Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Dakota
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 12. 08. 2009, 22:05
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Dakota »

ČSA by mělo patřit 5 ATR - 4 starý dlouhý (ATR72 - OK-XFA až OK-XFD) a nebeský jezdec
(ATR42-300 - OK-VFI). A teď snad dosplácely 3 B737. Pokud ty boeingy dosud nejsou splacené, tak tento rok určitě budou.


Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Axe »

1) Okamzite rozpustit vrcholne vedeni

2) Zrusit 90% manazerskych pozic - k tomu okamzite propustit vsechny manazery, kteri nevzesli z zadneho vyberoveho rizeni (MBA, Toma, CEZ, Ministerstva ... apod.) - k tomu propustit vsechny jejich prime podrizene, ktere po jejich nastupu nastoupili bez vyberoveho rizeni.

3) Zrusit VESKERE odmeny typu "100% rocniho prijmu jako odmena" u dotcenych (450x) pozic.

4) Zvolit noveho presidenta firmy formou VYBEROVEHO rizeni. Podminka: 20 let praxe v oboru z toho 10 let v CSA.

5) Zrusit odmeny dozorci rady a predstavenstva.

6) Postupnou "lustraci" odhalit vsechny pozice, ktere byly obsazeny bez radne kvalifikace (t.j. vyberove rizeni = zadna praxe a zkusenost) a okamzite nahradit lidmi z CSA s praxi min. 5 let.

7) Snizit pocet ridicich stupnu na 1/3.

8.) Z vyse usetrenych prostredku 1/4 urcit na navyseni mezd zbylym zamestnancum. Degresivne ve smeru nahoru = motivace, ze to nekdo mysli konecne vazne = ochota pro firmu delat vice, nez musim.

9) Povinna konzultace rozhodovani v oblasti rizeni a marketingu s nejnizsimi stupni (= maji nejvice kontaktu se zakaznikem a ne nejake podivne tabulky, podle kterych to uz leta vychazi a pritom realny vysledek se blizi bankrotu).

10) Pujcka od statu ci nejake rozvojove banky, sestaveni programu rozvoje a expanze na zaklade podnetu nejnizsich ridicich stupnu a expanze smerem na vychod a jihovychod. Zmena produktu pro zakazniky. Jasne definovani co za svuj peniz dostanu; optimalizace "zbytku" cateringu na palube.

11) Vypovezeni vsech nenormalnich dodavatelskych podminek jako napriklad: 1 citron za 32 korun apod.

12) Prehodnoceni leasingovych smluv na A320 a jejich optimalizace i za cenu kratkodobeho znevyhodneni formou smluvnich pokut avsak z pohledu 10-leteho vyvoje. Nova jednani s vyrobci a/c ve smeru k tem nejekonomictejsim letounum A350 nebo 787 (ma na to TVS, ma na to i CSA!)

13) Vystoupeni ze SkyTeamu.

14) Navazeni spoluprace se StarAliance.


Atd. atd. atd. ...

Dakota
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 12. 08. 2009, 22:05
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Dakota »

Axe: tleskám. Toto všechno už měl udělat Lašák. A myslím, že kdyby v době svého příchodu přišel mazi lidi a takhle jim vyložil svůj plán, ne jen nějaké obecné žvásty, tak by za ním šlo minimálně půl firmy. Navíc si myslím a jsem přesvědčená, že lze ovlivnit i CZALPu, že kdyby se lidem na férovku řeklo, že firma nevydrží a na co budou použity peníze, získané od zaměstnanců, nemuselo by se ani navyšovat zaměstnancům, ba dokonce by nemuselo dojít ani k navýšení v r. 2007, kdy tehdy CZALPA měla nejvíc ze zaměstnanců a to kolem 15% narůst.

Jenže, když přijde pan Neomylný, který se rozhodne některá oddělení zrušit (konkrétně in-flight) a jeho rozhodnutí nezmění ani osobní schůzka s osobou, která in-flight založila a této osobě do očí řekne, že se rozhodl in-flight rozprášit (jako by to byla banda záškodníků), tak se nesmí divit, že je tak populární, jak je. Mimochodem - in-flight chce obnovit :oops:

Jo a do výběrového řízení na prezidenta společnosti se hlásím. :lol:

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zlin142 »

Axe píše:13) Vystoupeni ze SkyTeamu.

14) Navazeni spoluprace se StarAliance.


V čem by si tímhle pomohli?
Jestli sis nevšiml, tak v Evropě je to něco na způsob letecké "Třetí Říše" pod vedením Luftwaffe, což samo o sobě problém není, ale už teď je tam dost narváno. Nemluvě o tom, že tam je i o OS a ti mají na Výchdě dost silnou přítomnost a je to jejich "přidaná hodnota" v alianci, podobně jako v případě ČSA v SkyTeamu

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

V podstate souhlasim. Aliance uz byly rozebrany, ja bych jeste uvazoval o pozadavce na praxi 10 let u CSA pro noveho generala. Nejak nechapu kam ni chcete smerovat, totiz dostatek schopnych lidi s praxi v oboru se najde i jinde nez u CSA, zejmena v zahranici, pricemz ucast schopnejsiho manazera s relevantni praxi zvenci, a treba i s referencemi z uspesneho oziveni nektere jine AL, muze byt velice pravdepodobne prospesnejsi nez omezeni se na lidi z CSA, zvlast za stavu, kdyz byla CSA dlouhou dobu v oblasti topmenezmentu domenou politickych nominaci, a lidi zdola jednoduse nemaj zkusenosti.


martineek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 12. 08. 2009, 10:47
Oblíbené typy letadel: B747, B777, A340
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, MEX
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od martineek »

flyingblue píše:
Myslim, ze uz maji jenom dve stary ATR a tusim dve nebo tri stary 737.

Muzou prodavat "tradici" :-)



Tak to je potom parada, to se ani AF nedivim, ze vycouvala, i kdyz jim asi o letadla neslo....

flyingblue píše:
Je sice pravda, ze letadla jsou plnejsi, ale podivej se do Marana, Mojave nebo Victorville. Ty letiste jsou PLNY odstavenejch letadel. Takze je mene linek = vic lidi v konkretnich letadlech.



Jo souhlas, je to tím, že spoje byly optimalizovány a došlo k jejich redukci a tím i zvýšení počtu na některých linkách, navíc ty jsou i plné lidí co za letenku dají zlomek její skutečné hodnoty ve výprodeji. Ale i tak mi to nejde do hlavy ... něco je teda špatně :-) Plné letadlo a zisk žádný... To by se také mohlo stát, že za pár let bude létání jenom pro x vyvolených a v Evropě zústanou 3 - 4 společnosti, které dobu krize překonají...

martineek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 12. 08. 2009, 10:47
Oblíbené typy letadel: B747, B777, A340
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, MEX
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od martineek »

Axe píše:4) ....... z toho 10 let v CSA.
6) ...... nahradit lidmi z CSA s praxi min. 5 let.

Nechápu podmínku praxe z ČSA, naopak bych preferoval zkušenosti z jiných společností ze zahraničí, pokud by se tedy takový lidi vůbec našli ....
Axe píše:13) Vystoupeni ze SkyTeamu.
14) Navazeni spoluprace se StarAliance.

Taky nechápu moc přestup mezi StarAliancí a SkyTeam, když ve Star má už východní linky celkem dobře rozjeté OS / LH .... Co by to ČSA přineslo?

V ostatních bodech souhlasím plně s Tebou.

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Axe »

Zlin142 píše:
Axe píše:13) Vystoupeni ze SkyTeamu.

14) Navazeni spoluprace se StarAliance.


V čem by si tímhle pomohli?
Jestli sis nevšiml, tak v Evropě je to něco na způsob letecké "Třetí Říše" pod vedením Luftwaffe, což samo o sobě problém není, ale už teď je tam dost narváno. Nemluvě o tom, že tam je i o OS a ti mají na Výchdě dost silnou přítomnost a je to jejich "přidaná hodnota" v alianci, podobně jako v případě ČSA v SkyTeamu


To je jednoducha odpoved. Na zaklade praktickych zkusenosti za ta leta ve ST. AF tu byla v r. 1992 - negativni vysledek. Pak - kdoviproc - jsem se vrtli do ST (AF) - negaivni vysledek. Do tendru o CSA se prihlasila AF - negativni vysledek. Nikdy zadny vysledek a pokud, tak jen negativni.

Ano, nemuzu tvrdit, ze s LH by nam bylo skvele. Muzu ale tvrdit, ze lepe. Jakykoliv vysledek nez nula, ba dokonce minus je lepsi. Navic, geograficky mame (a vzdy jsme meli) blize k Nemcum nez k Francouzum. Tyto dva narody si rozumi jiste lepe. Nemec s Cechem si rozumi vzdy lepe, nez Nemec napriklad s Ukrajincem ... mimimalne proto, ze po tisice let meli stejne dejiny. A na takovemto zaklade se da dobre budovat obchodni spoluprace. Nechci pouzivat lacinou argumantaci, ale Skoda - VW je za vse dobrym prikladem (urcite pres mnohe problemy...).

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Axe »

Fabo píše:V podstate souhlasim. Aliance uz byly rozebrany, ja bych jeste uvazoval o pozadavce na praxi 10 let u CSA pro noveho generala. Nejak nechapu kam ni chcete smerovat, totiz dostatek schopnych lidi s praxi v oboru se najde i jinde nez u CSA, zejmena v zahranici, pricemz ucast schopnejsiho manazera s relevantni praxi zvenci, a treba i s referencemi z uspesneho oziveni nektere jine AL, muze byt velice pravdepodobne prospesnejsi nez omezeni se na lidi z CSA, zvlast za stavu, kdyz byla CSA dlouhou dobu v oblasti topmenezmentu domenou politickych nominaci, a lidi zdola jednoduse nemaj zkusenosti.


To proto, ze s nekvalitnimi odborniky z jinych oboru, kteri vcera varili sodovku a dnes sefuji pilotum mame zkusenosti a proto ze doba nam uz nedava sanci na experimenty. V historii se vzdy dedilo remeslo z generace na generaci. A bylo to videt. Dnes zijeme v dobe universalnich MBA neumetelu, kteri jiz ukazali, ze neumi nic, nebot nemaji v oboru praxi a nez zjisti, jak se veci maji delat, je nejenze pozde, ale hlavne ZLE! Rada velkych podniku, ktere funguji sto let si vychovavaji odborniky tzv. "kolecky". Vsude stravi chvilku a tak si z nej firma vytvari odbornika. To, co se v CSA stalo za 6 let od pana Tvrdika je, ze na postech, kde se vyzaduje znalost oboru sedi lide, kteri o oboru nevi vubec nic a firmu ridi za pomoci tabulek a cisel, ale nikoliv tak zvanym selskym rozumem. Vysledek se vazeni pratele prave projevil a "krize" toho nebyla pricinou, "krize" tomu byla jen katalyzatorem. Kdyby neprisla ta z vnejsku, prisla by pozdeji ta, kterou jsme si za doprovodu oslavnych reci pri lizani zmrzliny sami vyrobili.

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Axe »

martineek píše:
Axe píše:4) ....... z toho 10 let v CSA.
6) ...... nahradit lidmi z CSA s praxi min. 5 let.

Nechápu podmínku praxe z ČSA, naopak bych preferoval zkušenosti z jiných společností ze zahraničí, pokud by se tedy takový lidi vůbec našli ....
Axe píše:13) Vystoupeni ze SkyTeamu.
14) Navazeni spoluprace se StarAliance.

Taky nechápu moc přestup mezi StarAliancí a SkyTeam, když ve Star má už východní linky celkem dobře rozjeté OS / LH .... Co by to ČSA přineslo?

V ostatních bodech souhlasím plně s Tebou.


Dekuji.

Ad. 13) a 14): Uz jsem na to odpovidal, ale ted me napadl jeste dovetek: prineslo by nam to to, ze prave tento trh a slovanskou povahu Cech(oslovak) dobre zna a pro StarAlianci by to byl prinos. A prinos pro kolegu je dobrym zakladem pro prinos muj (Kennedy - myslim ze to byl on - rekl vsem znamou vetu a ja ji rad zopakuji a parafrazuji: Neptejme se, co by StarAliance prinesla nam, ptejme se co bychom mohli prinest a udelat pro StarAlianci).

Napadaji mne ruzne kontrukce, ale nechci je ted psat, protoze by se diskuse stocila jinym smerem. Rad bych, abychom v tomto tematu pokracovali na rovine puvodniho tematu.

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Axe »

Axe píše:1) Okamzite rozpustit vrcholne vedeni

2) Zrusit 90% manazerskych pozic - k tomu okamzite propustit vsechny manazery, kteri nevzesli z zadneho vyberoveho rizeni (MBA, Toma, CEZ, Ministerstva ... apod.) - k tomu propustit vsechny jejich prime podrizene, ktere po jejich nastupu nastoupili bez vyberoveho rizeni.

3) Zrusit VESKERE odmeny typu "100% rocniho prijmu jako odmena" u dotcenych (450x) pozic.

4) Zvolit noveho presidenta firmy formou VYBEROVEHO rizeni. Podminka: 20 let praxe v oboru z toho 10 let v CSA.

5) Zrusit odmeny dozorci rady a predstavenstva.

6) Postupnou "lustraci" odhalit vsechny pozice, ktere byly obsazeny bez radne kvalifikace (t.j. vyberove rizeni = zadna praxe a zkusenost) a okamzite nahradit lidmi z CSA s praxi min. 5 let.

7) Snizit pocet ridicich stupnu na 1/3.

8.) Z vyse usetrenych prostredku 1/4 urcit na navyseni mezd zbylym zamestnancum. Degresivne ve smeru nahoru = motivace, ze to nekdo mysli konecne vazne = ochota pro firmu delat vice, nez musim.

9) Povinna konzultace rozhodovani v oblasti rizeni a marketingu s nejnizsimi stupni (= maji nejvice kontaktu se zakaznikem a ne nejake podivne tabulky, podle kterych to uz leta vychazi a pritom realny vysledek se blizi bankrotu).

10) Pujcka od statu ci nejake rozvojove banky, sestaveni programu rozvoje a expanze na zaklade podnetu nejnizsich ridicich stupnu a expanze smerem na vychod a jihovychod. Zmena produktu pro zakazniky. Jasne definovani co za svuj peniz dostanu; optimalizace "zbytku" cateringu na palube.

11) Vypovezeni vsech nenormalnich dodavatelskych podminek jako napriklad: 1 citron za 32 korun apod.

12) Prehodnoceni leasingovych smluv na A320 a jejich optimalizace i za cenu kratkodobeho znevyhodneni formou smluvnich pokut avsak z pohledu 10-leteho vyvoje. Nova jednani s vyrobci a/c ve smeru k tem nejekonomictejsim letounum A350 nebo 787 (ma na to TVS, ma na to i CSA!)

13) Vystoupeni ze SkyTeamu.

14) Navazeni spoluprace se StarAliance.


Atd. atd. atd. ...


Ted cituji sam sebe, protoze se chci doplnit:

Zacali bychom z nuly, na tom neni nic spatneho. Kazdy muze upadnout i kdyz v tomto pripade do nas nekdo PORADNE drknul. Za 85 let jsme zase na nule. Ale jen ekonomicky. Mame tu zatim, na truc snaze mnohych, hromadu odborniku (ne protoze od nekud prisli, ale protoze tu 20 let jsou). Muzeme mit nadseni pro vec, kdyz vsem nekdo ukaze, ze to konecne mysli vazne. Mame potencial know-how a mame jmeno (i kdyz znacne posramocene). Proste umime to a bavi nas to.

Hlasuji pro akcni plan OK-YES a stary nefunkci plan OK-NO hodme do propadliste dejin i se vsemi, kteri zpusobili moralni i ekonomickou devastaci Ceskych Aerolinii, firmy, ktera prezila fasisty i komunisty a na truc mnohym bude zit dal!

Dakota
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 12. 08. 2009, 22:05
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Dakota »

Jsem za. A budou s vámi do toho moci jít i ti, kteří byli odejiti?

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Axe »

Dakota píše:Axe: tleskám.
Jo a do výběrového řízení na prezidenta společnosti se hlásím. :lol:


Dik. :wink:

A jste uz u fimy 10 let? Praxe v oboru 20 let ... ? Jinak mi nabidku neposilejte. Cas kompromisu skoncil vcera. Od dnesniho dne bez kompromisu a na 100%!

Tak co? :wink:

Dakota
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 12. 08. 2009, 22:05
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Dakota »

Byla jsem u firmy 21 let. Letos byla odejita pro nevhodné kecy.

Bude 21 let v provozu stačit? :D

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Axe »

Dakota píše:Byla jsem u firmy 21 let. Letos byla odejita pro nevhodné kecy.

Bude 21 let v provozu stačit? :D


:shock:

Myslim, ze YES ...


Odpovědět