ACMI pre Danube Wings
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 755
- Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
ACMI pre Danube Wings
CSA a Danube Wings dnes oznamili dohodu o prenajme jedneho B734 pre linky z TAT a BTS na Britske ostrovy (Londyn, Manchester, Dublin). Som zvedavy ci to skonci pri tom jednom lietadle, alebo casom aj navysia..
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4077
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ACMI pre Danube Wings
Reagoval jsem na to ve vlaknu Danube Wings pod Ostatni letecke spolecnosti.
Jeste me napadla jedna vec (ktera se hodi sem do vlakna CSA). Co kdyz se tem linkam DW zacne darit, po pul roce si poridi vlastni 737, po dalsim pulroce dalsi dva, a za rok ma CSA konkurenta v Praze, ktery ji zacne odebirat klientelu na chartery...? Myslim, ze by to nebylo poprve, co CSA pomohly vybudovat vlastniho konkurenta
Jeste me napadla jedna vec (ktera se hodi sem do vlakna CSA). Co kdyz se tem linkam DW zacne darit, po pul roce si poridi vlastni 737, po dalsim pulroce dalsi dva, a za rok ma CSA konkurenta v Praze, ktery ji zacne odebirat klientelu na chartery...? Myslim, ze by to nebylo poprve, co CSA pomohly vybudovat vlastniho konkurenta
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 755
- Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
Re: ACMI pre Danube Wings
Zatial CSA a Danube Wings skor spolupracuju (myslim ze to je pravy dovod preco este V5 nelieta Prahu), ale moze sa to este vyvinut zaujimavo Otazka je ci tu o ten rok budu CSA.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4077
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ACMI pre Danube Wings
The810 píše:Zatial CSA a Danube Wings skor spolupracuju (myslim ze to je pravy dovod preco este V5 nelieta Prahu)
Dovolil bych si oponovat, ze hlavni duvod, proc V5 nelita Prahu, je neexistence nejake dalsi atraktivni linky mezi PRG a Slovenskem, ktera by jeste nebyla pokryta CSA. Je dlouhodobe prokazano, ze z PRG se uzivi jen BTS, KSC a ILZ (a ze na techto linkach neni moc mista pro dalsiho konkurenta). Nekolikere pokusy o SLD-PRG a TAT-PRG selhaly, dokonce i pri spojeni techto destinaci do trojuhelniku. Jedine, co za poslednich 15 let nikdo nevyzkousel, je PZY-PRG
Asi jediny zpusob pro V5, jak naletavat Prahu, by byla nejaka destinace v Chorvatsku, ktera by se spojila do W s linkami ze Slovenska. A to jenom v lete.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 755
- Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
Re: ACMI pre Danube Wings
HighFlyer píše:The810 píše:Zatial CSA a Danube Wings skor spolupracuju (myslim ze to je pravy dovod preco este V5 nelieta Prahu)
Dovolil bych si oponovat, ze hlavni duvod, proc V5 nelita Prahu, je neexistence nejake dalsi atraktivni linky mezi PRG a Slovenskem, ktera by jeste nebyla pokryta CSA.
Hej, lenze napr. na BTS-PRG by mozno vedeli cast pax z CSA zobrat (netransferujucich) ak by dali dobru cenu
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 951
- Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ACMI pre Danube Wings
Asi off topic, ale torchu to s tym aj suvisi :
Skoda ze po vstupe do EU, CSA nevyuzili moznost vstupu na SK trh s priamymi linkami napr do Londyna ci Pariza.
CSA je pre vacsinu slovakov stale ako domaca spolocnost, aj pre neexistenciu jazykovej bariery (aj ked ceska mladez vraj prestava rozumiet slovencine). Mozno mysleli ze budu stale slovakov vozit cez PRG ale potom prisli NE a FR a teraz nieco tazko rozlietat za takychto podmienok.
Skoda ze po vstupe do EU, CSA nevyuzili moznost vstupu na SK trh s priamymi linkami napr do Londyna ci Pariza.
CSA je pre vacsinu slovakov stale ako domaca spolocnost, aj pre neexistenciu jazykovej bariery (aj ked ceska mladez vraj prestava rozumiet slovencine). Mozno mysleli ze budu stale slovakov vozit cez PRG ale potom prisli NE a FR a teraz nieco tazko rozlietat za takychto podmienok.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 755
- Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
Re: ACMI pre Danube Wings
Dnes by im to bolo na nic. Porovnaj si kvalitu a ceny dopravcov z VIE (Niki, Austrian) s CSA..
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4077
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ACMI pre Danube Wings
The810 píše:Hej, lenze napr. na BTS-PRG by mozno vedeli cast pax z CSA zobrat (netransferujucich) ak by dali dobru cenu
A presne na teto uvaze ("za dobru cenu bysme vedeli cast netransferujucich pax zobrat od CSA") prodelali SkyEurope nejakej ten milion eur. Uz se tady na toto tema psalo x-krat. Za "dobrou cenu" se nezaplati naklady na let. Jenom taxy na BTS a PRG delaji 38 euro. Provozni naklady na sedacku v AT7 na rotaci BTS-PRG-BTS jsou asi 85 euro (pri 100% vytizeni). To uz mas nejakych 120 euro. Pri 70% vytizeni by cena musela byt 170 euro jenom na to, aby se pokryly naklady.
Zkousel to v 90. letech Tatra Air. Zkouseli to v roce 2002 SkyEurope s EM120. A pak znovu v roce 2008 s B737. Pokazde to zkrachovalo na tom, ze letadla byla bud plna za cenu hrube pod naklady nebo prazdna za realnou cenu (odpovidajici nakladum), pri ktere uz zase pax presedaji do aut, vlaku a autobusu.
Re: ACMI pre Danube Wings
The810: NE litalo primo KSC-LTN a TAT-LTN, a to jsou linky, ktere nema cenu srovnavat s linkama ex-VIE, protoze proste tech 6-12 hodin posemni dopravy z vychodniho slovenska do VIE/BTS je pomerne vyznamny faktor. tam je porad sance na ziskovou jakousi - i kdyz asi ne kazdodenni rotaci.
btw. myslite, ze by se kdy mohla uzivit linka KSC-BRQ bez dalsich navaznosti?
ad BTS-PRG: neni to sice trasa, kterou bych absolvoval casto, ale nikdy jsem na ni letadlo nevyuzil. vzdy byla vlak/autobus levnejsi, casove pruznejsi a pritom za cca. 4-5 hodin se to zvladnout. mozna neco jineho je, kdyz clovek potrebuje denni otocku, ale otazkou zustava, neni-li lepsi jet ic/ec/sc prvni tridou, klid, z centra do centra a casova ztrata nemuze byt az tak velka (pokud ovsem cd nema nejake monstrozni spozdeni )
btw. myslite, ze by se kdy mohla uzivit linka KSC-BRQ bez dalsich navaznosti?
ad BTS-PRG: neni to sice trasa, kterou bych absolvoval casto, ale nikdy jsem na ni letadlo nevyuzil. vzdy byla vlak/autobus levnejsi, casove pruznejsi a pritom za cca. 4-5 hodin se to zvladnout. mozna neco jineho je, kdyz clovek potrebuje denni otocku, ale otazkou zustava, neni-li lepsi jet ic/ec/sc prvni tridou, klid, z centra do centra a casova ztrata nemuze byt az tak velka (pokud ovsem cd nema nejake monstrozni spozdeni )
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 755
- Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
Re: ACMI pre Danube Wings
2stein píše:The810: NE litalo primo KSC-LTN a TAT-LTN, a to jsou linky, ktere nema cenu srovnavat s linkama ex-VIE, protoze proste tech 6-12 hodin posemni dopravy z vychodniho slovenska do VIE/BTS je pomerne vyznamny faktor. tam je porad sance na ziskovou jakousi - i kdyz asi ne kazdodenni rotaci.
Tak vychod mozno hej. Ale opat sa pytam na to co v diskusii k Danube Wings. Naozaj si myslite ze ludia co vyuzivali Sky (nizka cena a celkom fajn kvalita) presadnu do predrazenych CSA kde zaplatia strasne peniaze a v podstate za ne nic extra neziskaju? Teoreticky, keby som bol z KE a lietali by mi Ryanair a CSA do Londyna tak s najvacsiou pravdepodobnostou nasadnem do toho Ryanairu, hoci lowcosty nemusim. A ked uz by som chcel ist full service tak sadnem do Austrianu a CSA tak zakyvam. Ako to robim od mojho prveho letu s nimi.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 951
- Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ACMI pre Danube Wings
Th3810 : neake zle skusenosti s CSA? Ja som s nimi nikdy nemal problem, s Austrianom to sice porovnat nemozem lebo som s nimi neletel, ale ked ich porovnam s Lufthansou tak rozdiel nevidim.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 446
- Registrován: 18. 07. 2006, 18:34
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ACMI pre Danube Wings
maf píše:Th3810 : neake zle skusenosti s CSA? Ja som s nimi nikdy nemal problem, s Austrianom to sice porovnat nemozem lebo som s nimi neletel, ale ked ich porovnam s Lufthansou tak rozdiel nevidim.
Asi mal zle skusenosti. Ja som ich mal s Austrianom, preto som s nimi nelietal. Ten ich Saturday night rules... No nic, to bol len off topic. Ja som od prirody realista a aktivity DW su mi zatial pomerne sympaticke. Aj ceny sa mi zdaju realisticke. Otazkou je, ci sa budu zdat realisticke aj tym, ktori lietali len za korunu, alebo za ine akciove ceny. V tomto vidim ohromny "prinos" SE. Naucili ludi lietat.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 755
- Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
Re: ACMI pre Danube Wings
maf píše:Th3810 : neake zle skusenosti s CSA? Ja som s nimi nikdy nemal problem, s Austrianom to sice porovnat nemozem lebo som s nimi neletel, ale ked ich porovnam s Lufthansou tak rozdiel nevidim.
Zle skusenosti? Tak zacnime tym ze stoja vela a pritom servis je uplne mizerny, dalej na JFK mali overbooked let co mava aj OS, ale OK to vobec nezvladali (a sposobili tym meskanie 60 minut, ktore sa neskor napakovalo na 90), CC uplne otrasny (pax naozaj neplatia tie peniaze aby poculali ako si FA somre "Tohle je hrozny"..)... Austrian bol pri mojich letoch super.
Naposledy upravil(a) The810 dne 23. 10. 2009, 15:32, celkem upraveno 1 x.
Re: ACMI pre Danube Wings
Z TAT to skúšalo viacero leteckých spoločností vrátane ČSA a bohužial pre región, ani jedno nemalo dlhé trvanie. Predpokladám, že dnes je to hra o získanie finančných prostriedkov z EU pre rozvoj regionu. Ak budú dobre využité pre začitočné pokrytie nákladov na rozlietanie to pomôže, ale čo potom?