Co bude dál s ČSA?
Re: Co bude dál s ČSA?
Tak vcera jsem mel tu cest na letu OK903 vyzkouset echt prasecak v podani OK-MEI myslim na trase SVO-PRG. Priletel z Karlovych varu, v Y tride 30 rad kurevsky nepohodlnych sedacek co nejdou sklopit poradne a nemaji operatko na hlavu. Bylo plno. Jasny dukaz, ze A321 mely smysl.
S timto produktem at jdou nekam.
A to nemluvim o tom, ze letadlo priletelo 5min po planovanem boardingu, odlet o 1h pozdeji a vymluva? Provoz na SVO. To ze uz z Varu odletali o 35min pozdeji nic.
Prisle letim s SU
S timto produktem at jdou nekam.
A to nemluvim o tom, ze letadlo priletelo 5min po planovanem boardingu, odlet o 1h pozdeji a vymluva? Provoz na SVO. To ze uz z Varu odletali o 35min pozdeji nic.
Prisle letim s SU
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
tygrlive píše:Tak vcera jsem mel tu cest na letu OK903 vyzkouset echt prasecak v podani OK-MEI myslim na trase SVO-PRG. Priletel z Karlovych varu, v Y tride 30 rad kurevsky nepohodlnych sedacek co nejdou sklopit poradne a nemaji operatko na hlavu. Bylo plno. Jasny dukaz, ze A321 mely smysl.
S timto produktem at jdou nekam.
A to nemluvim o tom, ze letadlo priletelo 5min po planovanem boardingu, odlet o 1h pozdeji a vymluva? Provoz na SVO. To ze uz z Varu odletali o 35min pozdeji nic.
Prisle letim s SU
Jojo, to znam. PRYCNY
BTW vepredu v byznysu sou stejny ...
Re: Co bude dál s ČSA?
flyingblue píše:Jojo, to znam. PRYCNY
BTW vepredu v byznysu sou stejny ...
OK verzia NEK?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Kedze tema "CSA v Bratislave" je zamknuta, tak to davam aspon sem: uz je oficialne, ze CSA lietaju do BTS za dotacie oficialne skryte pod "marketingove sluzby" za 247500EUR. Dufam, ze EU na toto rozkradanie slovenskych dani patricne dohliadne...
Zdroj: https://www.facebook.com/46352416369264 ... nt_count=1
Zdroj: https://www.facebook.com/46352416369264 ... nt_count=1
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
rXD píše:Kedze tema "CSA v Bratislave" je zamknuta, tak to davam aspon sem: uz je oficialne, ze CSA lietaju do BTS za dotacie oficialne skryte pod "marketingove sluzby" za 247500EUR. Dufam, ze EU na toto rozkradanie slovenskych dani patricne dohliadne...
Zdroj: https://www.facebook.com/46352416369264 ... nt_count=1
Když se z peněz daňových poplatníků staví dálnice tak je to ok, ale když se stejným způsobem financuje, respektive podporuje letecká doprava, tak je to v nepořádku? Tomu teda fakt nerozumím...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
kuba.biker píše:Když se z peněz daňových poplatníků staví dálnice tak je to ok, ale když se stejným způsobem financuje, respektive podporuje letecká doprava, tak je to v nepořádku? Tomu teda fakt nerozumím...
Pokud se bude stavět za státní peníze dálnice Košice-Rožňava, je to v pořádku. Pokud to bude dálnice Bratislava-Komárno, tak to v pořádku není. To jsi ještě nepochopil?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Ked uz odbacate k dialniciam, tak by ste mali vediet (teda, len v pripade, ze by ste chceli byt objektivni), ze BA kraj ma najhustejsiu dialnicnu siet na Slovensku, zatialco KE kraj, napriek tomu, ze je jeden z najvacsich na Slovensku, mal do minuleho roku dokopy len 5km dialnic (teraz, po otvoreni R4 KE-hranica HU, sa to zvysilo na "ohromnych" 20km). Cize nie, ja hovorim, ze staci, ak sa rovnako intenzivne stavaju dialnice v BA a KE, a rovnako podporuje letisko v BA a KE, a na Slovensku bude vsetko v poriadku . Resp., nech ide BA kludne aj 2x tolko ako KE. Ale nie, ze na terminal BTS sa da 70mil EUR statnej dotacie, a do Kosic na rozlietanie jednej linky za 20 rokov 75tis EUR (zvysok boli peniaze z turstickych organizacii KE kraja). Proste, teraz sa na investicie v BA dava 100-1000x viac. Ak sa vam to zda v poriadku, tak nie je co dodat.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Jaká je hustota osídlení v Košickém a jaká v Bratislavském kraji? A proč v Košicích jezdí tramvaje a v Trnavě ne? Ještě, že žiju v českém "bordelu", kde by podpora budějovického letiště naštěstí nikdy nedosahovala polovinu podpory pražského, pokud by bylo pražské letiště dotovat.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Ak by si mal na to prazske letisko dochadzat 6-7hodin nocakom (a potom sa z neho prakticky aj tak nemohol nikam dostat, lebo sa z neho denne lieta len do Londyna, a standardne aerolinie z neho vobec nelietaju - teda s vynimkou tej ceskej "standardnej"), tak by sa ti jeho podpora z tvojich dani asi pozdavala trocha menej.
A co sa tyka hustoty/velkosti/poctu obyvatelov, rozrataj si to ako chces, stale ti vyjde, ze na dialnicu pre jedneho blavaka sme dali aspon 100x viac nez na dialnicu pre jedneho obyvatela kosickeho kraja. A to uz nehovorim o tom, ze tie bratislavske su skoro vsetky vylucene zo spoplatnenia, aby chudackovia nahodou neboli zbedacovani...
A co sa tyka hustoty/velkosti/poctu obyvatelov, rozrataj si to ako chces, stale ti vyjde, ze na dialnicu pre jedneho blavaka sme dali aspon 100x viac nez na dialnicu pre jedneho obyvatela kosickeho kraja. A to uz nehovorim o tom, ze tie bratislavske su skoro vsetky vylucene zo spoplatnenia, aby chudackovia nahodou neboli zbedacovani...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Globik píše:Jaká je hustota osídlení v Košickém a jaká v Bratislavském kraji? A proč v Košicích jezdí tramvaje a v Trnavě ne? Ještě, že žiju v českém "bordelu", kde by podpora budějovického letiště naštěstí nikdy nedosahovala polovinu podpory pražského, pokud by bylo pražské letiště dotovat.
neviem, ci ide o hustotu obyvatelastva az tak velmi... v roku 2021 mozno bude najvacsia na gemeri a v letanovskom mlyne, ale vobec to neznamena, ze stadial bude lietat a380...
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
rXD píše:Ak by si mal na to prazske letisko dochadzat 6-7hodin nocakom (a potom sa z neho prakticky aj tak nemohol nikam dostat, lebo sa z neho denne lieta len do Londyna, a standardne aerolinie z neho vobec nelietaju - teda s vynimkou tej ceskej "standardnej"), tak by sa ti jeho podpora z tvojich dani asi pozdavala trocha menej.
A co sa tyka hustoty/velkosti/poctu obyvatelov, rozrataj si to ako chces, stale ti vyjde, ze na dialnicu pre jedneho blavaka sme dali aspon 100x viac nez na dialnicu pre jedneho obyvatela kosickeho kraja. A to uz nehovorim o tom, ze tie bratislavske su skoro vsetky vylucene zo spoplatnenia, aby chudackovia nahodou neboli zbedacovani...
Ale ja furt nevidim tvoj problem! V KSC mas OS, ktore ta zoberie do VIE a odtial do celeho sveta, alebo OK, ktore ta cez BTS (ak sa budes dobre modlit, tak coskoro mozno aj priamo) zoberie do PRG a odtial do polovice sveta! Urcite sa z KSC dostanes jednym bookingom dalej ako z BTS.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Najprv upresnenie: OK ma priamo do PRG zoberie 2x denne aj teraz aj poslednych minimalne 20 rokov, nezavislo na tom, ci popritom za dotacie z dani nas vsetkych lieta aj BTS-PRG alebo TAT-PRG alebo ILZ-PRG.
Ale rozdiel je inde: OK si za KSC-PRG(-svet) vyuctuje take peniaze, ze na tom zaraba (a detto OS cez VIE), a stat sa o rozvoj KSC nijak nestara, akurat ze si z neho vybera dividendy. Moj problem je jednoduchy: nech stat prestane z mojich dani dotovat BTS a vsetko na nom, alebo, nech rovnako dotuje aj KSC a lietanie na nom. A v tom momente sa ukaze, ze KSC ma potencial na aspon 3-nasobok toho, co na nom dnes je. Nie ako v sucasnosti, ze vychodniari musia platit predrazene ceny, zatialco blavakom stat nadotuje novy terminal a aj podnakladove letistne poplatky pre RYR a este aj CSA do PRG, a pritom vsetci aj tak lietaju z VIE...
Ale rozdiel je inde: OK si za KSC-PRG(-svet) vyuctuje take peniaze, ze na tom zaraba (a detto OS cez VIE), a stat sa o rozvoj KSC nijak nestara, akurat ze si z neho vybera dividendy. Moj problem je jednoduchy: nech stat prestane z mojich dani dotovat BTS a vsetko na nom, alebo, nech rovnako dotuje aj KSC a lietanie na nom. A v tom momente sa ukaze, ze KSC ma potencial na aspon 3-nasobok toho, co na nom dnes je. Nie ako v sucasnosti, ze vychodniari musia platit predrazene ceny, zatialco blavakom stat nadotuje novy terminal a aj podnakladove letistne poplatky pre RYR a este aj CSA do PRG, a pritom vsetci aj tak lietaju z VIE...
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
este je aj priama linka? tak potom fakt neviem, kde je problem
a ako sa hovori: za penize v Praze dum. Ak sa chces viez z KSC, tak si musis priplatit. Ak mas pocit, ze priamo z hubov VIE a PRG je to lacnejsie, tak poprosim autobus, vlak, teleport....rovnako ako to robia ludia z Bratislavy. Nemozes ich vinit, ze byvaju blizsie velkym letiskam.
Dalsi rozdiel je tam, ze KSC patri Viedni, BTS (bohuzial) este stale statu. Pchaju sa do neho velke peniaze, ale nie za ucelom rozlietania, ale za ucelom tunelov.
Navyse KSC nemaju taku spadovu oblast ako BTS (+ snivajte s nami ako konkurencia ku VIE), takze KSC nikdy nebude mat ovela väcsi potencial ako teraz - regionalne feedery + nejaky ten low cost do Anglicka/Irska. Takze prachy pchat do CUDZIEHO regionalneho letiska a financovat priame linky do europskych metropol by bola blbost.
Ci to nie je blbost aj pri BTS, to je o inom. V kazdom pripade z POLITICKYCH dovodov by jeden stat mal mat suce medzinarodne letisko a nevidim dovod, preco by nemalo byt v HLAVNOM meste (vystavba terminalu - to ze bola predrazena, je ina story, hore spominany tunel).
EDIT
-----
ale koncim. rXD, toto bola moja oficialne posledna odpoved na tvoj prispevok, ktory sa tykal temy KSC vs. BTS...... lebo zas sme OFF TOPIC!
a ako sa hovori: za penize v Praze dum. Ak sa chces viez z KSC, tak si musis priplatit. Ak mas pocit, ze priamo z hubov VIE a PRG je to lacnejsie, tak poprosim autobus, vlak, teleport....rovnako ako to robia ludia z Bratislavy. Nemozes ich vinit, ze byvaju blizsie velkym letiskam.
Dalsi rozdiel je tam, ze KSC patri Viedni, BTS (bohuzial) este stale statu. Pchaju sa do neho velke peniaze, ale nie za ucelom rozlietania, ale za ucelom tunelov.
Navyse KSC nemaju taku spadovu oblast ako BTS (+ snivajte s nami ako konkurencia ku VIE), takze KSC nikdy nebude mat ovela väcsi potencial ako teraz - regionalne feedery + nejaky ten low cost do Anglicka/Irska. Takze prachy pchat do CUDZIEHO regionalneho letiska a financovat priame linky do europskych metropol by bola blbost.
Ci to nie je blbost aj pri BTS, to je o inom. V kazdom pripade z POLITICKYCH dovodov by jeden stat mal mat suce medzinarodne letisko a nevidim dovod, preco by nemalo byt v HLAVNOM meste (vystavba terminalu - to ze bola predrazena, je ina story, hore spominany tunel).
EDIT
-----
ale koncim. rXD, toto bola moja oficialne posledna odpoved na tvoj prispevok, ktory sa tykal temy KSC vs. BTS...... lebo zas sme OFF TOPIC!
Re: Co bude dál s ČSA?
rXD píše:Kedze tema "CSA v Bratislave" je zamknuta, tak to davam aspon sem: uz je oficialne, ze CSA lietaju do BTS za dotacie oficialne skryte pod "marketingove sluzby" za 247500EUR. Dufam, ze EU na toto rozkradanie slovenskych dani patricne dohliadne...
Zdroj: https://www.facebook.com/46352416369264 ... nt_count=1
Nedoufej, nedohlédne, protože se nejedná o nedovolenou veřejnou podporu, nejde to z daní, ale je to hrazené z výnosů letiště. A nedělej si iluze, tohle je zcela běžný nástroj, který využívá drtivá většina regionálních letišť v EU, jinými slovy, pokud by tato podpora linek nebyla legální, tak v EU prakticky přestane fungovat regionální (zejména low cost) letecká doprava. Navíc, tohle je velmi dobře obhajitelné v rámci testu MEOP, jinými slovy, zda by za obdobné situace investoval privátní subjekt do obdobného marketingového nástroje? Pokud je obhajitelné a prokazatelné (na což si nepochybně v rámci business casu v BTS dali pozor), že taková investice má smysl a potenciálně je v nějakém horizontu profitabilní, tak není co řešit a je to povolené, dokonce bez toho, aby to muselo být notifikováno. Budeš si na BTS muset najít jiný klacek
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
No, uvidime. Ano, robia to aj ine letiska (a s najvacsou pravdepodobnostou aj BTS pre RYR, tu je analyza z Polska http://www.pasazer.com/in-13121-haracz, ... ,linii.php ). Ale na druhej strane, BTS je trvalo stratove a ta strata sa raz za cas musi dorovnat dotaciou zo stat.rozpoctu. Takze pri podrobnej analyze by to az tak OK nemuselo byt (aj ked to sa zamozrejme da zakamuflovat "dotaciou na vystavbu terminalu"). Ale hlavne, malo by to vadit Slovakom, ze sa musia liecit v rozpadajucich sa nemocniciach a vzdelavat na supackych skolach, ale pre par papalasov dotuju "potrebnu" linku do PRG.