Stránka 406 z 471

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 09. 10. 2017, 15:41
od Fabo
a CEFC skrz Unimex to bude?

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 09. 10. 2017, 18:29
od HighFlyer
Fabo píše:a CEFC skrz Unimex to bude?

Ne.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 09. 10. 2017, 19:12
od Fabo
To ja bych spis chtel slyset, zda si to mysli tady pan krakra.

Odpoved tvou, stejne jako kohokoli jineho soudneho, znal jsem uz predem.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 09. 10. 2017, 22:20
od krakra
Fabo píše:To ja bych spis chtel slyset, zda si to mysli tady pan krakra.

Odpoved tvou, stejne jako kohokoli jineho soudneho, znal jsem uz predem.



Nerozumím.
Bavíme se tu o věcech co budou a né co byly.

Re: ČSA

Napsal: 09. 10. 2017, 22:43
od Fabo
krakra píše:Nerozumím.
Bavíme se tu o věcech co budou a né co byly.


Jen se snazim zeptat

krakra píše:
flyingblue píše:
krakra píše:Že ČSA můžou být Evropské Emirates :D , když se bude chtít.


Copak chtit, ale nekdo do toho soukoli musi sypat penize v objemu, kdy si Jarda Tvrdik bude pripadat jako uplna malinka sediva mysicka ...



Korean Air to teda nebyl.....


A CEFC/Unimex/TVS to tedy dle tebe bude?

Re: ČSA

Napsal: 09. 10. 2017, 23:32
od HighFlyer
Fabo píše:A CEFC/Unimex/TVS to tedy dle tebe bude?

Dovolim si podtrhnout, ze Fabo se pta na "věci, co budou a né co byly".

Re: ČSA

Napsal: 10. 10. 2017, 09:35
od flyingblue
HighFlyer píše:
Fabo píše:A CEFC/Unimex/TVS to tedy dle tebe bude?

Dovolim si podtrhnout, ze Fabo se pta na "věci, co budou a né co byly".


Jako takhle?

Fabo píše:A CEFC/Unimex/TVS to tedy dle tebe bude?

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 10. 10. 2017, 11:14
od jorge
Re "Evropské Emirates" a síťový model:

Elementy síťového modelu pro ČSA určitě fungovat můžou.
Co určitě nedává smysl je myslet si, že vydělám na spojích, kde je rozumná point to point konkurence nebo velká nabídka spojů s přestupem (typologicky SOF-PRG-AMS)

Nicméně, když mám unikátní nebo skorounikátní O&D, tak to může fungovat.
Těžko se bude hledat destinace, která by mohla fungovat ze 100% na síťovém efektu (čistě z toho důvodu,že nejspíš někdo jiný bude mít i PtP potenciál). Zajímavé jsou destinace, kde PtP potenciál Prahy je vyšší než PtP potenciál konkurenčních hubů. Což pro současné destinace ČSA platí pro spoje do Ruska a Košice. Pár dalších destinací s potenciálem by se asi našlo (menší destinace ve Skandinávii, Rumunsku, Rusku, možná i Ukrajina, Hanoj, Čína). Pro všechny tyto destinace dává smysl, aby měly dobré přípoje do západní Evropy.
V každém případě se bavíme o malém množství destinací (s většinou) malými letadly, takže jenom jako doplněk k PtP modelu (nicméně s potenciálně velkým dopadem na letový řád)

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 10. 10. 2017, 12:05
od 737
A jak to bude s členstvím ČSA ve SkyTeamu? Lze očekávat nějaké změny?

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 10. 10. 2017, 14:00
od Fabo
Jen z titulu prodeje spis ne nez ano, i kdyz si umim predstavit, ze by pripadny prestup k OW mohl byt po ztrate AB jako jedineho dopravce v regionu zajimavy.

Otazka zni, zda by z toho mela nejake vyhody OK. Zvlast kdyz treba do hubu hlavniho TATL hrace na teto strane vody ani nelita...

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 10. 10. 2017, 14:17
od HighFlyer
Za vystoupeni ze SkyTeamu (stejne jako z kazde jine aliance) je mastna pokuta. Takze proc vystupovat, kdyz se SkyTeam do peti let stejne sam rozpadne? :twisted:

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 10. 10. 2017, 15:39
od 737
Nemyslím si, že by ČSA měly přecházet do jiné aliance, spíš jsem si říkal, jak celou situaci vyhodnotí TVS jakožto subjekt, který v žádné alianci není, jestli pro něj má nějaké benefity přístup do sitě SkyTeam nebo ne... Ale vzhledem k tomu, že za odchod z aliance se asi platí nějaké peníze, tak to TVS řešit nebude, no...

Jinak, diskuse o tom, jestli se z TVS/ČSA stane síťový dopravce, jsou podle mě mrtvé. To by muselo být podpořeno masivním kapitálem, který ovšem nikdo neposkytne, protože jsou takové plány nereálné. Je pravda, že Praha roste poměrně rychle, ale Evropa ani celý svět rozhodně dvouciferným tempem neroste, ten růst je poměrně pozvolný, takže tu nevidím prostor k vybudování druhé Lufthansy nebo British Airways.

TVS/ČSA se budou zaměřovat především na P2P linky po Evropě, které budou možná časem za pár let doplněny nějakou Čínou nebo Vietnamem, ale to bude jen pár linek. Těžiště bude zcela určitě v Evropě.

Na druhou stranu je pravda, že sousednímu LOTu se alespoň částečný síťový efekt podařilo vybudovat; nechce se mi věřit, že všechny ty nové dálkové spoje se zaměřují na P2P klientelu.. Zatímco se ČSA změnšovaly, LOT rostl.. možná kdyby ČSA bývaly zvolily v roce 2010 jinou strategii než rozprodávání všeho majetku a vyplácení si odměn pro management (Dvořák, Moreels apod.), mohlo to dnes vypadat jinak... Ale v současné situaci žádný prudký rozvoj neočekávám.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 10. 10. 2017, 18:49
od prodejce
Mě kdyby někdo před 10ti lety řekl, že za 10 let se zprivatizuje ČSA a že mi to bude tou dobou áááábsolutně jedno a nebude mi to stát už ani za příspěvek do fóra airways, tak bych mu nevěřil :)

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 10. 10. 2017, 19:05
od flyingblue
prodejce píše:Mě kdyby někdo před 10ti lety řekl, že za 10 let se zprivatizuje ČSA a že mi to bude tou dobou áááábsolutně jedno a nebude mi to stát už ani za příspěvek do fóra airways, tak bych mu nevěřil :)


Co pred deseti, jeste pred peti :-)

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 11. 10. 2017, 01:47
od vita
Já to vždycky cítil v kostech - viz hned druhý příspěvek ve vláknu Kdo zprivatizuje ČSA - http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=8&t=1817

A výborná reakce na to: No nevim,nejak si nedovedu predstavit ze soukroma let.spol. s 10 letadly koupi statni podnik s 50letadly a pres 75pravidelnych letu denne...Spis nevim...

Jak se ten svět dokáže změnit za 11 let :biggrin: