Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
2
3%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
20%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
24%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
35
53%
 
Celkem hlasů: 66

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Karel_x » 13. 07. 2019, 08:06

Lidovky píše:Příčinou neobvyklého obchodního sporu mezi Českem a Ruskem byla snaha přidat lety ruským dopravcům.

Možná, kdyby měl stejný palubní servis jak ruská konkurence, byl by to on a ne oni, kdo by žádal o navýšení počtu letů... Jinak, já osobně nevidím moc perspektivní pro ČSA, pokud Š. volí konfrontační postoj vůči ruským úřadům. Ale je to jeho byznys, uvidíme.

pettte píše:...většina národa jsou "lopaťáci"...

Já mám takovou zkušenost, že většinou ti, kteří jsou hodně chytří, se nad ostatní nepovyšují. To dělají hlavně ti, co do věci vidí tak napůl, kteří se ještě nedostali tak daleko, aby pochopili omezení vlastního rozhledu.

Nechci dělat chytrého, nejsem právník, ale zjevně to byl i pro naše soudy oříšek (že by i tam byl taky samý lopaťák?) a EU se s tím rovněž nepopasovala úplně lehce. Je to ovšem docela přirozený stav - zákonodárce vytvoří zákon, který samozřejmě umožní různé výklady a soudy pak musí rozhodnout o tom, který výklad je platný.


pettte
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 293
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod pettte » 13. 07. 2019, 12:22

Karel_x píše:
Lidovky píše:Příčinou neobvyklého obchodního sporu mezi Českem a Ruskem byla snaha přidat lety ruským dopravcům.

Možná, kdyby měl stejný palubní servis jak ruská konkurence, byl by to on a ne oni, kdo by žádal o navýšení počtu letů... Jinak, já osobně nevidím moc perspektivní pro ČSA, pokud Š. volí konfrontační postoj vůči ruským úřadům. Ale je to jeho byznys, uvidíme.

pettte píše:...většina národa jsou "lopaťáci"...

Já mám takovou zkušenost, že většinou ti, kteří jsou hodně chytří, se nad ostatní nepovyšují. To dělají hlavně ti, co do věci vidí tak napůl, kteří se ještě nedostali tak daleko, aby pochopili omezení vlastního rozhledu.

Nechci dělat chytrého, nejsem právník, ale zjevně to byl i pro naše soudy oříšek (že by i tam byl taky samý lopaťák?) a EU se s tím rovněž nepopasovala úplně lehce. Je to ovšem docela přirozený stav - zákonodárce vytvoří zákon, který samozřejmě umožní různé výklady a soudy pak musí rozhodnout o tom, který výklad je platný.


Diskuzi jsi evidentně nečetl....., ale chytrý jsi jako ruské rádio.

yellow
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 635
Registrován: 05. 04. 2008, 21:43
Bydliště: KRK
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod yellow » 14. 07. 2019, 17:19

Karel_x píše:Já mám takovou zkušenost, že většinou ti, kteří jsou hodně chytří, se nad ostatní nepovyšují. To dělají hlavně ti, co do věci vidí tak napůl, kteří se ještě nedostali tak daleko, aby pochopili omezení vlastního rozhledu.

Kajo, jak dlouho si tech par veticek daval dohromady? Musi se nechat, ze se fakt umis pochvalit.

Jinak ta tvoje agitka fakt nezpusobi, ze tu najednou vsichni zacneme obdivovat novoruskou risi...

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1226
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Orus-x » 15. 07. 2019, 09:52

Karel-x: omluv mojí omezenost, ale není příčinou problému to, že ruský stát trvá na omezeném trhu a dvoustranných leteckých dohodách s Evropou ze 70-let?? Když mají ruští dopravci o tolik lepší servis (což v porovnání s TVS-style a velkým množstvím evropských dopravců samozřejmě mají), proč si Rusko nepustí na trh evropskou konkurenci v neomezeném, případně daleko větším množství (viz Ukrajina, Maroko, Jordánsko, Izrael). Vidělo by se, jestli průměrný ruský pasažér preferuje Ryanair před Ural Airlines nebo ne.. Ale samozřejmě když už jaksi BILATERÁLNÍ dohody jsou, nemůže Rusko vyžadovat jednostranné navýšení z jejich strany a divit se, že druhá strana trvá na vyváženosti pro obě strany. Od toho jsou ty dohody bilaterální. Vydírání přeletovými povoleními do Asie přes Sibiř (což vždycky bylo tvrdý výpalný pro všechny dopravce) je opravdu nefér.

gaba02
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 220
Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
Oblíbené typy letadel: B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod gaba02 » 06. 09. 2019, 08:59

Od 28/10
- již v prodeji KEF s mezipřistáním v CPH
- Moskva 3x denně
- Oděsa 2x týdně


Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1137
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Lkprak » 10. 09. 2019, 09:30

gaba02 píše:Od 28/10
- již v prodeji KEF s mezipřistáním v CPH
- Moskva 3x denně
- Oděsa 2x týdně


A v návaznosti na ten zimní KEF i úprava létání na lince do Kodaně. Dosavadní systém "ráno a pozdě odpoledne z Prahy a pak hned zpět, v zimě některé lety vynechány", se přechází na systém "večer do Kodaně, ráno zpátky - letadlo nocuje v KEF + většinu dní v týdnu ještě dopolední linka". Bojím se bojím, že tohle je další travelovský hokus pokus s nejistým výsledkem. Doufejme, že tenhle se chytí.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 148
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Online

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Mat » 11. 09. 2019, 07:01

Na té lince je velká konkurence, ČSA doteď nabízely nejlepší časy. Tak hlavně, že budeme mít denně Reykjavík, přitom s těmi časy příletu a hlavně odletu je to odsouzené k zániku...

pettte
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 293
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod pettte » 11. 09. 2019, 09:36

Mat píše:Na té lince je velká konkurence, ČSA doteď nabízely nejlepší časy. Tak hlavně, že budeme mít denně Reykjavík, přitom s těmi časy příletu a hlavně odletu je to odsouzené k zániku...


Čím dříve padne dnes již "prázdná skořápka" ČSA, tím dříve padne SW a tím dříve se objeví nová konkurence. To je koloběh, nejen podnikatelského života.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5162
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Globik » 11. 09. 2019, 09:51

pettte píše:
Mat píše:Na té lince je velká konkurence, ČSA doteď nabízely nejlepší časy. Tak hlavně, že budeme mít denně Reykjavík, přitom s těmi časy příletu a hlavně odletu je to odsouzené k zániku...


Čím dříve padne dnes již "prázdná skořápka" ČSA, tím dříve padne SW a tím dříve se objeví nová konkurence. To je koloběh, nejen podnikatelského života.

SW nepadne. Zkus nastínit scénář, jak by k tomu mělo dojít.
P.S.: Nejsem ani fanda, ani hater SW. Se SW nelétám, nemám důvod.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Eidi » 11. 09. 2019, 10:54

pettte píše:Čím dříve padne dnes již "prázdná skořápka" ČSA, tím dříve padne SW a tím dříve se objeví nová konkurence. To je koloběh, nejen podnikatelského života.


Já moc nechápu, jak tam hraje roli prázdná nebo plná skořápka ČSA. TVS fungoval předtim dlouhou dobu bez ní.

Neumim si představit, že by měla na trh vstoupit převratná konkurence. TVS operuje zejména v letních měsících nepravidelky, které jsou dle mýho silně monopolizované, protože je mají zasmluvněné CK a nemají moc velký důvod zasmluvňovat Sun Express, Voloteu nebo kohokoliv jinýho. Kdyby totiž konkurence uměla oslovit CK lepší nabídkou než TVS, tak se tak dávno děje. Z toho mi vyplývá, že to prostě neumí. Pokud by na charterovém trhu mělo dojít ke změně, tak by tu změnu měly iniciovat cestovky (nebo cestující?). Na druhou stranu, když chce cesťák k moři, tak letí, protože buďto je mu to jedno nebo nemá na výběr. A přál bych si, aby nějaká aerolinka vytvořila zdravý konkurenční prostředí, který by podpořilo rozvoj a zvýšení kvalitu nabízenýho produktu. A vstup novýho tuzemskýho hráče na trh taky neočekávám s ohledem na kapitálovou náročnost a další bariéry vstupu.

A na pravidelkách, kde je ta konkurence výrazně větší, se ještě TVS taky drží. Otázkou, kde a jak dlouho se udrží, ale nic zatím nenaznačuje tomu, že by měl TVS padnout kvůli tomu, jakej je jejich business model. Co je v tuhle chvíli ohrožuje nejvíc jsou uzeměný MAXy a horší likvidita.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Paul1 » 11. 09. 2019, 13:12

.
Naposledy upravil(a) Paul1 dne 11. 09. 2019, 13:15, celkem upraveno 1 x.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Paul1 » 11. 09. 2019, 13:15

Paul1 píše:
Eidi píše:
pettte píše:Čím dříve padne dnes již "prázdná skořápka" ČSA, tím dříve padne SW a tím dříve se objeví nová konkurence. To je koloběh, nejen podnikatelského života.


Já moc nechápu, jak tam hraje roli prázdná nebo plná skořápka ČSA. TVS fungoval předtim dlouhou dobu bez ní.

Neumim si představit, že by měla na trh vstoupit převratná konkurence. TVS operuje zejména v letních měsících nepravidelky, které jsou dle mýho silně monopolizované, protože je mají zasmluvněné CK a nemají moc velký důvod zasmluvňovat Sun Express, Voloteu nebo kohokoliv jinýho. Kdyby totiž konkurence uměla oslovit CK lepší nabídkou než TVS, tak se tak dávno děje. Z toho mi vyplývá, že to prostě neumí. Pokud by na charterovém trhu mělo dojít ke změně, tak by tu změnu měly iniciovat cestovky (nebo cestující?). Na druhou stranu, když chce cesťák k moři, tak letí, protože buďto je mu to jedno nebo nemá na výběr. A přál bych si, aby nějaká aerolinka vytvořila zdravý konkurenční prostředí, který by podpořilo rozvoj a zvýšení kvalitu nabízenýho produktu. A vstup novýho tuzemskýho hráče na trh taky neočekávám s ohledem na kapitálovou náročnost a další bariéry vstupu.

A na pravidelkách, kde je ta konkurence výrazně větší, se ještě TVS taky drží. Otázkou, kde a jak dlouho se udrží, ale nic zatím nenaznačuje tomu, že by měl TVS padnout kvůli tomu, jakej je jejich business model. Co je v tuhle chvíli ohrožuje nejvíc jsou uzeměný MAXy a horší likvidita.


Co se týče případné konkurence SW v oblasti charterů, tak to je pro případnou konkurenci nezajímavé, protože i pro samotné SW je to ztrátová oblast. Když se podíváš na jejich výnosy z nepravidelné přepravy, tak v roce 2014 činily 9,4 miliardy, v roce 2017 pak už jen 4,9 miliardy. Takže do toho žádná konkurence nepůjde a ani nemá důvod, protože jim stačí zavést nějakou sezónní pravidelnou linku jako třeba Volotea do CAG a zaplní celá letadla bez toho, aby se cenově podbízela cestovkám.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2761
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Fabo » 11. 09. 2019, 16:11

Paul1 píše:
Paul1 píše:
Eidi píše:
Já moc nechápu, jak tam hraje roli prázdná nebo plná skořápka ČSA. TVS fungoval předtim dlouhou dobu bez ní.

Neumim si představit, že by měla na trh vstoupit převratná konkurence. TVS operuje zejména v letních měsících nepravidelky, které jsou dle mýho silně monopolizované, protože je mají zasmluvněné CK a nemají moc velký důvod zasmluvňovat Sun Express, Voloteu nebo kohokoliv jinýho. Kdyby totiž konkurence uměla oslovit CK lepší nabídkou než TVS, tak se tak dávno děje. Z toho mi vyplývá, že to prostě neumí. Pokud by na charterovém trhu mělo dojít ke změně, tak by tu změnu měly iniciovat cestovky (nebo cestující?). Na druhou stranu, když chce cesťák k moři, tak letí, protože buďto je mu to jedno nebo nemá na výběr. A přál bych si, aby nějaká aerolinka vytvořila zdravý konkurenční prostředí, který by podpořilo rozvoj a zvýšení kvalitu nabízenýho produktu. A vstup novýho tuzemskýho hráče na trh taky neočekávám s ohledem na kapitálovou náročnost a další bariéry vstupu.

A na pravidelkách, kde je ta konkurence výrazně větší, se ještě TVS taky drží. Otázkou, kde a jak dlouho se udrží, ale nic zatím nenaznačuje tomu, že by měl TVS padnout kvůli tomu, jakej je jejich business model. Co je v tuhle chvíli ohrožuje nejvíc jsou uzeměný MAXy a horší likvidita.


Co se týče případné konkurence SW v oblasti charterů, tak to je pro případnou konkurenci nezajímavé, protože i pro samotné SW je to ztrátová oblast. Když se podíváš na jejich výnosy z nepravidelné přepravy, tak v roce 2014 činily 9,4 miliardy, v roce 2017 pak už jen 4,9 miliardy. Takže do toho žádná konkurence nepůjde a ani nemá důvod, protože jim stačí zavést nějakou sezónní pravidelnou linku jako třeba Volotea do CAG a zaplní celá letadla bez toho, aby se cenově podbízela cestovkám.


Znacnou cast prazdninovych chartru QS presunul z kolonky nepravidelna preprava do kolonky pravidelna preprava.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Paul1 » 11. 09. 2019, 17:48

Fabo píše:
Paul1 píše:
Paul1 píše:


Co se týče případné konkurence SW v oblasti charterů, tak to je pro případnou konkurenci nezajímavé, protože i pro samotné SW je to ztrátová oblast. Když se podíváš na jejich výnosy z nepravidelné přepravy, tak v roce 2014 činily 9,4 miliardy, v roce 2017 pak už jen 4,9 miliardy. Takže do toho žádná konkurence nepůjde a ani nemá důvod, protože jim stačí zavést nějakou sezónní pravidelnou linku jako třeba Volotea do CAG a zaplní celá letadla bez toho, aby se cenově podbízela cestovkám.


Znacnou cast prazdninovych chartru QS presunul z kolonky nepravidelna preprava do kolonky pravidelna preprava.


To přesunoval postupně po dobu 4 let kdy z nich pravidelně klesaly výnosy? :)

beardie
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 922
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod beardie » 11. 09. 2019, 20:09

Globik píše:SW nepadne. Zkus nastínit scénář, jak by k tomu mělo dojít.
este 2-3 roky minimalnej udrzby, porusovania predpisov a nedajboze im padne plne lietadlo, nasledne uzemnenie celej flotily, enormne odskodne poskodenym rodinam zakaznikov a navrh pred insolvenciou



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti