JanoS píše:Pri jakem procesu se pouziva 'bid price' ? Ja poznam akorat ruzne published/private fares a ty jsou snad dane. Je tohle 'consolidator' prices, nebo neco jineho?
Prodejce to napsal dobre, chtel jsem vlastne jen demonstrovat, ze letenky nelze prodavat jako jine trvanlive nebo rychloobratkove zbozi. Podobne to funguje u hotelu, ale to tak vymakane. Prece jenom kapitalova narocnost hoteloveho byznysu nejde moc srovnat s AL. A nejak jsem se rozepsal Ale zrovna dnes mi zrovna v kanclu pani rikala: "no prece nebudu proti lonsku platit za stejnou sedacku do stejne destinace 50% vic"..
Na trhu je nabidka cen (fares), kde kazda cena se vaze na konkretni fare bucket (RBD). Revenue management o vsech tech fares vi a dle toho kolik je aktualni bid price otevira jednotlive RBD. Bid price je pojem revenue managementu a urcuje tedy minimalni castku, kterou si aerolinka preje na dany segment v danou chvili utrzit.
Slozitost celeho systemu u velkeho sitoveho dopravce je evidentni. Kazdy RBD ma svych nekolik stovek narodnich cen (fare basis). Navic vetsina fares je slozenych z vice segmentu casto i vice dopravcu a to vsechno dohromady je potreba vyhdnocovat tak, aby byl dosazen co nejvetsi vynos na let. K tomu si pridej skupinove rezervace, dalsi poplatky, cargo a je jasne, ze urcovat cenu od oka je jednoduse nemozne. Ty skutecne nejlepsi RM systemy programuji snad jen dve spolecnosti na svete a jedna z nich je Lufthansa Systems. Neni potreba dodavat, ze vlastnit to nejlepsi na trhu je velka konkurencni vyhoda, ktera ale samozrejme neni levna. Delat na RM je u SQ jedna z vubec nejprestiznejsich pozici.