Stránka 415 z 471

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 29. 08. 2018, 17:09
od JiS_Progressus
m@rtin píše:
JiS_Progressus píše:Každopádně, další rušné dny českého letectví jsou již prakticky zde, možná ještě zajímavější než rok 2012 ...


Krušné nebo rušné?


No, to je dilema. Rozhodně těžké, takové, po kterých bude zase spousta lidí, kteří letectvím žijí, nešťastná.

Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

Ale jak říkají politici, ekonomice se daří a lidé jsou bohatší.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 29. 08. 2018, 17:12
od beardie
Nejaké detaily? Aspoň do SS?

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 29. 08. 2018, 17:39
od m@rtin
JiS_Progressus píše:
m@rtin píše:
JiS_Progressus píše:Každopádně, další rušné dny českého letectví jsou již prakticky zde, možná ještě zajímavější než rok 2012 ...


Krušné nebo rušné?


No, to je dilema. Rozhodně těžké, takové, po kterých bude zase spousta lidí, kteří letectvím žijí, nešťastná.

Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

Ale jak říkají politici, ekonomice se daří a lidé jsou bohatší.


CSA KO?

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 29. 08. 2018, 18:27
od Petr31
JiS_Progressus píše:
m@rtin píše:
JiS_Progressus píše:Každopádně, další rušné dny českého letectví jsou již prakticky zde, možná ještě zajímavější než rok 2012 ...


Krušné nebo rušné?


No, to je dilema. Rozhodně těžké, takové, po kterých bude zase spousta lidí, kteří letectvím žijí, nešťastná.

Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

Ale jak říkají politici, ekonomice se daří a lidé jsou bohatší.



..jako z Cimrmana....vypadá to, že nesmíš ani naznačovat..... :D a co pisálkové...co Honza S0ra.....že by nic nevěděl?

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 29. 08. 2018, 18:38
od H_K
Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

No dnešní doba je dělaná spíš na to že by lidi platili pomalu i za lítající cihlu.... Ale na český management má smůlu spousta firem, ČSA asi jednu z největších... Co je úspěšné a roste, tak má vlastníky a vedení odjinud, škoda že to nepotkalo ČSA, aspoň na úrovni Austrianu by něco u nás žít mohlo... Obor roste jako nikdy, naše ekonomika i tursiti do Prahy tuplem a oni maj 2,6 mil pax ročně, njn...

Ideálně zrušit a začít znova a lépe, viz Swiss třeba...

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 29. 08. 2018, 18:59
od JiS_Progressus
Petr31 píše:
JiS_Progressus píše:
m@rtin píše:
Krušné nebo rušné?


No, to je dilema. Rozhodně těžké, takové, po kterých bude zase spousta lidí, kteří letectvím žijí, nešťastná.

Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

Ale jak říkají politici, ekonomice se daří a lidé jsou bohatší.



..jako z Cimrmana....vypadá to, že nesmíš ani naznačovat..... :D a co pisálkové...co Honza S0ra.....že by nic nevěděl?


Proč naznačovat, když se za pár dní otevře Pandořina skříňka? KO to nebude, vzpomínáte si, jak jeden pán říkal, že trh vše vyřeší? Všechno je OK(D), ne?

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 29. 08. 2018, 19:03
od JiS_Progressus
H_K píše:Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

No dnešní doba je dělaná spíš na to že by lidi platili pomalu i za lítající cihlu.... Ale na český management má smůlu spousta firem, ČSA asi jednu z největších... Co je úspěšné a roste, tak má vlastníky a vedení odjinud, škoda že to nepotkalo ČSA, aspoň na úrovni Austrianu by něco u nás žít mohlo... Obor roste jako nikdy, naše ekonomika i tursiti do Prahy tuplem a oni maj 2,6 mil pax ročně, njn...

Ideálně zrušit a začít znova a lépe, viz Swiss třeba...


Tak, cihla občas může mít lepší letové vlastnosti, než bulík z pouště, ale to je jiný příběh.

Dříve bylo vše v ceně letenky, dnes je to jen rozděleno, celková cena za užitečný efekt - přepravu je ale globálně mnohem nižší. Tohle si málo kdo uvědomí. Lidé si zvykali rádi na nabídky SkyEurope a éry tlaku na ceny, podnákladové kšefty ale dnes nikdo neudělá, pokud se neopírá o silné pozadí, tak jal jsme teď chvilku viděli v Rakousku.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 29. 08. 2018, 19:06
od Petr31
H_K píše:Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

No dnešní doba je dělaná spíš na to že by lidi platili pomalu i za lítající cihlu.... Ale na český management má smůlu spousta firem, ČSA asi jednu z největších... Co je úspěšné a roste, tak má vlastníky a vedení odjinud, škoda že to nepotkalo ČSA, aspoň na úrovni Austrianu by něco u nás žít mohlo... Obor roste jako nikdy, naše ekonomika i tursiti do Prahy tuplem a oni maj 2,6 mil pax ročně, njn...

Ideálně zrušit a začít znova a lépe, viz Swiss třeba...


1. Uvítám, když nám uvedeš nějaké příklady ohledně těch strašlivých českých manažerů. Co se mých zkušeností týče, tak pobočky zahraničních společností, vedené cizinci se u nás chovají tak, jak by si doma ani nemohli pomyslet, že by se chovali. Třeba ČSOB uvedu jako příklad z poslední doby.
2. Management ČSA byl dlouhá léta tragický, ale bylo to tím, že to všechno byli poliičtí nominanti a ČSA dostali jako za odměnu jako trafiku.
3. S Austrianem jsi úplně mimo mísu, neboť Austrian před několika lety před bankrotem zachránila Lufthansa; dnes je její dcerou Lufthansy, není to žádná životaschopná ajrolinka.
4. Naše ekonomika roste především na papíře....a hodně brzy to skončí a turisti nejsou samospasitelní, když pominu, že podstatná část z toho, co lítá do Prahy je zvěř a zajímá ji jen levný chlast a holky.
5. Časy pro zakládání nových ajrolinek jsou pryč, stávající bojují již delší dobu o přežití, nové nikdo ani v bohatších zemích nezakládá. Tudíž šance něco funkčního u nás vytvořit je nulová. Vzpomeň na loňský bankrot Air Berlin...a to bylo v Německu.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 29. 08. 2018, 19:07
od JiS_Progressus
H_K píše:Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

No dnešní doba je dělaná spíš na to že by lidi platili pomalu i za lítající cihlu.... Ale na český management má smůlu spousta firem, ČSA asi jednu z největších... Co je úspěšné a roste, tak má vlastníky a vedení odjinud, škoda že to nepotkalo ČSA, aspoň na úrovni Austrianu by něco u nás žít mohlo... Obor roste jako nikdy, naše ekonomika i tursiti do Prahy tuplem a oni maj 2,6 mil pax ročně, njn...

Ideálně zrušit a začít znova a lépe, viz Swiss třeba...


PS: Pokus o restart tu byl, moc CZALPA byla ale silnější ...

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 29. 08. 2018, 19:31
od Petr31
JiS_Progressus píše:
H_K píše:Ale je to asi nevyhnutelné, dnešní doba je na boření funkčních celků jako dělaná. Materiál, který chodí ze škol by to asi stejně neudržel.

No dnešní doba je dělaná spíš na to že by lidi platili pomalu i za lítající cihlu.... Ale na český management má smůlu spousta firem, ČSA asi jednu z největších... Co je úspěšné a roste, tak má vlastníky a vedení odjinud, škoda že to nepotkalo ČSA, aspoň na úrovni Austrianu by něco u nás žít mohlo... Obor roste jako nikdy, naše ekonomika i tursiti do Prahy tuplem a oni maj 2,6 mil pax ročně, njn...

Ideálně zrušit a začít znova a lépe, viz Swiss třeba...


PS: Pokus o restart tu byl, moc CZALPA byla ale silnější ...


..na rovinu...už do toho nevidím, z Ruzyně jsem pár let pryč, ale:
1. Který bláznivý investor by do NEW ČSA / případně jiné nové a národní ajrolinky lítající z Prahy investoval - utopil miliardy?
2. Doba klasických ajrolinek pomalu mizí a zbydou jen nejsilnější; střízlivýma očima nevidím LKPR jako místo, které by prosperující klasickou a ještě národní ajrolinku v dlouhodobém horizontu uživilo.

Pokud si můžu zaspekulovat, tak si pravděpodobně TVS nechá některé destinace dosud nalétávané ČSA / případně i se sloty, bude je dál létat jako LC pod značkou SmartWings a značku ČSA a zbytek pošle do kopru...kam patří už pár let, možná si nechá část posádek. Zbaví se flotily A319 a nakoupí B737 MAX pro TVS a SmartWings kvůli unifikaci flotily. Ale to je čistě moje spekulace..... :lol:

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 29. 08. 2018, 19:34
od H_K
Petr31 píše:1. Uvítám, když nám uvedeš nějaké příklady ohledně těch strašlivých českých manažerů. Co se mých zkušeností týče, tak pobočky zahraničních společností, vedené cizinci se u nás chovají tak, jak by si doma ani nemohli pomyslet, že by se chovali. Třeba ČSOB uvedu jako příklad z poslední doby.
2. Management ČSA byl dlouhá léta tragický, ale bylo to tím, že to všechno byli poliičtí nominanti a ČSA dostali jako za odměnu jako trafiku.
3. S Austrianem jsi úplně mimo mísu, neboť Austrian před několika lety před bankrotem zachránila Lufthansa; dnes je její dcerou Lufthansy, není to žádná životaschopná ajrolinka.
4. Naše ekonomika roste především na papíře....a hodně brzy to skončí a turisti nejsou samospasitelní, když pominu, že podstatná část z toho, co lítá do Prahy je zvěř a zajímá ji jen levný chlast a holky.
5. Časy pro zakládání nových ajrolinek jsou pryč, stávající bojují již delší dobu o přežití, nové nikdo ani v bohatších zemích nezakládá. Tudíž šance něco funkčního u nás vytvořit je nulová. Vzpomeň na loňský bankrot Air Berlin...a to bylo v Německu.


Ad 1 - no třeba Škoda Transportation i jiné zbytky v Plzni, to stojí za to...
Ad 2 - souhlas
Ad 3 - no a to vadí že je vlastní Lufthansa, stejně tak Škodu Auto VW nebo P-U japonci? Hlavně že to dobře funguje, ne? Lepší než místní aerolinku nemít, auta dovážet a pivo taky.
Ad 4 - to je věc názoru, podle mě se jenom dostáváme na úroveň kam tak nějak schopnostmi a možnostmi patříme. Další krize podle mě postihne západ od nás podstatně víc. Turisti jsou celkem egal pro ekonomiku, ale pro aerolinky ne...
Ad 5 - no čas ukáže, samozřejmě konkurence je taková že nějakých 7 letadel ČSA neznamená v Evropě nic, a aerolinky s duchem telekomu porostou těžko, no...

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 29. 08. 2018, 19:48
od Petr31
H_K píše:
Petr31 píše:1. Uvítám, když nám uvedeš nějaké příklady ohledně těch strašlivých českých manažerů. Co se mých zkušeností týče, tak pobočky zahraničních společností, vedené cizinci se u nás chovají tak, jak by si doma ani nemohli pomyslet, že by se chovali. Třeba ČSOB uvedu jako příklad z poslední doby.
2. Management ČSA byl dlouhá léta tragický, ale bylo to tím, že to všechno byli poliičtí nominanti a ČSA dostali jako za odměnu jako trafiku.
3. S Austrianem jsi úplně mimo mísu, neboť Austrian před několika lety před bankrotem zachránila Lufthansa; dnes je její dcerou Lufthansy, není to žádná životaschopná ajrolinka.
4. Naše ekonomika roste především na papíře....a hodně brzy to skončí a turisti nejsou samospasitelní, když pominu, že podstatná část z toho, co lítá do Prahy je zvěř a zajímá ji jen levný chlast a holky.
5. Časy pro zakládání nových ajrolinek jsou pryč, stávající bojují již delší dobu o přežití, nové nikdo ani v bohatších zemích nezakládá. Tudíž šance něco funkčního u nás vytvořit je nulová. Vzpomeň na loňský bankrot Air Berlin...a to bylo v Německu.


Ad 1 - no třeba Škoda Transportation i jiné zbytky v Plzni, to stojí za to...
Ad 2 - souhlas
Ad 3 - no a to vadí že je vlastní Lufthansa, stejně tak Škodu Auto VW nebo P-U japonci? Hlavně že to dobře funguje, ne? Lepší než místní aerolinku nemít, auta dovážet a pivo taky.
Ad 4 - to je věc názoru, podle mě se jenom dostáváme na úroveň kam tak nějak schopnostmi a možnostmi patříme. Další krize podle mě postihne západ od nás podstatně víc. Turisti jsou celkem egal pro ekonomiku, ale pro aerolinky ne...
Ad 5 - no čas ukáže, samozřejmě konkurence je taková že nějakých 7 letadel ČSA neznamená v Evropě nic, a aerolinky s duchem telekomu porostou těžko, no...


Ad 1. OK
Ad 3. Vlastník nevadí, ale uváděl jsi, že by u nás něco jako Austrian mohlo fungovat..Ačkoliv je Rakousko bohatší, nezatížené devastací komunismem, vlastní ajrolinka přežila jen za cenu, že ji převzala Lufthansa.To nepovažuji za vzor hodný k následování.
Ad 4. Rád bych, kdybychom se vrátili, kde jsme před 2.sv.válkou byli..Ale je to asi pryč, jsme bohužel levnou montovnou, většina slušných podniků je v zahraničních rukou a vlastník si ohlídá, abychom jim nepřerostli přes hlavu. Třeba Němci ve škodovce...jako příklad.....Boeing v Aeru Vodochody...a ti všichni mají zájem jen o masu levné a dostatečně hloupé pracovní síly. Stejně jako mnozí čeští polici...bohužel... :ymdevil:

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 30. 08. 2018, 17:08
od JackBrno
JiS_Progressus píše:... vzpomínáte si, jak jeden pán říkal, že trh vše vyřeší? Všechno je OK(D), ne?

On ten pán měl z větší části pravdu. Bohužel zásahy státu, dotace a regulace, to tržní fungování znemožňují.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 30. 08. 2018, 20:24
od jencik
A co brani Cechom zalozit podniky, ktore by boli uspesne v zahranici a posunut tak ekonomiku vpred? Mne napriklad prijde, ze vela Cechov ani velmi nema snahu obchodovat prilis za hranicami a ked tak uz SR HU PL, mozno AT a D v niektorych oblastiach. Nemam pocit, zeby Rakusakov nejak extra trapilo, ak by Austrian skrachoval, nepovazuju to za nejake rodinne striebro ako sa povazuju CSA u par ludi v CR ci na SK, teda skor uz len CR.
Dotace regulace ci vlady znemoznuju trh v oblasti letectva? Mozno ak by sme brali do uvahy Perzsky zaliv, ale v ramci EU to je len rozpravka

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 11. 09. 2018, 15:23
od Marty-t
Eurowings si od října znovu pronajme A319 na wet lease od ČSA a bude s ní lítat lety z HAM... Zdroj: http://www.airliners.de/eurowings-tschechien/46743