Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
filipk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 12. 10. 2007, 21:37
Stav: Offline

Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od filipk »

Tak jsem se rozhodl po delší době opět využít služeb našeho národního dopravce. Pro naší cílovou destinaci se let PRG-CAI zdál jako ideální varianta. Pro naší skupinu jsem tedy objednal letenky. Při dotazu na možnost dostat zdarma/zakoupit nadváhu potápěčské výstroje se ukázalo, že Káhira je vnitrozemská destinace a tím pádem to není možné. Bylo nám ale nabídnuto, že po vystavení letenek je možné si koupit nadváhu online přes web ČSA se slevou asi jedna třetina. Koukám na to, místo 600 Kč za kilo 400 Kč, tak proč ne, lepší než nic.

Mimochodem, u seriózních společností bývá přeprava potápěčské výstroje zdarma nebo za mírný poplatek. Obzvláště pro skupiny. U Quatar 10 kg zdarma, u Aeroflotu to také jde, Air Berlin asi za 30 Euro. Ok, ČSA je na tom finančně špatně, koupíme si každý 5kg až 10 kg, aby nebyl žádný problém.

No a pak konečně mailem dorazily letenky. Tak šup na stránky, objednat, zaplatit a poslat ostaním klientům instrukce, jak na to. No a ono to nefunguje, píše to, ať to zkusím později, tak zkouším a zkouším a ani po třech hodinách nic. Tak volám do Call centra, kde velmi ochotná a milá paní to prověřuje a prověřuje, pak asi někam volá pro poradu... no a ve finále slibuje, že do druhého dne to bude v pořádku a jestli jim můžu poslat print screen obrazovky mailem. Tak jo, dobrý servis, někdo to bude řešit. No a pak přišla odpověď. Problém je, že k letenkám nejsou zatím přiřazena jména a tudíž to nejde. Zajímavé, nicméně se dotazuji, kdy to tak asi bude. Další odpověď, že to nevědí, že je to záležitost agentury, která letenky vystavila. Odepisuji, že mám před sebou vystavené e-letenky s jménama a co by jako ta agentura měla udělat víc. No během hodiny odpověď, že teda jména přiřazena jsou, ale že pro skupinové letenky nadváhu zakoupit nelze. Jediná možnost je až při odletu, ale za 600 Kč plus manipulační poplatek.

Takže já dodávám cestující, ČSA má rázem o více než deset cestujících víc a za odměnu takovýto servis. Proč jsou zákazníci se skupinovou letenkou diskriminováni? Skupinové letenky nejsou rozhodně nejlevší, dobře C class to není, ale kdo by si taky business třídu u ČSA kupoval. Je lepší schánět zákazníky po jednom nebo dostat naservírovanou skupinu?

Je to jednoduché, příště objednám letenky u jiné seriózní společnosti, sice s přestupem, ale zase se nebudu muset domlouvat s nekompetentními zaměstnanci ČSA, dostávat nepravdivé informace a hlavně si budou vážit zákazníků.

Takže ... bye bye ČSA ... Čest práci soudruzi


bus119
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 01. 04. 2004, 23:44
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od bus119 »

Nedá mi to, abych nereagoval s podobnou zkušeností... Před nedávnem jsem potřeboval zakoupit dvě letenky do Larnaky. Jako první variantu jsem si řekl, že vzhledem k přímému letu se podívám na ČSA. Ty ale měly konstantně cenu zpáteční letenky z Prahy za 10 600 Kč, což se mi zdálo přece jen dost. Vyhledávač Královna mi k mému překvapení nabídl jako nejlevnější variantu let z Mnichova přes Prahu s ČSA za 5500 Kč. Řekl jsem si, je to trochu divné, ale proč si neudělat výlet do Mnichova či Berlína a začít cestu tam. Stránky ČSA zobrazovaly pro obě města stejné ceny a po chvíli zkoumání jsem se rozhodl, že si letenky zarazervuji. Po zadání příslušných dat se zobrazil kalendář s různými cenami, vybral jsem si termíny a pokračoval dál. Vzhledem k tomu, že jsem se nemohl rozhodnout, zda pojedu z Berlína nebo Mnichova, zadal jsem do vyhledávače své termíny několikrát. K mému překvapení, když jsem se rozhodl konečně rezervovat z Berlína, cena mého termínu najednou vyskočila o dva tisíce. Říkám si aha, tak to zkusím z Mnichova, jenomže během chvíle byla cena o další dva tisíce vyšší. Říkám si to není možné, zavřu prohlížeč a začnu zcela od začátku, nicméně tentokrát už stála letenka přes 17000 Kč. Řekl jsem si, tak si vyberu jiný termín. Zvolil jsem cestu zhruba o týden později, tentokráte probíhalo vše v pořádku, v kalendáři vyběhly ceny, které mi vyhovovaly, v dalším kroku taky byly a klikám na další krok zaplacení, když tu se objeví hláška ve stylu letenku není možné vystavit, volejte ČSA. Tak vytočím číslo a dozvím se, že příčinou je, že jeden z letů z Larnaky je zcela obsazen ("pane jsme úplně vyprodaní") a musím proto zvolit jiný termín. Tak si řeknu dobře, začnu zas znova, volím jiné termíny, nicméně ač v kalendáři se mi ukazují příznivé ceny, v dalším kroku vybíhají již výrazně vyšší. Na to už nějak nemám nervy, na stránkách ČSA jsem strávil už skoro dvě hodiny hledáním a pokusy zarezervovat si letenku naprosto bez výsledku. Otevřu si stránky Malévu a během dvou minut projedu rezervací a mám zarezervované letenky naprosto bez jakýchkoliv problémů. Zhruba po třech dnech si říkám, podívám se kolik stojí nyní ten let za více než 17 000 Kč a jak je to s tím úplně vyprodaným letem. K údivu zjišťuji, že místo 17000 nabízí rezervační systém opět z Mnichova cenu 5500 a na zcela vyprodaný let si jde za asi 8000 Kč koupit letenku. Napadlo mě podívat se na stránky ČSA pro Kypr jaké mají ČSA ceny tam a schválně jsem zadal termín "úplně vyprodaného letu" - zpáteční let přes Prahu do Frankfurtu bylo možné zakoupit za 4680 Kč.

Co k tomu říct? Naprostý výsměch českému cestujícímu. Ztrácet čas se stránkami ČSA příště už nebudu a nápodobně bye bye ČSA.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od MK »

bus119 píše:Nedá mi to, abych nereagoval s podobnou zkušeností... Před nedávnem jsem potřeboval zakoupit dvě letenky do Larnaky. Jako první variantu jsem si řekl, že vzhledem k přímému letu se podívám na ČSA. Ty ale měly konstantně cenu zpáteční letenky z Prahy za 10 600 Kč, což se mi zdálo přece jen dost. Vyhledávač Královna mi k mému překvapení nabídl jako nejlevnější variantu let z Mnichova přes Prahu s ČSA za 5500 Kč. Řekl jsem si, je to trochu divné, ale proč si neudělat výlet do Mnichova či Berlína a začít cestu tam. Stránky ČSA zobrazovaly pro obě města stejné ceny a po chvíli zkoumání jsem se rozhodl, že si letenky zarazervuji. Po zadání příslušných dat se zobrazil kalendář s různými cenami, vybral jsem si termíny a pokračoval dál. Vzhledem k tomu, že jsem se nemohl rozhodnout, zda pojedu z Berlína nebo Mnichova, zadal jsem do vyhledávače své termíny několikrát. K mému překvapení, když jsem se rozhodl konečně rezervovat z Berlína, cena mého termínu najednou vyskočila o dva tisíce. Říkám si aha, tak to zkusím z Mnichova, jenomže během chvíle byla cena o další dva tisíce vyšší. Říkám si to není možné, zavřu prohlížeč a začnu zcela od začátku, nicméně tentokrát už stála letenka přes 17000 Kč. Řekl jsem si, tak si vyberu jiný termín. Zvolil jsem cestu zhruba o týden později, tentokráte probíhalo vše v pořádku, v kalendáři vyběhly ceny, které mi vyhovovaly, v dalším kroku taky byly a klikám na další krok zaplacení, když tu se objeví hláška ve stylu letenku není možné vystavit, volejte ČSA. Tak vytočím číslo a dozvím se, že příčinou je, že jeden z letů z Larnaky je zcela obsazen ("pane jsme úplně vyprodaní") a musím proto zvolit jiný termín. Tak si řeknu dobře, začnu zas znova, volím jiné termíny, nicméně ač v kalendáři se mi ukazují příznivé ceny, v dalším kroku vybíhají již výrazně vyšší. Na to už nějak nemám nervy, na stránkách ČSA jsem strávil už skoro dvě hodiny hledáním a pokusy zarezervovat si letenku naprosto bez výsledku. Otevřu si stránky Malévu a během dvou minut projedu rezervací a mám zarezervované letenky naprosto bez jakýchkoliv problémů. Zhruba po třech dnech si říkám, podívám se kolik stojí nyní ten let za více než 17 000 Kč a jak je to s tím úplně vyprodaným letem. K údivu zjišťuji, že místo 17000 nabízí rezervační systém opět z Mnichova cenu 5500 a na zcela vyprodaný let si jde za asi 8000 Kč koupit letenku. Napadlo mě podívat se na stránky ČSA pro Kypr jaké mají ČSA ceny tam a schválně jsem zadal termín "úplně vyprodaného letu" - zpáteční let přes Prahu do Frankfurtu bylo možné zakoupit za 2342 Kč.

Co k tomu říct? Naprostý výsměch českému cestujícímu. Ztrácet čas se stránkami ČSA příště už nebudu a nápodobně bye bye ČSA.


Co se tyce vyhledavace Kralovna, takove veci se mi take staly, a nebylo to jen u letu CSA - nalaka ta to cestujiciho na nizkou cenu, ve finale to pak ale ukaze, ze vsechny levne letenky uz jsou vyprodane a cena je mnohonasobne vyssi. No a k plne obsazenym letum z Larnaky - posledni dobou byva Larnaka opravdu hodne plna, casto preknihovana. Proto se take mohlo stat, ze na linku byl psany Airbus A319, a byl plne obsazeny a nebylo jiz mozno letenky kupovat. Tyden dva do odletu CSA mohly zmenit typ letadla na A320, ktery ma vyssi sedackovou kapacitu, a tudiz se let opet "otevrel" a bylo na nej mozne koupit letenku. A k te cene 2342 Kc - to musela byt asi chyba v rezervacnim systemu, myslim, ze i nejlevnejsi jednosmerna letenka z Larnaky by stala minimalne 4000 Kc...

bus119
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 01. 04. 2004, 23:44
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od bus119 »

Cenu z Larnaky jsem opravil, bylo to bez poplatků. S poplatky je to asi 4680 Kč. Jinak Královna mi dala jen tip, že ČSA mají lety z Německa levnější, dál to probíhalo již přes stránky ČSA.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od Robert »

MK píše:Co se tyce vyhledavace Kralovna, takove veci se mi take staly, a nebylo to jen u letu CSA - nalaka ta to cestujiciho na nizkou cenu, ve finale to pak ale ukaze, ze vsechny levne letenky uz jsou vyprodane a cena je mnohonasobne vyssi.


Mám s Královnou podobnou zkušenost. Na úvodní straně akční nabídky, ve finále levné letenky jsou vyprodané a cena je vyšší. Na stránkách ČSA se mi stalo také, že cena v kalendáři se lišila od ceny v dalším kroku. Jak kdyby v kalendáři byly ceny uložené a ty se pak aktualizovaly teprve v dalším kroku.


MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od MK »

bus119 píše:Cenu z Larnaky jsem opravil, bylo to bez poplatků. S poplatky je to asi 4680 Kč. Jinak Královna mi dala jen tip, že ČSA mají lety z Německa levnější, dál to probíhalo již přes stránky ČSA.


Take mam zkusenost ze ceny letenek CSA jsou ze zahranici s prestupem v Praze vyrazne levnejsi nez ty z Prahy. Pro rodinu jsem shanel take letenky z Prahy do Larnaky na konec rijna. CSA staly z Prahy 13000, Malev kolem 7000, takze to bylo jasne. Web Malevu mi vsak neustale hazel chybu pri koupe letenky, takze jsem nakonec kupoval letenky take pres Kralovnu.

mig22
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 25. 01. 2009, 15:59
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od mig22 »

MK píše: No a k plne obsazenym letum z Larnaky - posledni dobou byva Larnaka opravdu hodne plna, casto preknihovana. Proto se take mohlo stat, ze na linku byl psany Airbus A319, a byl plne obsazeny a nebylo jiz mozno letenky kupovat. Tyden dva do odletu CSA mohly zmenit typ letadla na A320, ktery ma vyssi sedackovou kapacitu, a tudiz se let opet "otevrel" a bylo na nej mozne koupit letenku.


Do Larnaky už letěla dokonce i 310 :wink:

Dannyodee
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 18. 06. 2008, 18:39
Oblíbené typy letadel: A380, B737-800
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od Dannyodee »

Mate pravdu ze kdyz se podivate na zahranicni stranky CSA tak zpatecni letenka treba larnaka - praha je levnejsi (pri nakupi z larnaky) levnejsi nez letenka koupena v cechach na zpatecni let praha - larnaka. Je to zpusobeno tim, jak funguje celosvetova ekonomika. Teoreticky je CSA lokalni dopravce v CZ a nema tedy logicky tak silnou konkurenci jako treba Malev. To znamena ze je pro ceskeho zakaznika ve vetsine pripadu prvni volba CSA a ne treba Malev. Na druhe strane v destinacich kam CSA leta nema teoreticky vybudovanou tak dobrou povest a kdyby letenky byly drazsi, nebylo by CSA tak konkurenceschopne. Je to podobny jev jaky muzeme videt treba u KLM na letech z/do amsterdamu a nebo treba na letech s Air France z/do parize.

K tomu, ze leteky s prestupem v praze jsou levnejsi nez prime lety, se snad ani nebudu vyjadrovat. Bohuzel CSA usiluje o klientelu, ktera nezaplati za leteky tolik, zase ale na druhou stranu leta o dost casteji. Treba zpatecni routing kahira - praha - milano vyuzivane hlavne italskymi egyptany. Cestujici za 6 letu zaplati vlastne dohromady mene, nez cestujici co si zaplati lety 2 (tedy praha-milano a zpet. Bohuzel toto je teorie naprosto padla na hlavu, podle mne by CSA melo spise usilovat o ceske cestujici, zvlaste pak v dobe, kdy je na evropskem neby stale vice lowcost spolecnosti. Vise zmineni egyptane zase az tak na vyber nemaji, zato mi ano....

Dannyodee
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 18. 06. 2008, 18:39
Oblíbené typy letadel: A380, B737-800
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od Dannyodee »

filipk píše:Tak jsem se rozhodl po delší době opět využít služeb našeho národního dopravce. Pro naší cílovou destinaci se let PRG-CAI zdál jako ideální varianta. Pro naší skupinu jsem tedy objednal letenky. Při dotazu na možnost dostat zdarma/zakoupit nadváhu potápěčské výstroje se ukázalo, že Káhira je vnitrozemská destinace a tím pádem to není možné. Bylo nám ale nabídnuto, že po vystavení letenek je možné si koupit nadváhu online přes web ČSA se slevou asi jedna třetina. Koukám na to, místo 600 Kč za kilo 400 Kč, tak proč ne, lepší než nic.

Mimochodem, u seriózních společností bývá přeprava potápěčské výstroje zdarma nebo za mírný poplatek. Obzvláště pro skupiny. U Quatar 10 kg zdarma, u Aeroflotu to také jde, Air Berlin asi za 30 Euro. Ok, ČSA je na tom finančně špatně, koupíme si každý 5kg až 10 kg, aby nebyl žádný problém.

No a pak konečně mailem dorazily letenky. Tak šup na stránky, objednat, zaplatit a poslat ostaním klientům instrukce, jak na to. No a ono to nefunguje, píše to, ať to zkusím později, tak zkouším a zkouším a ani po třech hodinách nic. Tak volám do Call centra, kde velmi ochotná a milá paní to prověřuje a prověřuje, pak asi někam volá pro poradu... no a ve finále slibuje, že do druhého dne to bude v pořádku a jestli jim můžu poslat print screen obrazovky mailem. Tak jo, dobrý servis, někdo to bude řešit. No a pak přišla odpověď. Problém je, že k letenkám nejsou zatím přiřazena jména a tudíž to nejde. Zajímavé, nicméně se dotazuji, kdy to tak asi bude. Další odpověď, že to nevědí, že je to záležitost agentury, která letenky vystavila. Odepisuji, že mám před sebou vystavené e-letenky s jménama a co by jako ta agentura měla udělat víc. No během hodiny odpověď, že teda jména přiřazena jsou, ale že pro skupinové letenky nadváhu zakoupit nelze. Jediná možnost je až při odletu, ale za 600 Kč plus manipulační poplatek.

Takže já dodávám cestující, ČSA má rázem o více než deset cestujících víc a za odměnu takovýto servis. Proč jsou zákazníci se skupinovou letenkou diskriminováni? Skupinové letenky nejsou rozhodně nejlevší, dobře C class to není, ale kdo by si taky business třídu u ČSA kupoval. Je lepší schánět zákazníky po jednom nebo dostat naservírovanou skupinu?

Je to jednoduché, příště objednám letenky u jiné seriózní společnosti, sice s přestupem, ale zase se nebudu muset domlouvat s nekompetentními zaměstnanci ČSA, dostávat nepravdivé informace a hlavně si budou vážit zákazníků.

Takže ... bye bye ČSA ... Čest práci soudruzi


Bohuzel musim rici ze cely problem vidite pouze z jednoho uhlu pohledu. Problem neni v tom, ze by se jednalo o nekompetenci zamestnancu, jde o to ze cely problem je nedoreseny technicky. Pokud je skupinova rezervace (tusim ze 10 a vice lidi) pracuje se s ni technicky uplne jinak nez s rezervaci normalni. Spoustu veci do rezervace pridat nebo zmenit nejde, protoze podleha jinemu rezimu nez rezervace standartni. Tim padem i zamestnanci CSA, kteri jsou treba v "normalni" situaci velice technicky i vedomostne zdatni, vam poradi dobre, ale dobre v situaci kdy se pracuje s rezervaci "normalni". Jedna li se o rezervaci nestandartni, reseni je jine nebo neexistujici, ale to oni bohuzel nevedi, protoze s timto druhem rezervaci pracuje a umi pracovat jen velice mala skupina lidi kteri pracuji v prislusnem oddeleni.

Na druhou stranu chapu vase rozhorceni a sdilim vas nazor ze skupiny by urcite vyhody mit meli. Kdyby tyto vyhody byly, technicka stranka veci by byla vyresena jinak. Bohuzel, jak uz bylo zmineno v nekolika mediich, v poslednich nekolika letech neni u CSA jasna koncepce vize budoucnosti, meni se preference ohledne poctu letadel ktere se maji obednat, tolerance/striktni dodrzovani pravidel, preference ohledne slozeni klienteli CSA... Podle mne je toto zpusobeno tim ze je CSA stale jen narodnim podnikem, ktery v posledni dobe ridili politici a lide, co nejsou z oboru letectvi. Stridalo se vedeni, vize, pristup...

maxan
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 27. 07. 2009, 22:12
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od maxan »

Dannyodee píše:
filipk píše:Tak jsem se rozhodl po delší době opět využít služeb našeho národního dopravce. Pro naší cílovou destinaci se let PRG-CAI zdál jako ideální varianta. Pro naší skupinu jsem tedy objednal letenky. Při dotazu na možnost dostat zdarma/zakoupit nadváhu potápěčské výstroje se ukázalo, že Káhira je vnitrozemská destinace a tím pádem to není možné. Bylo nám ale nabídnuto, že po vystavení letenek je možné si koupit nadváhu online přes web ČSA se slevou asi jedna třetina. Koukám na to, místo 600 Kč za kilo 400 Kč, tak proč ne, lepší než nic.

Mimochodem, u seriózních společností bývá přeprava potápěčské výstroje zdarma nebo za mírný poplatek. Obzvláště pro skupiny. U Quatar 10 kg zdarma, u Aeroflotu to také jde, Air Berlin asi za 30 Euro. Ok, ČSA je na tom finančně špatně, koupíme si každý 5kg až 10 kg, aby nebyl žádný problém.

No a pak konečně mailem dorazily letenky. Tak šup na stránky, objednat, zaplatit a poslat ostaním klientům instrukce, jak na to. No a ono to nefunguje, píše to, ať to zkusím později, tak zkouším a zkouším a ani po třech hodinách nic. Tak volám do Call centra, kde velmi ochotná a milá paní to prověřuje a prověřuje, pak asi někam volá pro poradu... no a ve finále slibuje, že do druhého dne to bude v pořádku a jestli jim můžu poslat print screen obrazovky mailem. Tak jo, dobrý servis, někdo to bude řešit. No a pak přišla odpověď. Problém je, že k letenkám nejsou zatím přiřazena jména a tudíž to nejde. Zajímavé, nicméně se dotazuji, kdy to tak asi bude. Další odpověď, že to nevědí, že je to záležitost agentury, která letenky vystavila. Odepisuji, že mám před sebou vystavené e-letenky s jménama a co by jako ta agentura měla udělat víc. No během hodiny odpověď, že teda jména přiřazena jsou, ale že pro skupinové letenky nadváhu zakoupit nelze. Jediná možnost je až při odletu, ale za 600 Kč plus manipulační poplatek.

Takže já dodávám cestující, ČSA má rázem o více než deset cestujících víc a za odměnu takovýto servis. Proč jsou zákazníci se skupinovou letenkou diskriminováni? Skupinové letenky nejsou rozhodně nejlevší, dobře C class to není, ale kdo by si taky business třídu u ČSA kupoval. Je lepší schánět zákazníky po jednom nebo dostat naservírovanou skupinu?

Je to jednoduché, příště objednám letenky u jiné seriózní společnosti, sice s přestupem, ale zase se nebudu muset domlouvat s nekompetentními zaměstnanci ČSA, dostávat nepravdivé informace a hlavně si budou vážit zákazníků.

Takže ... bye bye ČSA ... Čest práci soudruzi


Bohuzel musim rici ze cely problem vidite pouze z jednoho uhlu pohledu. Problem neni v tom, ze by se jednalo o nekompetenci zamestnancu, jde o to ze cely problem je nedoreseny technicky. Pokud je skupinova rezervace (tusim ze 10 a vice lidi) pracuje se s ni technicky uplne jinak nez s rezervaci normalni. Spoustu veci do rezervace pridat nebo zmenit nejde, protoze podleha jinemu rezimu nez rezervace standartni. Tim padem i zamestnanci CSA, kteri jsou treba v "normalni" situaci velice technicky i vedomostne zdatni, vam poradi dobre, ale dobre v situaci kdy se pracuje s rezervaci "normalni". Jedna li se o rezervaci nestandartni, reseni je jine nebo neexistujici, ale to oni bohuzel nevedi, protoze s timto druhem rezervaci pracuje a umi pracovat jen velice mala skupina lidi kteri pracuji v prislusnem oddeleni.

Na druhou stranu chapu vase rozhorceni a sdilim vas nazor ze skupiny by urcite vyhody mit meli. Kdyby tyto vyhody byly, technicka stranka veci by byla vyresena jinak. Bohuzel, jak uz bylo zmineno v nekolika mediich, v poslednich nekolika letech neni u CSA jasna koncepce vize budoucnosti, meni se preference ohledne poctu letadel ktere se maji obednat, tolerance/striktni dodrzovani pravidel, preference ohledne slozeni klienteli CSA... Podle mne je toto zpusobeno tim ze je CSA stale jen narodnim podnikem, ktery v posledni dobe ridili politici a lide, co nejsou z oboru letectvi. Stridalo se vedeni, vize, pristup...



a poradit "dobře" , ale dobře pro zcela jinou situaci , než na kterou se ptám, to není přímo definice nekompetence? Průvodce mi poradil cestu dobře, ale pro situaci kdybych hledal Pražský hrad, kdežto já chtěl na Hlavní nádraží. Vím úplně přesně , kam bych takovýho průvodce poslal já a v žádným případě bych ho nepovažoval, za v podstatě kompetentního.

Dannyodee
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 15
Registrován: 18. 06. 2008, 18:39
Oblíbené typy letadel: A380, B737-800
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od Dannyodee »

Jenomze to zde popisujete situaci asi tak, jako kdybych si vzal pruvodce po Parizi a v Praze bych se divil ze me nedovede na Prazsky hrad... On ani nemuze, protoze ma v popisu prace znat perfektne pouze Pariz, nemuzete ho vsak nazvat nekompetentnim.

Chapu vas, ale jak jsem rikal, ja to vidim z jineho uhlu pohledu.

maxan
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 27. 07. 2009, 22:12
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od maxan »

Dannyodee píše:Jenomze to zde popisujete situaci asi tak, jako kdybych si vzal pruvodce po Parizi a v Praze bych se divil ze me nedovede na Prazsky hrad... On ani nemuze, protoze ma v popisu prace znat perfektne pouze Pariz, nemuzete ho vsak nazvat nekompetentnim.

Chapu vas, ale jak jsem rikal, ja to vidim z jineho uhlu pohledu.


V tom případě tedy není nekomptetením průvodce, ale organizace, že , jsem-li cestujícím typu "paříž", mě tato jaksi nedokáže rychle a hladce nasměrovat k průvodci typu "paříž" a ponechává mě na pospas "dobrým radám" "pražáka"....nehledě na to, že nabízet místo v obchodě obvyklejší "skupinové slevy" spíše "skupinový trest" , je obchodní politika vskutku pozoruhodná, dokonce ani kocourkovští radní by něco takového nedokázali vymyslet na jednom zasedání ...na to by museli svolat alespoň třídenní aktiv ....

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od JackBrno »

Myslim, ze oznaceni "nekompeteni", je trefne. Jiste, chyba neni primo u toho konkretniho zamestnance, ktery nikdy nemuze znat vsechno. Chyba je u zamestnavatele, ktery ho dostatecne neproskolil, kam presne ma presmerovat zakaznika s neprilis castym pozadavkem. Ale jelikoz moznost skupinove letenky existuje, musi zamestnavatel pocitat s tim, ze se na takovou letenku bude obcas nekdo ptat a tudiz zamestnanec ma vedet, kdo je kompetentni ji resit.

outlier
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 360
Registrován: 20. 09. 2007, 18:02
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od outlier »

Mě třeba šoklo to, co se stalo kolegovi. Letěl na služebku a bral s sebou manželku, která si letenku na stejný let ČSA dokoupila soukromě. Tašku měli sbalenou jednu dohromady, měla asi 25kg. Na check-inu jim ale odmítli ty kilogramy z limitů sečíst a požadovali platbu za těch cca 5kg nadváhy, protože letenky nebyly koupeny na jednu rezervaci. To mi přijde jako vrchol pohrdání zákazníkem.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Nadváha u ČSA a jak si váží zákazníků

Příspěvek od flyingblue »

outlier píše:Mě třeba šoklo to, co se stalo kolegovi. Letěl na služebku a bral s sebou manželku, která si letenku na stejný let ČSA dokoupila soukromě. Tašku měli sbalenou jednu dohromady, měla asi 25kg. Na check-inu jim ale odmítli ty kilogramy z limitů sečíst a požadovali platbu za těch cca 5kg nadváhy, protože letenky nebyly koupeny na jednu rezervaci. To mi přijde jako vrchol pohrdání zákazníkem.


Tohle ale delaj ajrolinky na celym svete :-)


Odpovědět