Stránka 453 z 471

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 11. 09. 2019, 09:36
od pettte
Mat píše:Na té lince je velká konkurence, ČSA doteď nabízely nejlepší časy. Tak hlavně, že budeme mít denně Reykjavík, přitom s těmi časy příletu a hlavně odletu je to odsouzené k zániku...


Čím dříve padne dnes již "prázdná skořápka" ČSA, tím dříve padne SW a tím dříve se objeví nová konkurence. To je koloběh, nejen podnikatelského života.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 11. 09. 2019, 09:51
od Globik
pettte píše:
Mat píše:Na té lince je velká konkurence, ČSA doteď nabízely nejlepší časy. Tak hlavně, že budeme mít denně Reykjavík, přitom s těmi časy příletu a hlavně odletu je to odsouzené k zániku...


Čím dříve padne dnes již "prázdná skořápka" ČSA, tím dříve padne SW a tím dříve se objeví nová konkurence. To je koloběh, nejen podnikatelského života.

SW nepadne. Zkus nastínit scénář, jak by k tomu mělo dojít.
P.S.: Nejsem ani fanda, ani hater SW. Se SW nelétám, nemám důvod.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 11. 09. 2019, 10:54
od Eidi
pettte píše:Čím dříve padne dnes již "prázdná skořápka" ČSA, tím dříve padne SW a tím dříve se objeví nová konkurence. To je koloběh, nejen podnikatelského života.


Já moc nechápu, jak tam hraje roli prázdná nebo plná skořápka ČSA. TVS fungoval předtim dlouhou dobu bez ní.

Neumim si představit, že by měla na trh vstoupit převratná konkurence. TVS operuje zejména v letních měsících nepravidelky, které jsou dle mýho silně monopolizované, protože je mají zasmluvněné CK a nemají moc velký důvod zasmluvňovat Sun Express, Voloteu nebo kohokoliv jinýho. Kdyby totiž konkurence uměla oslovit CK lepší nabídkou než TVS, tak se tak dávno děje. Z toho mi vyplývá, že to prostě neumí. Pokud by na charterovém trhu mělo dojít ke změně, tak by tu změnu měly iniciovat cestovky (nebo cestující?). Na druhou stranu, když chce cesťák k moři, tak letí, protože buďto je mu to jedno nebo nemá na výběr. A přál bych si, aby nějaká aerolinka vytvořila zdravý konkurenční prostředí, který by podpořilo rozvoj a zvýšení kvalitu nabízenýho produktu. A vstup novýho tuzemskýho hráče na trh taky neočekávám s ohledem na kapitálovou náročnost a další bariéry vstupu.

A na pravidelkách, kde je ta konkurence výrazně větší, se ještě TVS taky drží. Otázkou, kde a jak dlouho se udrží, ale nic zatím nenaznačuje tomu, že by měl TVS padnout kvůli tomu, jakej je jejich business model. Co je v tuhle chvíli ohrožuje nejvíc jsou uzeměný MAXy a horší likvidita.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 11. 09. 2019, 13:12
od Paul1
.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 11. 09. 2019, 13:15
od Paul1
Paul1 píše:
Eidi píše:
pettte píše:Čím dříve padne dnes již "prázdná skořápka" ČSA, tím dříve padne SW a tím dříve se objeví nová konkurence. To je koloběh, nejen podnikatelského života.


Já moc nechápu, jak tam hraje roli prázdná nebo plná skořápka ČSA. TVS fungoval předtim dlouhou dobu bez ní.

Neumim si představit, že by měla na trh vstoupit převratná konkurence. TVS operuje zejména v letních měsících nepravidelky, které jsou dle mýho silně monopolizované, protože je mají zasmluvněné CK a nemají moc velký důvod zasmluvňovat Sun Express, Voloteu nebo kohokoliv jinýho. Kdyby totiž konkurence uměla oslovit CK lepší nabídkou než TVS, tak se tak dávno děje. Z toho mi vyplývá, že to prostě neumí. Pokud by na charterovém trhu mělo dojít ke změně, tak by tu změnu měly iniciovat cestovky (nebo cestující?). Na druhou stranu, když chce cesťák k moři, tak letí, protože buďto je mu to jedno nebo nemá na výběr. A přál bych si, aby nějaká aerolinka vytvořila zdravý konkurenční prostředí, který by podpořilo rozvoj a zvýšení kvalitu nabízenýho produktu. A vstup novýho tuzemskýho hráče na trh taky neočekávám s ohledem na kapitálovou náročnost a další bariéry vstupu.

A na pravidelkách, kde je ta konkurence výrazně větší, se ještě TVS taky drží. Otázkou, kde a jak dlouho se udrží, ale nic zatím nenaznačuje tomu, že by měl TVS padnout kvůli tomu, jakej je jejich business model. Co je v tuhle chvíli ohrožuje nejvíc jsou uzeměný MAXy a horší likvidita.


Co se týče případné konkurence SW v oblasti charterů, tak to je pro případnou konkurenci nezajímavé, protože i pro samotné SW je to ztrátová oblast. Když se podíváš na jejich výnosy z nepravidelné přepravy, tak v roce 2014 činily 9,4 miliardy, v roce 2017 pak už jen 4,9 miliardy. Takže do toho žádná konkurence nepůjde a ani nemá důvod, protože jim stačí zavést nějakou sezónní pravidelnou linku jako třeba Volotea do CAG a zaplní celá letadla bez toho, aby se cenově podbízela cestovkám.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 11. 09. 2019, 16:11
od Fabo
Paul1 píše:
Paul1 píše:
Eidi píše:
Já moc nechápu, jak tam hraje roli prázdná nebo plná skořápka ČSA. TVS fungoval předtim dlouhou dobu bez ní.

Neumim si představit, že by měla na trh vstoupit převratná konkurence. TVS operuje zejména v letních měsících nepravidelky, které jsou dle mýho silně monopolizované, protože je mají zasmluvněné CK a nemají moc velký důvod zasmluvňovat Sun Express, Voloteu nebo kohokoliv jinýho. Kdyby totiž konkurence uměla oslovit CK lepší nabídkou než TVS, tak se tak dávno děje. Z toho mi vyplývá, že to prostě neumí. Pokud by na charterovém trhu mělo dojít ke změně, tak by tu změnu měly iniciovat cestovky (nebo cestující?). Na druhou stranu, když chce cesťák k moři, tak letí, protože buďto je mu to jedno nebo nemá na výběr. A přál bych si, aby nějaká aerolinka vytvořila zdravý konkurenční prostředí, který by podpořilo rozvoj a zvýšení kvalitu nabízenýho produktu. A vstup novýho tuzemskýho hráče na trh taky neočekávám s ohledem na kapitálovou náročnost a další bariéry vstupu.

A na pravidelkách, kde je ta konkurence výrazně větší, se ještě TVS taky drží. Otázkou, kde a jak dlouho se udrží, ale nic zatím nenaznačuje tomu, že by měl TVS padnout kvůli tomu, jakej je jejich business model. Co je v tuhle chvíli ohrožuje nejvíc jsou uzeměný MAXy a horší likvidita.


Co se týče případné konkurence SW v oblasti charterů, tak to je pro případnou konkurenci nezajímavé, protože i pro samotné SW je to ztrátová oblast. Když se podíváš na jejich výnosy z nepravidelné přepravy, tak v roce 2014 činily 9,4 miliardy, v roce 2017 pak už jen 4,9 miliardy. Takže do toho žádná konkurence nepůjde a ani nemá důvod, protože jim stačí zavést nějakou sezónní pravidelnou linku jako třeba Volotea do CAG a zaplní celá letadla bez toho, aby se cenově podbízela cestovkám.


Znacnou cast prazdninovych chartru QS presunul z kolonky nepravidelna preprava do kolonky pravidelna preprava.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 11. 09. 2019, 17:48
od Paul1
Fabo píše:
Paul1 píše:
Paul1 píše:


Co se týče případné konkurence SW v oblasti charterů, tak to je pro případnou konkurenci nezajímavé, protože i pro samotné SW je to ztrátová oblast. Když se podíváš na jejich výnosy z nepravidelné přepravy, tak v roce 2014 činily 9,4 miliardy, v roce 2017 pak už jen 4,9 miliardy. Takže do toho žádná konkurence nepůjde a ani nemá důvod, protože jim stačí zavést nějakou sezónní pravidelnou linku jako třeba Volotea do CAG a zaplní celá letadla bez toho, aby se cenově podbízela cestovkám.


Znacnou cast prazdninovych chartru QS presunul z kolonky nepravidelna preprava do kolonky pravidelna preprava.


To přesunoval postupně po dobu 4 let kdy z nich pravidelně klesaly výnosy? :)

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 11. 09. 2019, 20:09
od beardie
Globik píše:SW nepadne. Zkus nastínit scénář, jak by k tomu mělo dojít.
este 2-3 roky minimalnej udrzby, porusovania predpisov a nedajboze im padne plne lietadlo, nasledne uzemnenie celej flotily, enormne odskodne poskodenym rodinam zakaznikov a navrh pred insolvenciou

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 11. 09. 2019, 20:15
od pettte
beardie píše:
Globik píše:SW nepadne. Zkus nastínit scénář, jak by k tomu mělo dojít.
este 2-3 roky minimalnej udrzby, porusovania predpisov a nedajboze im padne plne lietadlo, nasledne uzemnenie celej flotily, enormne odskodne poskodenym rodinam zakaznikov a navrh pred insolvenciou


Nenapsal bych to lépe!

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 12. 09. 2019, 12:53
od zbozivulekral
beardie píše:
Globik píše:SW nepadne. Zkus nastínit scénář, jak by k tomu mělo dojít.
este 2-3 roky minimalnej udrzby, porusovania predpisov a nedajboze im padne plne lietadlo, nasledne uzemnenie celej flotily, enormne odskodne poskodenym rodinam zakaznikov a navrh pred insolvenciou


A teď tu o karkulce...

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 12. 09. 2019, 15:43
od Lkprak
Jinak všimli jste si, že teď létá ČSA do Amsterdamu 3x denně? K tradiční ranní a večerní rotaci přibyla i dopolední OK 622/623 (pod tím samým číslem už to mimochodem kdysi létalo) . Operována je (jak jinak) letadly TVS a toho času 6x týdně.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 12. 09. 2019, 23:29
od alesesl
Lkprak píše:Jinak všimli jste si, že teď létá ČSA do Amsterdamu 3x denně? K tradiční ranní a večerní rotaci přibyla i dopolední OK 622/623 (pod tím samým číslem už to mimochodem kdysi létalo) . Operována je (jak jinak) letadly TVS a toho času 6x týdně.


Ta 3. rotace je tusim jenom v patek.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 13. 09. 2019, 09:47
od Nemec
alesesl píše:
Lkprak píše:Jinak všimli jste si, že teď létá ČSA do Amsterdamu 3x denně? K tradiční ranní a večerní rotaci přibyla i dopolední OK 622/623 (pod tím samým číslem už to mimochodem kdysi létalo) . Operována je (jak jinak) letadly TVS a toho času 6x týdně.


Ta 3. rotace je tusim jenom v patek.

Nakonec přidali i v ostatní dny krom neděle

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 17. 09. 2019, 20:15
od leokontra
Vsimol som si let OK1111 od 9.12. kazdy pondelok na trase PRG-OSR-BTS-KSC-PRG. V rezervacnom systeme to neni, nasiel som to len na flightmapperi a aviability...predpokladam ze to je len nejaka haluz, predsa keby to chcelo realne lietat, preco by to dali len raz za tyzden, ale to ze som to nasiel na dvoch roznych strankach ma celkom zaskocilo....co si o tom myslite vy?

http://info.flightmapper.net/flight/CSA_OK_1111
https://aviability.com/flight-status/st ... h-airlines

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 17. 09. 2019, 20:49
od pettte
leokontra píše:Vsimol som si let OK1111 od 9.12. kazdy pondelok na trase PRG-OSR-BTS-KSC-PRG. V rezervacnom systeme to neni, nasiel som to len na flightmapperi a aviability...predpokladam ze to je len nejaka haluz, predsa keby to chcelo realne lietat, preco by to dali len raz za tyzden, ale to ze som to nasiel na dvoch roznych strankach ma celkom zaskocilo....co si o tom myslite vy?

http://info.flightmapper.net/flight/CSA_OK_1111
https://aviability.com/flight-status/st ... h-airlines


To nemá šanci na úspěch, když tam nejsou České Budějovice a Pardubice. :D