Stránka 419 z 471

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 14. 09. 2018, 21:41
od mandrinka
pettte píše:Tak už jenom čekám, kdy ČSA po vzoru SW začne lítat s přískoky, když můžou lítat Asii s mezipřistáním, svého času Jamajku se 2 mezipřistáními, tak proč nelítat třeba Larnaku ATRkem taky s mezipřistáním? :D
Navíc by tím mohli vyhrávat jiné soutěže, třeba nejdelší linka operovaná ATRkem.

No mohli by zavest priskoky po Evrope. Stacilo by jim jedno letadlo a mohli by obslouzit celou Z EU.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 14. 09. 2018, 21:48
od j.ree
Me docela stve, ze CSA se stavaji nepouzitelnymi pro prestup v PRG na lince z OSR. Jaka to byla velka slava, kdy mely litat az 4x denne, ted je ranni a odpoledni let jen v PO a PA, ostatni dny odlet v 15:10 z OSR je absolutne mimo misu. (Ne)dekujeme, na(ne)shle...

Re: RE: Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 14. 09. 2018, 22:10
od Robert
JackBrno píše:
Robert píše:...
Jenom poznámka k postupům k charterů. TVS provozuje pravidelné lety minimálně od startu Smart Wings, což bylo 2004. To je 14 let, takže naučit se, jak to chodí v pravidelné dopravě už se mohli.

Mohli, ale pravidelná doprava od počátku u nich byla jen jako doplněk, zejména jako doprodej volných sedadel v charterech. Pokud je mi známo, tak těch opravdu necharterových samostatných linek pod smartwings mají minimum a jinak to asi ani nebude. A je fakt, že pokud i značku ČSA budou chtít provozně přiblížit fungování smartwings, tak to fungovat nebude a značka půjde do kopru, protože pravidelná doprava se jako charter provozovat nedá.

Takže otevřeme si výroční zprávu Travel Service za rok 2016 - https://www.travelservice.aero/attachme ... a-2016.pdf

strana 4:
Výnosy z nepravidelné přepravy / Charter Revenue 6 678 528 tis. Kč
Výnosy z pravidelné přepravy / Scheduled Flights Revenue 5 618 595 tis. Kč

Takže žádný doplněk to není...

Co je podle tebe pravidelka a co doprodej charteru? Můžeš dát příklady nějakých destinací?

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 14. 09. 2018, 23:41
od Airbus380
Pravidelné lety: Londýn, Moskva, Dubaj, možná Málaga
Doprodej charterů: Vše ostatní

Samozřejmě mnoho letů do dovolenkových destinací vedou jako pravidelné, protože mají stabilně vyčleněn určitý míst pro volný prodej, takže tím je to dost zkreslené a vzájemně se prolíná. Ale kromě Londýna a Moskvy si troufám říct, že na všech ostatních linkách tvoří většinu cestujících klienti CK.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 15. 09. 2018, 00:16
od Robert
Airbus380 píše:Pravidelné lety: Londýn, Moskva, Dubaj, možná Málaga
Doprodej charterů: Vše ostatní

Samozřejmě mnoho letů do dovolenkových destinací vedou jako pravidelné, protože mají stabilně vyčleněn určitý míst pro volný prodej, takže tím je to dost zkreslené a vzájemně se prolíná. Ale kromě Londýna a Moskvy si troufám říct, že na všech ostatních linkách tvoří většinu cestujících klienti CK.

A není to spíš tak, že dřív to byl charter, ale nyní letí klienti pravidelnou linkou?

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 15. 09. 2018, 00:53
od Airbus380
No ano, ale stále nemůžeme mluvit o klasických pravidelných linkách. Prostě mají kupu "pravidelných linek" určených především pro CK. Takže klasické nekoupácké linky (LGW - který mimochodem končí, SVO a DXB) jsou opravdu jen zlomkovým doplňkem.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 15. 09. 2018, 02:20
od bilbo
Airbus380 píše:Takže klasické nekoupácké linky (LGW - který mimochodem končí, SVO a DXB) jsou opravdu jen zlomkovým doplňkem.

Je to tak. Nedivil bych se ani, kdyby končila Moskva, LF bývá 50-60%

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 15. 09. 2018, 06:41
od JiS_Progressus
bilbo píše:
Airbus380 píše:Takže klasické nekoupácké linky (LGW - který mimochodem končí, SVO a DXB) jsou opravdu jen zlomkovým doplňkem.

Je to tak. Nedivil bych se ani, kdyby končila Moskva, LF bývá 50-60%


Ideální pro nasazení AT72 s mezipřistáním na Simferopolském mezinárodním letišti :-D

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 15. 09. 2018, 06:55
od JiS_Progressus
Robert píše:
Airbus380 píše:Pravidelné lety: Londýn, Moskva, Dubaj, možná Málaga
Doprodej charterů: Vše ostatní

Samozřejmě mnoho letů do dovolenkových destinací vedou jako pravidelné, protože mají stabilně vyčleněn určitý míst pro volný prodej, takže tím je to dost zkreslené a vzájemně se prolíná. Ale kromě Londýna a Moskvy si troufám říct, že na všech ostatních linkách tvoří většinu cestujících klienti CK.

A není to spíš tak, že dřív to byl charter, ale nyní letí klienti pravidelnou linkou?


Za starých časů to šlo výborně rozeznat. Poctivé chartery byly 3mistná čísla letů (QS768), lety operované jako SW byly 4místná (QS1024). Pak to bývalo veselé, třeba jen určit kdy uklízí úklid a kdy posádka. Postupem to ale smysl.

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 15. 09. 2018, 19:47
od JackBrno
Robert píše:
JackBrno píše:
Robert píše:...
Jenom poznámka k postupům k charterů. TVS provozuje pravidelné lety minimálně od startu Smart Wings, což bylo 2004. To je 14 let, takže naučit se, jak to chodí v pravidelné dopravě už se mohli.

Mohli, ale pravidelná doprava od počátku u nich byla jen jako doplněk, zejména jako doprodej volných sedadel v charterech. Pokud je mi známo, tak těch opravdu necharterových samostatných linek pod smartwings mají minimum a jinak to asi ani nebude. A je fakt, že pokud i značku ČSA budou chtít provozně přiblížit fungování smartwings, tak to fungovat nebude a značka půjde do kopru, protože pravidelná doprava se jako charter provozovat nedá.

Takže otevřeme si výroční zprávu Travel Service za rok 2016 - https://www.travelservice.aero/attachme ... a-2016.pdf

strana 4:
Výnosy z nepravidelné přepravy / Charter Revenue 6 678 528 tis. Kč
Výnosy z pravidelné přepravy / Scheduled Flights Revenue 5 618 595 tis. Kč

Takže žádný doplněk to není...

Co je podle tebe pravidelka a co doprodej charteru? Můžeš dát příklady nějakých destinací?

Kolega AirbusA380 to vysvětlil dobře :) Těch čistě pravidelných linek je zcela marginální počet. Oni samozřejmě počítají jako pravidelnou přepravu každou linku, která se objeví v systému smartwings pro individuální prodej (i kdyby tam prodal třeba jen deset míst mimo cestovky), ale pořád to je charterová linka :)

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 15. 09. 2018, 20:43
od Pavel
JackBrno píše:
Robert píše:
JackBrno píše:Mohli, ale pravidelná doprava od počátku u nich byla jen jako doplněk, zejména jako doprodej volných sedadel v charterech. Pokud je mi známo, tak těch opravdu necharterových samostatných linek pod smartwings mají minimum a jinak to asi ani nebude. A je fakt, že pokud i značku ČSA budou chtít provozně přiblížit fungování smartwings, tak to fungovat nebude a značka půjde do kopru, protože pravidelná doprava se jako charter provozovat nedá.

Takže otevřeme si výroční zprávu Travel Service za rok 2016 - https://www.travelservice.aero/attachme ... a-2016.pdf

strana 4:
Výnosy z nepravidelné přepravy / Charter Revenue 6 678 528 tis. Kč
Výnosy z pravidelné přepravy / Scheduled Flights Revenue 5 618 595 tis. Kč

Takže žádný doplněk to není...

Co je podle tebe pravidelka a co doprodej charteru? Můžeš dát příklady nějakých destinací?

Kolega AirbusA380 to vysvětlil dobře :) Těch čistě pravidelných linek je zcela marginální počet. Oni samozřejmě počítají jako pravidelnou přepravu každou linku, která se objeví v systému smartwings pro individuální prodej (i kdyby tam prodal třeba jen deset míst mimo cestovky), ale pořád to je charterová linka :)

Všechny linky začínající jedničkou, jsou vedeny jako pravidelná přeprava

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 15. 09. 2018, 20:53
od Robert
JackBrno píše:
Robert píše:
JackBrno píše:Mohli, ale pravidelná doprava od počátku u nich byla jen jako doplněk, zejména jako doprodej volných sedadel v charterech. Pokud je mi známo, tak těch opravdu necharterových samostatných linek pod smartwings mají minimum a jinak to asi ani nebude. A je fakt, že pokud i značku ČSA budou chtít provozně přiblížit fungování smartwings, tak to fungovat nebude a značka půjde do kopru, protože pravidelná doprava se jako charter provozovat nedá.

Takže otevřeme si výroční zprávu Travel Service za rok 2016 - https://www.travelservice.aero/attachme ... a-2016.pdf

strana 4:
Výnosy z nepravidelné přepravy / Charter Revenue 6 678 528 tis. Kč
Výnosy z pravidelné přepravy / Scheduled Flights Revenue 5 618 595 tis. Kč

Takže žádný doplněk to není...

Co je podle tebe pravidelka a co doprodej charteru? Můžeš dát příklady nějakých destinací?

Kolega AirbusA380 to vysvětlil dobře :) Těch čistě pravidelných linek je zcela marginální počet. Oni samozřejmě počítají jako pravidelnou přepravu každou linku, která se objeví v systému smartwings pro individuální prodej (i kdyby tam prodal třeba jen deset míst mimo cestovky), ale pořád to je charterová linka :)


Počítají to pod pravidelnou přepravu prostě proto, že je to pravidelná linka. Znovu musím opakovat, že to má všechny znaky pravidelné linky, i když to zaměstnanci na letišti a další, označují za charter. To, že na letu je většina cestujících klientů CK na tom nic nemění. Stále je část kapacity volně prodejná na webu SmartWings (značky pro pravidelné lety), dá se to rezervovat třeba přes Letušku apod. Nikde ani zmínka, že je to charter. Chápu, že to byly v minulosti chartery a že kvůli lepšímu vytížení začal TVS doprodávat letenky, ale v tom případě je to pro klienta tak, jak je to v současnosti nabízené pravidelná linka s přesným letovým řádem. Pochybuji, že by při letech mimo EU do zemí, kde platí dvoustranná regulace letů mohli takto provozovat "charter" s volným prodejem letenek v systémech.

Dám příklad, co je to charter - známý si vloni koupil let z Lipska do Maroka u FTI Touristik let zajišťovaný SunExpress Deutschland. Tento let nebylo možné u SunExpress Deutschland koupit na jejich webu, přestože tam prodávají letenky, ani letový řád na jejich webu tento let neukazoval. Protože to byl CHARTER - celý let pronajatý cestovce, která si sama prodávala volné letenky. U letenek bylo napsáno, že se jedná o charterový let, který má jistá specifika ohledně podmínek apod.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 15. 09. 2018, 22:13
od beardie
na ktorych letoch TVS funguje online checkin a na ktore ist treba ist na prepazku?

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 16. 09. 2018, 11:39
od bilbo
Robert píše:Počítají to pod pravidelnou přepravu prostě proto, že je to pravidelná linka.

To nic nemění na tom, že letenky na pravidelný linky prodávat neuměj, na ty "pravidelný linky" do Řecka a Bulharska jde valná většina přes CK

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 16. 09. 2018, 12:18
od 737
Robert píše:
JackBrno píše:
Robert píše:Takže otevřeme si výroční zprávu Travel Service za rok 2016 - https://www.travelservice.aero/attachme ... a-2016.pdf

strana 4:
Výnosy z nepravidelné přepravy / Charter Revenue 6 678 528 tis. Kč
Výnosy z pravidelné přepravy / Scheduled Flights Revenue 5 618 595 tis. Kč

Takže žádný doplněk to není...

Co je podle tebe pravidelka a co doprodej charteru? Můžeš dát příklady nějakých destinací?

Kolega AirbusA380 to vysvětlil dobře :) Těch čistě pravidelných linek je zcela marginální počet. Oni samozřejmě počítají jako pravidelnou přepravu každou linku, která se objeví v systému smartwings pro individuální prodej (i kdyby tam prodal třeba jen deset míst mimo cestovky), ale pořád to je charterová linka :)


Počítají to pod pravidelnou přepravu prostě proto, že je to pravidelná linka. Znovu musím opakovat, že to má všechny znaky pravidelné linky, i když to zaměstnanci na letišti a další, označují za charter. To, že na letu je většina cestujících klientů CK na tom nic nemění. Stále je část kapacity volně prodejná na webu SmartWings (značky pro pravidelné lety), dá se to rezervovat třeba přes Letušku apod. Nikde ani zmínka, že je to charter. Chápu, že to byly v minulosti chartery a že kvůli lepšímu vytížení začal TVS doprodávat letenky, ale v tom případě je to pro klienta tak, jak je to v současnosti nabízené pravidelná linka s přesným letovým řádem. Pochybuji, že by při letech mimo EU do zemí, kde platí dvoustranná regulace letů mohli takto provozovat "charter" s volným prodejem letenek v systémech.

Dám příklad, co je to charter - známý si vloni koupil let z Lipska do Maroka u FTI Touristik let zajišťovaný SunExpress Deutschland. Tento let nebylo možné u SunExpress Deutschland koupit na jejich webu, přestože tam prodávají letenky, ani letový řád na jejich webu tento let neukazoval. Protože to byl CHARTER - celý let pronajatý cestovce, která si sama prodávala volné letenky. U letenek bylo napsáno, že se jedná o charterový let, který má jistá specifika ohledně podmínek apod.



To je sice pravda, že tyhle linky, které provozuje TVS, jsou převážně pravidelné a nelze je označovat za chartery, na druhou stranu je potřeba říct, že s nimi létají převážně koupáci, tedy klienti CK a to je úplně jiná klientela než ti, kteří létají do Paříže, Frankfurtu, Kodaně nebo Moskvy. Takže ano, TVS oficiálně provozuje pravidelné linky, ale jedná se převážně o přepravu klientů cestovek někam k moři.

Jen tak mimochodem, Smart Wings původně nevznikly primárně jako doprodej volné kapacity do turistických letovisek. SW byl původně low-cost projekt a je potřeba říct, že zřejmě ne příliš úspěšný. Možná si tady ještě někdo vzpomene na to, jak SW krátce před odletem často rušily své lety kvůli nízké obsazenosti. Na základě toho na tomto fóru vzniklo vlákno "Smartwings - poletí/nepoletí ?", kde se tato problematika rozebírala, ale to už je opravdu dávno. Takže můžeme shrnout, že TVS se daří v oblasti přepravy koupáků k moři (ještě aby ne, když tu prakticky nemají konkurenci), ale na pravidelných linkách, kde se vyskytuje trochu jiná klientela, jim to zas tak dobře nejde. A já se obávám, že s ČSA to skončí podobně jako onehdá, když se pokoušeli prorazit na low-costový trh se Smart Wings. TVS není ten, kdo by uměl rozvíjet pravidelnou přepravu ČSA, jenže ti, kteří by to uměli, o ČSA nemají pochopitelně zájem. ČSA tedy skončí tam, kde měly skončit už dávno, tedy v propadlišti dějin, k tomu to směřovalo vždycky.