Yirina píše:Mat píše:Já pořád nějakou mizivou naději do budoucna vidím v těch objednávkách A320neo, ale asi je otázkou času, kdy bude oznámeno, že se to ruší. Pak by ještě nějak mohla značka přežívat díky dálkovkám do Číny, které mají obrovský potenciál a o kterých se dlouho šuškalo, ale to taky už nevypadá moc nadějně. Bylo by ale opravdu nepochopitlené, kdyby SmartWings měl časem převzít naprostou většinu linek, vždyť národní dopravce by měl být otázkou hrdosti, obzvlášť s tradicí ČSA. Zároveň v konkurenci ostatních dopravců SmartWings nemůže obstát, cenově citlivou klientelu obslouží skutečné nízkonákladovky s výrazně nižšími cenami a rostoucí počet těch, kteří už nehledí jenom na cenu, dá přednost normální aerolince (a to samozřejmě i před ČSA operated by SmartWings).
Ten argument proč ČSA nemůže zaniknout, že je to zavedená značka a hrdý národní dopravce, je majitelům SW asi úplně u pr**** (pardon). Zrovna oni, kteří jakékoliv marketingové aktivity víceméně ignorují, na tohle nebudou slyšet...Jsou to tvrdí obchodníci, které zajímají jen prodané sedačky a pronajatá letadla a je jim úplně šumák pověst jejich aerolinky a že si všichni jen stěžují. Ať si stěžují, hlavně když lítaj a platěj.
Ráda bych se pletla, ale mám pocit, že tam bude i nějaká osobní averze z minulosti, kdy ČSA byly právě tou silnou prestižní společností, v porovnání s neoblíbenou TVS a jim se teď podařilo konkurenci převzít a rozebrat.
Jinak jsem slyšela, že SW dostaly slot na linku do EWR, tak proto možná ten ETOPs?
Milá Jiřino, ačkoliv si Vás velice vážím a rád čtu vaše příspěvky a trip reporty, teď se domnívám, že s vámi cloumají emoce a díky svému předchozímu angažmá v ČSA se nejste schopná na současnou situaci podívat s odstupem a reálně a dostáváte se na argumentační úroveň, která Vám rozhodně nesluší
1. Za likvidaci ČSA nemůže dnešní TVS, ale bývalý majoritní vlastník stát, který vyslal soudruha Tvrdíka s jeho melody boys and girls řádit do ČSA za trestuhodného nezájmu dozorčí rady. A je třeba se podívat pravdě do očí a přiznat si, že spousta zaměstnanců se nechala ošálit zvýšením platů a novými benefity....(mobily, notebooky a služební audiny) a s novým vedením na likvidaci ČSA a odchodu "názorově nepohodlných" zaměstnanců aktivně spolupracovala. Tam by bylo potřeba pátrat, nikoliv v TVS. Případně by bylo dobře se zeptat pana Kalouska na kapitálový vstup Korean do ČSA....
2. TVS si jako soukromá firma neme dovolit socialistický přístup státu, který jen do ČSA dosypával peníze na úkor nás všech pomocí různých Osinků a Ajrotunelů. To Vám nevadilo??? TVS má akcionáře a ti rozhodují, neuděláme s tím nic, koneckonců jsou to jejich prostředky a těžko se divit, že je chtějí využívat efektivně. Vámi zmiňovaná zavedená značka ČSA je už řadu let jen naleštěná bída, jen si to prostě nechcete přiznat. Já s nimi přestal létat v únoru 2010 díky katastrofálním palubním službám - a především neuvěřitelné aroganci CC během 4 letů PRG - KBP a zpět. Naštěstí letenky platil zaměstnavatel, ale stejně to byl silný zážitek. Podotýkám, že k palubním posádkám mám kladný vztah
, napsal jsem CC desítky pochval a nejsem cestující prudič.
3. Koncept národních ajrolinek jako rodinného stříbra je z mnoha důvodů už dávno překonaný a v malých zemích jako je ČR nemůže fungovat. Ostatně i velké národní ajrolinky na tom nejsou zrovna nejlíp. Stačí se podívat do Německa, Francie, Španělska a UK...
4. K té averzi TVS - ČSA... že byste nevěděla o Tvrdíkových bohatě medializovaných megalomanských plánech na akvizici TVS v době, kdy ČSA neměla prostředky na provoz? Dokonce zadal studii proveditelnosti externí firmě. No a díky té strašné TVS se ČSA pořád ještě objevuje na nebi ekonomice a logice navzdory
5. Byly doby, kdy bych se nechal unášet emocemi stejně jako vy. Ta doba ale minula a víc mi na nebi chybí TWA a hlavně Pan Am. Co myslíte že se stane, když ČSA jako značka přestanou existovat? Odpovím si sám....vůbec nic. Jen je přesuneme do vlákna zaniklé letecké společnosti. Šťastný Nový rok.