Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
2
3%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
21%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
14
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
34
54%
 
Celkem hlasů: 63

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2562
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JackBrno » 31. 12. 2018, 18:54

Jencik nedokáže pochopit, že měřítkem úspěchu charterové společnosti jsou plná letadla a černá čísla v účetnictví :)


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1290
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Robert » 31. 12. 2018, 19:49

Petr31 píše:3. Koncept národních ajrolinek jako rodinného stříbra je z mnoha důvodů už dávno překonaný a v malých zemích jako je ČR nemůže fungovat.


Komentář zatím k bodu 3). Neřekl bych, že národní aerolinky v malých zemích nemohou fungovat. Možná ti jde o spojení rodinné stříbro. Nicméně, dám příklad Air Malta, která měla problémy a nyní se z toho vyhrabává a slušně expanduje. Dalším příkladem může být airBaltic nebo v Polsku LOT. První dvě společnosti byly nuceny přizpůsobit se low-cost konkurenci a přejmout některé jejich prvky, LOT pak vsadil na růst počtu destinací a expanzi dálkových linek. Další příklad může být Aegean Airlines.

Pokud zkrachovaly některé národní aerolinky, řekl bych, že problém byl často v tom, že nebyly dostatečně flexibilní a nedokázaly reagovat na nástup low-cost konkurence.

Petr31 píše: Ostatně i velké národní ajrolinky na tom nejsou zrovna nejlíp. Stačí se podívat do Německa, Francie, Španělska a UK...


The numbers contain few surprises. IAG reported an operating profit of €1,115m, compared to €950m for the previous year.
Air France-KLM reported a first half operating profit of €228m compared to €553m for the previous year. Lufthansa Group reported an operating profit of €967m compared to €987m for the previous year.
https://londonairtravel.com/2018/08/04/ ... r-results/


Tak s výjimkou Air France nevím, co si vlastně měl na mysli...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2680
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Fabo » 01. 01. 2019, 22:25

Robert píše:
Petr31 píše: Ostatně i velké národní ajrolinky na tom nejsou zrovna nejlíp. Stačí se podívat do Německa, Francie, Španělska a UK...


The numbers contain few surprises. IAG reported an operating profit of €1,115m, compared to €950m for the previous year.
Air France-KLM reported a first half operating profit of €228m compared to €553m for the previous year. Lufthansa Group reported an operating profit of €967m compared to €987m for the previous year.
https://londonairtravel.com/2018/08/04/ ... r-results/


Tak s výjimkou Air France nevím, co si vlastně měl na mysli...


Castecne ma pravdu, je poreba se divat ale na jednotlive ALs, ne na skupiny.

Skupinu AFKL treba tahne KLM, krom jineho "diky" vysoke aktivite odboru AF letos. v UK to teprv zajimavy bude, cert vi.
A v Nemecku zajel AB, ale to uz bylo predloni. LH se dari, ale vsechny kolem musela zkoupit aby prezili - LX, OS, SN...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2717
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, brzy PRG Zapad
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod alesesl » 02. 01. 2019, 09:04

Robert píše:
Petr31 píše:3. Koncept národních ajrolinek jako rodinného stříbra je z mnoha důvodů už dávno překonaný a v malých zemích jako je ČR nemůže fungovat.


Komentář zatím k bodu 3). Neřekl bych, že národní aerolinky v malých zemích nemohou fungovat. Možná ti jde o spojení rodinné stříbro. Nicméně, dám příklad Air Malta, která měla problémy a nyní se z toho vyhrabává a slušně expanduje. Dalším příkladem může být airBaltic nebo v Polsku LOT. První dvě společnosti byly nuceny přizpůsobit se low-cost konkurenci a přejmout některé jejich prvky, LOT pak vsadil na růst počtu destinací a expanzi dálkových linek. Další příklad může být Aegean Airlines.


Tak s výjimkou Air France nevím, co si vlastně měl na mysli...


Jen pro upresneni Aegean Airlines jsou mozna nyni brani jako narodni dopravce. Ale byli to oni, kteri koupili zkrachovaleho puvodniho narodniho dopravce Olympic Airways. Nektere reginalni linky po ostrovech se stale letaji pod kodem Olympicu a stejne tak A3 vyuziva kody Olympicu pro ostatni domestic lety a lety na Kypr.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod HighFlyer » 05. 01. 2019, 16:07

prodejce píše:4) OK Plus
Bylo by třeba zrušit FF program ČSA, což by pár let vzalo a zrušení OK Plus je v kolizi právě se členstvím aerolinky ve SkyTeamu.

Dovolim si polemizovat s temi "par lety", ktere by trvalo zruseni OK Plus. Neni to tak davno, co byl program OK Plus brutalne zredukovan, nasbirane mile rychle vyexpirovaly, sbirani mil omezeno na nejdrazsi tarify, vyuzivani mil u partneru drasticky zredukovano. (Pripominam, ze to bylo v dusledku financniho auditu, ktery odhalil, ze kdyby clenove programu hromadne vyuzili sve mile u partneru, tak by to CSA polozilo :mrgreen:) Naslo se par duslednych jedincu, kteri se snazili branit u soudu, nemam informace o tom, jak pripadne spory dopadly, nicmene brutalni redukce probehla velmi rychle. Stejne rychle by probehlo zruseni OK Plus dnes, akorat by se to mozna nejmenovalo zruseni, ale "uprava a zatraktivneni benefitu poskytovanych programem OK Plus". Opet by se naslo par duslednych jedincu, kteri by se mozna individualne neceho domohli, ale "zatraktivneni benefitu" by nezvratili.

Jenom for the record: Nemam zadne informace ani jsem neslysel spekulace o tom, ze by se redukce nebo zruseni programu OK Plus opravdu chystalo.


Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 422
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Nemec » 05. 01. 2019, 17:33

HighFlyer píše:
prodejce píše:4) OK Plus
Bylo by třeba zrušit FF program ČSA, což by pár let vzalo a zrušení OK Plus je v kolizi právě se členstvím aerolinky ve SkyTeamu.

Dovolim si polemizovat s temi "par lety", ktere by trvalo zruseni OK Plus. Neni to tak davno, co byl program OK Plus brutalne zredukovan, nasbirane mile rychle vyexpirovaly, sbirani mil omezeno na nejdrazsi tarify, vyuzivani mil u partneru drasticky zredukovano. (Pripominam, ze to bylo v dusledku financniho auditu, ktery odhalil, ze kdyby clenove programu hromadne vyuzili sve mile u partneru, tak by to CSA polozilo :mrgreen:) Naslo se par duslednych jedincu, kteri se snazili branit u soudu, nemam informace o tom, jak pripadne spory dopadly, nicmene brutalni redukce probehla velmi rychle. Stejne rychle by probehlo zruseni OK Plus dnes, akorat by se to mozna nejmenovalo zruseni, ale "uprava a zatraktivneni benefitu poskytovanych programem OK Plus". Opet by se naslo par duslednych jedincu, kteri by se mozna individualne neceho domohli, ale "zatraktivneni benefitu" by nezvratili.

Jenom for the record: Nemam zadne informace ani jsem neslysel spekulace o tom, ze by se redukce nebo zruseni programu OK Plus opravdu chystalo.

Nicmene novy vlastnik OK o dalsim clenstvi ve Skyteam velmi premysli...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod HighFlyer » 05. 01. 2019, 18:42

Nemec píše:Nicmene novy vlastnik OK o dalsim clenstvi ve Skyteam velmi premysli...

... cehoz se tykal muj dotaz v jinem vlakne: Zda a jake zasadni vyhody prinasi clenstvi ve SkyTeamu Českým aeroliniím v dnesni dobe.

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 422
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Nemec » 05. 01. 2019, 19:07

HighFlyer píše:
Nemec píše:Nicmene novy vlastnik OK o dalsim clenstvi ve Skyteam velmi premysli...

... cehoz se tykal muj dotaz v jinem vlakne: Zda a jake zasadni vyhody prinasi clenstvi ve SkyTeamu Českým aeroliniím v dnesni dobe.

Pokud by zustaly cs smlouvy ve stavajici podobe a lidem se do jinych FF programu nacitaly mile za OK lety i tak (napr. DTW-AMS-PRG, kdy posledni let leti OK a dostal bych za to body do FFP treba DL), tak clenstvi smysl nema.
Na druhou stranu nevim, kolik OK plati poplatek za clenstvi. Vyssi karty OK by asi prestaly byt uznavane v clenskych saloncich a jiste nekoho napadnou i jine nevyhody.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5319
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod flyingblue » 05. 01. 2019, 22:04

Nemec píše:
HighFlyer píše:
Nemec píše:Nicmene novy vlastnik OK o dalsim clenstvi ve Skyteam velmi premysli...

... cehoz se tykal muj dotaz v jinem vlakne: Zda a jake zasadni vyhody prinasi clenstvi ve SkyTeamu Českým aeroliniím v dnesni dobe.

Pokud by zustaly cs smlouvy ve stavajici podobe a lidem se do jinych FF programu nacitaly mile za OK lety i tak (napr. DTW-AMS-PRG, kdy posledni let leti OK a dostal bych za to body do FFP treba DL), tak clenstvi smysl nema.
Na druhou stranu nevim, kolik OK plati poplatek za clenstvi. Vyssi karty OK by asi prestaly byt uznavane v clenskych saloncich a jiste nekoho napadnou i jine nevyhody.


Je nejaky duvod, proc si myslet, ze by nove codeshare smlouvy vypadaly stejne?

Druha vec je, ze pokud by CSA vystoupily ze SkyTeamu, zda by nemela opetovne zajem Lufthansa.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 112
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha, Milán
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Mat » 05. 01. 2019, 23:19

Copak Lufthansa neměla zájem jenom kvůli tomu, že ČSA jsou ve SkyTeamu? Navíc Travel asi nemá v plánu se jich pustit. SkyTeam je určitá záruka, že ČSA zůstanou existovat, protože nějaký zisk navíc to přináší a SmartWings do aliance těžko vstoupí...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5319
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod flyingblue » 05. 01. 2019, 23:53

Mat píše:Copak Lufthansa neměla zájem jenom kvůli tomu, že ČSA jsou ve SkyTeamu? Navíc Travel asi nemá v plánu se jich pustit. SkyTeam je určitá záruka, že ČSA zůstanou existovat, protože nějaký zisk navíc to přináší a SmartWings do aliance těžko vstoupí...


Pokud si spravne pamatuju, tak Lufthansa nekdy po roce 2000 ukoncila codeshare s CSA na letech do Nemecka a jeden z duvodu byl to, ze CSA zacaly tranzitni cestujici posilat pres CDG do site SkyTeamu.

K tematu "zaruka, ze CSA zustanou existovat" doporucuji prispevek prodejce v tomhle vlakne, je to strana 433 a prispevek je z 30. 12. 2018, 14:41

Martinique_
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 10
Registrován: 26. 08. 2018, 17:33
Status: Offline

OK562 do Stuttgartu

Příspěvekod Martinique_ » 06. 01. 2019, 07:38

OK-MFT má na zítra dopoledne opravdu plánovaný let do STR. Je to jen bug nebo ttakhle opravdu budou vozit posádky z/na Stuttgartskou bázi? Přeci jen to už by mohlo vyjít levněji pro ně poslat játro než všem co se vrací/naopak odchází na Stuttgartskou platit letenky přes FRA nebo MUC.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5022
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Globik » 06. 01. 2019, 08:12


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5022
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Globik » 07. 01. 2019, 09:08

Plánuju letět TATL ex PRG via AMS. Mám možnost za stejnou cenu letět z PRG v 6.20 737 KL nebo v 7.00 319 OK. Bylo by to v červenci. Těch 40 minut navíc v posteli je dost podstatných a v AMS mám času velmi nazbyt. Mám zvolit OK nebo je to moc sázka do loterie?

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2717
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, brzy PRG Zapad
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod alesesl » 07. 01. 2019, 10:17

Globik píše:Plánuju letět TATL ex PRG via AMS. Mám možnost za stejnou cenu letět z PRG v 6.20 737 KL nebo v 7.00 319 OK. Bylo by to v červenci. Těch 40 minut navíc v posteli je dost podstatných a v AMS mám času velmi nazbyt. Mám zvolit OK nebo je to moc sázka do loterie?


Sazka do loterie to urcite nebude. Ten let poleti na 100%. Jestli to poleti metal OK nebo QS, tak to uz je sazka do loterie. Ale jestli je pro tebe podstanych tech 40 min, tak verim ze poletis. A kdyby to zrusili, tak te prinejhorsim presunou na ten let v 6:20.



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů