Stránka 468 z 471

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 11. 11. 2021, 14:11
od Marty-t
alesesl píše:
11. 11. 2021, 13:54
Pardon, ale musim se teto myslence smat. Je to absolutni nesmysl a hlavne tezce neekonomicke.
Já s tím nemám problém, čekal jsem, že se někdo z Prahy-západ ozve a od srdce se zasměje. Aspoň jsem Ti tím o pár minut prodloužil život. :wink: Já se zas od srdce směju myšlence, jak se PAX z PRG a okolí rvou o to letět na lince ČSA provozovanou Smartwings, když můžou letět s konkurencí... My z Brna a Bratislavy holt pojedeme jako vždy do VIE. Z Ostravy do Katowic/Krakova a z Košic pojedou do BUD nebo poletí přes VIE Austrianem. Cajk. OK, tak ať si Smartwings ještě něco za pronájmy letadel od ČSA ukousne a pak poslední zhasne...

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 11. 11. 2021, 19:46
od Mat
To odlišení by se dalo postavit na službách, obzvlášť v době, kdy už ani EW a easyJet nemají příruční zavazadlo v ceně. Pro mě bude vždycky důvod upřednostnit ČSA jejich servis, kdy za pár eur navíc může mít člověk zacházení jako v byznysu, teplé jídlo, nápoje a sedačku vepředu. Mohli by to inzerovat klidně jako premium economy, jako TAP, spojit ještě s přednostním nástupem. To teplé jídlo nemá už po Evropě snad vůbec nikdo, na lety v době oběda/večeře, kdy mají ČSA většinu letů, je to úplně perfektní.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 12. 11. 2021, 06:46
od alesesl
Marty-t píše:
11. 11. 2021, 14:11
alesesl píše:
11. 11. 2021, 13:54
Pardon, ale musim se teto myslence smat. Je to absolutni nesmysl a hlavne tezce neekonomicke.
Já s tím nemám problém, čekal jsem, že se někdo z Prahy-západ ozve a od srdce se zasměje. Aspoň jsem Ti tím o pár minut prodloužil život. :wink: Já se zas od srdce směju myšlence, jak se PAX z PRG a okolí rvou o to letět na lince ČSA provozovanou Smartwings, když můžou letět s konkurencí... My z Brna a Bratislavy holt pojedeme jako vždy do VIE. Z Ostravy do Katowic/Krakova a z Košic pojedou do BUD nebo poletí přes VIE Austrianem. Cajk. OK, tak ať si Smartwings ještě něco za pronájmy letadel od ČSA ukousne a pak poslední zhasne...
Já život nepotrebuji prodlužovat touto diskuzí. ČSA před několika léty zkoušelo létat přímo z BTS do AMS, CDG a nevím kam ještě a dopadlo to hodně tragicky. Když jim to nešlo z BTS, pochybuji, že by naplnili to co mají z BRQ, osr, ksc. Všem těmto místům přeji co nejvíce linek, ale v podání ČSA to rozhodně nevidím.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 12. 11. 2021, 10:21
od Marty-t
Ještě by mne zajímaly názory jiných na to - proč se Smartwings snaží udržet stůj co stůj ČSA vlastně jen jako svůj další prodejní kanál pro využití svých letadel a posádek. Dokážu si představit (a zase někomu tím prodloužit život), že můžou třeba jít dál za C/S dohodu s Eurowings. QS jim podle mne můžou nabídnou i užší win-win spolupráci. EW umí určitě lépe prodávat individuální letenky než Smartwings nebo ČSA. QS zase má dobré kontakty na CK v zemích V4. A jako bonus podle indícií umí i "lépe" ořezat náklady, třeba personální. Akorát by museli dodávat standard na úrovni EW služeb. Zřejmě tak QS a EW zatím daleko nejsou, ale kdo ví jak bude vypadat svět za pár let... Za pár let - koncem října třeba tiskem proběhlo, že QS bude své Maxy příštích 5 let udržovat u Lufthansa Technik... Takže aliance proti FR a WZ ?

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 12. 11. 2021, 10:29
od jencik
Ono staci trochu pouzivat hlavu, preco lietat z BTS na CDG, ked maju OS a AF codeshare na lety medzi VIE a CDG. To KSC by davali vacsi zmysel, pekne to bolo vidiet na LOTe, ktory business pax prilakal, kedze z WAW boli dokonca lepsie pripoje nez z VIE.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 06. 01. 2022, 17:05
od Luciecz
Máte někdo radu jak donutit csa změnit voucher na kapacitu smart wings? Například u letu do malagy naprosto ztrácí smysl voucher uplatnit, protoze je let 3x dražší

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 07. 01. 2022, 12:29
od RAdek
Máte někdo radu jak donutit csa změnit voucher na kapacitu smart wings? Například u letu do malagy naprosto ztrácí smysl voucher uplatnit, protoze je let 3x dražší
Nevím, jestli jsem správě pochopil podstatu věci, ale když jsem měl vouchery ČSA, jednoduše jsem zavolal na Smartwings a oni mně to na telefon přehodili ve stejné hodnotě na vouchery Smartwings, které jsme u nich pak uplatnil.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 07. 01. 2022, 13:13
od Luciecz
Podstata je pochopená správně. Bohužel ani po 2 telefonech a 20 mailech nevymeni.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 08. 09. 2022, 11:50
od smradlava zizala
Tak čsa se rozloučí s posledním vlastněným letadlem OK-REQ. Zbyde jen OK-HEU :cry:

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 24. 10. 2022, 08:48
od krakra
smradlava zizala píše:
08. 09. 2022, 11:50
Tak čsa se rozloučí s posledním vlastněným letadlem OK-REQ. Zbyde jen OK-HEU :cry:
Tak dnes (24.10) se tomu tak opravdu stalo!
ČSA mají prej jenom jedno letadlo - a to je v pronájmu.
Kdo si dnes může vybrat let s takovoudle společností!?
To je opravdu velký úpadek.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 24. 10. 2022, 19:00
od jencik
Tak pokojne mozu mat lietadla od leasingovky, to mi je vcelku jedno. Dnes je omnoho horsia situacia kvoli stavkam a nedostatku personalu na letiskach a u aeroliniek, co sposobuje rusenie letov a dlhe cakacie doby.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 10. 2022, 08:56
od kuba.biker
Je to samozřejmě hodně smutné, ale zase na druhou stranu...
1) ČSA už nelze brát jako samostanou společnost, pořád je třeba ji posuzovat v kontextu SmartWings Group, která má letadel víc než dost.
Ano, je to trestuhodné zacházení se značkou, SW je mi odporný, ale prostě taková je realita - ostatně každý z nás měl možnost si ČSA zprivatizovat.
2) Jakási vize do budoucna tam jakž takž je, navíc upgrade flotily na A320/A220 prostě dává smysl.
Jen teda chybí jeden dost zásadní díl do skládačky, totiž kam s tím chtějí létat. Až 4x A220 skoro svádí k doměnce, že by se mohli snažit oprášit síťový model. Obligátní AMS/CDG/BRU + k tomu nějaké drobky z TOP unserved/underserved markets z PRG (KSC/VNO/TLL/FLR/CGN???), případně něco úplně nového (RTM/TBS/RAK/BGO). Jenže to je po zkušenostech z minulých let spíše utopie...

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 10. 2022, 11:12
od Fabo
S tim vnimanim CSA v kontextu QS mas velikou pravdu. Kdyby se vedeni Smartwings Group rozhodlo, tak CSA ma do nekolika tydnu treba 5 737cek v barvach a muze se jet...

Ja to Smartu nemam moc za zle, kdyby CSA nevzali oni, tak by uz nebyli. Jedini jini dva co si dovedu predstavit ze by umeli znacku udrzet pri zivote jsou LH group, ktera to za prve nema moc zapotreby a za druhe by mohla narazit na protimonopolni urad, a IAG, ktera ale nejevi zajem o stredoevropsky trh.


Ke druhemu bodu, vize nevize, A220 nebudou. Volne na trhu nejsou a objednavka je davno zrusena. Sice bych je moc rad videl, a zejmena RTM-PRG-KSC v A220 by me jako jo tesilo :D ale nejblizsich nekolik let to proste neni realne. A taky si nemyslim, ze by bylo ekonomicke pro QS udrzovat malou flotilu A32F kdyz maj vedle toho hromady 737. Takze budto 737, at wetlease QS nebo prevedeno na AOC OK, nebo jestli maly jet, tak E-jet rodina, ty k dispozici jsou.

Je fakt ale velka neznama co ma QS s OK v planu. Neco tam bude, silne pochybuju ze tu znacku drzi pri zivote jen proto aby mohli rici ze ji drzi pri zivote. Bud tam bude zajem o oziveni, nebo si mysli, ze ji bude mozno brzo prodat...

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 10. 2022, 11:24
od pepa007
Proč vlastně SmartWings nerebranduje všechno do barev ČSA? Ten SW brand je odpornej, má mizernou reputaci, atd. zatímco ČSA přes všechny peripetie si pořád udržuje jakousi prestiž, má nějakou tradici, atd. Přijde mi že je v tom něčí ego, protože racionální důvod tam moc nevidím.

P.S. je teď ještě nějaký letadlo v barvách ČSA? Ptám se protože to upřímně nevím a z Prahy prakticky nelítám.

Re: Co bude dál s ČSA?

Napsal: 25. 10. 2022, 11:47
od Fabo
1. SW brand je v pohode, Travel Servis brand byl k hovnu, ale ten uz je pryc.
2. SW ma u svych zakazniku reputaci dobrou. Dokonce i u svych cestujicich ma reputaci dobrou. Par kriklounu na foru jim muze byt ukradenych. Navic ti kriklouni by na ne stejne nadavali porad, a jeste vic, ze "znicili znacku CSA"
3. Na znacku a AOC OK jsou navazane nejake povinosti, clenstvi IATA, clenstvi SkyTeam, urcite neco co QS nechce tahat do sveho hlavniho ani sekundarniho byznysu.
4. Na prestiz se dneska nehraje, minimalne ve vnitro letech po evrope vubec. Mozna na dalkovkach trochu. Dnesni cestak hodi svou trasu do Google Flights, podiva se na casy, podiva se na ceny, mozna vyradi uplne LCC jako Wizz a Ryan a pak koupi to nejlevnejsi co mu casove vyhovuje. Jaka je u toho znacka je putna, pokud mu ta znacka neprinese nejakou konkretni vyhodu.


@PS: maj jeste jednu 320 v pronajmu.