Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
2
3%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
20%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
24%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
35
53%
 
Celkem hlasů: 66

Ulafme
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 143
Registrován: 08. 11. 2009, 00:32
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Ulafme » 14. 10. 2019, 17:32

Eidi píše:Zde zdroj

Na tom článku je nejlepší odstavec "Who is Czech Airlines?".
Dovolím si tvrdit, že ještě před takovými deseti-patnácti roky by takového vysvětlení potřeba nebylo...


Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Mat » 14. 10. 2019, 19:00

U Thomase Cooka nebo Air Berlin to vysvětlení třeba nebylo nikdy a jak dopadly. Pokud se zpráva potvrdí a ty letadla budou patřit ČSA, je to jedna z mála pozitivních zpráv, co jsme o nich za hodně dlouhou dobu slyšeli a pozitivní příslib do budoucna.

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 254
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JiS_Progressus » 14. 10. 2019, 19:56

Ulafme píše:
Eidi píše:Zde zdroj

Na tom článku je nejlepší odstavec "Who is Czech Airlines?".
Dovolím si tvrdit, že ještě před takovými deseti-patnácti roky by takového vysvětlení potřeba nebylo...


To je pouze naivní představa.

Ulafme
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 143
Registrován: 08. 11. 2009, 00:32
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Ulafme » 14. 10. 2019, 20:46

JiS_Progressus píše:
Ulafme píše:
Eidi píše:Zde zdroj

Na tom článku je nejlepší odstavec "Who is Czech Airlines?".
Dovolím si tvrdit, že ještě před takovými deseti-patnácti roky by takového vysvětlení potřeba nebylo...


To je pouze naivní představa.

Ne; z mých tehdejších zkušeností to rozhodně není naivní představa.
- první "nezakládající" společnost ve SkyTeamu a pátá celkově
- s výjimkou Lucemburska, Moldavska a Portugalska létaly ČSA pravidelně do všech evropských států a to i několikrát denně
- k tomu BEY, DAM, LCA, TLV, CAI, ALP, 10 destinací v Rusku, dálkovky do USA a CA...
- perfektní servis. Do Paříže, Amsterdamu, Říma byly vždy ČSA na prvním místě, teprve potom AF, KL, AZ. I do Mosky Rusové preferovali OK před SU

Pouze totální ignorant (možná někde na jižní polokouli), který se tehdy v dopravním letectví pohyboval, mohl existenci ČSA nezaznamenat.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3876
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod HighFlyer » 14. 10. 2019, 23:11

Ulafme píše:Na tom článku je nejlepší odstavec "Who is Czech Airlines?".

=))

Je tam toho vic, co me pobavilo. Ten clanek bez servitku zasazuje nas srandovni cesky dvorecek do nejakeho vetsiho kontextu:

- Czech Airlines is a relatively small airline (teorie relativity v praxi :mrgreen:)
- ... with the remainder owned by a local insurance company (Sorry, Péťo, local, not global)
- as you can see, their fleet is a generation behind (jakože ne "trochu" zastaralá, ale generation behind)


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3876
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod HighFlyer » 14. 10. 2019, 23:37

Ulafme píše:- první "nezakládající" společnost ve SkyTeamu a pátá celkově
- s výjimkou Lucemburska, Moldavska a Portugalska létaly ČSA pravidelně do všech evropských států a to i několikrát denně
- k tomu BEY, DAM, LCA, TLV, CAI, ALP, 10 destinací v Rusku, dálkovky do USA a CA...
- perfektní servis. Do Paříže, Amsterdamu, Říma byly vždy ČSA na prvním místě, teprve potom AF, KL, AZ. I do Mosky Rusové preferovali OK před SU

Pouze totální ignorant (možná někde na jižní polokouli), který se tehdy v dopravním letectví pohyboval, mohl existenci ČSA nezaznamenat.


Nic ve zlým, ale čo bolo, to bolo.

Nezpochybnuji zadnou ze skutecnosti, kterou popisujes. Akorat jsou to vzpominky na krasnou minulost. Takovych by se v historii Swissair, Sabena nebo Pan Am jiste naslo mnohem vic.

A muzeme si k tomu jeste zahrat tematickou pisnicku na dobrou noc:


Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Mat » 15. 10. 2019, 08:45

Tohle je zbytečně negativní přístup, minimálně servis je na úrovni, nebál bych se říct, že jejich příplatkové jídlo v Y patří v Evropě mezi nejlepší nabídky. Opačná věc je samozřejmě už hodně zredukovaná síť linek a hlavně flotila, to sdílení letadel se SmartWings značku poškozuje a mate zákazníky.

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 658
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod jencik » 15. 10. 2019, 15:12

HighFlyer píše:
Ulafme píše:Na tom článku je nejlepší odstavec "Who is Czech Airlines?".

=))

Je tam toho vic, co me pobavilo. Ten clanek bez servitku zasazuje nas srandovni cesky dvorecek do nejakeho vetsiho kontextu:

- Czech Airlines is a relatively small airline (teorie relativity v praxi :mrgreen:)
- ... with the remainder owned by a local insurance company (Sorry, Péťo, local, not global)
- as you can see, their fleet is a generation behind (jakože ne "trochu" zastaralá, ale generation behind)

No Česku pojistovnu vlastní Generali a onedlho to uz bude Generali Česká pojistovna, fakticky tak bude global a nie local.

hrnsgs
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 04. 04. 2019, 19:16
Oblíbené typy letadel: A388
B77W
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod hrnsgs » 23. 10. 2019, 10:40

Potvrzeno. ČSA koupí 3x A321XLR a 4x A220 ve verzi -300 a kapacitou 149 míst s dodávkou prvních kusů na konci příštího roku.

https://www.airbus.com/newsroom/press-r ... 21xlr.html

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1281
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Petr31 » 23. 10. 2019, 11:00

hrnsgs píše:Potvrzeno. ČSA koupí 3x A321XLR a 4x A220 ve verzi -300 a kapacitou 149 míst s dodávkou prvních kusů na konci příštího roku.

https://www.airbus.com/newsroom/press-r ... 21xlr.html


Tak to je dobrá zpráva....sice jsem byl posledních 15 let co se týče ČSA velký škarohlíd a pesimista, ale nakonec jim přeju, aby přežili a rozvíjeli se pro dobro nás všech.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Mat » 23. 10. 2019, 11:07

Je to skvělá zpráva. Údajně mají ale A220 nahradit ATR, bude zajímavé sledovat vývoj na linkách jako KSC, WAW nebo VCE, přece jen kapacita letadla bude dvojnásobná. Ale když se sníží ceny adekvátně poklesu nákladů, tak by to snad mohlo dopadnout dobře.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Mat » 28. 10. 2019, 10:08

Ještě jedna novinka ohledně A220, údajně bych jich mělo být šest a ne jenom čtyři, dvě mají přibýt od leasingové společnosti. https://zdopravy.cz/csa-jednaji-o-dalsi ... ami-36273/

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 254
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JiS_Progressus » 29. 10. 2019, 06:57

HighFlyer píše:
Ulafme píše:- první "nezakládající" společnost ve SkyTeamu a pátá celkově
- s výjimkou Lucemburska, Moldavska a Portugalska létaly ČSA pravidelně do všech evropských států a to i několikrát denně
- k tomu BEY, DAM, LCA, TLV, CAI, ALP, 10 destinací v Rusku, dálkovky do USA a CA...
- perfektní servis. Do Paříže, Amsterdamu, Říma byly vždy ČSA na prvním místě, teprve potom AF, KL, AZ. I do Mosky Rusové preferovali OK před SU

Pouze totální ignorant (možná někde na jižní polokouli), který se tehdy v dopravním letectví pohyboval, mohl existenci ČSA nezaznamenat.


Nic ve zlým, ale čo bolo, to bolo.

Nezpochybnuji zadnou ze skutecnosti, kterou popisujes. Akorat jsou to vzpominky na krasnou minulost. Takovych by se v historii Swissair, Sabena nebo Pan Am jiste naslo mnohem vic.

A muzeme si k tomu jeste zahrat tematickou pisnicku na dobrou noc:



Ještě jedna tématická ... přesně jak říkáš, mozek si rád pamatuje jen to hezké a těžko přijímá pohled z venku, který může být trochu jiný.



Nebo naivní představa lidí uvnitř, kteří si zakládali hezky vyditelnou odborovou organizaci, navrhovali podniku jak se rozvíjet a zároveň "dosáhnout na západní mzdy" ... jak jsou někteří dnes rádi že létají "na západě", s prsatou harfičkou z Prahy.

Tedy ne ti další, co byli happy a teď předstírají práci, třeba ve vedení regionálního aerodroma.

Základem je udržitelný růst a smysluplný produkt. Říkají ekonomové. A ne sny o Japonsku a podobně.

Dobře už bylo, posledních pár roků se přepálilo, teď už jen doufejme v pozvolné ochlazení na provozní teplotu, druhou variantou je jen shořet.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5408
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod flyingblue » 29. 10. 2019, 07:31

JiS_Progressus píše:
Dobře už bylo, posledních pár roků se přepálilo, teď už jen doufejme v pozvolné ochlazení na provozní teplotu, druhou variantou je jen shořet.


Jako for dobry ... Ale poslednich par roku vsichni palili prkna z paluby a obsivky, aby ten naraz na skalu nebyl tak prudkej a stejne je musela zahranit takova kocabka, na kterou pred 10 lety vztycovali prostrednicek (a chteli ji koupit).

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 254
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod JiS_Progressus » 29. 10. 2019, 07:35

flyingblue píše:
JiS_Progressus píše:
Dobře už bylo, posledních pár roků se přepálilo, teď už jen doufejme v pozvolné ochlazení na provozní teplotu, druhou variantou je jen shořet.


Jako for dobry ... Ale poslednich par roku vsichni palili prkna z paluby a obsivky, aby ten naraz na skalu nebyl tak prudkej a stejne je musela zahranit takova kocabka, na kterou pred 10 lety vztycovali prostrednicek (a chteli ji koupit).


Nějak jsem to neoddělil. Mea culpa, to už nebylo přirozeně o ČSA a ale obecné povzdechnutí nad současností v oboru celkově.

K tomu druhému. Po Osinku, LP/ČAH je teď na řadě Travela, tak čas ukáže.



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti