Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
2
3%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
21%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
14
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
34
54%
 
Celkem hlasů: 63

MeKE
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 13. 02. 2018, 19:35
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod MeKE » 19. 12. 2018, 10:17

Myslím si, že spravili dobre s rušením PRG-BTS a PRG-OSR. Ich biznis model na toto stavaný nie je. Ale redukcia spojenia do KSC ich bude mrzieť.

Už teraz väčšina tranzitov z KSC aj tak volí WAW, príp. VIE. Pre väčší komfort a väčšiu spolahlivosť. Navyše Austrian oznámil už pred pár týždňami, že sa chystá zvyšovať frekvencie do východnej Európy, vrátane Košíc. Tu dokonca stojí za zmienku, či si neprivlastní aj pár ľudí, čo budú ochotní obetovať čas za transport z VIE do Bratislavy. LOT a Eurowings by to mohli tiež vidieť ako príležitosť ale kto vie? :-?

No a pre cestujúcich do Prahy za prácou je aj tak väčšina spojov v zlom čase (ráno len PO, ŠT a PIA). Takže prídu aj o časť tejto klientely.


johny773
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 14. 06. 2018, 17:18
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod johny773 » 19. 12. 2018, 10:22

Praha - Ostrava bol do neba volajuci nezmysel, ktory si niekto mohol drzat iba v takej aerolinke ako CSA.
Pravidelne 5 ludi na palube.
Neviem ci si niekto chcel dokazovat ze na to ma, alebo historicka marektingova reprezentacia.

zbozivulekral píše:Podle zdopravy.cz se ruší i PRG-OSR.

johny773
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 14. 06. 2018, 17:18
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod johny773 » 19. 12. 2018, 10:28

Pre toto som lietal PRG cez BTS:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 5037112791


...
Snad ešte niekto urobí Slovenskú vnútroštátnu - aj keď pred pár dňaim vyšla analýza národného dopravcu:

https://dennikn.sk/1327894/dankove-naro ... a-analyza/

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2676
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Fabo » 19. 12. 2018, 11:06

johnny: ten link je nedostupny (zrejme tam mas obrazok, album status alebo tak nieco, to musi byt "public"... alebo este lepsie, urob screenshot a pridaj ho sem do fora ako prilohu)


k analyze, no to sa dalo cakat, aj ked cely clanok som necital (nemam predplatne).
Ale nejake letecke spojenie by nebolo zle. Problem je, ze na tejto linke su v zasade dve skupiny

1. obchodaci. Ti potrebuju spojenie rano a vecer kazdy den v tyzdni, idealne. Ale ti nenaplnia kapacitu bezneho LCC lietadla (a nikto iny kto by to mohol chciet lietat momentalne nie je)

2. dochadzaci do prace a do skoly. Tym staci spojenie parkrat do tyzdna, v piatok vecer, v nedelu vecer, pondelok rano... ale zas tam je problem s cenou. Individuali nezaplatia ovela viac nez stoji vlak, a rodiny uz vobec nie, ked sa mozu autom za tu istu cenu presunut styria.

Zaroven su obe skupiny pomerne jednosmerne (silny dopyt po daytripe z KE do BA, ale nie naopak; silny dopyt po lietani na vikend z BA do KE ale nie naopak). A velka cast sa musi do Kosic presunut z okolitych okresov, cim sa straca vyhoda rychlosti spojenia.
Pre mna napriklad znamena letiet asi 2h z domu do centra (10 min cesta na letisko, prichod 30 min pred odletom, 30-45 min let, 30-35 minut od vystupu z lietadla do centra BA), oproti 5-5,5h autom alebo vlakom. Ale ked ma ist niekto z Michaloviec, tak to znamena 1:15h cestu na letisko, 1:15 (povedzme) pred odletom prijazd (rezerva), 30-45 minut let, a uz je na 3h este je lietadlo nad Nitrou niekde. Porovnanie 4h proti 6h uz tak dobre nevyznie. A to este nepocitam tych, co by museli ist na letisko/z letiska v "protismere" - Presov, Poprad, Roznava a pod.

P3D
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 07. 07. 2018, 22:23
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod P3D » 19. 12. 2018, 11:12

Já jsem letěl do BTS 2x a LF byl vždy celkem vysoký, jenže když TVS nařizuje CSA neprodluzovat leasingy u ATR42, tak je pak problém tyhle linky letat.....☹️


johny773
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 14. 06. 2018, 17:18
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod johny773 » 19. 12. 2018, 11:27

Tak ešte raz, už to ide :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 5037112791

Fabo píše:johnny: ten link je nedostupny (zrejme tam mas obrazok, album status alebo tak nieco, to musi byt "public"... alebo este lepsie, urob screenshot a pridaj ho sem do fora ako prilohu)

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1982
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod j.ree » 19. 12. 2018, 11:43

OSR-PRG podle mych zkusenosti a informaci bylo raritne pod 20 pax/let ...
Nicmene v kombinaci s AT72 je to samozrejme blbost. Nemelo smysl drzet linku i s tim co posledni dobou CSA/SW predvadely...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2676
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Fabo » 19. 12. 2018, 13:08

johny773 píše:Tak ešte raz, už to ide :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 5037112791

Fabo píše:johnny: ten link je nedostupny (zrejme tam mas obrazok, album status alebo tak nieco, to musi byt "public"... alebo este lepsie, urob screenshot a pridaj ho sem do fora ako prilohu)


Tak Tatry su super, ale tie samozrejme vidis aj z KSC-VIE ak je pocasie a aj KSC-PRG ak nie je zrovna blba trasa :)

johny773
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 14. 06. 2018, 17:18
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod johny773 » 19. 12. 2018, 13:33

KSC - PRG aj KSC - VIE má pri urovni tatier uz nastupanu daleko vyssiu nadmorsku vyssku ako KSC - BTS.
KSC - PRG k tomu lieta dost blizko , do OSR tuším ponad, a KSC -VIE to občas berie cez Maďarsko.

Fabo píše:
johny773 píše:Tak ešte raz, už to ide :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 5037112791

Fabo píše:johnny: ten link je nedostupny (zrejme tam mas obrazok, album status alebo tak nieco, to musi byt "public"... alebo este lepsie, urob screenshot a pridaj ho sem do fora ako prilohu)


Tak Tatry su super, ale tie samozrejme vidis aj z KSC-VIE ak je pocasie a aj KSC-PRG ak nie je zrovna blba trasa :)


Screenshot 2018-12-19 at 13.30.05.png
Screenshot 2018-12-19 at 13.30.05.png (377.92 KiB) Zobrazeno 1186 x

speedy_r
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 45
Registrován: 08. 05. 2018, 15:41
Oblíbené typy letadel: B738
Pohlaví: muž
Bydliště: BTS
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod speedy_r » 19. 12. 2018, 19:09

MeKE píše:Myslím si, že spravili dobre s rušením PRG-BTS a PRG-OSR. Ich biznis model na toto stavaný nie je. Ale redukcia spojenia do KSC ich bude mrzieť.

Už teraz väčšina tranzitov z KSC aj tak volí WAW, príp. VIE. Pre väčší komfort a väčšiu spolahlivosť. Navyše Austrian oznámil už pred pár týždňami, že sa chystá zvyšovať frekvencie do východnej Európy, vrátane Košíc. Tu dokonca stojí za zmienku, či si neprivlastní aj pár ľudí, čo budú ochotní obetovať čas za transport z VIE do Bratislavy. LOT a Eurowings by to mohli tiež vidieť ako príležitosť ale kto vie? :-?

No a pre cestujúcich do Prahy za prácou je aj tak väčšina spojov v zlom čase (ráno len PO, ŠT a PIA). Takže prídu aj o časť tejto klientely.


Najviac to keď tak vidím na predĺženie LOT z KSC do BTS (WAW-KSC-BTS/noc/BTS-KSC-WAW)... Uvidíme čo sa bude diať, už dávnejšie sa spomínal aj Wizz, no ten sa rozhodol pre Viedeň.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2676
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Fabo » 19. 12. 2018, 22:16

speedy_r píše:
MeKE píše:Myslím si, že spravili dobre s rušením PRG-BTS a PRG-OSR. Ich biznis model na toto stavaný nie je. Ale redukcia spojenia do KSC ich bude mrzieť.

Už teraz väčšina tranzitov z KSC aj tak volí WAW, príp. VIE. Pre väčší komfort a väčšiu spolahlivosť. Navyše Austrian oznámil už pred pár týždňami, že sa chystá zvyšovať frekvencie do východnej Európy, vrátane Košíc. Tu dokonca stojí za zmienku, či si neprivlastní aj pár ľudí, čo budú ochotní obetovať čas za transport z VIE do Bratislavy. LOT a Eurowings by to mohli tiež vidieť ako príležitosť ale kto vie? :-?

No a pre cestujúcich do Prahy za prácou je aj tak väčšina spojov v zlom čase (ráno len PO, ŠT a PIA). Takže prídu aj o časť tejto klientely.


Najviac to keď tak vidím na predĺženie LOT z KSC do BTS (WAW-KSC-BTS/noc/BTS-KSC-WAW)... Uvidíme čo sa bude diať, už dávnejšie sa spomínal aj Wizz, no ten sa rozhodol pre Viedeň.


To pre LOT nema zmysel. Tranzit mu zozerie Vieden (strata casu letu BTS-KSC bohate pokryje rozdiel v ceste na BTS a VIE aj s rezervou) a p2p jednak potrebuje lietat naopak, druhak potrebuje lietat v ludskejsie casy. v tomto (akurat otocenom) rezime by to bolo pred piatou z Kosic a nazad z Bratislavy po jedenastej, to mozes ist rovno vlakom, sice cesta trva dlhsie, ale aspon si mozes driemat alebo pracovat, lebo co budes robit o siestej rano v Bratislave?

Z pohladu casovania by bolo idealne tocit rano PRG-KSC-BTS-PRG, s odletom z Prahy okolo siedmej, co by znamenalo cca ako lietala Boeingova linka pred cca 10 rokmi:

OK976 07:05 08:10 01:05 B735 (PRG-KSC)
OK977 08:55 10:05 01:10 B735 (KSC-PRG)

Cize odlet do Bratislavy pred deviatou, to znamena pred desiatou moze byt clovek v meste. zaroven by to mohlo byt zaujimave aj pre ludi cestujucich do Prahy, bez vstavania o tretej, ale viac ako pol pracovneho dna v Prahe.

Vecer to tocit naopak PRG-BTS-KSC-PRG, cca v casoch ako to lieta teraz.

Sice by sa tym eliminovali daytripy na vychod, ale myslim, ze tych je ajtak o dost menej nez naopak, a zachovala by sa aspon ciastocne moznost prestupov BTS-PRG-xxx.

Ovsem, to sa asi nestane... Zvlast nie, pri absencii vhodnych nadvaznych letov v Prahe. Comu by IMHO pomohlo, keby mala CSA siet dialkovych liniek - nadvaznost na nocne lety rano z Prahy a vecer do Prahy, a zase doobednajsi prilet do Prahy na transatlantiky v zmysle stareho dobreho OK050.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 112
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha, Milán
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Mat » 19. 12. 2018, 23:10

Ony se tyhle regionální linky těžko létají, když není vhodné letadlo. Kdyby ČSA měly pár důstojných (čti proudových) menších letadel, třeba takových Airbusů A220-100, našlo by se spousta destinací ve střední Evropě, kam by se je vyplatilo posílat. Jednak Bratislava a Košice, ale i Budapešť, Záhřeb, Varšava, Vilnius a k tomu i něco na západ, kam teď nesmyslně létají ATR, jako třeba Miláno nebo Frankfurt. Zrovna Praha, která má tragické pozemní spojení s většinou blízkých měst, by potřebovala leteckého dopravce, který je schopný ta spojení pokrýt.

A další otázkou jsou samozřejmě ceny. Proč musela zpáteční PRG - OSR stát minimálně 1500 Kč, BTS ještě výrazně více? AirBaltic nabízejí zpátečku Riga - Liepaja (vzdálenost zhruba 220 km) běžně za 25€. Zahájili to před rokem a půl s frekvencí 3x týdně, teď navyšují na 5x týdně. Proč tohle nedokážou i ČSA s výrazně atraktivnějšími destinacemi?

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2561
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JackBrno » 20. 12. 2018, 08:22

Mat píše:A další otázkou jsou samozřejmě ceny. Proč musela zpáteční PRG - OSR stát minimálně 1500 Kč, BTS ještě výrazně více? AirBaltic nabízejí zpátečku Riga - Liepaja (vzdálenost zhruba 220 km) běžně za 25€. Zahájili to před rokem a půl s frekvencí 3x týdně, teď navyšují na 5x týdně. Proč tohle nedokážou i ČSA s výrazně atraktivnějšími destinacemi?

Kolik tam mají těch letenek za 25€? ;) jinak ty linky jsou spíš pro obchodní cestující, takže 1500 není žádná hrozná suma. A k těm letadlům, vlastník ČSA se právě rozhodl sjednotit flotilu. Takže do ní nezapadá ATR, ale logicky ani A220. Takže nic takového se teď určitě čekat nedá.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 112
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha, Milán
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Mat » 20. 12. 2018, 10:17

Je to běžná cena, dá se to koupit i na blízké termíny. A samozřejmě, že ani těch 1500 Kč není na PRG - OSR tolik, ale běžné cestující to v konkurenci s vlaky nenaláká a proto byla letadla poloprázdná. Ale je to tak, pokud je požadavek jednotné flotily, můžeme se dočkat rušení i dalších linek.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2561
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JackBrno » 20. 12. 2018, 10:34

Mat píše:Je to běžná cena, dá se to koupit i na blízké termíny. A samozřejmě, že ani těch 1500 Kč není na PRG - OSR tolik, ale běžné cestující to v konkurenci s vlaky nenaláká a proto byla letadla poloprázdná. Ale je to tak, pokud je požadavek jednotné flotily, můžeme se dočkat rušení i dalších linek.

Běžná cena to rozhodně není. 25€/os. nemá šanci zaplatit ani náklady na ten let. Takže buď jsou ve ztrátě a nebo většina letenek je výrazně dražších. Za 25€/os. se žádná linka dopravním letadlem provozovat v zisku nedá. A to samé platí o 1500/os. za to nezaplatíš let ani tou ATR42.



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů