Místečko na slunci (článek)

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Má prodejce reagovat na polemiky s tímto článkem, i když by to znamenalo další článek?

ano
47
94%
ne
1
2%
na fóru mě zajímají jen tipy na letenky za korunu nebo dvě (bere se jako dvojité ano)
2
4%
 
Celkem hlasů: 50

PetrM
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 52
Registrován: 23. 10. 2009, 10:16
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od PetrM »

dider píše:
rpet píše:zjednodusene:

vazim si penez, ktery dru docela tezce - zadny zamestnavatel za mne letenky neplati, coz je nejspis rozdil mezi mnou a tvoji klientelou. rozdil v radu stovek liber pro mne podstatny je, proto bych to klidne risknul - a nemyslim si, ze je to hradcore, da se to dat. jasne, faktoru, ktery v tom muzou zahrat cardas je dost - ale to muze potkat i sitovku CSA.

nikomu, ani prodejci, ani tobe, neberu tu tridu klientu, ktera VDYCKY zvoli drazsi variantu - at uz z hlediska jistoty [provozni], pripadnych pojistnych plneni, a bonusovych programu - ok, beru to a nevidim v tom problem. jen tvrdim, ze takovych klientu proste bude ubyvat. uz je to jasnejsi??


Jasan, ale srovnávaš svoji osobní preferenci versus celý trh a to není dobře resp nazval bych to "účelné zkreslení faktů" :wink: Ano hodně mých klientů si da letenky do nákladů, ale do nákladů vlastních firem a to je myslím rozdíl. Pro tebe to není hard-core ale pro dle mého názoru 95-97% pax kupujících letenky na lince PRG-JFK je to absolutně neprůchodná varinta. Ono popravdě 95-97% té samé cestující veřejnosti podobná varianta ani nenapadne resp. půjdou na to jinak a sice, že se budou snažit v případě vysoké ceny na webu CSA (kolik lidi hleda pres web CSA???) jit na Kralovnu a minimálně změnit datumy odletů a dostat se na podobnou cenu se sítovým dopravcem LH nebo BA.

To s tím duševním zdravím platí tedy stejně například pro moje rodiče a vetšinu lidi co znám. Kombinace U2+VS je úplně úlet a na tom trvám. Kolik si myslíš že je lidí, co hledá letenku (navic na JFK)přes Skyscanner? Hledaní zajímavých a levných kombinací je něco jako hobby :mrgreen: nás co se v tom trochu vyžíváme. Taky to tak dělám, ale taky můj standard trochu vejš. Cena je pro mě rozhodující ale ne jediné kritérium. Spíš mě zajímá poměr cena/výkon.

Něco jak píše flyingblue. Rád poletím třeba do Valencie na víkend, ale pro mě je jednoznačně lepčí varianta "mit" Lufthansa uber MUC/FRA/ZRH za 5000 než kombinace Ryanair/Easyjet přes STN s negarantanovaným přestupem, placením zavazadel a nevím jakou jinou komplikací navíc. To že mě to bude stát 1500 víc mě vůbec netrápi protože třeba ušetřím 10h víkendového času a ještě si budu moci vybírat spojení.

Ano máš pravdu, že ten podíl LCC bude dál růst, ale neviděl bych to na 65% v dohledné budoucnosti. Uvidíme za 5 let. Můj tip na LKPR je 45% v horizntu 5-7let.


Panove, vy zijete v zajeti nasi generace a nejak nepocitate s tou nastupujici, ktera bere letectvi a cestovani zcela jinak nez my cca tricatnici.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od HighFlyer »

PetrM píše:Panove, vy zijete v zajeti nasi generace a nejak nepocitate s tou nastupujici, ktera bere letectvi a cestovani zcela jinak nez my cca tricatnici.

He. Hehe. Uz jsem vcera nestihl reagovat na routing Praha-Londyn-New York s easyJetem a Virginem a na poznamku o marginalnim segmentu, ktery takove veci dela.

Bude to vypadat, ze si delam legraci, ale stejny routing za dva mesice absolvuji moji znami (manzelsky par), kterym je 55+. Takze asi tak k tem generacim ;-) Hlavni duvod, proc tak cini ovsem je, ze do toho Londyna potrebuji tak i tak sluzebne a po ceste tam i zpet se v Londyne zdrzi 2-3 dny.

BTW, oba patri do vysokoprijmove skupiny (do te, ktere chce Jirka Bradavicnik zvednout dan na 38%) a nejsou to socky, ktery by se snazily usetrit kazdou korunu. Letenka PRG-LGW LHR-NYC vv (EZY+VS) je sice stala o malinko min nez primy let PRGJFK s Deltou, takze to berou tak, ze ten Londyn maji vlastne zadarmo, protoze by tam stejne leteli tyden pred nebo po ceste do NYC.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od dider »

HighFlyer píše:Bude to vypadat, ze si delam legraci, ale stejny routing za dva mesice absolvuji moji znami (manzelsky par), kterym je 55+. Takze asi tak k tem generacim ;-) Hlavni duvod, proc tak cini ovsem je, ze do toho Londyna potrebuji tak i tak sluzebne a po ceste tam i zpet se v Londyne zdrzi 2-3 dny.

Ha, hehe...no ale fakt, ze potrebuji sluzebne do LON celou situaci mení. Nechci uhejbat, ale pripad kdy clovek kdyz chce letet do NYC naprimo bez stopoveru a vybere si kombinaci VS+U2 JE stejne zcela marginalni :)

Beru taky, že na tenhle segment pax jsem zapomněl. Mám pro ně taky škatulku a dělají mi na SQ nezanedbatelné procento příjmů. Uznavam, ze tady v tom pripade je ta kombinace a spojeni docela logicke a pochopitelne.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od dider »

HighFlyer píše:A posledni komentar v tomto bode spojuje temata, ktera jsem ze zacatku rozdelil: pripojne lety a prima distribuce. Ze je mozne oboji soucasne jiz dnes doklada napriklad tento link:
http://www.virgin-atlantic.com/en/us/bo ... /index.jsp


Wow, zajímavé a perfektně zpracované. Akorát mám výhradu, a o té jsem už psal, a sice že:

# Each flight is booked separately therefore please check each airline's change, cancellation and baggage policies carefully.
# We will not be liable if the passenger is late in arriving for a Virgin Atlantic flight due to delay from an inbound connecting airline.
# You will need to collect you bags and check in again for connecting flights on different airlines
:(

Ten interline tady prostě chybí a já budu v tomto ohledu zas a znova silný zastánce network carriers. Ten benefit mít to všechno na jedné letence je jednoznačně nejsilnější zbraň klasických aerolinek a jejich modelů distribuce. Věřím, že pro drtivou většinu cestujících je tohle zatím no-go. Tady je nutné udělat ještě mnoho, aby se to změnilo.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od dider »

OR píše:Vyplati se to menit?

No ono odbavit 738/321 a 763/330 nebude až taký velký rozdíl. Letiště budou muset něco zainvestovat, ale myslím, že tohle by překážka neměla být.
OR píše:Hodne mi chybi nejaky vyhledavac letenek pro pokrocile.

Jo na tohle jsem už slyšel víc nářku, ale bohužel, zatím to je u nás otázka ceny a návratnosti takového řešení.
OR píše:Pokud jedu nekam pracovne LCC, po evrope si rikam, ze v pripade prusvihu se to nejak vzdy vyresi a nebude to tak strasne drahy ci casove narocny (jiny letadlo, vlak, autobus, stop, pesky .....). Na dalkovce mi zbyva jen jiny letadlo a to velmi drahy problem byt muze.

Ano může to stát i bukování last minute C class - osobní zkušenost s jedním klientem. Byla to kombinace s dalkovky SQ + LCC EU + LCC Asia - vysoce riskantní záležitost.
OR píše:Mam pocit, ze dulezitou roli hraje i vozeni carga, ktere je pry pro dalkove lety zajimavym zdrojem prijmu. Tady ale naprosto netusim, jak ten byznys funguje a zda je do nej mozne rozumne integrovat LCC dopravce.

Popravdě tady na fóru mne někdo se zkušenostma z carga docela chybí. Za SQ můžu říct, že těch 23T carga u 77W při plném vytížení pax hraje určitě z hlediska výnosů docela významnou roli.


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od prodejce »

Hladina tequily v krvi konečně poklesla na úroveň vhodnou k psaní příspěvků na airways.cz. A já to tady čtu a přemýšlím, co jste po dobu mé nepřítomnosti vydiskutovali nového. Podle mě nic, je to všechno repríza. Dovolím si alespoň malé shrnutí toho, co z této reprízy vyplývá:

1) Jakýkoliv pokus o zjednušování nebo vulgarizaci našeho tématu vždycky naráží při svém zdůvodňování na závažné objektivní překážky. Přijmout za vlastní bez dalších pochybností zjednodušící teze je možné pouze za předpokladu nevědomosti. Když nevím, podle které osy se otáčí Země, můžu klidně vběhnout na fórum o astronomii a začít tam plamenně vysvětlovat, že východ slunce bude stejně kvalitní, možná kvalitnější, když k němu dojde ze severu, jihu nebo ze západu. A kdo trvá na východní orientaci je zpátečnický byrokrat, co nedrží krok s dobou a s davem.

Toto není pokus o downgrade, to je prostě fakt. Je otázka, jak diskutovat, abychom si užitečně sdělovali známá elementární fakta a nemuseli se u toho donekonečna opakovat a vracet na začátek.

2) Zákazníci, ať už znají toto fórum či nikoliv, by si neměli nikdy dělat násilí. Tzn. nekupovat to co se jim nelíbí, od toho kdo se jim nelíbí a za ceny, které se jim nelíbí. Z diskuze mám dojem, jako by ke znásilňování leteckých zákazníků v těchto bodech mělo někde docházet. Nedochází. Tak nevím proč tolik rozčilení. Až budu mít jako prodejce méně klientů, než x, půjdu prodávat tlačenku a voňavé klobásky, mezi kterými se cítím dobře. Zatím to nevypadá, protože:

3) systém nějak funguje. Funguje tak, aby umožňoval řešit potřeby lidí.

Jak by lidi řešili naplňování svých potřeb, kdyby neexistoval žádný systém jak ho známe dnes? (Ano, už i takhle blbou otázku jsme si zde na fóru položili) Na to je velmi jednoduchá odpověď: Lidi by si na to vytvořili vytvořili systém, organizaci, strukturu.

4) Letecká doprava nebyla stvořena na pusté a temné louce božím zásahem za posledních šest dní. Systém se vytvářel s tím, jak se vyvíjela potřeba lidí létat ruku v ruce s technologickou inovací. Myšlenku, že systém je nějakou ďábelskou byrokratickou mocí nastaven tak, aby lidi a priori sr*l a obtěžoval, musím z principu odmítnout. Na druhou stranou mám pochopení pro lidi, kteří ho takhle vidí. Stejně jako mám pochopení pro homo-erectus, který byl nasraný na boha deště a blesků, protože při bouřce vždycky zmoknul - aniž si uvědomil, že bez deště by zašel žízní a vůbec systém na naplňování potřeb by přestal fungovat. Opět je otázka jak a proč diskutovat, že bůh děště a blesků neexistuje (viz bod č.1)

5) Sebereflexe. Insider má možnost kdykoliv se postavit do role zákazníka a pak zase přeskočit kliknutím myši do svojí role. Má tedy více či méně široký náhled na obě strany barikády. Pro outsidera (no flame pls) je velmi obtížné podívat se pořádně do kuchyně poskytovatele služby. Proto připouštím, že někteří outsideři mohou mít dojem, že my "z druhé strany" jsme členy jakési zednářské kliky a s každým zlaťákem, který spadne do džbánu se ozve hlasité cinkutí a náš ďábelský smích. Nemám doma šest polonahých dětí, které celý den čekají až po 16 hodinách dobývání vyfárám a cestou domů koupím 8 brambor k večeři. I díky tomu jsem schopen myslet i na něco jiného, než jak obhájit svůj džob na šachtě. A to myslím platí i na didera.

Že by z nás tedy nutně a non-stop mluvil hokynář a aerolinkář, se snahou uchránit se stůj co stůj od smrti hladem.... to vylučuji.

Takže co dál?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od flyingblue »

prodejce píše:2) Zákazníci, ať už znají toto fórum či nikoliv, by si neměli nikdy dělat násilí. Tzn. nekupovat to co se jim nelíbí, od toho kdo se jim nelíbí a za ceny, které se jim nelíbí. Z diskuze mám dojem, jako by ke znásilňování leteckých zákazníků v těchto bodech mělo někde docházet. Nedochází. Tak nevím proč tolik rozčilení. Až budu mít jako prodejce méně klientů, než x, půjdu prodávat tlačenku a voňavé klobásky, mezi kterými se cítím dobře. Zatím to nevypadá, protože:



Necitim se byt znasilneny (ani znasilnovany). Dnesni OK423 mela jenom par drobnych chybek (boarding autobusem a mnou blbe vybrana sedacka), ale celkem bych konstatoval, ze kvalita sluzby odpovidala cene.

Oproti me posledni zkusenosti z cervence 2009 lze konstatovat, ze bych mohl OK zase vratit na seznam pouzitelnych spolecnosti :-)

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od dider »

flyingblue píše: Oproti me posledni zkusenosti z cervence 2009 lze konstatovat, ze bych mohl OK zase vratit na seznam pouzitelnych spolecnosti :-)


Čtením posledního příspěvku mě napadla jedna myšlenka. Osobně mám v životě jeden zásadní problém a vím, že nejsem sám - teď jako spotřebitel (taky kupuji letenky docela často a za plné ceny :!: ). Všeobecně se snažím nebýt konfrontován se situací, kdy musím platit za něco, co v danou chvíli neexistuje nebo si na to nemůžu "šahnout". Prostě nevím, co dostanu a třeba nechápu, jak si někdo může koupit oblečení přes internet. Stejně tak bych si proto nekoupil byt nebo dům, který ještě nestojí nebo například nikdy nezaplatím 50K kartou za něco, co můžu očekávat, že obdržím za dva týdny a bude mi to poslané z druhé straně zeměkoule. Ne, prostě to případé zklamání z toho, že můj nákup se nemusí zdařit dle mých představ je silnější než touha tu věc mít za výhodnější cenu.

A proč to píši sem? Koupě letenky je někdy trochu podobná sázka na budoucnost. Nekoupím letenku v kombinace U2+FR protože nevím, co mě po cestě může potkat a tak radší upřednostním nákup třeba zrovna u LCC přímý let, nebo s přestupem u LH a šance, že doletím, bude tak mnohem vyšší.

Musíme uznat, že aerolinky nás tak drží v kleci až do momentu odletu. Čekáme na službu, která nemusí dopadnout dle našich očekávání. Po shlédnutí všech těch reklam o perfektním servisu u KAŽDÉ aerolinky, očekáváme (u těch co nelítají často je to očekávání mnohem intezivnější) že dostaneme absolutně prvotřídní servis. A přitom naše zklamání začne už na letišti odletu.

Ano platíme za zajíce v pytli a posledních několik let, kdy byl palubní a pozemní servis klasických aerolinek naprosto zdevastován ve prospěch šetření pár EUR na hlavu, místo hledání skutečných úspor ve formě zeefektivnění provozu, jsme asi někdy svědky jistého znásilnění od výrobce služby. Takže tak trochu chápu argumenty tady na fóru a musím na druhě straně napsat, že prodejci za tohle nemůžou :mrgreen:

Na tom, co tady popisuji je vidět jedna důležitá věc, která musí být priorita číslo jedna u každé aerolinky. Jestli je to SQ nebo FR je vlastně úplně jedno. A sice "konsistentní nabídka produktu". Aby cesťák vždy věděl za co platí ty svoje vydřené chechtáky a vždy věděl, co ho čeká od momentu kdy vystoupí ze 119ky. Tohle je chyba mnoha transformujících se a taky mnoha nově vznikajících aerolinek. Nedomyšlená, neexistující, nebo často se měnící se strategie je totiž něco, co pomalu, neviditelně aerolinku postupně ničí.

U SQ například vídím, že právě ta skutečná hodnota, důvod proč je SQ na špici a může si dovolit vyžadovat za svoje služby vyšší cenu, není jen v technologické aktuálnosti produktu, ale i v té konzistentnosti úrovně nabízené služby. U SQ je to stabilita vysokého standardu během celého letu. U Easyjetu je to nabídka levné, jednoduché sklužby za velice rozumnou cenu a beze změn během několika posledních let.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od cocik »

dider píše:U SQ například vídím, že právě ta skutečná hodnota, důvod proč je SQ na špici a může si dovolit vyžadovat za svoje služby vyšší cenu, není jen v technologické aktuálnosti produktu, ale i v té konzistentnosti úrovně nabízené služby. U SQ je to stabilita vysokého standardu během celého letu. U Easyjetu je to nabídka levné, jednoduché sklužby za velice rozumnou cenu a beze změn během několika posledních let.


Tenhle posledni odstavec mi mluvi z duse, presne tak to vidim i ja.

Pravda, vcera me trochu vytocilo ze poutka na KF priority luggage tag, co poslali SQ spolu s novou kartou, jsou mnohem horsi nez u OK Plus, ale nastesti mam celkem velkou zasobu tech reminku od CSA.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od flyingblue »

cocik píše:
dider píše:U SQ například vídím, že právě ta skutečná hodnota, důvod proč je SQ na špici a může si dovolit vyžadovat za svoje služby vyšší cenu, není jen v technologické aktuálnosti produktu, ale i v té konzistentnosti úrovně nabízené služby. U SQ je to stabilita vysokého standardu během celého letu. U Easyjetu je to nabídka levné, jednoduché sklužby za velice rozumnou cenu a beze změn během několika posledních let.


Tenhle posledni odstavec mi mluvi z duse, presne tak to vidim i ja.

Pravda, vcera me trochu vytocilo ze poutka na KF priority luggage tag, co poslali SQ spolu s novou kartou, jsou mnohem horsi nez u OK Plus, ale nastesti mam celkem velkou zasobu tech reminku od CSA.


Kdyby bylo vse dokonale, nemohl bys ocekavat dalsi (byt i jen male) vylepseni sluzby :-)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od Fabo »

dideri, to je velice zajimava uvaha. Nicmene citim potrebu doplnit, ze i kdyz teda mnohe ALs kvalitu sluzby snizuji, diky internetu je mozne toto snizeni sledovat, a tedy do urcite miry i ocekavat.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od prodejce »

tak ještě jeden "Tajemný graf" k tématu Místečka.

Jedná se statistiku Letiště Praha.

mar2010.jpg
mar2010.jpg (31.98 KiB) Zobrazeno 5289 x

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od HighFlyer »

Ja tam vidim 12 z 15ti destinaci huby cizich leteckych spolecnosti, z cehoz mi vyplyva kousavy dotaz, zda je nutne dotovat castkou 2,5 mld. z verejnych rozpoctu existenci tzv. narodniho dopravce bazovaneho v PRG, aby letal tamtez (plus dvakrat tydne do Samary dovezt klientelu pro nekolik predrazenych restauraci a hotelu v centru Prahy). Tech 12 destinaci (CDG, FRA, SVO, FCO, AMS, LHR, MAD, ZRH, MXP, CPH a BRU) si dovedou efektivneji obslouzit dopravci bazovani na techto jmenovanych letistich. S tim rozdilem, ze jim za to nas stat nemusi platit 2,5 mld. rocne.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od prodejce »

Tak tenhle dotaz není - bohužel - kousavý ani malinko. :? Tvoje příspěvky za posledních 24 hodin jsou jak chaplinovská groteska - tedy "každých 20 vteřin" napíšeš přesný opak toho, než co chceš říct. Groteska se od humoru liší právě tou zvýšenou frekvencí..

Mě jenom zaráží, že tohle je u tebe novinka. Dřív to bylo v mezích humoru. Děláš to proto, abys sklidil pochvalné SZ "jak hezky se hádáš"?

Tak víš co .. pojď se hádat do Tajemného grafu. Tam nám kvete šťavnatá pšenice. Po čtvrté na tvojí "kousavou" otázku, kterou jsme si za poslední dobu zodpověděli nejméně třikrát, už odpovídat nebudu. Přečti si starší příspěvky na tohle téma a až sám vymyslíš něco nového, tak přijď. Do té doby se vyskytuju v Tajemném grafu.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Místečko na slunci (článek)

Příspěvek od HighFlyer »

U tajemneho grafu jsem polozil dotaz 18. 04. 2010, 12:06 a stale cekam na odpoved.

Tvuj nekolikaty pokus, prekroutit moje prispevky a prezentovat je jako protimluvne, ponechavam bez povsimnuti.


Odpovědět