Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

P3D
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 07. 07. 2018, 22:23
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od P3D »

Mat píše:ETOPS jsou zvláštní, bohužel nejrealističtější důvod asi bude, aby ho SmartWings mohly využívat na koupácké lety do Karibiku... Ale zase Korean nemá práva na častější lety ICN-PRG a linka ČSA je údajně i zisková...


Taky bych řekl...nyní je jen otázka, jestli ty koupacké lety budou létat z WAW (jak nyní GBB) nebo i z Prahy....ohledně té linky do Soulu jsem slyšel od několika znamých lidí, že linka letá uplně přecpaná....


Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

marthym píše:Ne, zisková (vzhledem k ceně pronájmu) opravdu není.


Zákulisní informace nemám, ale média linku většinou označují za nejziskovější, kterou ČSA mají. O moc výnosnější využití se pro YBA těžko najde. Leda, že by se nějak upravil letový řád, aby se tam nějaká exotika vklínila, ale to by asi nebylo úplně jednoduché.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

zbozivulekral píše:
Robert píše:Díky taky za fundované vysvětlení k současnému stavu ČSA. Je nějaký názor na to, proč si chce SmartWings převést lety do Ruska pod sebe? ČSA je v Rusku podle mě celkem etablovaná značka.


Protože do Ruska nesmíš lítat s pronajatým letadlem.

Z marketingového pohledu, jsem předpokládal, že značka ČSA zůstane pro pravidelné linky a Smartwings pro chartery a koupácké destinace. Teď ale vše nasvědčuje tomu, že do budoucna zůstane jen Smartwings...


No tak to by bylo pro SmartWings snad jednodušší a celkově výhodnější nějaká vhodná letadla na ČSA převést.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zbozivulekral »

Robert píše:No tak to by bylo pro SmartWings snad jednodušší a celkově výhodnější nějaká vhodná letadla na ČSA převést.


Nám se to tu tak zdát může, ale nikdo tady netušíme, co management sw plánuje..

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od krakra »

zbozivulekral píše:
Robert píše:Díky taky za fundované vysvětlení k současnému stavu ČSA. Je nějaký názor na to, proč si chce SmartWings převést lety do Ruska pod sebe? ČSA je v Rusku podle mě celkem etablovaná značka.


Protože do Ruska nesmíš lítat s pronajatým letadlem.

Z marketingového pohledu, jsem předpokládal, že značka ČSA zůstane pro pravidelné linky a Smartwings pro chartery a koupácké destinace. Teď ale vše nasvědčuje tomu, že do budoucna zůstane jen Smartwings...


Proč se do Ruska nesmí létat s pronajatým letadlem?, myslel jsem, že ČSA maji jenom pronajatá letadla.....
Děkuji za odpověď


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

krakra píše:
zbozivulekral píše:
Robert píše:Díky taky za fundované vysvětlení k současnému stavu ČSA. Je nějaký názor na to, proč si chce SmartWings převést lety do Ruska pod sebe? ČSA je v Rusku podle mě celkem etablovaná značka.


Protože do Ruska nesmíš lítat s pronajatým letadlem.

Z marketingového pohledu, jsem předpokládal, že značka ČSA zůstane pro pravidelné linky a Smartwings pro chartery a koupácké destinace. Teď ale vše nasvědčuje tomu, že do budoucna zůstane jen Smartwings...


Proč se do Ruska nesmí létat s pronajatým letadlem?, myslel jsem, že ČSA maji jenom pronajatá letadla.....
Děkuji za odpověď


Nesmí lítat ACMI pronájmy.

Yirina
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Příspěvky: 740
Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
Pohlaví: žena
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Yirina »

Mat píše:Já pořád nějakou mizivou naději do budoucna vidím v těch objednávkách A320neo, ale asi je otázkou času, kdy bude oznámeno, že se to ruší. Pak by ještě nějak mohla značka přežívat díky dálkovkám do Číny, které mají obrovský potenciál a o kterých se dlouho šuškalo, ale to taky už nevypadá moc nadějně. Bylo by ale opravdu nepochopitlené, kdyby SmartWings měl časem převzít naprostou většinu linek, vždyť národní dopravce by měl být otázkou hrdosti, obzvlášť s tradicí ČSA. Zároveň v konkurenci ostatních dopravců SmartWings nemůže obstát, cenově citlivou klientelu obslouží skutečné nízkonákladovky s výrazně nižšími cenami a rostoucí počet těch, kteří už nehledí jenom na cenu, dá přednost normální aerolince (a to samozřejmě i před ČSA operated by SmartWings).


Ten argument proč ČSA nemůže zaniknout, že je to zavedená značka a hrdý národní dopravce, je majitelům SW asi úplně u pr**** (pardon). Zrovna oni, kteří jakékoliv marketingové aktivity víceméně ignorují, na tohle nebudou slyšet...Jsou to tvrdí obchodníci, které zajímají jen prodané sedačky a pronajatá letadla a je jim úplně šumák pověst jejich aerolinky a že si všichni jen stěžují. Ať si stěžují, hlavně když lítaj a platěj.
Ráda bych se pletla, ale mám pocit, že tam bude i nějaká osobní averze z minulosti, kdy ČSA byly právě tou silnou prestižní společností, v porovnání s neoblíbenou TVS a jim se teď podařilo konkurenci převzít a rozebrat.

Jinak jsem slyšela, že SW dostaly slot na linku do EWR, tak proto možná ten ETOPs?

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Nemec »

Yirina píše:
Mat píše:Já pořád nějakou mizivou naději do budoucna vidím v těch objednávkách A320neo, ale asi je otázkou času, kdy bude oznámeno, že se to ruší. Pak by ještě nějak mohla značka přežívat díky dálkovkám do Číny, které mají obrovský potenciál a o kterých se dlouho šuškalo, ale to taky už nevypadá moc nadějně. Bylo by ale opravdu nepochopitlené, kdyby SmartWings měl časem převzít naprostou většinu linek, vždyť národní dopravce by měl být otázkou hrdosti, obzvlášť s tradicí ČSA. Zároveň v konkurenci ostatních dopravců SmartWings nemůže obstát, cenově citlivou klientelu obslouží skutečné nízkonákladovky s výrazně nižšími cenami a rostoucí počet těch, kteří už nehledí jenom na cenu, dá přednost normální aerolince (a to samozřejmě i před ČSA operated by SmartWings).


Ten argument proč ČSA nemůže zaniknout, že je to zavedená značka a hrdý národní dopravce, je majitelům SW asi úplně u pr**** (pardon). Zrovna oni, kteří jakékoliv marketingové aktivity víceméně ignorují, na tohle nebudou slyšet...Jsou to tvrdí obchodníci, které zajímají jen prodané sedačky a pronajatá letadla a je jim úplně šumák pověst jejich aerolinky a že si všichni jen stěžují. Ať si stěžují, hlavně když lítaj a platěj.
Ráda bych se pletla, ale mám pocit, že tam bude i nějaká osobní averze z minulosti, kdy ČSA byly právě tou silnou prestižní společností, v porovnání s neoblíbenou TVS a jim se teď podařilo konkurenci převzít a rozebrat.

Jinak jsem slyšela, že SW dostaly slot na linku do EWR, tak proto možná ten ETOPs?

No NYC se uvazoval jako linka z Kanaru, ale s MAXy... Ale muze to byt jakkoliv, zalezi jak se v TVS zrovna vyspi...

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od krakra »

Yirina píše:
Mat píše:Já pořád nějakou mizivou naději do budoucna vidím v těch objednávkách A320neo, ale asi je otázkou času, kdy bude oznámeno, že se to ruší. Pak by ještě nějak mohla značka přežívat díky dálkovkám do Číny, které mají obrovský potenciál a o kterých se dlouho šuškalo, ale to taky už nevypadá moc nadějně. Bylo by ale opravdu nepochopitlené, kdyby SmartWings měl časem převzít naprostou většinu linek, [color=#FF4000]vždyť národní dopravce by měl být otázkou hrdosti, ....
Ráda bych se pletla, ale mám pocit, že tam bude i nějaká osobní averze z minulosti, kdy ČSA byly právě tou silnou prestižní společností, v porovnání s neoblíbenou TVS a jim se teď podařilo konkurenci převzít a rozebrat.

Jinak jsem slyšela, že SW dostaly slot na linku do EWR, tak proto možná ten ETOPs?


Na druhou stranu, za současnou situaci může majitel ČSA, teda ten bývalý - stát, ten tam dosadil "slavného " [b]Jardu Tvrdíka
a potom ti manažeři potom - to byl konec ČSA.

A myslím si, že současná situace je lepší, než aby to byly stále státní aerolinky, teda ve vlastnictví státu, to by hrozilo, že by padaly letadla.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

Určitý problém může být, že Travel nemá v ČSA plných 100%. Pak by se dalo přikročit k tomu, že by se SmartWings velmi omezily a letadla i linky by se převedly pod ČSA, ta značka silnější samozřejmě je a potenciál na úspěch by byl větší než s lowcostovými SmartWings a skomírajícími ČSA. Pokud by tedy hrdost dovolila, samozřejmě...

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Nemec »

Mat píše:Určitý problém může být, že Travel nemá v ČSA plných 100%. Pak by se dalo přikročit k tomu, že by se SmartWings velmi omezily a letadla i linky by se převedly pod ČSA, ta značka silnější samozřejmě je a potenciál na úspěch by byl větší než s lowcostovými SmartWings a skomírajícími ČSA. Pokud by tedy hrdost dovolila, samozřejmě...

Vzhledem k zasti, ktera tam panuje to bude presne naopak a z CSA se udela jen prodejni kanal pro TVS/SW....

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od krakra »

Nemec píše:
Mat píše:Určitý problém může být, že Travel nemá v ČSA plných 100%. Pak by se dalo přikročit k tomu, že by se SmartWings velmi omezily a letadla i linky by se převedly pod ČSA, ta značka silnější samozřejmě je a potenciál na úspěch by byl větší než s lowcostovými SmartWings a skomírajícími ČSA. Pokud by tedy hrdost dovolila, samozřejmě...

Vzhledem k zasti, ktera tam panuje to bude presne naopak a z CSA se udela jen prodejni kanal pro TVS/SW....


Původ té zášti mě zajímá....

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od beardie »

ak si dobre spominam, tak CSA uvazovalo, ze TVS kupi, dalej konkurencia medzi HCA (Holiday Czech Airlines) a TVS

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od krakra »

beardie píše:ak si dobre spominam, tak CSA uvazovalo, ze TVS kupi, dalej konkurencia medzi HCA (Holiday Czech Airlines) a TVS


HCA - tu epizodku si pamatuji.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

Yirina píše:
Mat píše:Já pořád nějakou mizivou naději do budoucna vidím v těch objednávkách A320neo, ale asi je otázkou času, kdy bude oznámeno, že se to ruší. Pak by ještě nějak mohla značka přežívat díky dálkovkám do Číny, které mají obrovský potenciál a o kterých se dlouho šuškalo, ale to taky už nevypadá moc nadějně. Bylo by ale opravdu nepochopitlené, kdyby SmartWings měl časem převzít naprostou většinu linek, vždyť národní dopravce by měl být otázkou hrdosti, obzvlášť s tradicí ČSA. Zároveň v konkurenci ostatních dopravců SmartWings nemůže obstát, cenově citlivou klientelu obslouží skutečné nízkonákladovky s výrazně nižšími cenami a rostoucí počet těch, kteří už nehledí jenom na cenu, dá přednost normální aerolince (a to samozřejmě i před ČSA operated by SmartWings).


Ten argument proč ČSA nemůže zaniknout, že je to zavedená značka a hrdý národní dopravce, je majitelům SW asi úplně u pr**** (pardon). Zrovna oni, kteří jakékoliv marketingové aktivity víceméně ignorují, na tohle nebudou slyšet...Jsou to tvrdí obchodníci, které zajímají jen prodané sedačky a pronajatá letadla a je jim úplně šumák pověst jejich aerolinky a že si všichni jen stěžují. Ať si stěžují, hlavně když lítaj a platěj.
Ráda bych se pletla, ale mám pocit, že tam bude i nějaká osobní averze z minulosti, kdy ČSA byly právě tou silnou prestižní společností, v porovnání s neoblíbenou TVS a jim se teď podařilo konkurenci převzít a rozebrat.

Jinak jsem slyšela, že SW dostaly slot na linku do EWR, tak proto možná ten ETOPs?


Milá Jiřino, ačkoliv si Vás velice vážím a rád čtu vaše příspěvky a trip reporty, teď se domnívám, že s vámi cloumají emoce a díky svému předchozímu angažmá v ČSA se nejste schopná na současnou situaci podívat s odstupem a reálně a dostáváte se na argumentační úroveň, která Vám rozhodně nesluší :D

1. Za likvidaci ČSA nemůže dnešní TVS, ale bývalý majoritní vlastník stát, který vyslal soudruha Tvrdíka s jeho melody boys and girls řádit do ČSA za trestuhodného nezájmu dozorčí rady. A je třeba se podívat pravdě do očí a přiznat si, že spousta zaměstnanců se nechala ošálit zvýšením platů a novými benefity....(mobily, notebooky a služební audiny) a s novým vedením na likvidaci ČSA a odchodu "názorově nepohodlných" zaměstnanců aktivně spolupracovala. Tam by bylo potřeba pátrat, nikoliv v TVS. Případně by bylo dobře se zeptat pana Kalouska na kapitálový vstup Korean do ČSA....

2. TVS si jako soukromá firma neme dovolit socialistický přístup státu, který jen do ČSA dosypával peníze na úkor nás všech pomocí různých Osinků a Ajrotunelů. To Vám nevadilo??? TVS má akcionáře a ti rozhodují, neuděláme s tím nic, koneckonců jsou to jejich prostředky a těžko se divit, že je chtějí využívat efektivně. Vámi zmiňovaná zavedená značka ČSA je už řadu let jen naleštěná bída, jen si to prostě nechcete přiznat. Já s nimi přestal létat v únoru 2010 díky katastrofálním palubním službám - a především neuvěřitelné aroganci CC během 4 letů PRG - KBP a zpět. Naštěstí letenky platil zaměstnavatel, ale stejně to byl silný zážitek. Podotýkám, že k palubním posádkám mám kladný vztah :D , napsal jsem CC desítky pochval a nejsem cestující prudič.

3. Koncept národních ajrolinek jako rodinného stříbra je z mnoha důvodů už dávno překonaný a v malých zemích jako je ČR nemůže fungovat. Ostatně i velké národní ajrolinky na tom nejsou zrovna nejlíp. Stačí se podívat do Německa, Francie, Španělska a UK...

4. K té averzi TVS - ČSA... že byste nevěděla o Tvrdíkových bohatě medializovaných megalomanských plánech na akvizici TVS v době, kdy ČSA neměla prostředky na provoz? Dokonce zadal studii proveditelnosti externí firmě. No a díky té strašné TVS se ČSA pořád ještě objevuje na nebi ekonomice a logice navzdory :ymdevil:

5. Byly doby, kdy bych se nechal unášet emocemi stejně jako vy. Ta doba ale minula a víc mi na nebi chybí TWA a hlavně Pan Am. Co myslíte že se stane, když ČSA jako značka přestanou existovat? Odpovím si sám....vůbec nic. Jen je přesuneme do vlákna zaniklé letecké společnosti. Šťastný Nový rok.


Odpovědět