Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od krakra »

V tomto vláknu se přes 10 let řeší "Co bude dál s ČSA?" a teď se to asi konečně blíží k rozřešení.
Covid vůbec nepomohl, teda spíše pomáhá ke konci....

Česká Republika se octne bez svého dopravce, bez své letecké značky, bez svého brandu.

Samozřejmě jsem si to nepřál, ale takový je bohužel život.


H_K
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 10. 12. 2016, 19:15
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od H_K »

Podle mě je rozumné to zabalit, a až se covid přežene tak začít znova a lépe.

Jenom si to samozřejmě na začátku nikdo neuměl představit, co z toho bude...

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

Kdyby došlo na nejhorší, je nějaká naděje, že by se svázala značka ČSA s kódem OK a nabytí jinou společností by bylo možné jenom dohromady? Nebo by se to v klidu rozdělilo, OK prodalo Číňanům a značka ČSA skončila za pár šupů kdo ví kde?

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

Mat píše:
28. 02. 2021, 20:54
Kdyby došlo na nejhorší, je nějaká naděje, že by se svázala značka ČSA s kódem OK a nabytí jinou společností by bylo možné jenom dohromady? Nebo by se to v klidu rozdělilo, OK prodalo Číňanům a značka ČSA skončila za pár šupů kdo ví kde?
Kód OK je dvoupísmenný kód IATA. Podle mě pokud letecká společnost přestane fungovat, tak tento kód ztrácí a může jej získat jiná společnost, která bude potřebovat přidělit kód.

Fly OK je něco jiného, co jsem se teď díval, tak to ČSA mají zapsané jako ochrannou známku.

Jinak 2003 si ČSA nechali zapsat ochrannou známku YDEA:
C5D3A886-3E91-4728-B0CE-D7B3F7C72E12.gif
C5D3A886-3E91-4728-B0CE-D7B3F7C72E12.gif (12.16 KiB) Zobrazeno 10925 x
O tom jsem nikdy neslyšel.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mailand »

Ydea, to slyším taky poprvé. Hned mě teda napadlo "Why DEA" :think:


Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

Robert píše:
28. 02. 2021, 21:27
Kód OK je dvoupísmenný kód IATA. Podle mě pokud letecká společnost přestane fungovat, tak tento kód ztrácí a může jej získat jiná společnost, která bude potřebovat přidělit kód.
Zajímavé, takže by stačilo přerušit provoz a je po kódu? Přece jen tohle není jen tak nějaký kód, kéž by se na IATA zachovali rozumně, v nejhorším i kdyby ho nabídli Smartwings. S tím, že všechna česká letadla nesou tohle označení, tak by bylo hodně matoucí ho dát kamkoliv jinam než do ČR.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

Mat píše:
28. 02. 2021, 22:43
Robert píše:
28. 02. 2021, 21:27
Kód OK je dvoupísmenný kód IATA. Podle mě pokud letecká společnost přestane fungovat, tak tento kód ztrácí a může jej získat jiná společnost, která bude potřebovat přidělit kód.
Zajímavé, takže by stačilo přerušit provoz a je po kódu? Přece jen tohle není jen tak nějaký kód, kéž by se na IATA zachovali rozumně, v nejhorším i kdyby ho nabídli Smartwings. S tím, že všechna česká letadla nesou tohle označení, tak by bylo hodně matoucí ho dát kamkoliv jinam než do ČR.
No kdyby ČSA zastavily provoz a přišly by i o AOC, tak by asi bylo po kódu a mohla by jej získat jiná, například nová společnost.

Otázkou je, jestli je ten kód nějakou výhodou. ČSA to v minulosti využívaly v marketingu, pokud si pamatuji tak tu ve fóru Highflieger několikrát psal, že to byla spíš mýlka.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_cfr
Seškrtání provozu v nejhorším případě až na čtyři linky a přežití letošní sezony na základě finanční infuze z prodeje nadbytečných emisních povolenek. Tak by se dal ve zkratce popsat plán, jímž se vedení společnosti pokusí zachránit krachující České aerolinie.
V osekaném provozu si dopravce plánuje vylepšit financování z prodeje emisních povolenek. Ty totiž dopravce dostal přiděleny na základě provozního schématu předchozích let, kdy letecká doprava nebyla poznamenána koronavirovou krizí. Protože ale letošní rok bude značně omezený, chystá se přebytečné povolenky prodávat v rámci transparentního systému emisního obchodování s povolenkami (EU ETS).
Tak to jsem nečekal, že by přežití ČSA měly zajistit emisní povolenky.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

Nevim, kde berete tu ideu, ze znacka CSA jde do ztracena. Ja to vidim celkem jasne na pokus o snizeni nakladu ze strany TVS/smartu. Proste leta se malo, je potreba zbavit se posadek, Airbusy jsou se znovupovolenim maxu uplne zbytne, ATRka meli stejne pryc... tak co.

Znacka CSA bude nadale ve vlastnictvi QS, ti se ted mohou rozhodnout, zda ji docasne utlumi (a risknou tim, ze jim zaniknou nejake smluvni naroky, at to jsou treba sloty, codeshary nebo clenstvi ve ST), budou provozovat jako "virtualni" aerolinku pod AOC QS nebo treba naopak prevedou znacku Smart pod AOC OK, nebo ponechaj oba AOC (I kdyz to nevim zda pude, bez zamestnancu)

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od MEA »

Robert píše:
28. 02. 2021, 21:27
Mat píše:
28. 02. 2021, 20:54
Kdyby došlo na nejhorší, je nějaká naděje, že by se svázala značka ČSA s kódem OK a nabytí jinou společností by bylo možné jenom dohromady? Nebo by se to v klidu rozdělilo, OK prodalo Číňanům a značka ČSA skončila za pár šupů kdo ví kde?
Kód OK je dvoupísmenný kód IATA. Podle mě pokud letecká společnost přestane fungovat, tak tento kód ztrácí a může jej získat jiná společnost, která bude potřebovat přidělit kód.

Fly OK je něco jiného, co jsem se teď díval, tak to ČSA mají zapsané jako ochrannou známku.

Jinak 2003 si ČSA nechali zapsat ochrannou známku YDEA:

C5D3A886-3E91-4728-B0CE-D7B3F7C72E12.gif

O tom jsem nikdy neslyšel.
Ydea vyzerá hrozne, oproti tomu je aj Ostrava s tromi výkričníkmi hviezda...

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

A já jsem myslel, že mají ještě tu ochranu: https://zdopravy.cz/soud-poslal-ceske-a ... kol-76088/

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:
10. 03. 2021, 15:03
A já jsem myslel, že mají ještě tu ochranu: https://zdopravy.cz/soud-poslal-ceske-a ... kol-76088/
Chapter 7 je možno vyhlásit i během Chapter 11, když to udělá sám chráněnec;-) Česky řečeno, insolvenční návrh může podat dlužník sám na sebe i během ochranné lhůty / moratoria. Nemůže ho podat věřitel (o čemž je ta ochrana).

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od krakra »

Podle všeho mají ČSA 2-3 letadla, to je podle mě konec....
Kdo si objedná let s takovouto aerolinkou, podle mě nemůže dát jistotu, že to poletí.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

737ky Smartu su beznym javom na linkach CSA uz roky. Toho by som sa nebal

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

Vzhledem k tomu, že momentálně provozují čtyři linky s frekvencí v průměru tak tři lety týdně, opravdu bych neměl obavy, že tři letadla nebudou stačit...


Odpovědět