Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
1
2%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
14
26%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
14
26%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
25
46%
 
Celkem hlasů: 54

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod 737 » 12. 11. 2018, 12:30

Eidi píše:
Starosta píše:
clovicek píše:Tak je to celý nějaký divný:) Místo krásného názvu Czech Airlines Group zvolí SmartWings Group. A sub brand měli mít Czech Airlines a SMART by Czech Airlines... že jo! Udělal jsi někdo výzkum trhu?

Jinak dle jedna paní povídala ATR zůstávají do roku 2021 (potom se uvidí), Airbus 319 jdou od ledna k EuroWings (jako ACMI, 5 kusů), Travel Service de fakto přebírá všechny destinace v západní Evropě (BCN, MAD, PRG, CPH, AMS atp., na letu vždy jeden palubní průvodčí ČSA), východní Evropa zatím A319 (mimo SVO a několika dalších).


Tohle už je vidět nyní na flightradaru. Lítají jen 4 (NEN, NEM, NEO a NEP), na západ jen AMS a pak SVO a ostatní Rusko. REQ je u Eurowings, PET neletěl od 7/11 a MEL/MEK jsou neaktivní. To na využití 4 letadel nestačí, takže sedí na zemi třeba celý den mezi ranním AMS a večerním AMS. Dny Airbusu u ČSA se asi fakt krátí ..


Podle mě MEK a MEL teďka stojí na RW22. MEK, MEL a PET by začátkem příštího roku měly jít zpátky k lessorovi, tj. MEK a MEL se vrací B. Aircraft 03/2019 a 04/2019 a PET se vrací BOC někdy 03/2019.



A B.Aircraft teď patří komu? Letišti? To je taky spletenec.. Už se v tom docela ztrácím. Ale musím říct, že ten "operativní subleasing" přes B.Aircraft byl tehdy poměrně kreativní řešení, stejně jako vše kolem Aeroholdingu.


737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod 737 » 12. 11. 2018, 12:31

Eidi píše:
737 píše:
Starosta píše:
Tohle už je vidět nyní na flightradaru. Lítají jen 4 (NEN, NEM, NEO a NEP), na západ jen AMS a pak SVO a ostatní Rusko. REQ je u Eurowings, PET neletěl od 7/11 a MEL/MEK jsou neaktivní. To na využití 4 letadel nestačí, takže sedí na zemi třeba celý den mezi ranním AMS a večerním AMS. Dny Airbusu u ČSA se asi fakt krátí ..


Všiml jsem si, že do AMS létají letadla TVS naprosto minimálně, téměř vůbec. Nevíte někdo, proč zrovna do AMS tak výrazně preferují letadla ČSA?


Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).


No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky

Eidi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B767, B777, B787, A320F, A330, A350XWB, C152, C172, PA-28, PA-32, PA-46, Daher TBM.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Eidi » 12. 11. 2018, 12:39

737 píše:
Eidi píše:
Starosta píše:
Tohle už je vidět nyní na flightradaru. Lítají jen 4 (NEN, NEM, NEO a NEP), na západ jen AMS a pak SVO a ostatní Rusko. REQ je u Eurowings, PET neletěl od 7/11 a MEL/MEK jsou neaktivní. To na využití 4 letadel nestačí, takže sedí na zemi třeba celý den mezi ranním AMS a večerním AMS. Dny Airbusu u ČSA se asi fakt krátí ..


Podle mě MEK a MEL teďka stojí na RW22. MEK, MEL a PET by začátkem příštího roku měly jít zpátky k lessorovi, tj. MEK a MEL se vrací B. Aircraft 03/2019 a 04/2019 a PET se vrací BOC někdy 03/2019.



A B.Aircraft teď patří komu? Letišti? To je taky spletenec.. Už se v tom docela ztrácím. Ale musím říct, že ten "operativní subleasing" přes B.Aircraft byl tehdy poměrně kreativní řešení, stejně jako vše kolem Aeroholdingu.


B. Aircraft je dceřinná společnost Letiště Praha (před fúzí spadalo pod Aeroholding). On to nebyl až tak sublease jako spíš požadovaný opatření věřitelů, který financovali nákup těch mašin, aby, v případě, že by ČSA šlo do konkurzu, se nestaly mašiny předmětem konkurzní podstaty. To by byly pak složitý soudní tahanice a mohlo by to dopadnout jako s OK-FAN/FUN Fischer Air.

Yirina
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Příspěvky: 700
Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
Pohlaví: žena
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Yirina » 12. 11. 2018, 12:44

737 píše:
Eidi píše:
737 píše:
Všiml jsem si, že do AMS létají letadla TVS naprosto minimálně, téměř vůbec. Nevíte někdo, proč zrovna do AMS tak výrazně preferují letadla ČSA?


Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).


No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky


Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.

zbozivulekral
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 203
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod zbozivulekral » 12. 11. 2018, 13:10

Yirina píše:Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.


To zní nejpravědpodobněji.


737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod 737 » 12. 11. 2018, 13:23

Yirina píše:
737 píše:
Eidi píše:
Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).


No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky


Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.


Přitom KL sám občas posílá na některé rotace do Prahy mašinu Transavie :)

Eidi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B767, B777, B787, A320F, A330, A350XWB, C152, C172, PA-28, PA-32, PA-46, Daher TBM.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Eidi » 12. 11. 2018, 13:36

Yirina píše:
737 píše:
Eidi píše:
Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).


No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky


Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.


To mi asi dává největší smysl.

Starosta
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 20. 11. 2008, 17:13
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Starosta » 12. 11. 2018, 15:07

Yirina píše:
737 píše:
Eidi píše:
Netušim, jestli je za tim něco víc, ale tipoval bych, že je za tim poptávka + to, že A319 je o nějakejch pár tun lehčí oproti B738, takže se ti to promítne do traťovejech, přibližovacích a letišních poplatků. Může to bejt daný i tim, že AMS je fakt drahý letiště (jenom hypotéza, data nemám a ani jsem nehledal).


No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky


Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.


To jsem také slyšel. No jsem zvědav, jak to bude až pošlou zbytek 319 k EW. Jestli se to vyřeší tím jedním FA z ČSA a samolepkou vedle dveří...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2471
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Fabo » 12. 11. 2018, 16:05

Starosta píše:
Yirina píše:
737 píše:
No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky


Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.


To jsem také slyšel. No jsem zvědav, jak to bude až pošlou zbytek 319 k EW. Jestli se to vyřeší tím jedním FA z ČSA a samolepkou vedle dveří...


Ma prece byt nekolik 737 "kmenovych" u CSA, nebo to uz neplati?

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 261
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod clovicek » 12. 11. 2018, 17:03

Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...

beardie
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 857
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: YYZ
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod beardie » 12. 11. 2018, 17:04

To si mal využiť ešte okolo 2014

polisss
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 80
Registrován: 26. 03. 2008, 18:27
Pohlaví: muž
Bydliště: vychodní čechy
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod polisss » 12. 11. 2018, 17:36

jsem zvedav, jak se jim to podari naplnit... oproti 319 je tam tak 40 mist navic, ne?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5181
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod flyingblue » 12. 11. 2018, 17:44

737 píše:
Yirina píše:
737 píše:
No jasně, poplatky se odvíjí od MTOW, to mě nenapadlo. Tak to bude asi ono... Díky


Někde jsem slyšela, že je to kvůli code-sharingu s KL, pro které nejsou standardy QS dostačující a mají to i nějak smluvně ošetřeno, takže tam musí posílat metal OK.


Přitom KL sám občas posílá na některé rotace do Prahy mašinu Transavie :)


Treba jim Transavia staci a TVS ne. Nicmene uz ten puvodni Jirincin prispevek je z sekce "jedna pani povidala", takze i nasledujici jsou cire spekulace :-)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5181
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod flyingblue » 12. 11. 2018, 17:48

clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


no ja bych zacal pracovat na likvidaci, ten risk je dost velkej. Nezrusej to v nejblizsich mesicich, ale vylitat skoro milion mil pri poplatcich CSA nebude uplne jednoduchy :-)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4857
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Globik » 12. 11. 2018, 21:57

flyingblue píše:
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


no ja bych zacal pracovat na likvidaci, ten risk je dost velkej. Nezrusej to v nejblizsich mesicich, ale vylitat skoro milion mil pri poplatcich CSA nebude uplne jednoduchy :-)

Lama dotaz: pokud poletím s KE na award letenku OK, budou taxy atd.vyssi, než kolík ukazuje Matrix u letenky KE za cash?



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů