Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
1
2%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
14
26%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
14
26%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
24
45%
 
Celkem hlasů: 53

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JiS_Progressus » 29. 08. 2018, 13:10

P3D píše:Mně zaráží o ČSA hlavně to, proč chtějí nahrazovat A319, když ještě nejsou tak staré...jestli je do toho nutí TVS...a jaká bude náhrada B737NG po TVS nebo nějaký B737 MAX. Dále bych se chtěl zeptat, jak to bude s těmi objednanymi A320 neo z Lasakovi obce z roku 2008 (slyšel jsem, ze za případný neodběr by byli penalizovani)..A zároveň mne napadá, ze pokud odejdou A319ctky, jak to bude s OK-YBA...půjde taky nebo to bude jediný airbus, který bude u CSA létat (protože chápu ze ohledně údržby a posádkam se jedno letadlo nevyplatí).
Díky za odpovědi :)


Trocha odpovědí, třeba nepopulárních. A318ky už jsou mnohdy ve šrotu, při dnešních cenách paliva je zřejmě brzy budou následovat A319/B737.
Opce jsou často užitečná věc, navíc poměrně dobře využitelná v době nedostatku letadel na trhu. A pokud se to nehodí do flotily, dá se to výborně pronajímat.
YBA byla smluvně prodloužená už v laskavé péči TVS. Každopádně párování kvalifikací posádek A330/A319 je ten nejmenší problém.
Každopádně, další rušné dny českého letectví jsou již prakticky zde, možná ještě zajímavější než rok 2012 ...


zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod zdenda » 29. 08. 2018, 15:09

JiS_Progressus píše:
P3D píše:Mně zaráží o ČSA hlavně to, proč chtějí nahrazovat A319, když ještě nejsou tak staré...jestli je do toho nutí TVS...a jaká bude náhrada B737NG po TVS nebo nějaký B737 MAX. Dále bych se chtěl zeptat, jak to bude s těmi objednanymi A320 neo z Lasakovi obce z roku 2008 (slyšel jsem, ze za případný neodběr by byli penalizovani)..A zároveň mne napadá, ze pokud odejdou A319ctky, jak to bude s OK-YBA...půjde taky nebo to bude jediný airbus, který bude u CSA létat (protože chápu ze ohledně údržby a posádkam se jedno letadlo nevyplatí).
Díky za odpovědi :)


Trocha odpovědí, třeba nepopulárních. A318ky už jsou mnohdy ve šrotu, při dnešních cenách paliva je zřejmě brzy budou následovat A319/B737.
Opce jsou často užitečná věc, navíc poměrně dobře využitelná v době nedostatku letadel na trhu. A pokud se to nehodí do flotily, dá se to výborně pronajímat.
YBA byla smluvně prodloužená už v laskavé péči TVS. Každopádně párování kvalifikací posádek A330/A319 je ten nejmenší problém.
Každopádně, další rušné dny českého letectví jsou již prakticky zde, možná ještě zajímavější než rok 2012 ...

"Laskava" pece TVS o ČSA vede k jejich cílené záměrné likvidaci...

Dog
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 86
Registrován: 13. 03. 2010, 20:40
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Dog » 29. 08. 2018, 15:56

j.ree píše:to jo, to uz se ani na prestup neda zadnym rozumnym zpusobem vyuzit...
Ze by CSA uz neco tusily?

Jako že by ČSA tušily co?

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 656
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod m@rtin » 29. 08. 2018, 15:58

JiS_Progressus píše:Každopádně, další rušné dny českého letectví jsou již prakticky zde, možná ještě zajímavější než rok 2012 ...


Krušné nebo rušné?

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 378
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Nemec » 29. 08. 2018, 16:36

Info mimo: SmartWings nově prodává DBV a SPU celoročně, ale plánuje to s ATR od ČSA.


JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JiS_Progressus » 29. 08. 2018, 17:09

m@rtin píše:
JiS_Progressus píše:Každopádně, další rušné dny českého letectví jsou již prakticky zde, možná ještě zajímavější než rok 2012 ...


Krušné nebo rušné?


No, to je dilema. Rozhodně těžké, takové, po kterých bude zase spousta lidí, kteří letectvím žijí, nešťastná.

Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

Ale jak říkají politici, ekonomice se daří a lidé jsou bohatší.

beardie
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 848
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: YYZ
Status: Online

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod beardie » 29. 08. 2018, 17:12

Nejaké detaily? Aspoň do SS?

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 656
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod m@rtin » 29. 08. 2018, 17:39

JiS_Progressus píše:
m@rtin píše:
JiS_Progressus píše:Každopádně, další rušné dny českého letectví jsou již prakticky zde, možná ještě zajímavější než rok 2012 ...


Krušné nebo rušné?


No, to je dilema. Rozhodně těžké, takové, po kterých bude zase spousta lidí, kteří letectvím žijí, nešťastná.

Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

Ale jak říkají politici, ekonomice se daří a lidé jsou bohatší.


CSA KO?

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1108
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Petr31 » 29. 08. 2018, 18:27

JiS_Progressus píše:
m@rtin píše:
JiS_Progressus píše:Každopádně, další rušné dny českého letectví jsou již prakticky zde, možná ještě zajímavější než rok 2012 ...


Krušné nebo rušné?


No, to je dilema. Rozhodně těžké, takové, po kterých bude zase spousta lidí, kteří letectvím žijí, nešťastná.

Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

Ale jak říkají politici, ekonomice se daří a lidé jsou bohatší.



..jako z Cimrmana....vypadá to, že nesmíš ani naznačovat..... :D a co pisálkové...co Honza S0ra.....že by nic nevěděl?

H_K
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 19
Registrován: 10. 12. 2016, 19:15
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod H_K » 29. 08. 2018, 18:38

Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

No dnešní doba je dělaná spíš na to že by lidi platili pomalu i za lítající cihlu.... Ale na český management má smůlu spousta firem, ČSA asi jednu z největších... Co je úspěšné a roste, tak má vlastníky a vedení odjinud, škoda že to nepotkalo ČSA, aspoň na úrovni Austrianu by něco u nás žít mohlo... Obor roste jako nikdy, naše ekonomika i tursiti do Prahy tuplem a oni maj 2,6 mil pax ročně, njn...

Ideálně zrušit a začít znova a lépe, viz Swiss třeba...

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JiS_Progressus » 29. 08. 2018, 18:59

Petr31 píše:
JiS_Progressus píše:
m@rtin píše:
Krušné nebo rušné?


No, to je dilema. Rozhodně těžké, takové, po kterých bude zase spousta lidí, kteří letectvím žijí, nešťastná.

Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

Ale jak říkají politici, ekonomice se daří a lidé jsou bohatší.



..jako z Cimrmana....vypadá to, že nesmíš ani naznačovat..... :D a co pisálkové...co Honza S0ra.....že by nic nevěděl?


Proč naznačovat, když se za pár dní otevře Pandořina skříňka? KO to nebude, vzpomínáte si, jak jeden pán říkal, že trh vše vyřeší? Všechno je OK(D), ne?

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JiS_Progressus » 29. 08. 2018, 19:03

H_K píše:Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

No dnešní doba je dělaná spíš na to že by lidi platili pomalu i za lítající cihlu.... Ale na český management má smůlu spousta firem, ČSA asi jednu z největších... Co je úspěšné a roste, tak má vlastníky a vedení odjinud, škoda že to nepotkalo ČSA, aspoň na úrovni Austrianu by něco u nás žít mohlo... Obor roste jako nikdy, naše ekonomika i tursiti do Prahy tuplem a oni maj 2,6 mil pax ročně, njn...

Ideálně zrušit a začít znova a lépe, viz Swiss třeba...


Tak, cihla občas může mít lepší letové vlastnosti, než bulík z pouště, ale to je jiný příběh.

Dříve bylo vše v ceně letenky, dnes je to jen rozděleno, celková cena za užitečný efekt - přepravu je ale globálně mnohem nižší. Tohle si málo kdo uvědomí. Lidé si zvykali rádi na nabídky SkyEurope a éry tlaku na ceny, podnákladové kšefty ale dnes nikdo neudělá, pokud se neopírá o silné pozadí, tak jal jsme teď chvilku viděli v Rakousku.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1108
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Petr31 » 29. 08. 2018, 19:06

H_K píše:Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

No dnešní doba je dělaná spíš na to že by lidi platili pomalu i za lítající cihlu.... Ale na český management má smůlu spousta firem, ČSA asi jednu z největších... Co je úspěšné a roste, tak má vlastníky a vedení odjinud, škoda že to nepotkalo ČSA, aspoň na úrovni Austrianu by něco u nás žít mohlo... Obor roste jako nikdy, naše ekonomika i tursiti do Prahy tuplem a oni maj 2,6 mil pax ročně, njn...

Ideálně zrušit a začít znova a lépe, viz Swiss třeba...


1. Uvítám, když nám uvedeš nějaké příklady ohledně těch strašlivých českých manažerů. Co se mých zkušeností týče, tak pobočky zahraničních společností, vedené cizinci se u nás chovají tak, jak by si doma ani nemohli pomyslet, že by se chovali. Třeba ČSOB uvedu jako příklad z poslední doby.
2. Management ČSA byl dlouhá léta tragický, ale bylo to tím, že to všechno byli poliičtí nominanti a ČSA dostali jako za odměnu jako trafiku.
3. S Austrianem jsi úplně mimo mísu, neboť Austrian před několika lety před bankrotem zachránila Lufthansa; dnes je její dcerou Lufthansy, není to žádná životaschopná ajrolinka.
4. Naše ekonomika roste především na papíře....a hodně brzy to skončí a turisti nejsou samospasitelní, když pominu, že podstatná část z toho, co lítá do Prahy je zvěř a zajímá ji jen levný chlast a holky.
5. Časy pro zakládání nových ajrolinek jsou pryč, stávající bojují již delší dobu o přežití, nové nikdo ani v bohatších zemích nezakládá. Tudíž šance něco funkčního u nás vytvořit je nulová. Vzpomeň na loňský bankrot Air Berlin...a to bylo v Německu.

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JiS_Progressus » 29. 08. 2018, 19:07

H_K píše:Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

No dnešní doba je dělaná spíš na to že by lidi platili pomalu i za lítající cihlu.... Ale na český management má smůlu spousta firem, ČSA asi jednu z největších... Co je úspěšné a roste, tak má vlastníky a vedení odjinud, škoda že to nepotkalo ČSA, aspoň na úrovni Austrianu by něco u nás žít mohlo... Obor roste jako nikdy, naše ekonomika i tursiti do Prahy tuplem a oni maj 2,6 mil pax ročně, njn...

Ideálně zrušit a začít znova a lépe, viz Swiss třeba...


PS: Pokus o restart tu byl, moc CZALPA byla ale silnější ...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1108
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Petr31 » 29. 08. 2018, 19:31

JiS_Progressus píše:
H_K píše:Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

No dnešní doba je dělaná spíš na to že by lidi platili pomalu i za lítající cihlu.... Ale na český management má smůlu spousta firem, ČSA asi jednu z největších... Co je úspěšné a roste, tak má vlastníky a vedení odjinud, škoda že to nepotkalo ČSA, aspoň na úrovni Austrianu by něco u nás žít mohlo... Obor roste jako nikdy, naše ekonomika i tursiti do Prahy tuplem a oni maj 2,6 mil pax ročně, njn...

Ideálně zrušit a začít znova a lépe, viz Swiss třeba...


PS: Pokus o restart tu byl, moc CZALPA byla ale silnější ...


..na rovinu...už do toho nevidím, z Ruzyně jsem pár let pryč, ale:
1. Který bláznivý investor by do NEW ČSA / případně jiné nové a národní ajrolinky lítající z Prahy investoval - utopil miliardy?
2. Doba klasických ajrolinek pomalu mizí a zbydou jen nejsilnější; střízlivýma očima nevidím LKPR jako místo, které by prosperující klasickou a ještě národní ajrolinku v dlouhodobém horizontu uživilo.

Pokud si můžu zaspekulovat, tak si pravděpodobně TVS nechá některé destinace dosud nalétávané ČSA / případně i se sloty, bude je dál létat jako LC pod značkou SmartWings a značku ČSA a zbytek pošle do kopru...kam patří už pár let, možná si nechá část posádek. Zbaví se flotily A319 a nakoupí B737 MAX pro TVS a SmartWings kvůli unifikaci flotily. Ale to je čistě moje spekulace..... :lol:



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů