Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
3
4%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
19%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
17
24%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
37
53%
 
Celkem hlasů: 70

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2772
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Mat píše:
Pokud by ATR mělo být pravidlem, tak opravdu tuhle linku zrušit a raději zkusit třeba CLJ nebo TSR, jsou to už vyspělá a relativně bohatá města a do Prahy se odtamtud téměř dostat nedá.


CLJ tusim RO uz zkousel jednou a velmi brzy to zabalil. Obzvlast s ATR si tato linka na sebe vydelat nemuze.


polisss
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 26. 03. 2008, 18:27
Pohlaví: muž
Bydliště: vychodní čechy
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od polisss »

Mat píše:Pokud by ATR mělo být pravidlem, tak opravdu tuhle linku zrušit a raději zkusit třeba CLJ nebo TSR, jsou to už vyspělá a relativně bohatá města a do Prahy se odtamtud téměř dostat nedá.

teď jsem si rezervoval cestu zpět a až na pár dní v lednu, tam ČSA má ATR pravidelně... na den kdy potřebuji už Tarom byl drahý, takže uvidíme, snad to nezmění :D , protože s mojí výškou 3h v ATR fakt ne

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

alesesl píše:
Mat píše:
Pokud by ATR mělo být pravidlem, tak opravdu tuhle linku zrušit a raději zkusit třeba CLJ nebo TSR, jsou to už vyspělá a relativně bohatá města a do Prahy se odtamtud téměř dostat nedá.


CLJ tusim RO uz zkousel jednou a velmi brzy to zabalil. Obzvlast s ATR si tato linka na sebe vydelat nemuze.


Zhruba před patnácti lety to zkoušely i ČSA a myslím, že linka byla zrušena ještě před prvním letem. Ale nelze srovnávat situaci před tak dlouhou dobou s dneškem, situace v Rumunsku se výrazně změnila a právě Kluž je relativně významná i byznysově. Samozřejmě i dnes by bylo náročné tu linku rozlétat, ale pořád by to bylo smysluplněji využité ATR než na lince do OTP.

Tady se bohužel projevuje absence A319, ta jedna je málo na pokrytí linek s menší poptávkou. Ano, ještě jsou tu dvě B737-700 od Smartwings, ale ani to nestačí. Nezbývá než čekat na A220, problém je, aby třeba zrovna linka do Bukurešti s dnešním zacházením do té doby přežila.

polisss
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 26. 03. 2008, 18:27
Pohlaví: muž
Bydliště: vychodní čechy
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od polisss »

Mat píše:
alesesl píše:
Mat píše:Tady se bohužel projevuje absence A319, ta jedna je málo na pokrytí linek s menší poptávkou. Ano, ještě jsou tu dvě B737-700 od Smartwings, ale ani to nestačí. Nezbývá než čekat na A220, problém je, aby třeba zrovna linka do Bukurešti s dnešním zacházením do té doby přežila.

legrační ale je, že do OTP A319 od ČSA v původních barvách létá, na linkách z Mnichova pro Lufthansu :D

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1240
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Orus-x »

Mat píše:
alesesl píše:
Mat píše:
Pokud by ATR mělo být pravidlem, tak opravdu tuhle linku zrušit a raději zkusit třeba CLJ nebo TSR, jsou to už vyspělá a relativně bohatá města a do Prahy se odtamtud téměř dostat nedá.


CLJ tusim RO uz zkousel jednou a velmi brzy to zabalil. Obzvlast s ATR si tato linka na sebe vydelat nemuze.


Zhruba před patnácti lety to zkoušely i ČSA a myslím, že linka byla zrušena ještě před prvním letem. Ale nelze srovnávat situaci před tak dlouhou dobou s dneškem, situace v Rumunsku se výrazně změnila a právě Kluž je relativně významná i byznysově. Samozřejmě i dnes by bylo náročné tu linku rozlétat, ale pořád by to bylo smysluplněji využité ATR než na lince do OTP.

Tady se bohužel projevuje absence A319, ta jedna je málo na pokrytí linek s menší poptávkou. Ano, ještě jsou tu dvě B737-700 od Smartwings, ale ani to nestačí. Nezbývá než čekat na A220, problém je, aby třeba zrovna linka do Bukurešti s dnešním zacházením do té doby přežila.


Za těch 15 let se samozřejmě v Kluži situace změnila i v počtu spojení. Má to tam velmi významně pokryté Wizz Air (jako všechna rumunská letiště ostatně); 20+ destinací, včetně CLJ-DWC :-) Londýn navíc Ryanair, Dublin Blue Air a těch pár měst kam se tak dá běžně lítat a kam low-costy z CLJ nelítají pokryje v pohodě LH přes MUC a FRA, LO přes WAW a TK přes IST. No way for ČSA... :D


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3943
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

Mat píše:...že by byl tak malý zájem o tyhle linky, že v obou směrech stačí letadlo s kapacitou 64 lidí...

Jenom pro uplnost, vsechna AT7 u OK uz maji delsi dobu 70 sedacek. (Ne, ze by to byl nejaky dramaticky rozdil).

A pro uplnou uplnost, ATR na lince PRGOTP byl jeste pocatkem tisicileti celkem standard.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

Orus-x píše:Za těch 15 let se samozřejmě v Kluži situace změnila i v počtu spojení. Má to tam velmi významně pokryté Wizz Air (jako všechna rumunská letiště ostatně); 20+ destinací, včetně CLJ-DWC :-) Londýn navíc Ryanair, Dublin Blue Air a těch pár měst kam se tak dá běžně lítat a kam low-costy z CLJ nelítají pokryje v pohodě LH přes MUC a FRA, LO přes WAW a TK přes IST. No way for ČSA... :D


Samozřejmě, že je tu pro ČSA malý potenciál connecting cestujících. I když, třeba do FRA se létá jednou týdně, zase úplně skvěle obsloužené to tam není.

Měl jsem ale na mysli čistě P2P a to hlavně v souvislosti s tím, že by to bylo lepší využití ATR než ho posílat do OTP a kazit si tím reputaci. Kluž je zajímavé město s nádherným okolím, místní už si také mohou dovolit cestovat do zahraničí a Praha je populární všude. Ale uznávám, že tenhle trh by seděl spíš Wizzu, který může nabídnout nižší ceny.

hanez
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 16. 01. 2010, 13:43
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od hanez »

V rezervačním systému ČSA nejsou lety do Soulu (červenec, srpen, září), neví někdo, jestli se linka bude rušit?

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Eidi »

hanez píše:V rezervačním systému ČSA nejsou lety do Soulu (červenec, srpen, září), neví někdo, jestli se linka bude rušit?


ČSA prodloužili koncem roku 2017 pronájem do října 2020. Nevím jestli se od té doby něco změnilo, ale tušil bych, že ty tři měsíce budou vyhrazené na redelivery maintenance.

Článek o prodloužení pronájmu A330 zde.

hanez
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 16. 01. 2010, 13:43
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od hanez »

Eidi píše:
hanez píše:V rezervačním systému ČSA nejsou lety do Soulu (červenec, srpen, září), neví někdo, jestli se linka bude rušit?


ČSA prodloužili koncem roku 2017 pronájem do října 2020. Nevím jestli se od té doby něco změnilo, ale tušil bych, že ty tři měsíce budou vyhrazené na redelivery maintenance.

Článek o prodloužení pronájmu A330 zde.

No nevím, zkoušel jsem například i říjen, ale nikde nic. Necháme se překvapit. :(

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5473
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

hanez píše:
Eidi píše:
hanez píše:V rezervačním systému ČSA nejsou lety do Soulu (červenec, srpen, září), neví někdo, jestli se linka bude rušit?


ČSA prodloužili koncem roku 2017 pronájem do října 2020. Nevím jestli se od té doby něco změnilo, ale tušil bych, že ty tři měsíce budou vyhrazené na redelivery maintenance.

Článek o prodloužení pronájmu A330 zde.

No nevím, zkoušel jsem například i říjen, ale nikde nic. Necháme se překvapit. :(


Predrecnik pise, ze ty tri mesice muze stat YBA v hangaru v servisu :-)

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 311
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Roiman4 »

Smlouva končila koncem Října 2019 bych podotknul, došlo k úpravě. A co vím, tak byla prodloužena na nějakou dobu, proslýchá se 6-12 měsícu.
S tím, že by pak měli být 2 A330 pro ČSA v Praze. Ale A330 z WAW šla pro Air Transat. Takže kdo ví, co se změnilo za ty dva měsíce...

smradlava zizala
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 55
Registrován: 25. 09. 2015, 08:26
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od smradlava zizala »

Čsa se nedomluvilo s KE na výměně motorů, které se musí vyměnit. Proto se s ní létat nebude a bude uzemnena. Pak se vrátí KE. Možná na to Korejci uslyší a ledy se pohnou

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 259
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JiS_Progressus »

Eidi píše:
hanez píše:V rezervačním systému ČSA nejsou lety do Soulu (červenec, srpen, září), neví někdo, jestli se linka bude rušit?


ČSA prodloužili koncem roku 2017 pronájem do října 2020. Nevím jestli se od té doby něco změnilo, ale tušil bych, že ty tři měsíce budou vyhrazené na redelivery maintenance.

Článek o prodloužení pronájmu A330 zde.


Uteklo to jako voda. Bude zajímavé, zda linka zůstane zachována a čím bude obsluhována.

Dovolím si ještě Silvestrovsky, snad ne A220 ...

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

Nedovedu si představit, že by ta linka skončila. Je to přece jedna z neziskovějších linek ČSA, a hlavně, zbyly by pouze čtyři lety týdně Korean, to by byla pro korejské turisty katastrofa. ČSA by nikdo kvůli dohodě nahradit nemohl.

Probíhaly přece zvěsti, že se shání A330 někde jinde, možná se prodej stopnul jenom na chvíli, než bude jisté, že se něco podařilo sehnat.


Odpovědět