Co bude dál s ČSA?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4104
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
V sobotu 26.10. 2024 ve 22:35 středoevropského času dosedl letoun A320 pod imatrikulací OK-IOO na přistávací plochu Letiště Václava Havla po příletu z Paříže - Letiště Charlese de Gaula (CDG). Byl to poslední let operovaný společností České aerolinie, která provozovala lety pod kódem OK pod svým osvědčením leteckého provozovatele číslo AOC:CZ1. Toto osvědčení zaniká, čímž akciová společnost České aerolinie přestává být leteckou společností.
Tímto žádám admina o přesun tématu "ČSA - České aerolinie" z vlákna "Letecké společnosti - Česká republika" o úroveň níž do vlákna "Letecké společnosti - Česká republika - Zaniklé letecké společnosti".
Vzkaz pro prodejce: Olověná zeměkoule to nedala, mávání křídel holubice se všeobecně podceňovalo.
Tímto žádám admina o přesun tématu "ČSA - České aerolinie" z vlákna "Letecké společnosti - Česká republika" o úroveň níž do vlákna "Letecké společnosti - Česká republika - Zaniklé letecké společnosti".
Vzkaz pro prodejce: Olověná zeměkoule to nedala, mávání křídel holubice se všeobecně podceňovalo.
Re: Co bude dál s ČSA?
Dobrý den,
myslím si, že diskuze o ČSA by se neměla uzavírat tak předčasně. Nebo jako ano, nyní je to zaniklá letecká společnost. Ale k 1. říjnu získaly ČSA majoritní podíl ve Smartwings. Proč by to ti vlastníci dělali? Zamysleme se. Já si nemohu pomoci, ale věřím tomu, že se časem obnoví značka ČSA, ale s kódem QS a volačkou Skytravel. Třeba se ty Boeingy, co nyní létají u TVS, v následujících deseti letech přelakují do barev ČSA... A třeba budeme mít "národního dopravce" s pochybnou minulostí, všelijakou flotilou, ale třeba se obnoví lety 616 do Amsterdamu, 636 do Bruselu, 802 do Bukurešti, 724 do Říma... A třeba si alespoň budeme hrát na to, že je to takové, jako dříve. Věřím tomu, že to tak dopadne, a že třeba ČSA bude silnější, než v posledních dvaceti letech.
myslím si, že diskuze o ČSA by se neměla uzavírat tak předčasně. Nebo jako ano, nyní je to zaniklá letecká společnost. Ale k 1. říjnu získaly ČSA majoritní podíl ve Smartwings. Proč by to ti vlastníci dělali? Zamysleme se. Já si nemohu pomoci, ale věřím tomu, že se časem obnoví značka ČSA, ale s kódem QS a volačkou Skytravel. Třeba se ty Boeingy, co nyní létají u TVS, v následujících deseti letech přelakují do barev ČSA... A třeba budeme mít "národního dopravce" s pochybnou minulostí, všelijakou flotilou, ale třeba se obnoví lety 616 do Amsterdamu, 636 do Bruselu, 802 do Bukurešti, 724 do Říma... A třeba si alespoň budeme hrát na to, že je to takové, jako dříve. Věřím tomu, že to tak dopadne, a že třeba ČSA bude silnější, než v posledních dvaceti letech.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4104
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Chápal jsem, když halucinovali fanoušci ČSA před 15 lety o záchraně a rozvoji ČSA. Chápal jsem, když o tomtéž halucinovali před 10 lety zaměstnanci ČSA. Chápal jsem, když ještě před covidem někteří věřili, že pod novým majoritním vlastníkem čeká ČSA nějaká světlá budoucnost. Ale že i po konci aerolinky, oficiálně stvrzeném odevzdáním osvědčení leteckého provozovatele, přijde někdo s tím, že letadla v barvách ČSA budou pod volačkou Skytravel opět létat na pravidelných linkách do Amstru, Bruselu, Bukurešti a Říma, to už mi připadá jako chovanec z Bohnic, který na chodbě každému na potkání hlásá víru v obnovení Svaté říše římské.
Pokud by snad někdy skutečně k došlo k jakémukoli vývoji, který by znamenal obnovení letů pod kódem OK a pod osvědčením leteckého provozovatele s číslem AOC:CZ1, bude vždy možné témá přesunout zpět do vlákna "Letecké společnosti - Česká republika". Dokud k něčemu takovému nedojde, patří toto téma do vlákna "Letecké společnosti - Česká republika - Zaniklé letecké společnosti" a svůj návrh tímto zdvořile překládám adminovi.
Pokud by snad někdy skutečně k došlo k jakémukoli vývoji, který by znamenal obnovení letů pod kódem OK a pod osvědčením leteckého provozovatele s číslem AOC:CZ1, bude vždy možné témá přesunout zpět do vlákna "Letecké společnosti - Česká republika". Dokud k něčemu takovému nedojde, patří toto téma do vlákna "Letecké společnosti - Česká republika - Zaniklé letecké společnosti" a svůj návrh tímto zdvořile překládám adminovi.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5991
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Děkuji vám oběma, dlouho jsem se tu tak nepobavil jako u dvou posledních příspěvků
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3224
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
IMHO predstava, ze smartwings oddeli pravidelny provoz (krom doprodeje charteru) pod znacku CSA stejne jako kdysi oddelil pravidelny provoz Travel Servisu pod znacku Smartwings, neni az tak ujeta. Amstr, Brusel, Rim by to zvladnout mohlo. Bukurest nevim moc proc.HighFlyer píše: ↑28. 10. 2024, 17:24Chápal jsem, když halucinovali fanoušci ČSA před 15 lety o záchraně a rozvoji ČSA. Chápal jsem, když o tomtéž halucinovali před 10 lety zaměstnanci ČSA. Chápal jsem, když ještě před covidem někteří věřili, že pod novým majoritním vlastníkem čeká ČSA nějaká světlá budoucnost. Ale že i po konci aerolinky, oficiálně stvrzeném odevzdáním osvědčení leteckého provozovatele, přijde někdo s tím, že letadla v barvách ČSA budou pod volačkou Skytravel opět létat na pravidelných linkách do Amstru, Bruselu, Bukurešti a Říma, to už mi připadá jako chovanec z Bohnic, který na chodbě každému na potkání hlásá víru v obnovení Svaté říše římské.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 293
- Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Ano, firma ČSA stále existuje a žije. Díky té vlastnické rošádě žije firma ČSA velmi dobře. ČSA sama již není aerolinkou, ale vlastní jiné aerolinky.Flyer001 píše: ↑28. 10. 2024, 15:23Dobrý den,
myslím si, že diskuze o ČSA by se neměla uzavírat tak předčasně. Nebo jako ano, nyní je to zaniklá letecká společnost. Ale k 1. říjnu získaly ČSA majoritní podíl ve Smartwings. Proč by to ti vlastníci dělali? Zamysleme se. Já si nemohu pomoci, ale věřím tomu, že se časem obnoví značka ČSA, ale s kódem QS a volačkou Skytravel. Třeba se ty Boeingy, co nyní létají u TVS, v následujících deseti letech přelakují do barev ČSA... A třeba budeme mít "národního dopravce" s pochybnou minulostí, všelijakou flotilou, ale třeba se obnoví lety 616 do Amsterdamu, 636 do Bruselu, 802 do Bukurešti, 724 do Říma... A třeba si alespoň budeme hrát na to, že je to takové, jako dříve. Věřím tomu, že to tak dopadne, a že třeba ČSA bude silnější, než v posledních dvaceti letech.
Sám nechápu, proč nechávaly zaniknout to osvědčení AOC nebo jak se to jmenuje.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4104
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Je ujetá. Pravidelku neumí a umět nechtějí. Už to zkoušeli v minulosti a kteroukoli pravidelnou linku spustili, zase v relativně krátké době zavírali (a že jich bylo, namátkou MAD, BCN, ZRH, BRU, CDG, AMS, FCO, LHR, LGW, OTP...) Některé z nich pouze oznámili a když prodeje nešly, tak je 15 dnů před spuštěním zrušili.
V konkurenci 2-3 dopravců na každé z těch linek (s výjimkou OTP) pro ně není místo. Z vícero důvodů. Pokud je konkurent síťový dopravce, nabízí bohatou síť s přestupem v AMS/CDG/BRU/MAD apod., což QS nenabízí a nabízet nikdy nebude. A pokud je konkurentem velký lowcost, tak jim zase QS nestačí nákladově (a tím pádem cenově). Svoji režii rozpočítává mezi 40 letadel vs. velcí hráči mezi 300-600 letadel. To stejné s reklamou. Když si dá Ryanair nebo easyJet billboard do centra Paříže, propaguje jím 80 destinací. Když si dají na stejné místo billboard Smartwings (i pod krycím názvem ČSA), budou jím propagovat za stejné náklady jednu jedinou destinaci.
Takže pokud jsou na dané destinaci konkurenti tři (jeden síťový a dva lowcosty), byla by od QS sebevražda to zkoušet.
Sorry to burst your bubble.
Re: Co bude dál s ČSA?
HighFlyer píše: ↑28. 10. 2024, 17:24Chápal jsem, když halucinovali fanoušci ČSA před 15 lety o záchraně a rozvoji ČSA. Chápal jsem, když o tomtéž halucinovali před 10 lety zaměstnanci ČSA. Chápal jsem, když ještě před covidem někteří věřili, že pod novým majoritním vlastníkem čeká ČSA nějaká světlá budoucnost. Ale že i po konci aerolinky, oficiálně stvrzeném odevzdáním osvědčení leteckého provozovatele, přijde někdo s tím, že letadla v barvách ČSA budou pod volačkou Skytravel opět létat na pravidelných linkách do Amstru, Bruselu, Bukurešti a Říma, to už mi připadá jako chovanec z Bohnic, který na chodbě každému na potkání hlásá víru v obnovení Svaté říše římské.
Pokud by snad někdy skutečně k došlo k jakémukoli vývoji, který by znamenal obnovení letů pod kódem OK a pod osvědčením leteckého provozovatele s číslem AOC:CZ1, bude vždy možné témá přesunout zpět do vlákna "Letecké společnosti - Česká republika". Dokud k něčemu takovému nedojde, patří toto téma do vlákna "Letecké společnosti - Česká republika - Zaniklé letecké společnosti" a svůj návrh tímto zdvořile překládám adminovi.
________________________________________________________________________________________________________________________
Omlouvám se, já to napsal špatně. Chtěl jsem tím říct, že třeba Smartwings usoudí, že ČSA má lepší jméno. Smartwings sice má hodnotnější provozní licenci, ale proč se nepřejmenovat? Pokud to chápu správně, podobný příklad by byl Crossair. Jejich IATA kód, pokud vím, byl LX. Těžko říci, zda by Smartwings byl schopen obnovit kód OK. Asi bychom se smířili s tím, že by jej neobnovili. A v rámci toho přejmenování se třeba přikloní k pravidelným linkám, třeba ne. Sunwing Airlines, dlouholetý ACMI partner, kam ročně pronajímali více než deset letadel, končí. Bude to finanční ztráta, zase taková vydělávající firma to není. Tak budou chtít najít jiné zisky. Osobně věřím tomu, že se to nepovede, Smartwings opravdu neumí živit linky (kromě TLV, ale to je něco jiného), a že i k 10.11.2019 zrušili pravidelnou linku na Gatwick (těsně před covidem Praha-Londýn!!!), tak to je jen jejich vizitka špatné obchodní politiky. Nechápu, jak mohli nebýt schopni uživit jedinou pravidelnou linku na Gatwick, když věřím tomu, že i pro Easyjet je to víceméně point to point linka.
Já pořád věřím, že to nějak dohromady dají.
A hlavně... Proč by ČSA zůstávaly majoritní vlastník Smartwings? Já to asi pořád nechápu, nevidím tam racionální důvod.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Možná uvažujete až moc jako fanoušek létání. Co když je důvod mnohem prozaičtější ? Když založíte jakoukoli firmu, která bude úspěšná, nakonec zestárnete a bude ji muset jednoho dne někomu předat. Buď nástupce máte anebo ji prodáte někomu velkému, strategickému z oboru - nebo třeba jen tomu kdo nabídne nejvíc. A nebude se náhodou Smartwings vlastněný značkou ČSA potenciálně prostě jen lépe prodávat ? ... nevím, netuším - jen si tak spekuluji...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4104
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Je to pouze vlastnická struktura, za kterou jsou stále ti stejní lidé, kterým patří Smartwings. Za pravděpodobné považuji (a teď spekuluji já), že to udělali takto, protože hledali jakýkoli způsob, jak nechat označení "České aerolinie" zcela formálně a jenom "navenek" při životě, aby mohli do médií říkat: "Ale my jsme ČSA nepohřbili, podívejte se, existují! A dokonce jako jediný akcionář Smartwings!" Ale v žádném případě za tím nevidím úmysl udělat znovu z ČSA aerolinku, tím méně s provozem na pravidelných linkách.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3224
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Crossair to mel kapku jinak.Flyer001 píše: ↑01. 11. 2024, 00:51Omlouvám se, já to napsal špatně. Chtěl jsem tím říct, že třeba Smartwings usoudí, že ČSA má lepší jméno. Smartwings sice má hodnotnější provozní licenci, ale proč se nepřejmenovat? Pokud to chápu správně, podobný příklad by byl Crossair. Jejich IATA kód, pokud vím, byl LX. Těžko říci, zda by Smartwings byl schopen obnovit kód OK. Asi bychom se smířili s tím, že by jej neobnovili.
...
Nechápu, jak mohli nebýt schopni uživit jedinou pravidelnou linku na Gatwick, když věřím tomu, že i pro Easyjet je to víceméně point to point linka.
Zaniknul Swissair a v ramci restrukturalizace vlastnika Swissairu, SAirGroup, byl provoz preveden na jinou dceru skupiny, Crossair, s tim, ze ta se prejmenovala na Swiss a byla vynata ze skupiny.
Pro easyJet jsou vsechny linky p2p linky. Neprovozuje prestupy.
Londyn je zradny v tom, ze je do nej velka poptavka prakticky odkudkoli, ale to taky znamena, ze je tam i velky konkurencni tlak, jak u klasickych spolecnosti, tak i u LCC (vsechny 3 velke LCC bazuji v Londyne desitky letadel, vsechny 3 letaji na LGW). Naproti obecne predstave to neni jednoduchy trh.
Ucetni cachry, a pak asi trochu tohle:
Jestli to ma nejaky vetsi vyznam se ukaze teprv v horizontu nekolika let, at uz v navaznosti na linky, teoreticky rebranding, nebo prodej skupiny.HighFlyer píše: ↑01. 11. 2024, 09:36Je to pouze vlastnická struktura, za kterou jsou stále ti stejní lidé, kterým patří Smartwings. Za pravděpodobné považuji (a teď spekuluji já), že to udělali takto, protože hledali jakýkoli způsob, jak nechat označení "České aerolinie" zcela formálně a jenom "navenek" při životě, aby mohli do médií říkat: "Ale my jsme ČSA nepohřbili, podívejte se, existují! A dokonce jako jediný akcionář Smartwings!" Ale v žádném případě za tím nevidím úmysl udělat znovu z ČSA aerolinku, tím méně s provozem na pravidelných linkách.
No, prave az moc jako fanousek letani uvazujes ty. Az nekdo bude chtit koupit tu firmu, tak mu bude uplne putna zda se jmenuje CSA a.s., Smartwings a.s., Prague City Air s.r.o. nebo Jirkovy a Romcovy Letadylka Holding.Marty-t píše: ↑01. 11. 2024, 07:34Možná uvažujete až moc jako fanoušek létání. Co když je důvod mnohem prozaičtější ? Když založíte jakoukoli firmu, která bude úspěšná, nakonec zestárnete a bude ji muset jednoho dne někomu předat. Buď nástupce máte anebo ji prodáte někomu velkému, strategickému z oboru - nebo třeba jen tomu kdo nabídne nejvíc. A nebude se náhodou Smartwings vlastněný značkou ČSA potenciálně prostě jen lépe prodávat ? ... nevím, netuším - jen si tak spekuluji...
Kupujici bude zajimat financni stav firmy a dcer, podil na trhu, smluvni zavazky do budoucna a podobne veci.