Stránka 283 z 471

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 24. 09. 2014, 22:52
od prodejce
gaba02 píše:Asi zatím nejlepší analýza: http://kajtman.blog.respekt.ihned.cz/c1 ... v-oblacich

Mě spíš přijde zatím asi nejzmatenější :D

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 01:04
od BlueSky
romul píše:Konečně důkaz, že Sobotka je alfa samec. Má totiž "silný pocit"...

"Mně se propouštění v ČSA vůbec nelíbí. Mám docela silný pocit, že privatizace, tak jak byla v minulých letech zorganizována za Nečasovy vlády, ve finále vede k tomu, že ČSA neustále oslabují a Travel Service neustále posiluje," uvedl Sobotka.

Svádět to na Nečase je ovšem trochu trapné divadlo. Proč se nezeptá LuftJardy, který je dnes tak v kurzu, jak to tehdá začalo, ale to je ohraná písnička. Prodej části akcií Koreanu byl jediným a správným řešením. Omylem z posledních lety byla třebas ta silná orientace na Rusko. Otázka jen co si o stávající situaci Korean myslí, páč se jich to tak trochu týká...


Trocha smutneho sarkasmu:
Kdo osobne odvolal Presidenta Kulu v roce 2003?
- a) tehdejsi ministr financi p. Bohuslav Sobotka
- b) nekdo uplne jiny
Ac se to z hlediska dnesnich prohlaseni nezda mozne, tak a) je spravne.
Dnes ma obavy o budoucnost CSA? Sam je pohrbil v roce 2003.
A takoveho chameleona mame v cele statu. Nezbyva nez slepe doufat, ze Ceska republika pod jeho vedenim dopadne lepe nez CSA pod jeho vykonem akcionarskych prav.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 01:18
od flyingblue
BlueSky píše:
romul píše:Konečně důkaz, že Sobotka je alfa samec. Má totiž "silný pocit"...

"Mně se propouštění v ČSA vůbec nelíbí. Mám docela silný pocit, že privatizace, tak jak byla v minulých letech zorganizována za Nečasovy vlády, ve finále vede k tomu, že ČSA neustále oslabují a Travel Service neustále posiluje," uvedl Sobotka.

Svádět to na Nečase je ovšem trochu trapné divadlo. Proč se nezeptá LuftJardy, který je dnes tak v kurzu, jak to tehdá začalo, ale to je ohraná písnička. Prodej části akcií Koreanu byl jediným a správným řešením. Omylem z posledních lety byla třebas ta silná orientace na Rusko. Otázka jen co si o stávající situaci Korean myslí, páč se jich to tak trochu týká...


Trocha smutneho sarkasmu:
Kdo osobne odvolal Presidenta Kulu v roce 2003?
- a) tehdejsi ministr financi p. Bohuslav Sobotka
- b) nekdo uplne jiny
Ac se to z hlediska dnesnich prohlaseni nezda mozne, tak a) je spravne.
Dnes ma obavy o budoucnost CSA? Sam je pohrbil v roce 2003.
A takoveho chameleona mame v cele statu. Nezbyva nez slepe doufat, ze Ceska republika pod jeho vedenim dopadne lepe nez CSA pod jeho vykonem akcionarskych prav.


Ja myslim, ze on to ma v palici rozdane tak, ze co bylo pred deseti lety, se nepocita. Protoze kdyby nemel, tak nevyleze na ulici.

Co se tyce scenare, podle me Vik zkonsoliduje flotilu tak, ze bude CSA wet leasovat vsechno. Za jakych podminek bude zalezet hlavne na Korejcich. Pokud bude Sobotka zlobit, tak se sefpilotem CSA stane Babis mladsi a bude vystarano.

Ostatne, kdyz do cela ajroholdingu prisel clovek s hlaskou "zprivatizujeme letiste", tak je velmi naivni ocekavat, ze bude nejak slozite resit CSA.

Aktualni stav dneska ma jenom jednoho prohravajiciho - zamestnance. Je hloupe, ale cely proces destrukce CSA nastartovali pred 10+ lety piloti (Kula pryc, nasledne zoufalec Tvrdik, prodejce Lasak ...)

Nejsem si vubec jisty, zda nekdo z puvodni uderky jeste drzi sidesticky v eroplanu CSA.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 01:20
od Pan Am
BlueSky píše:Trocha smutneho sarkasmu:
Kdo osobne odvolal Presidenta Kulu v roce 2003?
- a) tehdejsi ministr financi p. Bohuslav Sobotka
- b) nekdo uplne jiny
Ac se to z hlediska dnesnich prohlaseni nezda mozne, tak a) je spravne.
Dnes ma obavy o budoucnost CSA? Sam je pohrbil v roce 2003.
A takoveho chameleona mame v cele statu. Nezbyva nez slepe doufat, ze Ceska republika pod jeho vedenim dopadne lepe nez CSA pod jeho vykonem akcionarskych prav.


Po kauze se zneužitím poslaneckých náhrad na nákup bytu - http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/poli ... 27127.html - není Sobotka pro mě důvěryhodný politik.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 01:24
od Pan Am
romul píše:Prodej části akcií Koreanu byl jediným a správným řešením.


Vždyť to není pravda, Romule.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 09:04
od tempranilo
rXD píše:Ked argumentovat overenymi starsimi informaciami je zufalstvo, tak argumentovat z prsta vycucanymi (teda nicim nepodlozenymi) cislami je co? Podvod? Bluznenie? Vsak ty ukaz overene info o CASK ;-).

Myslím, že by ses měl především uklidnit a zachovávat zásady slušného chování. Pokud neumíš nic lepšího než urážet, tak by sis měl najít jiné fórum. Já jsem ti uváděl čísla, vycházející z kalkulace na konkrétní linku, nikoliv prostou multiplikaci jakéhosi průměru, protože na každé lince máš proměnné, které ti ve finále tvoří náklady na konkrétní linku. Kdybych přijal tvoji argumentaci, tak by ideální dopravce byla Air Asia, která má CASK 0,0319 €.... Čísla, která uvádím na odborném fóru si již z principu nedovolím uvádět jako nepodložená, nepochybuji o tom, že je tady dost lidí, kteří by mě opravili. Ta čísla, pro tvou informaci, vycházejí ze softwaru, určeného pro výpočty efektivity a výnosnosti letecké linky. Takže jinak.
Náklady na provoz 319 na úsek KSC PRG (600 km, cca 65 min block to block time) jsou následující (v Kč, LF100%):
letadlo: 42000
palivo: 45000 (pro info, cena paliva v KSC je v současné době cca Kč 65/2,5€ za US gallon-3,785 l)
cestující: 60000
letiště: 21000
handling: 11000
navigace: 20000
Režie: 17000
Ostatní: 6000
Celkem: 222000
Při kapacitě 150 to vychází na nějakých 1480 Kč/54€ náklad na sedačku...
rXD píše:A naviac, to tvoje uplne od podstaty odvadzajuce chytanie za slovicka (teda hadanie sa o tom, ci je realny zisk pre 30EUR alebo 40 alebo 45,

To právě chytání za slovíčka není, v tom je právě ten problém, který nechceš vidět. Při tebou uváděných číslech je tam čistá ztráta, navíc mě pobavilo, že je ti jedno, zda by zisk byl při 30 nebo 45 €, to je třetinový rozptyl...
rXD píše:No ale ked ty dnes radis Slovensku, aby si zriadilo novu narodnu aeroliniu, tak tebe sa to tazko vysvetli...

Možná, ale když někdo nechápe psaný text, tak je to ještě těžší. Nikdy jsem nepsal, že radím vytvořit "old fashioned národního dopravce", ale rozhodně si myslím, že pokud se má letecká doprava na Slovensku někam rozvíjet, tak je to možné pouze za předpokladu existence domácího dopravce (tj. na Slovensku registrovaneho a primárně nabízející služby pro obsluhu Slovenského trhu - dovnitř i ven). Jaký je výsledek závislosti jen na zahraničních dopravcích, to ostatně vidíme velmi jasně již několik let.... Myslím, že každý stát by měl v zájmu rozvoje své ekonomiky podporovat (čímž nemyslím nutně finančně) to, aby byl snadno a jednoduše dosažitelný a k tomu fungující letecká doprava nepochybně patří.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 10:03
od tempranilo
prodejce píše:
gaba02 píše:Asi zatím nejlepší analýza: http://kajtman.blog.respekt.ihned.cz/c1 ... v-oblacich

Mě spíš přijde zatím asi nejzmatenější :D

No, já si dokonce nemyslím, že by šlo o analýzu.... autor nic neanalyzuje,
jen vytvořil koláž různých odposlechnutých či vyčtených informací a možná pár osobních zkušeností. Po pravdě, na věty typu "letenky za tisícovku do hlavních evropských hubů jsou dnes standardem" začínám být i alergický, stejně jako na to, když se dává za příklad Ryanair bez uvedení celého kontextu jeho business modelu, jehož ekonomický úspěch a rozvoj by nebyl možný, pokud by dlouhá léta neprovozoval množství linek, na které ne zcela transparentně dostával dotace a podpory, často z veřejných prostředků.
Konstatování že "o obsluhu Ruzyně se podělí zahraniční firmy nabízející lepší a levnější služby než domácí "letecká chlouba" je jen ukázkou toho, že autor příliš neví, o čem vlastně píše, napřiklad v jaké cenové hladině se dnes ČSA pohybuje a že je mnohdy nejlevnější alternativnou na dané lince. Ovšem za vrchol považuji rusofobní konstatování, že je vlastně dobře, že se omezí dopravní spojení s Ruskem. Obávám se, že to může myslet vážně jen ekonomický ignorant...

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 10:15
od Pan Am
tempranilo píše:
prodejce píše:
gaba02 píše:Asi zatím nejlepší analýza: http://kajtman.blog.respekt.ihned.cz/c1 ... v-oblacich

Mě spíš přijde zatím asi nejzmatenější :D

No, já si dokonce nemyslím, že by šlo o analýzu.... autor nic neanalyzuje,
jen vytvořil koláž různých odposlechnutých či vyčtených informací a možná pár osobních zkušeností. Po pravdě, na věty typu "letenky za tisícovku do hlavních evropských hubů jsou dnes standardem" začínám být i alergický, stejně jako na to, když se dává za příklad Ryanair bez uvedení celého kontextu jeho business modelu, jehož ekonomický úspěch a rozvoj by nebyl možný, pokud by dlouhá léta neprovozoval množství linek, na které ne zcela transparentně dostával dotace a podpory, často z veřejných prostředků.
Konstatování že "o obsluhu Ruzyně se podělí zahraniční firmy nabízející lepší a levnější služby než domácí "letecká chlouba" je jen ukázkou toho, že autor příliš neví, o čem vlastně píše, napřiklad v jaké cenové hladině se dnes ČSA pohybuje a že je mnohdy nejlevnější alternativnou na dané lince. Ovšem za vrchol považuji rusofobní konstatování, že je vlastně dobře, že se omezí dopravní spojení s Ruskem. Obávám se, že to může myslet vážně jen ekonomický ignorant...


Ze stránky O autorovi: "Vystudoval jsem politologii na FSV UK v současnosti bydlím v Bruselu."

Tak to docela koresponduje s obsahem "analýzy" :)

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 10:22
od romul
Ne snad že by v tom stanovisku bylo něco nového, poslali ho po dvou dnech, ale pro zajímavost to sem kopíruju:

Stanovisko Českých aerolinií k smyšleným faktům zveřejněným na serveru echo24.cz
Praha 23. září 2014


České aerolinie se důrazně ohrazují vůči článku a smyšleným faktům v něm, který dnes večer zveřejnil server echo24.cz.

České aerolinie v červnu v médiích avizovaly, že od zimní sezóny 2014/2015 nebudou využívat flotilu šesti letadel Airbus A320, pro které nemají celoroční, kontinuální a ekonomicky smysluplné využití. K urychlení tohoto kroku se společnost rozhodla poté, co došlo k významnému meziročnímu propadu počtu rezervací i přepravených cestujících z Ruské Federace a dalších zemí bývalého Sovětského svazu v souvislosti s ukrajinskou krizí. České aerolinie proto de facto už v letošní hlavní letní sezóně téměř nevyužívaly letouny A320 pro pravidelnou přepravu, ale pouze na tzv. ACMI pronájem pro jiné letecké společnosti. Rozhodnutí vyčlenění Airbusů A320 projednali a jednomyslně schválili na valné hromadě Českých aerolinií na začátku září všichni akcionáři společnosti jako součást restrukturalizačního plánu. V souvislosti s vyčleněním letadel A320 z flotily společnosti je nezbytné přistoupit k redukci pracovních míst jak na pozicích pilotů, palubních průvodčí, ale také v administrativě, tj. realizovat dřívější rozhodnutí společnosti schválené akcionáři.

Cílem těchto opatření je redukce nákladů Českých aerolinií v souladu se schváleným restrukturalizačním plánem a dosažení udržitelného celoročního provozního zisku. Některá z opatření restrukturalizačního plánu České aerolinie již letos zavedly, jako například systém jednosměrných letenek nebo nový systém řízení revenue a jednotlivých linek či změny v letovém řádu a dopravní síti společnosti. I díky těmto změnám České aerolinie letos šest měsíců po sobě vykázaly čistý provozní zisk, poprvé za posledních několik let. Pro dosažení celoročního provozního zisku je nezbytné i nadále pokračovat ve snižování nákladů, důsledně realizovat opatření restrukturalizačního plánu a proměnit České aerolinie v soběstačnou leteckou společnost.

Redukce počtu zaměstnanců se dotkne přibližně 70 pilotů, cca 150 palubních průvodčích a zhruba 60 administrativních pracovníků. České aerolinie se ve spolupráci se svými partnery z aliance SkyTeam snaží zmírnit dopady redukce a zprostředkovat pro některé profese pracovní uplatnění. Například ze strany Korean Air nebo Aeroflotu je prostor zaměstnat většinu pilotů Airbus A320, pro které České aerolinie již nebudou mít uplatnění.

České aerolinie zaměstnávaly k 31. srpnu 2014 více než 230 pilotů, téměř 400 palubních průvodčí a téměř 270 pracovníků v administrativě.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 10:36
od aviatic
Co mi to jen připomíná ? Že by : http://www.youtube.com/watch?v=ah0j0HtNgvI ?

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 10:42
od Azzyk
Co se českých pilotů u Aeroflotu týče, evidentně už v Moskvě pár životopisů na stole mají.

http://www.themoscowtimes.com/business/ ... ar_cache=Y

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 10:46
od romul
Pan Am píše:
romul píše:Prodej části akcií Koreanu byl jediným a správným řešením.

Vždyť to není pravda, Romule.


A co je to pravda, Pan Ame?

Změnil jsi snad vlivem okolností názor? Čistě technicky existovalo samozřejmě více možných řešení, ale trvám na tom, že v danou chvíli byl prodej Koreanu správný...

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 11:39
od tempranilo
romul píše:Ne snad že by v tom stanovisku bylo něco nového, poslali ho po dvou dnech, ale pro zajímavost to sem kopíruju:

Stanovisko Českých aerolinií k smyšleným faktům zveřejněným na serveru echo24.cz
Praha 23. září 2014


České aerolinie proto de facto už v letošní hlavní letní sezóně téměř nevyužívaly letouny A320 pro pravidelnou přepravu.... . Cílem těchto opatření je redukce nákladů Českých aerolinií v souladu se schváleným restrukturalizačním plánem a dosažení udržitelného celoročního provozního zisku. Pro dosažení celoročního provozního zisku je nezbytné i nadále pokračovat ve snižování nákladů, důsledně realizovat opatření restrukturalizačního plánu a proměnit České aerolinie v soběstačnou leteckou společnost.

Například ze strany Korean Air nebo Aeroflotu je prostor zaměstnat většinu pilotů Airbus A320, pro které České aerolinie již nebudou mít uplatnění.

České aerolinie zaměstnávaly k 31. srpnu 2014 více než 230 pilotů, téměř 400 palubních průvodčí a téměř 270 pracovníků v administrativě.

No, ono když se nad tím jeden zamyslí, tak se čertí zbytečně, protože ta reakce je usvědčuje ze lži. Ano, pokud není letecká společnost schopna v hlavní sezóně využít 1/3 svojí flotily, tak je to hodně špatné. Ale není mi jasné, proč tedy letadla, pro která v současné době asi opravu nemají celoroční, kontinuální a ekonomicky smysluplné využití, nevyužijí právě tím, že je budou nabízet na ACMI pronájem. Pokud by totiž nešlo o postupnou (a podivnou?) likvidaci firmy, tak by bylo logické, že by si letadla v majetku ponechaly, aby byly k dispozici v okamžiku, kdy se trh vzpamatuje. Myslím, že poptávka po slušných 320 na ACMI by byla... Jenže pak by pochopitelně nebylo potřeba řešit nedostatek letadel o této kapacitě pronájmem 738 od TVS, což by jistě někoho nepotěšilo.... Nicméně, pokud jsou jedinou cestou k "dosažení udržitelného celoročního provozního zisku" (proboha, jakého udržitelného? a jaký by byl neudržitelný :crazy: ? co tím vlastně chtějí říci?) jen úspory, protože o ničem jiném nemluví, tak ať to proboha zavřou. Takhle se letecký business nedá dělat...
Jinak pilotům závidím jejich optimismus a naději světlých zítřků...(protože se trošku divím té klidné reakci na tuto situaci). Jsem zvědav, kolik se jich nakonec u KE nebo SU uplatní...

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 12:02
od romul
tempranilo píše:Jsem zvědav, kolik se jich nakonec u KE nebo SU uplatní...


U SU asi pár ano. Co se týče KE tak vzhledem k nulovému počtu A320 které Korean provozuje, to asi nebude žádná sláva. A nebo po řádném přeškolení na jiný typ...

Ale třeba KE nakonec překvapí a v souladu se spekulacemi na wiki o tom, že KE uvažuje o přesunutí svých starších 747 do ČSA, budou mít piloti tuhle novou výzvu. Nicméně to je z kategorie "velmi mokré sny" páč ČSA by v současném stavu zaplnilo takovou mašinu max. 1x ročně při vyhlídkovém letu pro spottery a jiné nadšence...

Korean Air is currently thinking about transferring Airbus A330-300 or Boeing 747-400 to Czech airlines, after they are replaced with Airbus A330-200 and Airbus A380-800 respectively.
zdroj: wikipedia (prosím brát s rezervou)

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 09. 2014, 13:09
od 737
Jedna otázka mi neustále vrtá hlavou. Proč Korean Air akcie ČSA koupil? Korean za celou dobu prakticky nevyvinul žádnou aktivitu, krátce po získání podílu, kdy většina veřejnosti očekávala zásadní změny v ČSA, zejména ty personální ve vedení firmy, Korejci oznámili, že do managementu zasahovat nebudou, viz vyjádření prezidenta Korean Air z 15. 4. 2013:

,,Máme absolutní důvěru v management Českých aerolinií. Mají zkušenosti a know-how, jak řídit dopravce efektivně. Proto necítíme potřebu se aktivně podílet na managementu firmy. Jako jeden z největších leteckých přepravců v Asii máme hluboké znalosti z této oblasti, stejně tak ČSA mají zkušenosti s evropským trhem. Díky tomu si můžeme vzájemně pomoci a je to oboustranně výhodná spolupráce zejména v oblasti marketingu.''

Zdroj: http://euro.e15.cz/archiv/nechceme-vnuc ... how-974444

Už to podle mě naznačuje absenci zainteresovanosti Korejců na rozvoji ČSA. Tak proč ty akcie proboha kupovali? Kvůli tomu, aby v Praze vytvořili svůj evropský hub, ze kterého by mohli pokračovat cestující směřující z Koreje? To je nepochybně zajímavá idea. Jen škoda, že se dosud na webových stránkách Koreanu nezačaly prodávat letenky na linky provozované ČSA, a to nejen na linku z Prahy do Soulu, ale ani na návazné spoje z Prahy. Nebo že by netušili, v jakém sou ČSA stavu? Nesmysl, moc dobře věděli, do čeho jdou, odpovídala tomu i cena, kterou za podíl zaplatili.