Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

P3D
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 07. 07. 2018, 22:23
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od P3D »

JiS_Progressus píše:
Eidi píše:
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


S těma plánama se hejbe celkem podle nálady, mi přijde. Původně to měly bejt 3-4 mašiny TVS pod AOC ČSA. Teďka jedna B738 k ČSA, přičemž začátkem roku 2019 odejdou 3 A319 zpět k lessorovi (MEL, MEK, PET), REQ už u EW lítá a k nim pak ještě od ledna maj lítat NEM, NEN, NEO a NEP. To znamená, že ČSA by mělo mít jenom 1x B738 celkem? Jak moc spolehlivý info o 1x B738 k ČSA to je? Díky. :)


NEP a NEN stojí zaparkované na konci RWY22, tak je asi skutečně v nejbližší době na výkonech ČSA nelze očekávat. Neslušela by některému z nich stříbrná barva, AČR už delší dobu naznačuje, že by ještě jednomu Airbusu zábavu našla ... ?

Ohledně bulíků se v kuloárech stále hovoří o 3 kusech, ale dokud to nebude v rejstříku nebo vyfocené na Planes.cz, asi to bude vždy spekulace, všichni víme, jak rychlé se v tomto holdingu věci mění.


NEP na dráze 22 stát může, ovšem létat bude i nadále. OK-NEN se navíc nyní vrací z Moskvy. Jediná letadla, která budou končit jsou OK-MEL, OK-MEK, OK-PET.


vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od vitezslav »

Plně chápu, že jeden vlastník (nebo skupina) provozuje dvě nebo více značek (Aeroflot/Pobeda, Iberia/Level/Vueling, Lufthansa/Germanwings...) i fakt, že po sloučení je asi blbost provozovat několik desítek B737 a pár A319. Ale vadí mi to zcela náhodné prolínání značek. Že si koupím letenku u ČSA a ve finále letím se Smart Wings. A nejde ani tak o servis na palubě, jako spíš o "maličkosti", že u síťového dopravce očekávám větší časovou spolehlivost a třeba jeden dva palce prostoru navíc. Čili bych pochopil SW jako charterový a nízkonákladový dopravce, ČSA síťový. Takhle nechápu, proč má jedno a totéž dva názvy.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JackBrno »

vitezslav píše:...Čili bych pochopil SW jako charterový a nízkonákladový dopravce, ČSA síťový. Takhle nechápu, proč má jedno a totéž dva názvy.

To má jednoduché vysvětlení. TVS nemá těch letadel zase tolik, aby se vyplatilo úplně oddělovat letadla a posádky pro dvě podobné činnosti. Ta flexibilita šetří obrovské náklady.

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Roiman4 »

JiS_Progressus píše:
Eidi píše:
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


S těma plánama se hejbe celkem podle nálady, mi přijde. Původně to měly bejt 3-4 mašiny TVS pod AOC ČSA. Teďka jedna B738 k ČSA, přičemž začátkem roku 2019 odejdou 3 A319 zpět k lessorovi (MEL, MEK, PET), REQ už u EW lítá a k nim pak ještě od ledna maj lítat NEM, NEN, NEO a NEP. To znamená, že ČSA by mělo mít jenom 1x B738 celkem? Jak moc spolehlivý info o 1x B738 k ČSA to je? Díky. :)


NEP a NEN stojí zaparkované na konci RWY22, tak je asi skutečně v nejbližší době na výkonech ČSA nelze očekávat. Neslušela by některému z nich stříbrná barva, AČR už delší dobu naznačuje, že by ještě jednomu Airbusu zábavu našla ... ?

Ohledně bulíků se v kuloárech stále hovoří o 3 kusech, ale dokud to nebude v rejstříku nebo vyfocené na Planes.cz, asi to bude vždy spekulace, všichni víme, jak rychlé se v tomto holdingu věci mění.


A NEN asi jsem dneska nemel na priletu z Moskvy? Nebo jeho siamske dvojce to bylo? :D

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od vitezslav »

JackBrno píše:
vitezslav píše:...Čili bych pochopil SW jako charterový a nízkonákladový dopravce, ČSA síťový. Takhle nechápu, proč má jedno a totéž dva názvy.

To má jednoduché vysvětlení. TVS nemá těch letadel zase tolik, aby se vyplatilo úplně oddělovat letadla a posádky pro dvě podobné činnosti. Ta flexibilita šetří obrovské náklady.


Jako obvykle jsi úplně mimo.
a) odpovídáš na něco jiného, než se ptám
b) flotila TVS (SW) je diametrálně odlišná od ČSA, ikdyž jde o dva obchodní názvy téhož

Či-li se zeptám polopaticky (ostatních diskutujících), proč podle vás nepoužívat pouze název ČSA, když už "značka" má z této firmy největší hodnotu, zatímco Smart Wings vyjme špatné pověsti nemá hodnotu žádnou? MLUVÍM O ZNAČCE JAKO TAKOVÉ, nikoli o ekonomických ukazatelích, know how atd.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

vitezslav píše:
JackBrno píše:
vitezslav píše:...Čili bych pochopil SW jako charterový a nízkonákladový dopravce, ČSA síťový. Takhle nechápu, proč má jedno a totéž dva názvy.

To má jednoduché vysvětlení. TVS nemá těch letadel zase tolik, aby se vyplatilo úplně oddělovat letadla a posádky pro dvě podobné činnosti. Ta flexibilita šetří obrovské náklady.


Jako obvykle jsi úplně mimo.
a) odpovídáš na něco jiného, než se ptám
b) flotila TVS (SW) je diametrálně odlišná od ČSA, ikdyž jde o dva obchodní názvy téhož

Či-li se zeptám polopaticky (ostatních diskutujících), proč podle vás nepoužívat pouze název ČSA, když už "značka" má z této firmy největší hodnotu, zatímco Smart Wings vyjme špatné pověsti nemá hodnotu žádnou? MLUVÍM O ZNAČCE JAKO TAKOVÉ, nikoli o ekonomických ukazatelích, know how atd.


Pokud se Vik s Simanem snazi prorazit na dalsich trzich v Evrope mimo CR, je znacka SmartWings lepsi nez CSA.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PavelD »

vitezslav píše: že u síťového dopravce očekávám větší časovou spolehlivost a třeba jeden dva palce prostoru navíc.


To už asi není standard. Loni jsem letěl s AF A321 PRG-CDG, poprvé v životě jsem seděl nakřivo a z letadla vylezl s otlačenými koleny.
Mám 185 čísel a nestalo se mi to s EasyJet, TVS, ani s Aegean. Let zpátky s A320 už byl v poho.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

PavelD píše:
vitezslav píše: že u síťového dopravce očekávám větší časovou spolehlivost a třeba jeden dva palce prostoru navíc.


To už asi není standard. Loni jsem letěl s AF A321 PRG-CDG, poprvé v životě jsem seděl nakřivo a z letadla vylezl s otlačenými koleny.
Mám 185 čísel a nestalo se mi to s EasyJet, TVS, ani s Aegean. Let zpátky s A320 už byl v poho.


Zalezi kde sedis. Zhusta plati, ze pred kridlem to je o nekolik cm lepsi nez za kridlem. At uz u AF nebo LH Group. KL ma samostatny "produkt" eco comfort.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PavelD »

Fabo píše:
PavelD píše:
vitezslav píše: že u síťového dopravce očekávám větší časovou spolehlivost a třeba jeden dva palce prostoru navíc.


To už asi není standard. Loni jsem letěl s AF A321 PRG-CDG, poprvé v životě jsem seděl nakřivo a z letadla vylezl s otlačenými koleny.
Mám 185 čísel a nestalo se mi to s EasyJet, TVS, ani s Aegean. Let zpátky s A320 už byl v poho.


Zalezi kde sedis. Zhusta plati, ze pred kridlem to je o nekolik cm lepsi nez za kridlem. At uz u AF nebo LH Group. KL ma samostatny "produkt" eco comfort.


Tak vše ode mne vyjmenované bylo vždy za křídlem. Když to jde, lezu dozadu, abych viděl křídlo, klapky hlavně.

michal9
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 27. 11. 2017, 16:18
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha 6
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od michal9 »

Nevíte, zda-li budou Boeingy dostávat polep ČSA? Nebo už barvy ČSA, po vyřazení Airbusů, uvidíme maximálně na ATRkách, pokud vůbec? díky

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Eidi »

michal9 píše:Nevíte, zda-li budou Boeingy dostávat polep ČSA? Nebo už barvy ČSA, po vyřazení Airbusů, uvidíme maximálně na ATRkách, pokud vůbec? díky


Jo, mělo by to bejt v livery ČSA.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od bilbo »

michal9 píše:Nevíte, zda-li budou Boeingy dostávat polep ČSA? Nebo už barvy ČSA, po vyřazení Airbusů, uvidíme maximálně na ATRkách, pokud vůbec? díky

prvni 737 dostane nalepky uz behem vikendu, pak pribudou i nejaky 737 primo s lakem a dokonce by mely byt i zubaty 737 s trsatkem

michal9
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 27. 11. 2017, 16:18
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha 6
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od michal9 »

bilbo píše:
michal9 píše:Nevíte, zda-li budou Boeingy dostávat polep ČSA? Nebo už barvy ČSA, po vyřazení Airbusů, uvidíme maximálně na ATRkách, pokud vůbec? díky

prvni 737 dostane nalepky uz behem vikendu, pak pribudou i nejaky 737 primo s lakem a dokonce by mely byt i zubaty 737 s trsatkem


Tak to už se těším až uvidím zase Boeingy v barvách ČSA :-) A jaký je rozdíl mezi polep vs. lak? Jsem myslel, že všechno jsou nálepky, snad jen kromě motorů.

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od beardie »

Vyššie bola info, že všetko bude už len Smartwings group, to nebola pravda?

Tie polepy s tou info totiž nesedia

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zbozivulekral »

beardie píše:Vyššie bola info, že všetko bude už len Smartwings group, to nebola pravda?

Tie polepy s tou info totiž nesedia


Smartwings group - mateřská společnost provozující Smartwings a Czech Airlines. Jestli budou produkty SW a CSA nějak zásadněji odlišeny zatím nepadlo.


Odpovědět