Stránka 460 z 461

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 23. 12. 2019, 13:38
od alesesl
Mat píše:
Pokud by ATR mělo být pravidlem, tak opravdu tuhle linku zrušit a raději zkusit třeba CLJ nebo TSR, jsou to už vyspělá a relativně bohatá města a do Prahy se odtamtud téměř dostat nedá.


CLJ tusim RO uz zkousel jednou a velmi brzy to zabalil. Obzvlast s ATR si tato linka na sebe vydelat nemuze.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 23. 12. 2019, 14:00
od polisss
Mat píše:Pokud by ATR mělo být pravidlem, tak opravdu tuhle linku zrušit a raději zkusit třeba CLJ nebo TSR, jsou to už vyspělá a relativně bohatá města a do Prahy se odtamtud téměř dostat nedá.

teď jsem si rezervoval cestu zpět a až na pár dní v lednu, tam ČSA má ATR pravidelně... na den kdy potřebuji už Tarom byl drahý, takže uvidíme, snad to nezmění :D , protože s mojí výškou 3h v ATR fakt ne

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 23. 12. 2019, 15:15
od Mat
alesesl píše:
Mat píše:
Pokud by ATR mělo být pravidlem, tak opravdu tuhle linku zrušit a raději zkusit třeba CLJ nebo TSR, jsou to už vyspělá a relativně bohatá města a do Prahy se odtamtud téměř dostat nedá.


CLJ tusim RO uz zkousel jednou a velmi brzy to zabalil. Obzvlast s ATR si tato linka na sebe vydelat nemuze.


Zhruba před patnácti lety to zkoušely i ČSA a myslím, že linka byla zrušena ještě před prvním letem. Ale nelze srovnávat situaci před tak dlouhou dobou s dneškem, situace v Rumunsku se výrazně změnila a právě Kluž je relativně významná i byznysově. Samozřejmě i dnes by bylo náročné tu linku rozlétat, ale pořád by to bylo smysluplněji využité ATR než na lince do OTP.

Tady se bohužel projevuje absence A319, ta jedna je málo na pokrytí linek s menší poptávkou. Ano, ještě jsou tu dvě B737-700 od Smartwings, ale ani to nestačí. Nezbývá než čekat na A220, problém je, aby třeba zrovna linka do Bukurešti s dnešním zacházením do té doby přežila.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 23. 12. 2019, 17:43
od polisss
Mat píše:
alesesl píše:
Mat píše:Tady se bohužel projevuje absence A319, ta jedna je málo na pokrytí linek s menší poptávkou. Ano, ještě jsou tu dvě B737-700 od Smartwings, ale ani to nestačí. Nezbývá než čekat na A220, problém je, aby třeba zrovna linka do Bukurešti s dnešním zacházením do té doby přežila.

legrační ale je, že do OTP A319 od ČSA v původních barvách létá, na linkách z Mnichova pro Lufthansu :D

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 26. 12. 2019, 22:30
od Orus-x
Mat píše:
alesesl píše:
Mat píše:
Pokud by ATR mělo být pravidlem, tak opravdu tuhle linku zrušit a raději zkusit třeba CLJ nebo TSR, jsou to už vyspělá a relativně bohatá města a do Prahy se odtamtud téměř dostat nedá.


CLJ tusim RO uz zkousel jednou a velmi brzy to zabalil. Obzvlast s ATR si tato linka na sebe vydelat nemuze.


Zhruba před patnácti lety to zkoušely i ČSA a myslím, že linka byla zrušena ještě před prvním letem. Ale nelze srovnávat situaci před tak dlouhou dobou s dneškem, situace v Rumunsku se výrazně změnila a právě Kluž je relativně významná i byznysově. Samozřejmě i dnes by bylo náročné tu linku rozlétat, ale pořád by to bylo smysluplněji využité ATR než na lince do OTP.

Tady se bohužel projevuje absence A319, ta jedna je málo na pokrytí linek s menší poptávkou. Ano, ještě jsou tu dvě B737-700 od Smartwings, ale ani to nestačí. Nezbývá než čekat na A220, problém je, aby třeba zrovna linka do Bukurešti s dnešním zacházením do té doby přežila.


Za těch 15 let se samozřejmě v Kluži situace změnila i v počtu spojení. Má to tam velmi významně pokryté Wizz Air (jako všechna rumunská letiště ostatně); 20+ destinací, včetně CLJ-DWC :-) Londýn navíc Ryanair, Dublin Blue Air a těch pár měst kam se tak dá běžně lítat a kam low-costy z CLJ nelítají pokryje v pohodě LH přes MUC a FRA, LO přes WAW a TK přes IST. No way for ČSA... :D

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 27. 12. 2019, 00:08
od HighFlyer
Mat píše:...že by byl tak malý zájem o tyhle linky, že v obou směrech stačí letadlo s kapacitou 64 lidí...

Jenom pro uplnost, vsechna AT7 u OK uz maji delsi dobu 70 sedacek. (Ne, ze by to byl nejaky dramaticky rozdil).

A pro uplnou uplnost, ATR na lince PRGOTP byl jeste pocatkem tisicileti celkem standard.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 27. 12. 2019, 11:07
od Mat
Orus-x píše:Za těch 15 let se samozřejmě v Kluži situace změnila i v počtu spojení. Má to tam velmi významně pokryté Wizz Air (jako všechna rumunská letiště ostatně); 20+ destinací, včetně CLJ-DWC :-) Londýn navíc Ryanair, Dublin Blue Air a těch pár měst kam se tak dá běžně lítat a kam low-costy z CLJ nelítají pokryje v pohodě LH přes MUC a FRA, LO přes WAW a TK přes IST. No way for ČSA... :D


Samozřejmě, že je tu pro ČSA malý potenciál connecting cestujících. I když, třeba do FRA se létá jednou týdně, zase úplně skvěle obsloužené to tam není.

Měl jsem ale na mysli čistě P2P a to hlavně v souvislosti s tím, že by to bylo lepší využití ATR než ho posílat do OTP a kazit si tím reputaci. Kluž je zajímavé město s nádherným okolím, místní už si také mohou dovolit cestovat do zahraničí a Praha je populární všude. Ale uznávám, že tenhle trh by seděl spíš Wizzu, který může nabídnout nižší ceny.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 01. 01. 2020, 09:39
od hanez
V rezervačním systému ČSA nejsou lety do Soulu (červenec, srpen, září), neví někdo, jestli se linka bude rušit?

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 01. 01. 2020, 10:16
od Eidi
hanez píše:V rezervačním systému ČSA nejsou lety do Soulu (červenec, srpen, září), neví někdo, jestli se linka bude rušit?


ČSA prodloužili koncem roku 2017 pronájem do října 2020. Nevím jestli se od té doby něco změnilo, ale tušil bych, že ty tři měsíce budou vyhrazené na redelivery maintenance.

Článek o prodloužení pronájmu A330 zde.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 01. 01. 2020, 10:35
od hanez
Eidi píše:
hanez píše:V rezervačním systému ČSA nejsou lety do Soulu (červenec, srpen, září), neví někdo, jestli se linka bude rušit?


ČSA prodloužili koncem roku 2017 pronájem do října 2020. Nevím jestli se od té doby něco změnilo, ale tušil bych, že ty tři měsíce budou vyhrazené na redelivery maintenance.

Článek o prodloužení pronájmu A330 zde.

No nevím, zkoušel jsem například i říjen, ale nikde nic. Necháme se překvapit. :(

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 01. 01. 2020, 10:57
od flyingblue
hanez píše:
Eidi píše:
hanez píše:V rezervačním systému ČSA nejsou lety do Soulu (červenec, srpen, září), neví někdo, jestli se linka bude rušit?


ČSA prodloužili koncem roku 2017 pronájem do října 2020. Nevím jestli se od té doby něco změnilo, ale tušil bych, že ty tři měsíce budou vyhrazené na redelivery maintenance.

Článek o prodloužení pronájmu A330 zde.

No nevím, zkoušel jsem například i říjen, ale nikde nic. Necháme se překvapit. :(


Predrecnik pise, ze ty tri mesice muze stat YBA v hangaru v servisu :-)

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 01. 01. 2020, 13:06
od Roiman4
Smlouva končila koncem Října 2019 bych podotknul, došlo k úpravě. A co vím, tak byla prodloužena na nějakou dobu, proslýchá se 6-12 měsícu.
S tím, že by pak měli být 2 A330 pro ČSA v Praze. Ale A330 z WAW šla pro Air Transat. Takže kdo ví, co se změnilo za ty dva měsíce...

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 01. 01. 2020, 13:32
od smradlava zizala
Čsa se nedomluvilo s KE na výměně motorů, které se musí vyměnit. Proto se s ní létat nebude a bude uzemnena. Pak se vrátí KE. Možná na to Korejci uslyší a ledy se pohnou

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 01. 01. 2020, 21:45
od JiS_Progressus
Eidi píše:
hanez píše:V rezervačním systému ČSA nejsou lety do Soulu (červenec, srpen, září), neví někdo, jestli se linka bude rušit?


ČSA prodloužili koncem roku 2017 pronájem do října 2020. Nevím jestli se od té doby něco změnilo, ale tušil bych, že ty tři měsíce budou vyhrazené na redelivery maintenance.

Článek o prodloužení pronájmu A330 zde.


Uteklo to jako voda. Bude zajímavé, zda linka zůstane zachována a čím bude obsluhována.

Dovolím si ještě Silvestrovsky, snad ne A220 ...

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 02. 01. 2020, 08:41
od Mat
Nedovedu si představit, že by ta linka skončila. Je to přece jedna z neziskovějších linek ČSA, a hlavně, zbyly by pouze čtyři lety týdně Korean, to by byla pro korejské turisty katastrofa. ČSA by nikdo kvůli dohodě nahradit nemohl.

Probíhaly přece zvěsti, že se shání A330 někde jinde, možná se prodej stopnul jenom na chvíli, než bude jisté, že se něco podařilo sehnat.