Co bude dál s ČSA?
Co bude dál s ČSA?
Nedalo mi to, abych nezaložil toho nové téma. Tak co myslíte? Časový horizont 2 roky.
Naposledy upravil(a) pivko dne 03. 01. 2017, 17:42, celkem upraveno 9 x.
Re: Co bude dál s ČSA?
Vzhledem k tomu, že je před volbami a máslo na hlavě má ČSSD (dosadili Tvrdíka a Lašáka), ODS (umožnili dosazení Tvrdíka a Lašáka), TOP 09 (Kalousek dosadil Kočárníka, který umožnil rozprodej historického majetku ČSA), tak se řešení odloží, protože nikdo nemá zájem problém ČSA využít ve volební kampani a navrhnout reálné řešení. ČSSD a ODS se navíc prokazatelně podílely na odčerpávání majetku z ČSA (finanční a majetkové benefity konkrétních osob, viz. výroční zprávy ČSA).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4104
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Tak to me prekvapuje, ze zatim vede ta moznost zahrnujici statni podporu. Eda Janota ted nepusti ani korunu a divil bych se, kdyby pustila nova vlada po rijnovych volbach, at uz bude jakakoli. Neni z ceho.
Re: Co bude dál s ČSA?
Ono bude (resp. muze byt ) z ceho. Pripadne statni podpora pro CSA je jen a jen politicke rozhodnuti a zalezi na tom, co si kdo vylobuje u vlady.
Nemusi byt treba prima - staci napriklad kdyz nekdo prosadi statni zakazku na vozeni vsech statnich zamestanncu na sluzebni cesty. A tam kam CSA nelta, doprava co nejdal s CSA a pak s nekym jinym. Pripadne se CSA nauci prodavat letenky na AF/KLM.
To je nenapadnutelne i u EK.
Nemusi byt treba prima - staci napriklad kdyz nekdo prosadi statni zakazku na vozeni vsech statnich zamestanncu na sluzebni cesty. A tam kam CSA nelta, doprava co nejdal s CSA a pak s nekym jinym. Pripadne se CSA nauci prodavat letenky na AF/KLM.
To je nenapadnutelne i u EK.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4104
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Statnich uredniku sice mame hodne (a cestuji urcite radi), ale sorry, to aerolinku s miliardovou ztratou nezachrani.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
HighFlyer píše:Tak to me prekvapuje, ze zatim vede ta moznost zahrnujici statni podporu. Eda Janota ted nepusti ani korunu a divil bych se, kdyby pustila nova vlada po rijnovych volbach, at uz bude jakakoli. Neni z ceho.
Pro narodniho sampona se dycinky nejaka ta kacka najde. Co treba statni zaruka za nejakej pekne kulatouckej uverik?
Pripadne si na wet leasing pronajme dva Airbusy CEZ
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 162
- Registrován: 12. 08. 2009, 10:47
- Oblíbené typy letadel: B747, B777, A340
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, MEX
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Nedaly by se prodat ještě ty poslední dva (?) parníky? Stejnak už NY nebude ... a na čas to zaměstnance zaplatí, ne? A co sloty v New Yorku, za ty by také něco mohlo kápnout?
Jinak, podle mého názoru pokud nedojde ke kompletní reorganizaci a restruktalizaci společnosti, není možné, aby bez státní podpory přežila společnost rok maximálně dva. Je to škoda. Značka je to dobrá a nechat jí takhle odhnít mně přijde skoro jako vlastizrada ... Jsem jen zvědavej jaké odměny dostane management tento rok, když se podařila tak pěkná ztráta, podle smluv, které proběhly médii, je tam dokonce poměrně vysoká odměna i za !!!! ztrátu !!!! ne větší než 450-mil., což u nás ve firmě by byl jasnej padák a ještě bych toho dotyčného manažéra nakopal do patřičných míst a pak si to asi šel hodit, protože bych to do smrti nesplatil (neznám, ani nemám právníky, co by vymysleli arbitráž a já to od státu dostal zpět) ... ach jo ... proč jen stát si hraje na hospodáře, když mu každá koza chcípne ...
Myslíte si, obecně, že by po ozdravné kůře, mohl ČSA koupit nebo pronajmout nějaké widebody, alespoň 330 a začít létat opět Asii, USA? Střednědlouhé tratě má si myslím nastavený celkem optimálně (z Ruska dál do USA, Kanada, regionálně Asii - Vietnam, popřípadě opět Colombo, Bangkok, - btw. proč se tam přestalo létat, když ty lety byly plné?). Když jsem letěl z Tbilisi, povídal jsem si s jedním Arménem, co letěl dál do USA a dokonce mu nevadilo, že přesedal v Praze dál na Paříž a pak až dlouhej let. Přijde mi, že Praha by mohla být menším HUBem, ale asi jsem naivní
Vím, že asi kecám kraviny, ale jed to jen můj názor a tak jsem se chtěl o něj podělit
Jinak, podle mého názoru pokud nedojde ke kompletní reorganizaci a restruktalizaci společnosti, není možné, aby bez státní podpory přežila společnost rok maximálně dva. Je to škoda. Značka je to dobrá a nechat jí takhle odhnít mně přijde skoro jako vlastizrada ... Jsem jen zvědavej jaké odměny dostane management tento rok, když se podařila tak pěkná ztráta, podle smluv, které proběhly médii, je tam dokonce poměrně vysoká odměna i za !!!! ztrátu !!!! ne větší než 450-mil., což u nás ve firmě by byl jasnej padák a ještě bych toho dotyčného manažéra nakopal do patřičných míst a pak si to asi šel hodit, protože bych to do smrti nesplatil (neznám, ani nemám právníky, co by vymysleli arbitráž a já to od státu dostal zpět) ... ach jo ... proč jen stát si hraje na hospodáře, když mu každá koza chcípne ...
Myslíte si, obecně, že by po ozdravné kůře, mohl ČSA koupit nebo pronajmout nějaké widebody, alespoň 330 a začít létat opět Asii, USA? Střednědlouhé tratě má si myslím nastavený celkem optimálně (z Ruska dál do USA, Kanada, regionálně Asii - Vietnam, popřípadě opět Colombo, Bangkok, - btw. proč se tam přestalo létat, když ty lety byly plné?). Když jsem letěl z Tbilisi, povídal jsem si s jedním Arménem, co letěl dál do USA a dokonce mu nevadilo, že přesedal v Praze dál na Paříž a pak až dlouhej let. Přijde mi, že Praha by mohla být menším HUBem, ale asi jsem naivní
Vím, že asi kecám kraviny, ale jed to jen můj názor a tak jsem se chtěl o něj podělit
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
martineek píše:Nedaly by se prodat ještě ty poslední dva (?) parníky? Stejnak už NY nebude ... a na čas to zaměstnance zaplatí, ne? A co sloty v New Yorku, za ty by také něco mohlo kápnout?
Parniky uz davno nejsou CSA. Jsou leasovany.
martineek píše:Myslíte si, obecně, že by po ozdravné kůře, mohl ČSA koupit nebo pronajmout nějaké widebody, alespoň 330 a začít létat opět Asii, USA? Střednědlouhé tratě má si myslím nastavený celkem optimálně (z Ruska dál do USA, Kanada, regionálně Asii - Vietnam, popřípadě opět Colombo, Bangkok, - btw. proč se tam přestalo létat, když ty lety byly plné?). Když jsem letěl z Tbilisi, povídal jsem si s jedním Arménem, co letěl dál do USA a dokonce mu nevadilo, že přesedal v Praze dál na Paříž a pak až dlouhej let. Přijde mi, že Praha by mohla být menším HUBem, ale asi jsem naivní
Za soucasne situace, kdy maji problem naplnit letadla i onacejsi dopravci je snaha o rozletani dalkovych spoju holy nerozum.
Re: Co bude dál s ČSA?
Zrovinka jsem chtěla odpovědět na ty parníky Flyingblue byl rychlejší. Navíc ještě letošní zimní sezonu platí kontrakt s Eximem. Jestli se nepletu, byl na 3 roky.
Osobně si myslím, že zavřít dálkovku není úplně rozumné. Sloty, jaké máme na JFK těžko někdy dostaneme zpět. Na rozlítání "východu" zatím asi není vhodná doba, ale potenciál zákazníků v této oblasti určitě je. Zatím je většinou jen vozíme jako tranzity pře CDG a pod.
Praha by určitě mohla být hubem. Prý to takhle původně zamýšlely AF-KLM. Jako hub více na východě. Ale teď už je to jedno.
Jedině mě děsí, že se naplňuje jedna z konspiračních teorií o pokračování privatizace. Uvidíme, jak to bude dál. Doufám, že značka, která má dooost dlouhou historii a donedávna měla i velmi slušnou pověst, přetrvá.
Osobně si myslím, že zavřít dálkovku není úplně rozumné. Sloty, jaké máme na JFK těžko někdy dostaneme zpět. Na rozlítání "východu" zatím asi není vhodná doba, ale potenciál zákazníků v této oblasti určitě je. Zatím je většinou jen vozíme jako tranzity pře CDG a pod.
Praha by určitě mohla být hubem. Prý to takhle původně zamýšlely AF-KLM. Jako hub více na východě. Ale teď už je to jedno.
Jedině mě děsí, že se naplňuje jedna z konspiračních teorií o pokračování privatizace. Uvidíme, jak to bude dál. Doufám, že značka, která má dooost dlouhou historii a donedávna měla i velmi slušnou pověst, přetrvá.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 162
- Registrován: 12. 08. 2009, 10:47
- Oblíbené typy letadel: B747, B777, A340
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, MEX
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
flyingblue píše:
Parniky uz davno nejsou CSA. Jsou leasovany.
Hmm, tak to je parada Takze CSA je primym vlastnikem jen ATR? Nebo ty uz jsou take naleasovane? Co chtej tedy proboha, krome znacky a slotu prodavat, kdyz nemovitosti jsou vsechny zastavene??
flyingblue píše:
Za soucasne situace, kdy maji problem naplnit letadla i onacejsi dopravci je snaha o rozletani dalkovych spoju holy nerozum.
Za posledni dva mesice jsme sluzebne nekolikrat leteli pres ocean do USA a i do Asie a pokazde byl takrka full loading ... (otazka je kolik bylo business a kolik byla prumerna cena letenky, kdyz nebyl problem v lete letet i pod 10.000 do NY). Snad jen jednou s Qatar A. do Colomba bylo letadlo naplnene na 60%.. Neletel jsem nikdy s CSA pres ocean a asi to uz nestihnu, ale tata letel vicektrat v sezone do YYZ a pokazde byl let skoro plny ... Je to otazka, ale myslim si ze vhodnou cenovou politikou, by se cestujici nasli - v Rusku a byvalych statech SSSR ma CSA jeste jmeno i kdyz se tomu divim ....
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 162
- Registrován: 12. 08. 2009, 10:47
- Oblíbené typy letadel: B747, B777, A340
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, MEX
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Dakota píše:Jedině mě děsí, že se naplňuje jedna z konspiračních teorií o pokračování privatizace. Uvidíme, jak to bude dál. Doufám, že značka, která má dooost dlouhou historii a donedávna měla i velmi slušnou pověst, přetrvá.
Myslis prodej UNIMEXu za drobek a nasledny preprodej Aeroflotu? A nebo nicnedelani (tzn. zruseni souteze bez viteze) s nalevanim dalsich penez ze statu?
Re: Co bude dál s ČSA?
Myslím, prodej Unimexu za hubičku. Tuto teorii jsem slyšela už v dubnu. Prý se nenajde vhodný vlastník, ČSA půjde do bankrotu (aby bylo lze sáhnout na platy a kolektivní smlouvy) a pak prodej TVS/Unimex.
S následným přeprodejem Aeroflotu jako s konspirační teorií jsem se doposud nesetkala, ale zní to také dost pravděpodobně.
S následným přeprodejem Aeroflotu jako s konspirační teorií jsem se doposud nesetkala, ale zní to také dost pravděpodobně.
Re: Co bude dál s ČSA?
martineek píše:flyingblue píše:
Za soucasne situace, kdy maji problem naplnit letadla i onacejsi dopravci je snaha o rozletani dalkovych spoju holy nerozum.
Za posledni dva mesice jsme sluzebne nekolikrat leteli pres ocean do USA a i do Asie a pokazde byl takrka full loading ... (otazka je kolik bylo business a kolik byla prumerna cena letenky, kdyz nebyl problem v lete letet i pod 10.000 do NY). Snad jen jednou s Qatar A. do Colomba bylo letadlo naplnene na 60%.. Neletel jsem nikdy s CSA pres ocean a asi to uz nestihnu, ale tata letel vicektrat v sezone do YYZ a pokazde byl let skoro plny ... Je to otazka, ale myslim si ze vhodnou cenovou politikou, by se cestujici nasli - v Rusku a byvalych statech SSSR ma CSA jeste jmeno i kdyz se tomu divim ....
Naplnit je naplni, ale jen za cenu silenych vyprodeju, ktere aerolinky dostavaji do ztrat.
CSA hlavne potrebuje unit cost a nasledne trochu upravit ceny, tak aby dokazali konkurovat na evropskych linkach (a nejen FR nebo U2, ale taky LH nebo SN) a zajistili si pri stavajicich nizkych cenach letenek narust l/f a pripadne taky tu provozni "cernou nulu".
Re: Co bude dál s ČSA?
Krátkodobě jsem dal scénář Alitalie, středně- a dlohodobě se může stát cokoliv. Je tu někdo z oboru, aby nadhodil, za kolik se dají prodat ty sloty do NY? To je má aerolinka "nadosmrti"? Nešlo by je třeba jen dočasně pronajmout?
Bych řekl, že sloty patří letišti a to je může přidělovat/prodávat/dražit na každou sezónu extra. To by mi přišlo logické
Jinak ano, ČSA se občas snad až vyloženě úmyslně sebepoškozuje a občas člověk přemýšlí, co vůbec vlastní - za chvíli budou mít jen ty značky OK a ČSA
Bych řekl, že sloty patří letišti a to je může přidělovat/prodávat/dražit na každou sezónu extra. To by mi přišlo logické
Jinak ano, ČSA se občas snad až vyloženě úmyslně sebepoškozuje a občas člověk přemýšlí, co vůbec vlastní - za chvíli budou mít jen ty značky OK a ČSA
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
martineek píše:flyingblue píše:
Parniky uz davno nejsou CSA. Jsou leasovany.
Hmm, tak to je parada Takze CSA je primym vlastnikem jen ATR? Nebo ty uz jsou take naleasovane? Co chtej tedy proboha, krome znacky a slotu prodavat, kdyz nemovitosti jsou vsechny zastavene??
Myslim, ze uz maji jenom dve stary ATR a tusim dve nebo tri stary 737.
Muzou prodavat "tradici"
martineek píše:flyingblue píše:
Za soucasne situace, kdy maji problem naplnit letadla i onacejsi dopravci je snaha o rozletani dalkovych spoju holy nerozum.
Za posledni dva mesice jsme sluzebne nekolikrat leteli pres ocean do USA a i do Asie a pokazde byl takrka full loading ... (otazka je kolik bylo business a kolik byla prumerna cena letenky, kdyz nebyl problem v lete letet i pod 10.000 do NY). Snad jen jednou s Qatar A. do Colomba bylo letadlo naplnene na 60%.. Neletel jsem nikdy s CSA pres ocean a asi to uz nestihnu, ale tata letel vicektrat v sezone do YYZ a pokazde byl let skoro plny ... Je to otazka, ale myslim si ze vhodnou cenovou politikou, by se cestujici nasli - v Rusku a byvalych statech SSSR ma CSA jeste jmeno i kdyz se tomu divim ....
Je sice pravda, ze letadla jsou plnejsi, ale podivej se do Marana, Mojave nebo Victorville. Ty letiste jsou PLNY odstavenejch letadel. Takze je mene linek = vic lidi v konkretnich letadlech.