu - KLM - oba lety na čas / ČSA - v času boardingu teprve ohlašovali číslo brány. Dohanáno ale během letu.
Legroom - KLM - velmi solidní v obou letadlech / ČSA - strašná sardinákrna.
Občerstení - KLM oba lety základní pití zdarma + sendvič (i na 50 min letu AMS-BHX) / ČSA - zaplať skoro i za vzduch.

Nejlepší prostě bylo, když vám v letadle pustí obdivný klip jak má společnost dlouhou tradici a kde byla všude první a pak vám letuška začne mávat platebním terminálem před obličejem i když chcete obyčejnou ohřátou vodu s papírovým pytlíkem s čajovými odřezky....

Mě z toho srovnání ČSA jako stanardní letecká polečnost prostě nevychází...


Prosím, pokud to není tajné, prozradíš pro dokreslení ceny úseků?

bureaucrat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 25. 04. 2017, 12:53
Oblíbené typy letadel: A380
Pohlaví: muž
Bydliště: Královské Vinohrady
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od bureaucrat »

JiS_Progressus píše:
sipi2 píše:Asi je dost zbytečné psát tento příspěvek, ale prostě to musí ven. Kdyžtak to smažte nebo přesuňte, ale leze mi to bokem...

Dal jsem si Praha - Birmnigham - Praha, tam s KLM přes AMS (737/E90) a zpátky s naší slavnou ČSA (319). Nebudu to rozepisovat jen udělám takovou srovnávací tabulku:

On-line checkin - KLM - výběr sedadla zdarma / ČSA - zaplať 4,5 E.
Čas odletu - KLM - oba lety na čas / ČSA - v času boardingu teprve ohlašovali číslo brány. Dohanáno ale během letu.
Legroom - KLM - velmi solidní v obou letadlech / ČSA - strašná sardinákrna.
Občerstení - KLM oba lety základní pití zdarma + sendvič (i na 50 min letu AMS-BHX) / ČSA - zaplať skoro i za vzduch.

Nejlepší prostě bylo, když vám v letadle pustí obdivný klip jak má společnost dlouhou tradici a kde byla všude první a pak vám letuška začne mávat platebním terminálem před obličejem i když chcete obyčejnou ohřátou vodu s papírovým pytlíkem s čajovými odřezky....

Mě z toho srovnání ČSA jako stanardní letecká polečnost prostě nevychází...


Prosím, pokud to není tajné, prozradíš pro dokreslení ceny úseků?


To je poměrně zásadní otázka, ale věřím, že i tak může za jistých okolností vycházet v neprospěch ČSA.
Pokud vím, výběr sedadla není u ČSA zdarma pouze u nejlevnějšího tarifu Lite.
Když nasadí ČSA nějaký B737, tak je legroom fakt špatný, a zjevně to teď už bude standard. :-q
Srovnávat přesnost či dochvilnost aerolinek na dvou třech letech nemá žádný smysl, zvlášť když to ČSA během letu dohnaly.
Co se týče občerstvení tak souhlasím, že minimálně u vyššího tarifu Flex by k tomu snacku měli nabízet alespoň základní nápoje a nejenom kelímek s vodou. To je fakt bída. Na druhou stranu za 10, resp. 14 EUR se dá objednat gourmet menu, které podle mě poměrem cena/kvalita převyšuje to, co nabízí jiné aerolinky v rámci buy on board.

sipi2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 31. 08. 2014, 17:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od sipi2 »

Ok, uznávám že to s tím časem bylo trochu hnidopišství. Bylo to psáno hned po příletu, kdy to ve mě ještě trochu vřelo. Celé to bylo ale hlavně o pocitu, kdy jsem po 5,5 hodinách opouštěl letadlo KLM a říkal jsem si, to bylo fajn si zase zaletět, to jsem si to užil, a pak vylezete po 2 hodinách v Praze a jediný pocit je to byl sakra opruz, kde jsou taxíky...

"Co se týče občerstvení tak souhlasím, že minimálně u vyššího tarifu Flex by k tomu snacku měli nabízet alespoň základní nápoje a nejenom kelímek s vodou."

Ne, nebyl ani kelímek s vodou. To že není žádný snack by mně vůbec nepřekvapilo, natož nějak vytočilo, ale zde nebyl ani ten obyčejný kelímek vody za 00 Kč, pokud člověk nezaplatil. Nepotřebuji se na dovuhodinovém letu najíst, ale drobné osvěžení pohárkem vody bych a aerolinky která se hrdě řadí mezi standardní dopravce jednoznačně očekával.

Ceny letetek přesne nevím, kupoval jsem to jako balíček dohromady. Ale co vím, je že pokud by to bylo s ČSA tam i zpět, tak tuším asi 4 100 Kč, já ale z časových důvodů volil kombinaci s přestupem a ta vyšla na 5 300 Kč.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Jinak co se divam tak OK zredukovalo lety mez PRG a WAW o vikendech, Treba v NE meli obvykle 2 lety, tedka uz je jen jedna rotace a namisto odletu ve 1440 v 1535, Let v 1945 zmizel uplne.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od j.ree »

Celkove proridlo hodne spojeni v "siti" CSA ...

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Nemec »


jfk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 04. 05. 2011, 15:40
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jfk »



A mimochodem, kdyz jsem si to chtel nedavno koupit, tak az na fakture se objevilo, ze je to s mezipristanim v KLV :(

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od velpa.66 »

ČSA mění salonky v PRG

"Změna salonků na Letišti Václava Havla Praha

Všechny naše lety na Letišti Václava Havla Praha od října 2018 nově odbavuje společnost Menzies Aviation (Czech). V této souvislosti dochází také ke změně letištních salonků, které můžete před odletem či po příletu v Praze využívat. V Terminálech 1 a 2 jsou pro vás nově k dispozici salonky Menzies Aviation Lounge."


Odpovědět