Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
1
2%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
14
32%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
13
30%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
16
36%
 
Celkem hlasů: 44

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3707
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod HighFlyer » 10. 10. 2017, 14:17

Za vystoupeni ze SkyTeamu (stejne jako z kazde jine aliance) je mastna pokuta. Takze proc vystupovat, kdyz se SkyTeam do peti let stejne sam rozpadne? :twisted:


737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 424
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod 737 » 10. 10. 2017, 15:39

Nemyslím si, že by ČSA měly přecházet do jiné aliance, spíš jsem si říkal, jak celou situaci vyhodnotí TVS jakožto subjekt, který v žádné alianci není, jestli pro něj má nějaké benefity přístup do sitě SkyTeam nebo ne... Ale vzhledem k tomu, že za odchod z aliance se asi platí nějaké peníze, tak to TVS řešit nebude, no...

Jinak, diskuse o tom, jestli se z TVS/ČSA stane síťový dopravce, jsou podle mě mrtvé. To by muselo být podpořeno masivním kapitálem, který ovšem nikdo neposkytne, protože jsou takové plány nereálné. Je pravda, že Praha roste poměrně rychle, ale Evropa ani celý svět rozhodně dvouciferným tempem neroste, ten růst je poměrně pozvolný, takže tu nevidím prostor k vybudování druhé Lufthansy nebo British Airways.

TVS/ČSA se budou zaměřovat především na P2P linky po Evropě, které budou možná časem za pár let doplněny nějakou Čínou nebo Vietnamem, ale to bude jen pár linek. Těžiště bude zcela určitě v Evropě.

Na druhou stranu je pravda, že sousednímu LOTu se alespoň částečný síťový efekt podařilo vybudovat; nechce se mi věřit, že všechny ty nové dálkové spoje se zaměřují na P2P klientelu.. Zatímco se ČSA změnšovaly, LOT rostl.. možná kdyby ČSA bývaly zvolily v roce 2010 jinou strategii než rozprodávání všeho majetku a vyplácení si odměn pro management (Dvořák, Moreels apod.), mohlo to dnes vypadat jinak... Ale v současné situaci žádný prudký rozvoj neočekávám.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4038
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod prodejce » 10. 10. 2017, 18:49

Mě kdyby někdo před 10ti lety řekl, že za 10 let se zprivatizuje ČSA a že mi to bude tou dobou áááábsolutně jedno a nebude mi to stát už ani za příspěvek do fóra airways, tak bych mu nevěřil :)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5096
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod flyingblue » 10. 10. 2017, 19:05

prodejce píše:Mě kdyby někdo před 10ti lety řekl, že za 10 let se zprivatizuje ČSA a že mi to bude tou dobou áááábsolutně jedno a nebude mi to stát už ani za příspěvek do fóra airways, tak bych mu nevěřil :)


Co pred deseti, jeste pred peti :-)

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1795
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod vita » 11. 10. 2017, 01:47

Já to vždycky cítil v kostech - viz hned druhý příspěvek ve vláknu Kdo zprivatizuje ČSA - http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=8&t=1817

A výborná reakce na to: No nevim,nejak si nedovedu predstavit ze soukroma let.spol. s 10 letadly koupi statni podnik s 50letadly a pres 75pravidelnych letu denne...Spis nevim...

Jak se ten svět dokáže změnit za 11 let :biggrin:


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1166
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Robert » 11. 10. 2017, 11:12

prodejce píše:Mě kdyby někdo před 10ti lety řekl, že za 10 let se zprivatizuje ČSA a že mi to bude tou dobou áááábsolutně jedno a nebude mi to stát už ani za příspěvek do fóra airways, tak bych mu nevěřil :)


ČSA jsou taky jiné než před 10 lety. Tehdy měly podíl na Ruzyni snad přes 50 %, vlastnily spoustu činnosti a majetku, dnes mají tak 20 % a skoro nic nevlastní :) Velikostně se zmenšily někam mezi Air Baltic a Luxair.

Máš porovnání o kolik méně letenek ČSA prodáš dnes ve srovnání s dobou před 10 lety?

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3707
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod HighFlyer » 11. 10. 2017, 14:01

Robert píše:ČSA jsou taky jiné než před 10 lety. Tehdy měly podíl na Ruzyni snad přes 50 %, vlastnily spoustu činnosti a majetku, dnes mají tak 20 % a skoro nic nevlastní :) Velikostně se zmenšily někam mezi Air Baltic a Luxair.

To srovnani s Luxairem si velmi dobre pamatuji, udelal ho pred 10ti lety asi 2x prodejce. A trefil se dosti presne.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3707
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod HighFlyer » 11. 10. 2017, 14:05

Prispevek z 19.09. 2006:

dracoola píše:
vita píše:Travel Service(UNIMEX Group)


To je snad vtip ne???? :D :D :D :D

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1795
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod vita » 11. 10. 2017, 16:08

HighFlyer píše:
Robert píše:ČSA jsou taky jiné než před 10 lety. Tehdy měly podíl na Ruzyni snad přes 50 %, vlastnily spoustu činnosti a majetku, dnes mají tak 20 % a skoro nic nevlastní :) Velikostně se zmenšily někam mezi Air Baltic a Luxair.

To srovnani s Luxairem si velmi dobre pamatuji, udelal ho pred 10ti lety asi 2x prodejce. A trefil se dosti presne.


A je to docela smutný, vzhledem k tomu, že LUX projdou ročně 3 miliony cestujících a PRG 13 milionů...

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4038
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod prodejce » 11. 10. 2017, 18:42

HighFlyer píše:
Robert píše:ČSA jsou taky jiné než před 10 lety. Tehdy měly podíl na Ruzyni snad přes 50 %, vlastnily spoustu činnosti a majetku, dnes mají tak 20 % a skoro nic nevlastní :) Velikostně se zmenšily někam mezi Air Baltic a Luxair.

To srovnani s Luxairem si velmi dobre pamatuji, udelal ho pred 10ti lety asi 2x prodejce. A trefil se dosti presne.

Ano.

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod CheckFlyer » 18. 10. 2017, 21:17

Všimnul jsem si drobné chyby ve videu o novém pekingském letišti které se otevře v roce 2019. :) U jeho modelu tam na videu stojí vedle budovy letiště a A380 China Southern také dva Airbusy 320 ČSA, tak nevím. :) Třeba se něco chystá, ČSA si vytvoří v Pekingu nový hub a vytvoří regionální leteckou síť v Asii. Co my víme, třeba to tam Miloš domluvil. =))
Tady je to video: https://www.youtube.com/watch?v=Ou5jzw1WSu0 (čas 0:56)

jonapet
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 274
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod jonapet » 19. 10. 2017, 19:19

Já tam dokonce vidím 3. Tolik se jich sem tam nesejde ani na Ruzyni :D
Přílohy
csa3.png

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod CheckFlyer » 19. 10. 2017, 19:41

jonapet píše:Já tam dokonce vidím 3. Tolik se jich sem tam nesejde ani na Ruzyni :D


Týjo, to je zvláštní. Třeba ČSA ty Airbusy A320 neprodaly ale jen teď tajně lítají v Číně. Ale vážně, nechápu kde se jim vzalo tolik modelů ČSA? Někde jim zbyly navíc? :wtf:

Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 856
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Marty-t » 19. 10. 2017, 22:13

zapomínáte, že TVS právě koupil ČSA - no a ČSA v roce 2019 dodal Airbus 3 nová 320NEO (samozřejmě na leasing jehož cenu srazila synergie s TVS) . Přece jen v roce 2019 jsou piloti extrémně nedostatkoví a místo sjednocení typu flotily ČSA a TVS je důležité neztratit žádného klíčového zaměstnance - i za cenu 3 typů letadel. Ale hlavně se ČSA v roce 2019 od TVS naučila lítat dálkovky, a ohromně ve východní Evropě válcuje etablované dopravce a to hlavně novým produktem ala TVS - "dálkovky jedině přískoky vpřed, ale hlavně levně"...

Takže na obrázku jsou 3 A320 tom Pekingu se zrovna sešly 3 A320 - jedna přiskákala z PRG, druhá z BUD a třetí z WAW. :angel:

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod CheckFlyer » 20. 10. 2017, 19:50

Ano, ano. :D budu v tuto budoucnost doufat



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů