Pokud je to pravda... Předpokládejme, že Eurowings chtěl expandovat do Prahy a tehdejší postavení ČSA bylo zajímavé. Zachoval by však Eurowings provoz samostatných ČSA? Nebyly by ČSA jen provozovatelem letů Eurowings?HighFlyer píše: ↑01. 12. 2024, 22:20Nabídka byla na stole před covidem (od Eurowings, člena skupiny LH). Ale premiérem byl tehdy Babiš a udělal si rychloprůzkum, z kterého vyšlo, že by mu prodej "národních" aerolinek nenáviděným "germánům" snížil podporu u jeho cílovky, takže si kluci s pézetek dali kafčo v Průhonicích a jeden druhého požádal, aby se tento prodej neuskutečnil.
Co bude dál s ČSA?
Re: Co bude dál s ČSA?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4130
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Na to už dnes asi odpověď nenajdeme, ale můžeme usuzovat podle toho, že si svůj samostatný provoz zachovali AUA, Swiss a Brussels, tak proč ne ČSA.
Re: Co bude dál s ČSA?
Lufthansa zajisté zachovala samotny provoz aerolinek, jež koupila, ale ty si psal o Eurowings. Proč by ČSA nekoupila přímo Lufthansa Group? Další otazkou je, proč by Němci vůbec měli zajem o společnost se třemi letadly (můj odhad počtu letadel v té době). To je pod rozlišovací schopnost Němců.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4130
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Ne, ne, to bylo jeste v dobe, kdy CSA mely 12+ letadel. A na konci roku ve vysledovce zisk (sice zadny zavratny, ale proste cerna cisla) a na uctech 1,5 mld. Kč.Robert píše: ↑04. 12. 2024, 18:18Lufthansa zajisté zachovala samotny provoz aerolinek, jež koupila, ale ty si psal o Eurowings. Proč by ČSA nekoupila přímo Lufthansa Group? Další otazkou je, proč by Němci vůbec měli zajem o společnost se třemi letadly (můj odhad počtu letadel v té době). To je pod rozlišovací schopnost Němců.
Proc se nejednalo o akvizici primo s matkou LH Group, ale meziclankem EW, nevim a dnes uz se to nedozvime. Tipoval bych, ze kvuli jednotnemu typu ve flotile (A319). Stejne tak uz s urcitosti nemohu rict, jestli meli plany zachovat CSA jako samostatnou aerolinku, ale spis bych se domnival, ze ano, prave proto, ze to jeste byla aerolinka, ne pozdejsi residuum. Mela dvoucifernou flotilu, síť destinaci, ziskovy byznys model a tak nejak znamou a respektovanou znacku. Podtrhuji, ze to je dnes, s odstupem 6-7 let, moje domněnka. Nebyl jsem u toho, ale tenkrat ke mne doputovaly informace od zdroju, ktere byly "poblíž".
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4130
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Jenom si dovolím přeptat se admina, proč ani po ukončení Osvědčení leteckého provozovatele nebylo vlákno ČSA - České aerolinie přesunuto do sekce Zaniklé letecké společnosti? Když zanikly SkyEurope, Central Connect Airlines nebo Discovery, tak byl přesun otázkou minut. Ale protože České aerolinie jsme měli rádi, tak se jejich vlákno na místo k tomu určené přesouvat nebude?
Re: Co bude dál s ČSA?
Brand ještě žije ...... https://www.csa.cz/
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4130
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Toto vlákno se jmenuje "Letecké společnosti - Česká republika < ČSA - České aerolinie". Definičním znakem letecké společnosti je Osvědčení leteckého dopravce a Provozní licence. Jak se píše v tom screenshotu od Úřadu pro civilní letectví, společnost České aerolinie se obou oprávnění vzdala, v důsledku čehož není možné o ní mluvit jako o dopravci, ani jako o letecké společnosti => do tohoto vlákna již nepatří.