Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
1
2%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
14
26%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
14
26%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
24
45%
 
Celkem hlasů: 53

H_K
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 10. 12. 2016, 19:15
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod H_K » 29. 08. 2018, 19:34

Petr31 píše:1. Uvítám, když nám uvedeš nějaké příklady ohledně těch strašlivých českých manažerů. Co se mých zkušeností týče, tak pobočky zahraničních společností, vedené cizinci se u nás chovají tak, jak by si doma ani nemohli pomyslet, že by se chovali. Třeba ČSOB uvedu jako příklad z poslední doby.
2. Management ČSA byl dlouhá léta tragický, ale bylo to tím, že to všechno byli poliičtí nominanti a ČSA dostali jako za odměnu jako trafiku.
3. S Austrianem jsi úplně mimo mísu, neboť Austrian před několika lety před bankrotem zachránila Lufthansa; dnes je její dcerou Lufthansy, není to žádná životaschopná ajrolinka.
4. Naše ekonomika roste především na papíře....a hodně brzy to skončí a turisti nejsou samospasitelní, když pominu, že podstatná část z toho, co lítá do Prahy je zvěř a zajímá ji jen levný chlast a holky.
5. Časy pro zakládání nových ajrolinek jsou pryč, stávající bojují již delší dobu o přežití, nové nikdo ani v bohatších zemích nezakládá. Tudíž šance něco funkčního u nás vytvořit je nulová. Vzpomeň na loňský bankrot Air Berlin...a to bylo v Německu.


Ad 1 - no třeba Škoda Transportation i jiné zbytky v Plzni, to stojí za to...
Ad 2 - souhlas
Ad 3 - no a to vadí že je vlastní Lufthansa, stejně tak Škodu Auto VW nebo P-U japonci? Hlavně že to dobře funguje, ne? Lepší než místní aerolinku nemít, auta dovážet a pivo taky.
Ad 4 - to je věc názoru, podle mě se jenom dostáváme na úroveň kam tak nějak schopnostmi a možnostmi patříme. Další krize podle mě postihne západ od nás podstatně víc. Turisti jsou celkem egal pro ekonomiku, ale pro aerolinky ne...
Ad 5 - no čas ukáže, samozřejmě konkurence je taková že nějakých 7 letadel ČSA neznamená v Evropě nic, a aerolinky s duchem telekomu porostou těžko, no...


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1109
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Petr31 » 29. 08. 2018, 19:48

H_K píše:
Petr31 píše:1. Uvítám, když nám uvedeš nějaké příklady ohledně těch strašlivých českých manažerů. Co se mých zkušeností týče, tak pobočky zahraničních společností, vedené cizinci se u nás chovají tak, jak by si doma ani nemohli pomyslet, že by se chovali. Třeba ČSOB uvedu jako příklad z poslední doby.
2. Management ČSA byl dlouhá léta tragický, ale bylo to tím, že to všechno byli poliičtí nominanti a ČSA dostali jako za odměnu jako trafiku.
3. S Austrianem jsi úplně mimo mísu, neboť Austrian před několika lety před bankrotem zachránila Lufthansa; dnes je její dcerou Lufthansy, není to žádná životaschopná ajrolinka.
4. Naše ekonomika roste především na papíře....a hodně brzy to skončí a turisti nejsou samospasitelní, když pominu, že podstatná část z toho, co lítá do Prahy je zvěř a zajímá ji jen levný chlast a holky.
5. Časy pro zakládání nových ajrolinek jsou pryč, stávající bojují již delší dobu o přežití, nové nikdo ani v bohatších zemích nezakládá. Tudíž šance něco funkčního u nás vytvořit je nulová. Vzpomeň na loňský bankrot Air Berlin...a to bylo v Německu.


Ad 1 - no třeba Škoda Transportation i jiné zbytky v Plzni, to stojí za to...
Ad 2 - souhlas
Ad 3 - no a to vadí že je vlastní Lufthansa, stejně tak Škodu Auto VW nebo P-U japonci? Hlavně že to dobře funguje, ne? Lepší než místní aerolinku nemít, auta dovážet a pivo taky.
Ad 4 - to je věc názoru, podle mě se jenom dostáváme na úroveň kam tak nějak schopnostmi a možnostmi patříme. Další krize podle mě postihne západ od nás podstatně víc. Turisti jsou celkem egal pro ekonomiku, ale pro aerolinky ne...
Ad 5 - no čas ukáže, samozřejmě konkurence je taková že nějakých 7 letadel ČSA neznamená v Evropě nic, a aerolinky s duchem telekomu porostou těžko, no...


Ad 1. OK
Ad 3. Vlastník nevadí, ale uváděl jsi, že by u nás něco jako Austrian mohlo fungovat..Ačkoliv je Rakousko bohatší, nezatížené devastací komunismem, vlastní ajrolinka přežila jen za cenu, že ji převzala Lufthansa.To nepovažuji za vzor hodný k následování.
Ad 4. Rád bych, kdybychom se vrátili, kde jsme před 2.sv.válkou byli..Ale je to asi pryč, jsme bohužel levnou montovnou, většina slušných podniků je v zahraničních rukou a vlastník si ohlídá, abychom jim nepřerostli přes hlavu. Třeba Němci ve škodovce...jako příklad.....Boeing v Aeru Vodochody...a ti všichni mají zájem jen o masu levné a dostatečně hloupé pracovní síly. Stejně jako mnozí čeští polici...bohužel... :ymdevil:

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2326
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JackBrno » 30. 08. 2018, 17:08

JiS_Progressus píše:... vzpomínáte si, jak jeden pán říkal, že trh vše vyřeší? Všechno je OK(D), ne?

On ten pán měl z větší části pravdu. Bohužel zásahy státu, dotace a regulace, to tržní fungování znemožňují.

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 525
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod jencik » 30. 08. 2018, 20:24

A co brani Cechom zalozit podniky, ktore by boli uspesne v zahranici a posunut tak ekonomiku vpred? Mne napriklad prijde, ze vela Cechov ani velmi nema snahu obchodovat prilis za hranicami a ked tak uz SR HU PL, mozno AT a D v niektorych oblastiach. Nemam pocit, zeby Rakusakov nejak extra trapilo, ak by Austrian skrachoval, nepovazuju to za nejake rodinne striebro ako sa povazuju CSA u par ludi v CR ci na SK, teda skor uz len CR.
Dotace regulace ci vlady znemoznuju trh v oblasti letectva? Mozno ak by sme brali do uvahy Perzsky zaliv, ale v ramci EU to je len rozpravka

Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 902
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Marty-t » 11. 09. 2018, 15:23

Eurowings si od října znovu pronajme A319 na wet lease od ČSA a bude s ní lítat lety z HAM... Zdroj: http://www.airliners.de/eurowings-tschechien/46743


Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 381
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Nemec » 11. 09. 2018, 22:20

Marty-t píše:Eurowings si od října znovu pronajme A319 na wet lease od ČSA a bude s ní lítat lety z HAM... Zdroj: http://www.airliners.de/eurowings-tschechien/46743

Na druhou stranu, asi přijde další játro (OK-NFT) :lol:

bilbo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 25
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod bilbo » 12. 09. 2018, 02:18

Nemec píše:
Marty-t píše:Eurowings si od října znovu pronajme A319 na wet lease od ČSA a bude s ní lítat lety z HAM... Zdroj: http://www.airliners.de/eurowings-tschechien/46743

Na druhou stranu, asi přijde další játro (OK-NFT) :lol:

A ještě další tři překvápka nás čekaj :-ss

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1177
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Orus-x » 12. 09. 2018, 08:15

Nemec píše:
Marty-t píše:Eurowings si od října znovu pronajme A319 na wet lease od ČSA a bude s ní lítat lety z HAM... Zdroj: http://www.airliners.de/eurowings-tschechien/46743

Na druhou stranu, asi přijde další játro (OK-NFT) :lol:

OK-NFT asi tezko, kdyz uz mame OK-MFT :)
At si prijde, nebo at klidne pretrou 737-700 TVS. do barev CSA...ono uz je tak trochu jedno, co nas “narodni dopravce” v agonii vymysli...Na vsech linkach z PRG uz dnes existuje rozumna alternativa..

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod 737 » 12. 09. 2018, 08:57

Marty-t píše:Eurowings si od října znovu pronajme A319 na wet lease od ČSA a bude s ní lítat lety z HAM... Zdroj: http://www.airliners.de/eurowings-tschechien/46743


A já myslel, že ta šokující zpráva ohledně ČSA, kterou se máme v nejbližší době dozvědět, se bude týkat redukce flotily A319. Takže minimálně na zimu se s jejich provozem počítá, to je fajn...

pettte
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod pettte » 12. 09. 2018, 09:28

Kdysi milé a skvělé ČSA, prosím vydrž aspoň do 10.12. kdy jsem si ve stařecké nerozvážnosti koupil letenku od Etihad s prvním segmentem operovaným ČSA. Já bych na tu dovolenou fakt moc chtěl!

Jediným pozivem může být, že když je to let s ATR, která teď mají přibývat, tak mi to snad vyjde.

Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 703
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Lucky » 12. 09. 2018, 09:29

737 píše:
Marty-t píše:Eurowings si od října znovu pronajme A319 na wet lease od ČSA a bude s ní lítat lety z HAM... Zdroj: http://www.airliners.de/eurowings-tschechien/46743


A já myslel, že ta šokující zpráva ohledně ČSA, kterou se máme v nejbližší době dozvědět, se bude týkat redukce flotily A319. Takže minimálně na zimu se s jejich provozem počítá, to je fajn...


S provozem A319 se u ČSA nepočítá vůbec. Dojde buď k pronájmu nebo k odstavení a zakonzervování než doběhnou smlouvy o pronájmu.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod 737 » 12. 09. 2018, 10:33

Lucky píše:
737 píše:
Marty-t píše:Eurowings si od října znovu pronajme A319 na wet lease od ČSA a bude s ní lítat lety z HAM... Zdroj: http://www.airliners.de/eurowings-tschechien/46743


A já myslel, že ta šokující zpráva ohledně ČSA, kterou se máme v nejbližší době dozvědět, se bude týkat redukce flotily A319. Takže minimálně na zimu se s jejich provozem počítá, to je fajn...


S provozem A319 se u ČSA nepočítá vůbec. Dojde buď k pronájmu nebo k odstavení a zakonzervování než doběhnou smlouvy o pronájmu.


A nebylo by lepší ta letadla do doběhnutí těch smluv normálně využívat a mezitím hledat nového zájemce? To je ten provoz A319 tak strašně nevýhodný, že se jim vyplatí je nechat na zemi a platit leasing?

Z toho mi vyplývá, že ČSA budou mít ve flotile ATR a jednu A330. :D To je dost bizarní.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2326
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JackBrno » 12. 09. 2018, 10:57

737 píše:A nebylo by lepší ta letadla do doběhnutí těch smluv normálně využívat a mezitím hledat nového zájemce? To je ten provoz A319 tak strašně nevýhodný, že se jim vyplatí je nechat na zemi a platit leasing?

Z toho mi vyplývá, že ČSA budou mít ve flotile ATR a jednu A330. :D To je dost bizarní.

Takhle napsané to vypadá opravdu jako dost zvláštní skladba flotily, ATR + A330 a nic mezi tím :D Nicméně je potřeba doplnit, že ČSA = TVS, tudíž mají kromě toho k dispozici slušnou flotilu 737 ;)

Mauny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 15. 01. 2018, 13:38
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Mauny » 12. 09. 2018, 11:19

Pak tu je ale ještě ta objednávka sedmi 320neo, ne? :-? Nebo?

bilbo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 25
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod bilbo » 12. 09. 2018, 13:21

Mauny píše:Pak tu je ale ještě ta objednávka sedmi 320neo, ne? :-? Nebo?

Ne



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů