Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
1
2%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
14
26%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
14
26%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
25
46%
 
Celkem hlasů: 54

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2471
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Fabo » 13. 11. 2018, 02:00

Globik píše:
flyingblue píše:
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


no ja bych zacal pracovat na likvidaci, ten risk je dost velkej. Nezrusej to v nejblizsich mesicich, ale vylitat skoro milion mil pri poplatcich CSA nebude uplne jednoduchy :-)

Lama dotaz: pokud poletím s KE na award letenku OK, budou taxy atd.vyssi, než kolík ukazuje Matrix u letenky KE za cash?


Mozna ano, mozna ne. Vetsinou se lisi. Resp. budou minimalne tak vysoky, jako povine taxy, tedy zhusta Matrix bez YQ a YR, ale vetsinou vyssi. Zas casto nizsi nez kompletni taxy na Matrixu... ale nekdy taky ne.

proste je to alchymie.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4857
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Globik » 13. 11. 2018, 06:08

Fabo píše:
Globik píše:
flyingblue píše:
no ja bych zacal pracovat na likvidaci, ten risk je dost velkej. Nezrusej to v nejblizsich mesicich, ale vylitat skoro milion mil pri poplatcich CSA nebude uplne jednoduchy :-)

Lama dotaz: pokud poletím s KE na award letenku OK, budou taxy atd.vyssi, než kolík ukazuje Matrix u letenky KE za cash?


Mozna ano, mozna ne. Vetsinou se lisi. Resp. budou minimalne tak vysoky, jako povine taxy, tedy zhusta Matrix bez YQ a YR, ale vetsinou vyssi. Zas casto nizsi nez kompletni taxy na Matrixu... ale nekdy taky ne.

proste je to alchymie.

Hmmm, Matrix ukazuje na OW letenkce PRG-ICN-HNL veškeré taxy a poplatky (kromě základního tarifu) cca 6000 Kč. To je docela málo.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5181
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod flyingblue » 13. 11. 2018, 07:44

Globik píše:
Fabo píše:
Globik píše:Lama dotaz: pokud poletím s KE na award letenku OK, budou taxy atd.vyssi, než kolík ukazuje Matrix u letenky KE za cash?


Mozna ano, mozna ne. Vetsinou se lisi. Resp. budou minimalne tak vysoky, jako povine taxy, tedy zhusta Matrix bez YQ a YR, ale vetsinou vyssi. Zas casto nizsi nez kompletni taxy na Matrixu... ale nekdy taky ne.

proste je to alchymie.

Hmmm, Matrix ukazuje na OW letenkce PRG-ICN-HNL veškeré taxy a poplatky (kromě základního tarifu) cca 6000 Kč. To je docela málo.


Doporucuju zavolat na kontaktni centrum CSA a zeptat se, jak jsou na tom s terminy a taxami.

Eidi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B767, B777, B787, A320F, A330, A350XWB, C152, C172, PA-28, PA-32, PA-46, Daher TBM.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Eidi » 13. 11. 2018, 09:59

clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


S těma plánama se hejbe celkem podle nálady, mi přijde. Původně to měly bejt 3-4 mašiny TVS pod AOC ČSA. Teďka jedna B738 k ČSA, přičemž začátkem roku 2019 odejdou 3 A319 zpět k lessorovi (MEL, MEK, PET), REQ už u EW lítá a k nim pak ještě od ledna maj lítat NEM, NEN, NEO a NEP. To znamená, že ČSA by mělo mít jenom 1x B738 celkem? Jak moc spolehlivý info o 1x B738 k ČSA to je? Díky. :)

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 225
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JiS_Progressus » 13. 11. 2018, 15:46

Eidi píše:
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


S těma plánama se hejbe celkem podle nálady, mi přijde. Původně to měly bejt 3-4 mašiny TVS pod AOC ČSA. Teďka jedna B738 k ČSA, přičemž začátkem roku 2019 odejdou 3 A319 zpět k lessorovi (MEL, MEK, PET), REQ už u EW lítá a k nim pak ještě od ledna maj lítat NEM, NEN, NEO a NEP. To znamená, že ČSA by mělo mít jenom 1x B738 celkem? Jak moc spolehlivý info o 1x B738 k ČSA to je? Díky. :)


NEP a NEN stojí zaparkované na konci RWY22, tak je asi skutečně v nejbližší době na výkonech ČSA nelze očekávat. Neslušela by některému z nich stříbrná barva, AČR už delší dobu naznačuje, že by ještě jednomu Airbusu zábavu našla ... ?

Ohledně bulíků se v kuloárech stále hovoří o 3 kusech, ale dokud to nebude v rejstříku nebo vyfocené na Planes.cz, asi to bude vždy spekulace, všichni víme, jak rychlé se v tomto holdingu věci mění.


P3D
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07. 07. 2018, 22:23
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod P3D » 13. 11. 2018, 16:25

JiS_Progressus píše:
Eidi píše:
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


S těma plánama se hejbe celkem podle nálady, mi přijde. Původně to měly bejt 3-4 mašiny TVS pod AOC ČSA. Teďka jedna B738 k ČSA, přičemž začátkem roku 2019 odejdou 3 A319 zpět k lessorovi (MEL, MEK, PET), REQ už u EW lítá a k nim pak ještě od ledna maj lítat NEM, NEN, NEO a NEP. To znamená, že ČSA by mělo mít jenom 1x B738 celkem? Jak moc spolehlivý info o 1x B738 k ČSA to je? Díky. :)


NEP a NEN stojí zaparkované na konci RWY22, tak je asi skutečně v nejbližší době na výkonech ČSA nelze očekávat. Neslušela by některému z nich stříbrná barva, AČR už delší dobu naznačuje, že by ještě jednomu Airbusu zábavu našla ... ?

Ohledně bulíků se v kuloárech stále hovoří o 3 kusech, ale dokud to nebude v rejstříku nebo vyfocené na Planes.cz, asi to bude vždy spekulace, všichni víme, jak rychlé se v tomto holdingu věci mění.


NEP na dráze 22 stát může, ovšem létat bude i nadále. OK-NEN se navíc nyní vrací z Moskvy. Jediná letadla, která budou končit jsou OK-MEL, OK-MEK, OK-PET.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2455
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod vitezslav » 13. 11. 2018, 17:05

Plně chápu, že jeden vlastník (nebo skupina) provozuje dvě nebo více značek (Aeroflot/Pobeda, Iberia/Level/Vueling, Lufthansa/Germanwings...) i fakt, že po sloučení je asi blbost provozovat několik desítek B737 a pár A319. Ale vadí mi to zcela náhodné prolínání značek. Že si koupím letenku u ČSA a ve finále letím se Smart Wings. A nejde ani tak o servis na palubě, jako spíš o "maličkosti", že u síťového dopravce očekávám větší časovou spolehlivost a třeba jeden dva palce prostoru navíc. Čili bych pochopil SW jako charterový a nízkonákladový dopravce, ČSA síťový. Takhle nechápu, proč má jedno a totéž dva názvy.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2383
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JackBrno » 13. 11. 2018, 18:13

vitezslav píše:...Čili bych pochopil SW jako charterový a nízkonákladový dopravce, ČSA síťový. Takhle nechápu, proč má jedno a totéž dva názvy.

To má jednoduché vysvětlení. TVS nemá těch letadel zase tolik, aby se vyplatilo úplně oddělovat letadla a posádky pro dvě podobné činnosti. Ta flexibilita šetří obrovské náklady.

Roiman4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 157
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Roiman4 » 13. 11. 2018, 23:13

JiS_Progressus píše:
Eidi píše:
clovicek píše:Má být jeden 738 v registru na ČSA. Jeden! Myslíte si, že zruší OK Plus? Mám tam 900 000 mil...


S těma plánama se hejbe celkem podle nálady, mi přijde. Původně to měly bejt 3-4 mašiny TVS pod AOC ČSA. Teďka jedna B738 k ČSA, přičemž začátkem roku 2019 odejdou 3 A319 zpět k lessorovi (MEL, MEK, PET), REQ už u EW lítá a k nim pak ještě od ledna maj lítat NEM, NEN, NEO a NEP. To znamená, že ČSA by mělo mít jenom 1x B738 celkem? Jak moc spolehlivý info o 1x B738 k ČSA to je? Díky. :)


NEP a NEN stojí zaparkované na konci RWY22, tak je asi skutečně v nejbližší době na výkonech ČSA nelze očekávat. Neslušela by některému z nich stříbrná barva, AČR už delší dobu naznačuje, že by ještě jednomu Airbusu zábavu našla ... ?

Ohledně bulíků se v kuloárech stále hovoří o 3 kusech, ale dokud to nebude v rejstříku nebo vyfocené na Planes.cz, asi to bude vždy spekulace, všichni víme, jak rychlé se v tomto holdingu věci mění.


A NEN asi jsem dneska nemel na priletu z Moskvy? Nebo jeho siamske dvojce to bylo? :D

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2455
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Status: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod vitezslav » 14. 11. 2018, 01:00

JackBrno píše:
vitezslav píše:...Čili bych pochopil SW jako charterový a nízkonákladový dopravce, ČSA síťový. Takhle nechápu, proč má jedno a totéž dva názvy.

To má jednoduché vysvětlení. TVS nemá těch letadel zase tolik, aby se vyplatilo úplně oddělovat letadla a posádky pro dvě podobné činnosti. Ta flexibilita šetří obrovské náklady.


Jako obvykle jsi úplně mimo.
a) odpovídáš na něco jiného, než se ptám
b) flotila TVS (SW) je diametrálně odlišná od ČSA, ikdyž jde o dva obchodní názvy téhož

Či-li se zeptám polopaticky (ostatních diskutujících), proč podle vás nepoužívat pouze název ČSA, když už "značka" má z této firmy největší hodnotu, zatímco Smart Wings vyjme špatné pověsti nemá hodnotu žádnou? MLUVÍM O ZNAČCE JAKO TAKOVÉ, nikoli o ekonomických ukazatelích, know how atd.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5181
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod flyingblue » 14. 11. 2018, 03:04

vitezslav píše:
JackBrno píše:
vitezslav píše:...Čili bych pochopil SW jako charterový a nízkonákladový dopravce, ČSA síťový. Takhle nechápu, proč má jedno a totéž dva názvy.

To má jednoduché vysvětlení. TVS nemá těch letadel zase tolik, aby se vyplatilo úplně oddělovat letadla a posádky pro dvě podobné činnosti. Ta flexibilita šetří obrovské náklady.


Jako obvykle jsi úplně mimo.
a) odpovídáš na něco jiného, než se ptám
b) flotila TVS (SW) je diametrálně odlišná od ČSA, ikdyž jde o dva obchodní názvy téhož

Či-li se zeptám polopaticky (ostatních diskutujících), proč podle vás nepoužívat pouze název ČSA, když už "značka" má z této firmy největší hodnotu, zatímco Smart Wings vyjme špatné pověsti nemá hodnotu žádnou? MLUVÍM O ZNAČCE JAKO TAKOVÉ, nikoli o ekonomických ukazatelích, know how atd.


Pokud se Vik s Simanem snazi prorazit na dalsich trzich v Evrope mimo CR, je znacka SmartWings lepsi nez CSA.

PavelD
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 986
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod PavelD » 14. 11. 2018, 08:08

vitezslav píše: že u síťového dopravce očekávám větší časovou spolehlivost a třeba jeden dva palce prostoru navíc.


To už asi není standard. Loni jsem letěl s AF A321 PRG-CDG, poprvé v životě jsem seděl nakřivo a z letadla vylezl s otlačenými koleny.
Mám 185 čísel a nestalo se mi to s EasyJet, TVS, ani s Aegean. Let zpátky s A320 už byl v poho.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2471
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Fabo » 14. 11. 2018, 10:19

PavelD píše:
vitezslav píše: že u síťového dopravce očekávám větší časovou spolehlivost a třeba jeden dva palce prostoru navíc.


To už asi není standard. Loni jsem letěl s AF A321 PRG-CDG, poprvé v životě jsem seděl nakřivo a z letadla vylezl s otlačenými koleny.
Mám 185 čísel a nestalo se mi to s EasyJet, TVS, ani s Aegean. Let zpátky s A320 už byl v poho.


Zalezi kde sedis. Zhusta plati, ze pred kridlem to je o nekolik cm lepsi nez za kridlem. At uz u AF nebo LH Group. KL ma samostatny "produkt" eco comfort.

PavelD
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 986
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod PavelD » 14. 11. 2018, 10:42

Fabo píše:
PavelD píše:
vitezslav píše: že u síťového dopravce očekávám větší časovou spolehlivost a třeba jeden dva palce prostoru navíc.


To už asi není standard. Loni jsem letěl s AF A321 PRG-CDG, poprvé v životě jsem seděl nakřivo a z letadla vylezl s otlačenými koleny.
Mám 185 čísel a nestalo se mi to s EasyJet, TVS, ani s Aegean. Let zpátky s A320 už byl v poho.


Zalezi kde sedis. Zhusta plati, ze pred kridlem to je o nekolik cm lepsi nez za kridlem. At uz u AF nebo LH Group. KL ma samostatny "produkt" eco comfort.


Tak vše ode mne vyjmenované bylo vždy za křídlem. Když to jde, lezu dozadu, abych viděl křídlo, klapky hlavně.

michal9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 27. 11. 2017, 16:18
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha 6
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod michal9 » 14. 11. 2018, 13:33

Nevíte, zda-li budou Boeingy dostávat polep ČSA? Nebo už barvy ČSA, po vyřazení Airbusů, uvidíme maximálně na ATRkách, pokud vůbec? díky



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů