A co takhle 3 třídy ?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od Zlin142 »

Nevím v čem spočívá "spravedlnost" a z čeho pramení vaše nadšení pro vybírání absurdních poplatků za vydání letenky v řádu stovek korun. Že by inspirace Českým Telecomem?

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
A ještě k té závisti: měla by tu být pozitivní motivace, aby low-cost cestující měli na očích něco lepšího (menší frontu, jídlo) a příště tak zvážili, jestli se vyplatí připlatit si "a nesedět u hajzlů jak blbec".
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

To snad nemyslíte vážně? Motivovat cestující tím, že nebudou muset stát gigantické fronty při check inu - jinými slovy užívat si průseru, který padá na hlavu ČSL a jejího nedostatku prozíravosti spolu s nešťastným nápadem společného check-inu většiny letů ČSA/SkyTeamu. Chápu, že to asi vyžaduje politika SkyTeamu, ale za dané kritické prostorové situace to není nejlepší nápad.


BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od BB »

Spolecny check-in existuje jednak proto, ze neni mozne v nekterych casech zajistit 2 az 3 prepazky na kazdy let a take proto, ze flight check-in se otevira 2 hod. pred odletem, takze pri spolecnem check-inu nemusi cestujici cekat, az se otevrou prepazky pro jeho let. Navic pro mnoho dezorientovanych cestujicich je prijemne nehledat prepazku. Nakonec je jedno, jestli ceka 100 lidi u dvou prepazek nebo 400 u osmi. Jedini, komu to dela problem, jsou cestujici, kteri prijdou 25 min. do odletu a meli by stat tu frontu.

IL62
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 24. 09. 2004, 22:04
Bydliště: Praha
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od IL62 »

A jsme zase u těch peněz. Proč by zrovna u "airline" melo platit, že je potřeba personál dobře zaplatit. To už je vrchol sebestřednosti. Jaký je rozdíl mezi znuděnou protivnou holkou u C/I na letišiti, nebo recepční v hotelu, či pokladní v supermarketu. Proč se zaměstnanci ČSA považují neustále za jakési nadlidi? Např. v USA je práce PP co se prestiže týče, zhruba na úrovni práce průvodčího ve vlaku.
A znovu opakuji. Pokud bude ve všech třídách obsluhovat jedna a ta samá protivná stewardka, cestující žádný rozdíl, kromě toho žvance nepozná.
A ještě by mě zajímalo, jak budou takoví cestující v letadle rozsazeni? Další přepážka? A co když na poslední chvíli dorazí cestující a bude chtít letenku za full a budou už jen "dřevěné lavice?" Donutí ho přepravce koupit si lacinější třídu? Vždyť už dneska sotva najdete v letadle dva cestující, co zaplatili stejnou cenu. Tak ty máš ještě nárok na cukr navíc, ty už ne!
Já bych jedno řešení měl. Očistit cenu letenky na základ a vše ostatní si zaplať. Ve vlaku si taky zajdu nebo nezajdu do jídelního vozu. Většinou, pokud jedu méně jak tři hodiny, tak ne. Až by ČSA zjistily, že stačí jedna průvodčí na celé letadlo, aby zavřela dveře a ukázala masky hned by bylo víc peněz na pozemní personál.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od prodejce »

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Nevím v čem spočívá "spravedlnost" a z čeho pramení vaše nadšení pro vybírání absurdních poplatků za vydání letenky v řádu stovek korun. Že by inspirace Českým Telecomem?
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Nikoliv inspirace Telecomem, ale zeměmi, kde je trh s leteckou dopravou daleko rozvinutější než u nás. Dokonce si už začínám myslet, že 1.1.2005 je i dobré načasování.

Pro distribuční síť je to určitě spravedlivější, protože do zítřka se airline tlučou mezi sebou na úkor agentů. Od pozítří může ČSA prodávat letenky za 1,- Kč ale agent už na tom nebude bit.

Pro rekapitulaci uvádím výcuc svého příspěvku na toto téma:

<i>"Připadá mi, že všichni prskají nad zaváděním handling fees, ale nikdo nepočítá. Když jsem si zkalkuloval průměrnou provizi na příští rok při zavedení 1% provize + handling fees JE TO V SOUČTU LEPŠÍ, než stávající systém 5,7,9,15% provize. Od zavedení handling fees si mnoho slibují i v Německu - je to velká šance pro agenty přestat se podhazovat klientům slevičkami na svůj vlastní úkor. Pro airline je to taky lepší - 6% zvýšení cen - kde by to jinde vzali.

Spravedlivější to rovněž bude pro prodejní kanceláře ČSA - 1kus = 800,- Kč. Kolik potřebuji kusů, abych splnil svůj budget a zaplatil kancelář? Budou to jednoduché počty. Navíc si myslím, že není pravda, že telefonická rezevace trvá 5 minut. Kéž by.
Jděte se podívat, jak to v Gestinu vypadá. 800,- Kč je málo!

ČSA si tedy určitě neublíží. Na stejný model najedou patrně všechny airline v Praze s vyjímkou některých GSA a vybraných sovětských společností:o)

Jediné, co mě mrzí, že slibovaná informační kampaň prakticky neproběhla. To co bylo v novinách za redakční články vyznělo tak, že tomu a) nikdo nevěří b) pisatel nepochopil o co jde. V plošné inzerci místo toho ČSA propaguje Vánoce za 990,- Kč.

Doufám, že všichni, které lítání živí se mnou budou za jedno, ŽE BYLO NAČASE ZVEDNOU TRŽBY I ZISKY.
</i>

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od prodejce »

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Spolecny check-in existuje jednak proto, ze neni mozne v nekterych casech zajistit 2 az 3 prepazky na kazdy let a take proto, ze flight check-in se otevira 2 hod. pred odletem, takze pri spolecnem check-inu nemusi cestujici cekat, az se otevrou prepazky pro jeho let. Navic pro mnoho dezorientovanych cestujicich je prijemne nehledat prepazku. Nakonec je jedno, jestli ceka 100 lidi u dvou prepazek nebo 400 u osmi. Jedini, komu to dela problem, jsou cestujici, kteri prijdou 25 min. do odletu a meli by stat tu frontu.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Já jsem hlavně zvědavý jak bude vyřešený nový terminál, kolik bude ck-in přepážek, jak to ČSL zorganizuje. Doufám, že za ty peníze co nový terminál stojí dojde ke skutečnému zlepšení.

Vlastně jsi popsal problém common check-inu jako úzkého hrdla. Problém je právě v tom, že cestující nemusí čekat až se jim otevře jejich dedikovaná přepážka pro jejich let. Koupáci a baťohy (tady je nad slunce jasnější že je to z 90% jejich problém) checkují i 3-4-5-6 hodin před odletem. Pokud se na společný check-in nahrnou 3 autobusy italů 5 hodin před odletem (přijeli radši dřív, aby všechno stihli) tak lidi, kteří odlétají za hodinu mají prostě smůlu. Budou stát frontu hodinu a půl. Pokud na fórum chodí někdo kdo by byl schopný vyčíslit kolik fyzických zpoždění odletů (hlavně ráno) je způsobeno zaseknutým check-inem, ať se o svůj odhad podělí. Myslím, že to bude velmi zajímavé číslo.


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od prodejce »

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
A jsme zase u těch peněz. Proč by zrovna u "airline" melo platit, že je potřeba personál dobře zaplatit. To už je vrchol sebestřednosti. Jaký je rozdíl mezi znuděnou protivnou holkou u C/I na letišiti, nebo recepční v hotelu, či pokladní v supermarketu. Proč se zaměstnanci ČSA považují neustále za jakési nadlidi? Např. v USA je práce PP co se prestiže týče, zhruba na úrovni práce průvodčího ve vlaku.
A znovu opakuji. Pokud bude ve všech třídách obsluhovat jedna a ta samá protivná stewardka, cestující žádný rozdíl, kromě toho žvance nepozná.
A ještě by mě zajímalo, jak budou takoví cestující v letadle rozsazeni? Další přepážka? A co když na poslední chvíli dorazí cestující a bude chtít letenku za full a budou už jen "dřevěné lavice?" Donutí ho přepravce koupit si lacinější třídu? Vždyť už dneska sotva najdete v letadle dva cestující, co zaplatili stejnou cenu. Tak ty máš ještě nárok na cukr navíc, ty už ne!
Já bych jedno řešení měl. Očistit cenu letenky na základ a vše ostatní si zaplať. Ve vlaku si taky zajdu nebo nezajdu do jídelního vozu. Většinou, pokud jedu méně jak tři hodiny, tak ne. Až by ČSA zjistily, že stačí jedna průvodčí na celé letadlo, aby zavřela dveře a ukázala masky hned by bylo víc peněz na pozemní personál.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Výše nástupního platu sama o sobě do jisté míry určuje typ lidí, kteří tu práci budou ochotni dělat. Když jsou v Meinlu na dveřích, že přijmou zaměstnance s nástupním platem 9000,- Kč hrubého, můžeš rovnou odhadnout pro jakou sortu lidí to bude atraktivní a skutečně. U nás na sídlišti tam dělají samé ukrajinky a primitivové. Úroveň obsluhy je tam velmi nízká.

Pokud je u ČSA nástupní plat na ckinu takový jaký je (ještě je to nepřetržitý provoz a je to dojíždění jako blázen), budou se tam hlásit samé osmnáctileté hraběnky, které nemají na práci (jakoukoliv) vlohy a různí studentíci. Kvalita služby tak bude vždy nízká, protože z takového kádru nic vybudovat nelze. Samozřejmě jsou vyjímky (zažil jsem na vlastní kůži), že jsou lidi které ta práce u letadel baví a dělají to se zájmem a velmi profesionálně i za tyhle peníze. Těch je ale menšina.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od prodejce »

P.S. ... a na menšině nevybuduje standard žádný manager. Ani kdyby byl podplukovník:o)

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od BB »

To prodejce
Vzhledem k tomu, že od uzavření check-inu pro daný let a odletem je 30 min, tj. kdo přijde v kratším čase, už nemusí být přijat k přepravě, ani při ranním návalu nejsou lety zpožděné kvůli check-inu. Výjimku tvoří kalmitní stavy, kdy je zavřené letiště a po znovuotevření je potřeba odbavit jak odložené lety, tak ty, co mají letět na čas. Supervisoři ČSA si hlídají, kterým linkám se v nejbližší době zavře odbavení, hledají ve frontě cestující na tyto lety a směrují je na speciální přepážky. Daleko více zpoždění je způsobeno cestujícími, kteří berou čas boardingu na palubce jako čas stoupnout si do fronty v duty free shopu.

IL62
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 24. 09. 2004, 22:04
Bydliště: Praha
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od IL62 »

Tak koukám, že nám těch problémových pasažérů stále přibývá: baťůžkáři, koupáci, babičky s kufry porcelánu, teď ještě autobusy Italů..., zbyde nám nakonec ještě nějaký "normální" cestující, který není zaměstnancům letiště a aerolinií na obtíž a nekomplikuje jim jejich náročnou práci?
Mimochodem, kolik zaplatilo 5 autobusů Italů za letenky, když letí pravidelnou linkou a ne charterem? A pokud to byl charter, tak určitě neblokovali C/I těm bezproblémovým hodným cestujícím, co platí za letenky desetitisíce.

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od BB »

To IL62
Babičky, baťůžkáři, koupáci ani Italové (až na jejich foto ve slunečních brýlích v pase) zaměstnancům nevadí. Není to sice argument, ale každý den nemá člověk náladu se 12 hod usmívat.
K těm frontám na common check-inu. Na zadní přepážky není moc vidět, ale většina check-in agentů se snaží upoutat pozornost cestujících, kteří stojí ve frontě a s prominutím čumí do blba, máváním, voláním a skoro skákáním. Když si jich cestující po 10 minutách všimne (po upozornění dalšími cesťáky) a odebere se k přepážce, tak agentovi vynadá, že je špatně vidět. Kdyby se cestující více soustředili na odbavení a ne na svůj kufr, podlahu nebo problémy ostatních cesťáků, tak by to šlo jistě rychleji.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od prodejce »

Je ještě jedna samostaná "kategorie" a to jsou Izraelci (napsal bych židi, ale to je asi neslušné označení:o).

Ono těch Italů stačí 20-30, ale oni už v takovémhle množství opaticky vydají za 3 autobusy:o)

Ano, supervizoři vytáhavjí lidi z fronty, je otázka do jaké míry je to košer řešení, ale v této chvíli to stejně jinak dělat nejde.

Já osobně jsem zažil zpoždění linky OK534 způsobené checkinem. V době kdy měl končit boarding bylo tak cca 30% cestujících ještě před pasovkou.

Vzhledem k tomu, že tohle téma přitáhlo jenom nás tři diskuzi zkusím založit jiné téma. Snad zaujme více lidí.

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od Zlin142 »

prodejce: vašimi názory jste mi čím dál sympatičtější. Ty Ukrajinky na které se díváte skrz prsty (podobně jako na baťůžkáře a patrně všechny ostatní co nesplňují vaše pomatené představy o cestujícím, který je hoden vašich služeb) mají možná dva univerzitní tituly, ale doma se s tím bohužel neuživí.
Holt další zaprděnej xenofobní Čecháček...

Že se aerolinie tlučou mezi sebou na úkor agentů je mi jako cestujícímu srdečně jedno, ale zde jde patrně o odlišný úhel pohledu.
Mám za to, že nápad vybírání manipulačních poplatků za kdeco (jak v kartelu našich bank) je jen medvědí službou LCC a naděje na vyšší tržby a zisky iluzí.


Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od Zlin142 »

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Je ještě jedna samostaná "kategorie" a to jsou Izraelci (napsal bych židi, ale to je asi neslušné označení:o).
Ono těch Italů stačí 20-30, ale oni už v takovémhle množství opaticky vydají za 3 autobusy:o)
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Váhal jsem jestli odeslat svůj předchozí post - jestli tam není moc invektiv. Díky prodejce, teď už můžu být klidný, veškeré pochyby mne přešly.

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od BB »

To s tou pasovkou je fakt, ale v podstatě aerolinie s tím nic nenadělají, i když logicky se po odbavení celá fronta přesune na pasovku. Málokdy jsou otevřená všechna okénka a o nic lepší to není na příletech, kdy po poledni funguje jen jedna přepážka a přílet tří letadel tak způsobí frontu až do prstu B.
Dalším, byť malým problémem common check-inu je to, že mnoho cestujících obzvlášť EasyJetu je natolik zvyklých stát ve frontě, že si klidně projdou celý beltway a u přepážky jsou značně naštvaní, když zjistí, že London with CSA není London EasyJet.

IL62
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 24. 09. 2004, 22:04
Bydliště: Praha
Stav: Offline

A co takhle 3 třídy?

Příspěvek od IL62 »

Prodejce: Již příští měsíc budu muset opět využít vašich služeb a už teď začínám mít pomalu provinilý pocit, že někam cestuji. Tentokrát budu zařazen do kategorie "koupáků" a pomalu si začínám sepisovat kodex chování slušného cestjícího Českých aerolinií, abych náhodou nepopudil některého ze zaměstnanců. Nepomohl byste mi alespoň v základních bodech, abych na něco nezapomněl?
Bohužel jsem koupil celý packet služeb najednou a tak nevím jak velikou část z mých peněz dostane ČSA. Abych se zase třeba neuskromňoval příliš. Nedá se to zjistit? PRG-PMV pro Exim?
Slibuji, že se budu celou dobu na zaměstnance usmívat, budu vždy zdravit jako první v salonku si nedám ani vodu, v letadle nebudu vstávat a po deseti hodinách letu nepožádám PP o suchou housku ani o tužku na vyplnění vstupní karty, když mi ta moje přestane psát. Budu mít tři! Pro jistotu. Po přistání po sobě vše řádně uklidím, abych už nikdy neslyšel stewardku jak říká druhé: "Hele Alice, to je zase bordel!" Nakonec se s úsměvem rozloučím a budu celou dovolenou přemýšlet o tom, co jsem udělal špatně, protože na můj pozdrav nikdo neodpoví... Co bych taky chtěl po 14ti nebo kolika hodinách práce na palubě se přece už nemůže nikdo usmívat. Ještě k tomu za ty peníze!


Odpovědět