Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
2
3%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
20%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
24%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
35
53%
 
Celkem hlasů: 66

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 161
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod bilbo » 28. 06. 2019, 17:11

flyingblue píše:
bilbo píše:
RAdek píše:
Upřímně, pokud si někdo zaplatí prémiový produkt, tak ho má dostat. Kupte si business, jedinou výhodou je, že Vám dáme se zpožděním teplý jídlo, není moc argument pro to, si to koupit.

Však pan kolega svůj produkt dostal. A jedinou výhodou C class opravdu není teplý jídlo.


Dalsi vyhodou je treba vyhrazenej zach ... oh wait ...

Ano, ten záchod je vyhrazenej pro lidi z Cclass a těch pár lidí z Yclass co sedí před dividerem


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5160
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Globik » 28. 06. 2019, 18:31

Lemon píše:Upřímně nevím, co je to nyní za módu, hned lidi kastovat na horšolidi, lepšolidi...

To není žádná nynímóda. Tak nějak cca 150 let si někteří lidi (co na to mají) kupují lístky do prémiových kabinových tříd veřejných dopravních prostředků nejen proto, aby seděli na plyši a ne na dřevě, ale také aby neseděli s lidmi nižších společenských tříd. Kteří jsou průměrně méně vzdělaní, méně inteligentní, méně slušně vychovaní, méně voňaví apod. Ač se to některému příznivci politické korektnosti nebude líbit, je jistý rozdíl mezi průměrným švýcarským doktorem a průměrným třeba albánským pomocným dělníkem nebo průměrným romským nezaměstnaným. Takže nechme prosím lidem, co si chtějí koupit letenku do prémiové kabinové třídy to privilegium nechat plebs za závěsem a mít segregované WC. Samozřejmě je to věc každé aerolinky, ale každá aerolinka musí počítat s tím, že ti tarifně prémioví cesťáci umějí hlasovat nohama.

Lemon
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 146
Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Lemon » 28. 06. 2019, 19:03

bilbo píše:
flyingblue píše:
bilbo píše:Však pan kolega svůj produkt dostal. A jedinou výhodou C class opravdu není teplý jídlo.


Dalsi vyhodou je treba vyhrazenej zach ... oh wait ...

Ano, ten záchod je vyhrazenej pro lidi z Cclass a těch pár lidí z Yclass co sedí před dividerem

Nikoliv... pokud divider nic nedividuje, protože odděluje pouze economy od economy, tak ho přirozeně nikdo zatahovat nebude a o vyhrazené toaletě tudíž nemůže být řeč... :wink:

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 161
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod bilbo » 28. 06. 2019, 19:08

Lemon píše:
bilbo píše:
flyingblue píše:
Dalsi vyhodou je treba vyhrazenej zach ... oh wait ...

Ano, ten záchod je vyhrazenej pro lidi z Cclass a těch pár lidí z Yclass co sedí před dividerem

Nikoliv... pokud divider nic nedividuje, protože odděluje pouze economy od economy, tak ho přirozeně nikdo zatahovat nebude a o vyhrazené toaletě tudíž nemůže být řeč... :wink:

Divider by měl vždy být zatazeny behem letu, operovalo to CSA nebo TVS?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5406
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod flyingblue » 28. 06. 2019, 19:27

bilbo píše:
flyingblue píše:
bilbo píše:Však pan kolega svůj produkt dostal. A jedinou výhodou C class opravdu není teplý jídlo.


Dalsi vyhodou je treba vyhrazenej zach ... oh wait ...

Ano, ten záchod je vyhrazenej pro lidi z Cclass a těch pár lidí z Yclass co sedí před dividerem


Jinymi slovy platim za neco, co muzu mit i bez placeni ... To je rozhodne argument, proc si tu obchodni tridu zaplatit.


qwertyx64
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 03. 08. 2016, 02:20
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod qwertyx64 » 28. 06. 2019, 19:33

bilbo píše:
Lemon píše:
bilbo píše:Ano, ten záchod je vyhrazenej pro lidi z Cclass a těch pár lidí z Yclass co sedí před dividerem

Nikoliv... pokud divider nic nedividuje, protože odděluje pouze economy od economy, tak ho přirozeně nikdo zatahovat nebude a o vyhrazené toaletě tudíž nemůže být řeč... :wink:

Divider by měl vždy být zatazeny behem letu, operovalo to CSA nebo TVS?

A to je prave irelevantna otazka. Cestujuceho nema co zaujimat, ci to operuje CSA alebo TVS. Skor naopak - mal by byt prekvapeny servisom a starostlivostou. To nie je ospravedlnenym produktu. Produkt ma byt stabilny.

Ja ked mam moznost zobrat Ccko za rozumnu cenu, tak najma chcem mat klud a pripadne si v klude popracovat. A v Y mi toto fakt nejde. Takze ak mi dojde moznost upgrade za rozumnu cenu, tak ho vyuzijem.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 161
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod bilbo » 28. 06. 2019, 20:15

qwertyx64 píše:
bilbo píše:
Lemon píše:Nikoliv... pokud divider nic nedividuje, protože odděluje pouze economy od economy, tak ho přirozeně nikdo zatahovat nebude a o vyhrazené toaletě tudíž nemůže být řeč... :wink:

Divider by měl vždy být zatazeny behem letu, operovalo to CSA nebo TVS?

A to je prave irelevantna otazka. Cestujuceho nema co zaujimat, ci to operuje CSA alebo TVS. Skor naopak - mal by byt prekvapeny servisom a starostlivostou. To nie je ospravedlnenym produktu. Produkt ma byt stabilny.

Ja ked mam moznost zobrat Ccko za rozumnu cenu, tak najma chcem mat klud a pripadne si v klude popracovat. A v Y mi toto fakt nejde. Takze ak mi dojde moznost upgrade za rozumnu cenu, tak ho vyuzijem.

Já neříkám že to má cestující zajímat, já říkám, že to zajímá mě.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 161
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod bilbo » 28. 06. 2019, 20:16

flyingblue píše:
bilbo píše:
flyingblue píše:
Dalsi vyhodou je treba vyhrazenej zach ... oh wait ...

Ano, ten záchod je vyhrazenej pro lidi z Cclass a těch pár lidí z Yclass co sedí před dividerem


Jinymi slovy platim za neco, co muzu mit i bez placeni ... To je rozhodne argument, proc si tu obchodni tridu zaplatit.

Snad nebude rozhodujicim argumentem při kupování C class, zdali nebudu sdílet toaletu s 10 dalšími cestujícími z Economy

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5406
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod flyingblue » 28. 06. 2019, 20:27

bilbo píše:
flyingblue píše:
bilbo píše:Ano, ten záchod je vyhrazenej pro lidi z Cclass a těch pár lidí z Yclass co sedí před dividerem


Jinymi slovy platim za neco, co muzu mit i bez placeni ... To je rozhodne argument, proc si tu obchodni tridu zaplatit.

Snad nebude rozhodujicim argumentem při kupování C class, zdali nebudu sdílet toaletu s 10 dalšími cestujícími z Economy


Rozhodujicim argumentem nikolivek, ale vzdy hodnotis produkt jako celek - a tech vyhod, ktere maji cestujici v obchodni tride, stale ubyva.

Takze ano, pro nektere cestujici muze byt ten posledni kapkou to, ze si nemuze v klidu dojit na zachod, protoze misto 10 lidi ten hajzlik sdili lidi tricet.

pettte
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 292
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod pettte » 28. 06. 2019, 21:52

Globik píše:
Lemon píše:Upřímně nevím, co je to nyní za módu, hned lidi kastovat na horšolidi, lepšolidi...

To není žádná nynímóda. Tak nějak cca 150 let si někteří lidi (co na to mají) kupují lístky do prémiových kabinových tříd veřejných dopravních prostředků nejen proto, aby seděli na plyši a ne na dřevě, ale také aby neseděli s lidmi nižších společenských tříd. Kteří jsou průměrně méně vzdělaní, méně inteligentní, méně slušně vychovaní, méně voňaví apod. Ač se to některému příznivci politické korektnosti nebude líbit, je jistý rozdíl mezi průměrným švýcarským doktorem a průměrným třeba albánským pomocným dělníkem nebo průměrným romským nezaměstnaným. Takže nechme prosím lidem, co si chtějí koupit letenku do prémiové kabinové třídy to privilegium nechat plebs za závěsem a mít segregované WC. Samozřejmě je to věc každé aerolinky, ale každá aerolinka musí počítat s tím, že ti tarifně prémioví cesťáci umějí hlasovat nohama.


Na 100% souhlasím. jen bych doplnil, že to není žádné opovrhování těmito lidmi, ale jen snaha, když už jsem zaplatil násobek economy letenky, si to alespoň trochu užít. A ta "lepší sorta" cestujících je jedním z benefitů. Chápu, že ne každý může být stejně chytrý a stejného kulturního zaměření, ale nikdo po mně nemůže chtít solidárnost.
Mám zkušenost s dřívějších letů s Finnair, že i číňani, se v business chovají dle evropských standartů a ne tak, jak se o číňanech běžně píše. A o tom to je.

pettte
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 292
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod pettte » 28. 06. 2019, 21:55

flyingblue píše:
bilbo píše:
flyingblue píše:
Jinymi slovy platim za neco, co muzu mit i bez placeni ... To je rozhodne argument, proc si tu obchodni tridu zaplatit.

Snad nebude rozhodujicim argumentem při kupování C class, zdali nebudu sdílet toaletu s 10 dalšími cestujícími z Economy


Rozhodujicim argumentem nikolivek, ale vzdy hodnotis produkt jako celek - a tech vyhod, ktere maji cestujici v obchodni tride, stale ubyva.

Takze ano, pro nektere cestujici muze byt ten posledni kapkou to, ze si nemuze v klidu dojit na zachod, protoze misto 10 lidi ten hajzlik sdili lidi tricet.


A že jako business cestující na něj stojí frontu jako v economy, a taky že je "pochcaný a smrdí" jako v economy....

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 658
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod jencik » 29. 06. 2019, 11:52

Tak ako cestak by som toto využil, kúpim eco tarif, vyberiem sedačky vpredu, doplatim si jedlo a stále ušetrím oproti letenke v business, fast track a priority má človek aj vďaka kreditke alebo statusu.
Co sa týka toho delenia, pripomína mi to skúsenosti zo severských krajín, kde sa človek mohol stretnúť s nepríjemným správaním ľudí vo fronte, ked ho nechceli pustiť na prioritný nástup.

honzeek1
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 328
Registrován: 12. 11. 2006, 11:19
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod honzeek1 » 30. 06. 2019, 12:55

Aktualne volim o litr-dva drazsi business tarif LH/LX s jednim prestupem nez podobnou cenu OK operovane TVS za nonstop v Y, protoze spolehlivost, kvalita a celkovy dojem je dneska u z bohuzel uplne nekde jinde.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2760
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Fabo » 02. 07. 2019, 10:31

Divider neni.

Zdroj: Linka OK619, OK-TVG, 28JUL. Sedacka 1A

Pocet cestujicich v C: 1ks. Celkove 182.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4191
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod prodejce » 02. 07. 2019, 10:39

prodejce dne 30. 12. 2018 píše:Existence ČSA se stává zejména administrativní záležitostí. Zrušení firmy ČSA brání následující:

1) přepravní práva na regulované trhy
Víz to, co se děje teď s Ruskem. Je nutné převyjednat přepravní práva z ČSA na Smartwings (zde je nutný souhlas protistrany).

...

.. a zde to nyní máte v přímém přenosu, aneb malé školení pro ty, kteří nechápou co jsou to přepravní práva v letecké dopravě:

České a ruské aerolinky si navzájem ruší lety, přetahují se o podmínky
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... prava_mato

a zde ještě podrobněji:
https://zdopravy.cz/ruske-aerolinky-rus ... adu-30944/



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů