Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
1
2%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
22%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
13
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
32
54%
 
Celkem hlasů: 59

michal9
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 27. 11. 2017, 16:18
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha 6
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod michal9 » 08. 01. 2019, 19:44

Tak kdy bude nová trsátková B737-800? :D


P3D
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 07. 07. 2018, 22:23
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod P3D » 08. 01. 2019, 20:02

michal9 píše:Tak kdy bude nová trsátková B737-800? :D


No vzhledem k tomu, že Smartwings marketing nějak netrápí, tak asi brzy ne :/

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 585
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod jencik » 08. 01. 2019, 23:41

alesesl píše:
jencik píše:
Globik píše:
Jaký je rozdíl mezi KL 737 a OK 319 v přépadě mlhy? Zppždění mi ale nevadí, mám tam 5 hodin na přestup.

Rozdiel môže byť v posádke, Holandania lietajú hmla nehmla, kým ČSA niekedy letí a inokedy mešká 1-2h


Stejne jako OS nebo LO do KSC. Kdyz je mlha, tak radsi poslou pax busem, krom CSA, ktere divertuje do TAT. Ty tvoje kydy ze KL poleti a CSA bude meska nebo poleti jsou top slatanina pod sluncem.

Tak kydy to nie sú, keďže je to vždy na rozhodnutí pilota či poletí alebo nie. Z tohtoročnej skúsenosť to viacerí piloti ČSA radšej odložili, kým piloti KLM leteli. Ale žiadnemu to nevyčítam, je to stále ich rozhodnutie

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4943
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Globik » 09. 01. 2019, 07:30

jencik píše:
alesesl píše:
jencik píše:Rozdiel môže byť v posádke, Holandania lietajú hmla nehmla, kým ČSA niekedy letí a inokedy mešká 1-2h


Stejne jako OS nebo LO do KSC. Kdyz je mlha, tak radsi poslou pax busem, krom CSA, ktere divertuje do TAT. Ty tvoje kydy ze KL poleti a CSA bude meska nebo poleti jsou top slatanina pod sluncem.

Tak kydy to nie sú, keďže je to vždy na rozhodnutí pilota či poletí alebo nie. Z tohtoročnej skúsenosť to viacerí piloti ČSA radšej odložili, kým piloti KLM leteli. Ale žiadnemu to nevyčítam, je to stále ich rozhodnutie

Můžeš prosím napsat, kolikrát tomu tak za poslední rok bylo? A zdroj? Díky.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 104
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320F, A330, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Eidi » 09. 01. 2019, 10:19

jencik píše:Rozdiel môže byť v posádke, Holandania lietajú hmla nehmla, kým ČSA niekedy letí a inokedy mešká 1-2h


jencik píše:Tak kydy to nie sú, keďže je to vždy na rozhodnutí pilota či poletí alebo nie. Z tohtoročnej skúsenosť to viacerí piloti ČSA radšej odložili, kým piloti KLM leteli. Ale žiadnemu to nevyčítam, je to stále ich rozhodnutie


Z jakejch dat nebo z jaký skutečnosti prosimtě vycházíš?


jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 585
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod jencik » 09. 01. 2019, 13:03

Minulý rok som to zažil viackrát, napríklad 1.6.2018 meskal OK 617 z dôvodu meškania predchádzajúceho letu, kde lietadlo meškalo pre hmlu v AMS. To ráno som ale dosadol iným letom KL úplne v pohode, akurát sme čakali na voľný gate. Podobnú prax je možné vidieť aj v US, kde sú lety zobrazované podľa destinácii a tam je pekne vidieť, kto ešte lieta a kto to napríklad pre počasie zabalil.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 104
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320F, A330, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Eidi » 10. 01. 2019, 07:21

jencik píše:Minulý rok som to zažil viackrát, napríklad 1.6.2018 meskal OK 617 z dôvodu meškania predchádzajúceho letu, kde lietadlo meškalo pre hmlu v AMS. To ráno som ale dosadol iným letom KL úplne v pohode, akurát sme čakali na voľný gate. Podobnú prax je možné vidieť aj v US, kde sú lety zobrazované podľa destinácii a tam je pekne vidieť, kto ešte lieta a kto to napríklad pre počasie zabalil.


Z toho, co píšeš, mám spíš dojem, že to hodnotíš spíš na základě pocitovky než nějakýho objektivního hlediska. Ten neurčitej kvantifikátor "víckrát", je takovej nicneříkající. A jakej by byl vůbec reálnej a relevantní důvod pilotů ČSA odmítat letět AMS v době mlhy, když KLM letí?

aviatic
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 238
Registrován: 05. 09. 2007, 19:37
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod aviatic » 10. 01. 2019, 07:46

Eidi píše:
jencik píše: A jakej by byl vůbec reálnej a relevantní důvod pilotů ČSA odmítat letět AMS v době mlhy, když KLM letí?


KLM používá letadla zatímco ČSA Airbusy a ATR.

bphot0
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 23. 09. 2011, 18:36
Oblíbené typy letadel: ATR72, B753
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod bphot0 » 10. 01. 2019, 09:32

aviatic píše:
Eidi píše:
jencik píše: A jakej by byl vůbec reálnej a relevantní důvod pilotů ČSA odmítat letět AMS v době mlhy, když KLM letí?


KLM používá letadla zatímco ČSA Airbusy a ATR.


Tak to prrrr.... S tim bych si dovolil nesouhlasit. Nechci se poustet do srovnavani A a B (tedy Airbus versus Boeing), ale pokud se nepletu, tak ATR je podle nejakych statistik na pocet vzletu a pristeni jedno z nejbezpecnejsich letadel. Mimochodem jsou nekde takove statistiky k dispozici, aspon v urovni pro laiky?

Samozrejme letet z PRG kamkoli dal, nez do WAV, ATRkem je nesmysl, o tom zadna. Ale ten stroj nemuze za to, ze ho nekdo nasazuje na nevhodne linky.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2597
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Fabo » 10. 01. 2019, 10:17

bphot0 píše:
aviatic píše:
Eidi píše:


KLM používá letadla zatímco ČSA Airbusy a ATR.


Tak to prrrr.... S tim bych si dovolil nesouhlasit. Nechci se poustet do srovnavani A a B (tedy Airbus versus Boeing), ale pokud se nepletu, tak ATR je podle nejakych statistik na pocet vzletu a pristeni jedno z nejbezpecnejsich letadel. Mimochodem jsou nekde takove statistiky k dispozici, aspon v urovni pro laiky?

Samozrejme letet z PRG kamkoli dal, nez do WAV, ATRkem je nesmysl, o tom zadna. Ale ten stroj nemuze za to, ze ho nekdo nasazuje na nevhodne linky.


Nicmene zustava problemem, ze ma nizsi limity nez A i B. (E-Jety nevim.)

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 451
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod 737 » 10. 01. 2019, 10:34

Fabo píše:
bphot0 píše:
aviatic píše:
KLM používá letadla zatímco ČSA Airbusy a ATR.


Tak to prrrr.... S tim bych si dovolil nesouhlasit. Nechci se poustet do srovnavani A a B (tedy Airbus versus Boeing), ale pokud se nepletu, tak ATR je podle nejakych statistik na pocet vzletu a pristeni jedno z nejbezpecnejsich letadel. Mimochodem jsou nekde takove statistiky k dispozici, aspon v urovni pro laiky?

Samozrejme letet z PRG kamkoli dal, nez do WAV, ATRkem je nesmysl, o tom zadna. Ale ten stroj nemuze za to, ze ho nekdo nasazuje na nevhodne linky.


Nicmene zustava problemem, ze ma nizsi limity nez A i B. (E-Jety nevim.)



Pokud se nepletu, tak zrovna do AMS ATRky skoro neposílali... Tam většinou poctivě lítaly Airbusy, tedy alespoň donedávna. Teď už tam létají Boeingy TVS, stejné jako má KLM.

bilbo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 68
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod bilbo » 10. 01. 2019, 11:45

aviatic píše:
Eidi píše:
jencik píše: A jakej by byl vůbec reálnej a relevantní důvod pilotů ČSA odmítat letět AMS v době mlhy, když KLM letí?


KLM používá letadla zatímco ČSA Airbusy a ATR.


Airbusy ČSA jsou vybaveny ILS CAT IIIB (min. dráhová dohlednost 75m)

Boeingy 737 KL a QS mají jen CAT IIIA (min 200m) :wink:

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 585
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod jencik » 10. 01. 2019, 12:48

Eidi píše:
jencik píše:Minulý rok som to zažil viackrát, napríklad 1.6.2018 meskal OK 617 z dôvodu meškania predchádzajúceho letu, kde lietadlo meškalo pre hmlu v AMS. To ráno som ale dosadol iným letom KL úplne v pohode, akurát sme čakali na voľný gate. Podobnú prax je možné vidieť aj v US, kde sú lety zobrazované podľa destinácii a tam je pekne vidieť, kto ešte lieta a kto to napríklad pre počasie zabalil.


Z toho, co píšeš, mám spíš dojem, že to hodnotíš spíš na základě pocitovky než nějakýho objektivního hlediska. Ten neurčitej kvantifikátor "víckrát", je takovej nicneříkající. A jakej by byl vůbec reálnej a relevantní důvod pilotů ČSA odmítat letět AMS v době mlhy, když KLM letí?


Pri 40-50 letoch za rok fakt v hlave nedržim, koľkokrát som tento rok meškal do AMS kvôli hmle. Keď som si to tak prešiel, tak dvakrát to bolo pod hodinu a raz to bolo cez dve, ale ten let bol špecifický.
Vieš prečo nerád uvádzam presne info o meškaní, lebo v ČR je taký trend, že síce dostaneš info o tom koľko sa mešká a prečo, ale reálne to vôbec nemusí byť pravda. Platí to pre DPP, CD aj ČSA. Klasický prípad je, že vlak nabral meškanie v Bohumine a CD vyhlásia, že vlak nabral meškanie mimo mimo územia ČR. Preto keď sa chces dostať k takýmto dátam od týchto podnikov, tak sa snažia maximálne brániť a keď ti poskytnú info, tak je to v takom formáte, že musíš vedieť na čo sa pozeráš a aj tak to nemusíš poskladať do normálnej tabuľky.
Pýtaš sa prečo KLM letí? Jednak miestny vedia, ako ten opar v AMS vyzerá a letisko má taký malý problém, ráno je tam nedostatok gatov pre diaľkové lety, takže sa ti bežne stane, že musíš čakať aj 20 minút, než nejaký dostaneš. Preto je dobré, ak feedery priletia pokiaľ možno načas.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 104
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320F, A330, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Eidi » 10. 01. 2019, 13:05

jencik píše:Pri 40-50 letoch za rok fakt v hlave nedržim, koľkokrát som tento rok meškal do AMS kvôli hmle. Keď som si to tak prešiel, tak dvakrát to bolo pod hodinu a raz to bolo cez dve, ale ten let bol špecifický.


To je to, co mě zajímalo - díky za vysvětlení.

jencik píše:Vieš prečo nerád uvádzam presne info o meškaní, lebo v ČR je taký trend, že síce dostaneš info o tom koľko sa mešká a prečo, ale reálne to vôbec nemusí byť pravda. Platí to pre DPP, CD aj ČSA. Klasický prípad je, že vlak nabral meškanie v Bohumine a CD vyhlásia, že vlak nabral meškanie mimo mimo územia ČR. Preto keď sa chces dostať k takýmto dátam od týchto podnikov, tak sa snažia maximálne brániť a keď ti poskytnú info, tak je to v takom formáte, že musíš vedieť na čo sa pozeráš a aj tak to nemusíš poskladať do normálnej tabuľky.


Tak ono to neni ani možný z DLY reportů na letišti, protože zpoždění většinou mívaj víc DLY kódů a zjistit skutečnou root cause je problematický.

jencik píše:Pýtaš sa prečo KLM letí? Jednak miestny vedia, ako ten opar v AMS vyzerá a letisko má taký malý problém, ráno je tam nedostatok gatov pre diaľkové lety, takže sa ti bežne stane, že musíš čakať aj 20 minút, než nejaký dostaneš. Preto je dobré, ak feedery priletia pokiaľ možno načas.


Tak teďka úplně nevim, jestli nemám dotatek znalostí, ale tim pádem to neni jenom o pilotech ČSA, který se rozhodnou neletět, ale promítá se do toho práce OCC ČSA, pak ATFCM apod., ne?

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 585
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod jencik » 10. 01. 2019, 14:12

Tak pokiaľ nie je zavreté letisko, konečne rozhodnutie je na pilotovi, či do takého počasia poletí. 1.6. som na AMS prilietal, tak viem, že hmla bola a ostatné dni mi to potvrdili aj kolegovia. Ono tie následky vidíš na FIDS ešte pár hodín, keďže bežne ti nemeska 1/4-1/5 letov.



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů