Optimalizace sítě linek

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od ogan »

asi to nepatří přímo sem, ale od jara Finnair vypovídá codeshare ČSA na lince do/z Helsinek a sám navyšuje lety na 2x denně. Takže zřejmě další dopravce, který ucítil příležitost a ČSA tak možná přijdou o další trh...


BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od BlueSky »

ogan píše:asi to nepatří přímo sem, ale od jara Finnair vypovídá codeshare ČSA na lince do/z Helsinek a sám navyšuje lety na 2x denně. Takže zřejmě další dopravce, který ucítil příležitost a ČSA tak možná přijdou o další trh...


Pokud jim to nebonznul primo p. reditel Dvorak, ktery se nechal slyset v jednom z interview pro Hospodarske noviny, ze s predstihem projednali s jinymi dopravci nahradu zrusenych spojeni CSA, aby dopad na CSL nebyl tak velky.

Dost hrozny, na zapad od Ase by si jiz takovyto manazer ani neskrt. V Cesku je evidentne akceptovatelny standard.

God Save CSA. Or rather not with this management.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od j.ree »

Myslim, ze HEL jsou u CSA jiz odepsanou destinaci. Jeste chybi, aby na tuto trasu nastoupil Norwegian a je to v kytkach hned.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od romul »

ogan píše:asi to nepatří přímo sem, ale od jara Finnair vypovídá codeshare ČSA na lince do/z Helsinek a sám navyšuje lety na 2x denně. Takže zřejmě další dopravce, který ucítil příležitost a ČSA tak možná přijdou o další trh...


Ale patří to sem, bohužel. Finnair tím výrazně zlepší spojení do svých asijských destinací a současně vyřeší i nedostatečnou kapacitu mezi HEL a PRG. Ceny do HEL jsou doposud relativně vysoké, díky code-share zde prakticky nebylo konkurenční prostředí na přímém letu. Ceny tedy půjdou dolů a ČSA se dlouhodobě neudrží. Dalo by se říct, že je to podobné jako s Paříží, ale není. Paříž je z pohledu českého cestujícího velmi atraktivní destinace jak pro turisty tak i pro obchodníky, zatímco Helsinki jsou hezký město, ale turistů tam z Česka jezdí pramálo a obchodníků taky moc ne. Věšinu kapacity obsazují turistické skupiny z Finska do Prahy, a na domácím trhu má Finnair lepší pozici.

Kde jsou ty časy co jsem se rozhlédl v centru Helsinek po okolí a z jedné strany byl restaurant Zetor, z druhé strany restaurant Praha a vedle kancelář ČSA. Restaurace Zetor i Praha tam zůstanou, protože je o ně pořád velký zájem...

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od dydzej »

romul píše:
ogan píše:asi to nepatří přímo sem, ale od jara Finnair vypovídá codeshare ČSA na lince do/z Helsinek a sám navyšuje lety na 2x denně. Takže zřejmě další dopravce, který ucítil příležitost a ČSA tak možná přijdou o další trh...


Ale patří to sem, bohužel. Finnair tím výrazně zlepší spojení do svých asijských destinací a současně vyřeší i nedostatečnou kapacitu mezi HEL a PRG. Ceny do HEL jsou doposud relativně vysoké, díky code-share zde prakticky nebylo konkurenční prostředí na přímém letu. Ceny tedy půjdou dolů a ČSA se dlouhodobě neudrží. Dalo by se říct, že je to podobné jako s Paříží, ale není. Paříž je z pohledu českého cestujícího velmi atraktivní destinace jak pro turisty tak i pro obchodníky, zatímco Helsinki jsou hezký město, ale turistů tam z Česka jezdí pramálo a obchodníků taky moc ne. Věšinu kapacity obsazují turistické skupiny z Finska do Prahy, a na domácím trhu má Finnair lepší pozici.

Kde jsou ty časy co jsem se rozhlédl v centru Helsinek po okolí a z jedné strany byl restaurant Zetor, z druhé strany restaurant Praha a vedle kancelář ČSA. Restaurace Zetor i Praha tam zůstanou, protože je o ně pořád velký zájem...

Ten vycet bych doplnil jeste o http://www.vltava.fi/. Ale jinak naprosto souhlasim a bude to skoda, jestli se CSA stahne i z teto destinace.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4082
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od HighFlyer »

BlueSky píše:Pokud jim to nebonznul primo p. reditel Dvorak, ktery se nechal slyset v jednom z interview pro Hospodarske noviny, ze s predstihem projednali s jinymi dopravci nahradu zrusenych spojeni CSA, aby dopad na CSL nebyl tak velky.

Ach ty autoreferenční paradoxy :clap: Je to zhruba rok, co p. Dvorak v jinem interview vyslovil myslenku "Vite, ja nejsem zastance tech teorii o tom, ze v pripade zaniku CSA rychle nastoupi na tytez linky jini dopravci." A hle, rok se sesel s rokem a tentyz p. Dvorak "...s predstihem projednava s jinymi dopravci nahradu zrusenych spojeni CSA."

Jak to nazvat? Prozření? Opožděné prozření? Nedostatek schopnosti uvazovat a planovat v dlouhodobem (ba ani strednedobem) horizontu?

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od Marty-t »

Praga vot eto russkoj gorod !

- viz Ministerstvo dopravy:

Oznámení o žádosti pro přidělení přepravního práva společnosti České aerolinie a.s. na linku Praha (PRG) - Ufa (UFA), Ruská federace a zpět:

http://www.mdcr.cz/cs/Letecka_doprava/P ... vnich_prav

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od cimarosa »

Marty-t píše:Praga vot eto russkoj gorod !

- viz Ministerstvo dopravy:

Oznámení o žádosti pro přidělení přepravního práva společnosti České aerolinie a.s. na linku Praha (PRG) - Ufa (UFA), Ruská federace a zpět:

http://www.mdcr.cz/cs/Letecka_doprava/P ... vnich_prav


To je v intencích toho, kam směřuje ČSA nové vedení, viz. např. http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ?id=716531 a jiné, kde jsou obhajovány linky do zemí bývalého SSSR, protože tam je minimální konkurence a ochota (nebo vzhledem k minimální konkurenci spíše nutnost) cestujícího platit za letenky tolik, kolik si dopravce řekne. A po pravdě, v současné době to má svoji logiku, ostatně bylo by určitě chybou nechat ty peníze ležet... Otázkou však je, nakolik je tato strategie dlouhodobě udržitelná a co bude následovat. Obavám se, že právě tuto otázku vedení ČSA naprosto neřeší, protože provozování linek do bývalých zemí SSSR, zejména Ruska, sice bude ještě nějakou dobu (a mějme na paměti, že restrukturalizace má skončit do roku 2013) fungovat na základě bilaterálních dohod, které nedovolují vstup konkurence na tyto lukrativní linky.

Intenzivní jednání na úrovni EU s Ruskem, zaměřená na normalizaci vztahů v oblasti letecké dopravy, totiž jednoznačně směřují k mimo jiné k dosažení liberalizace v této oblasti (což je jedním z témat např. včera zahájeného summitu zemí EU a Ruska o letecké dopravě). Může to sice trvat nějaký "pátek", ale vzhledem k zájmu na obou stranách je jasné, že k tomu dojde. A v tom okamžiku nastane boj o tento lukrativní trh, včetně vstupu nízkonákladových společností a cenová válka. A nemyslím, že ruská klientela dlouhodobě odolá lákladlu nižších cen a bude i nadále ochotna platit dnešní ceny... nastane tedy stejná situace jako je dnes v Evropě a kde ČSA boj s konkurencí postupně opouštějí a přesouvají aktivity na (momentálně lukrativnější) východní trhy. Proto je klíčovou otázkou, zda vůbec existují strategie ČSA, jak na tento vývoj reagovat - ono totiž už nebude kam dál utíkat před konkurencí - nebo zda jakékoliv plánování končí rokem 2013.

jay80
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 128
Registrován: 04. 07. 2011, 19:10
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od jay80 »

Když už jsme v těch končinách bývalého SSSR, měl bych dotaz ohledně linky PRG/TLL - neruší se se zimní sezonou nedělní lety?? Mně nejprve přišlo, že letím místo odpoledne v poledne, dnes, že nedělní let byl zrušen (a co jsem cvičmo koukal o týden dřív a později, v neděli jsem nic neviděl :( ).

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4082
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od HighFlyer »

@ cimarosa

Zcela spravna uvaha. Liberalizace nebe mezi EU a Ruskem by byla poslednim hrebickem do rakve CSA. Dnes jsou CSA ztratove hodne, po liberalizaci Ruska by byly ztratove brutalne a fatalne. A prave proto -bohuzel- nevidim moc realne co pises, ze "...vzhledem k zájmu na obou stranách je jasné, že k tomu dojde". Ten zajem je v pripade vlajkovych dopravcu presne opacny: linky EU - Rusko jsou posledni husa, ktera snasi zlata vejce, a tu je treba si chranit. Takze liberalizace se povede pouze v pripade, ze alternativni dopravci v rusku prelobbuji Aeroflot.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od Globik »

HF,
nechci Ti do toho kecat, ale cimarosa určitě myslel/a, že je zájem na straně EU i Ruska, ne na straně ČSA a Aeroflotu.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4082
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od HighFlyer »

P
Globík píše:HF,
nechci Ti do toho kecat, ale cimarosa určitě myslel/a, že je zájem na straně EU i Ruska, ne na straně ČSA a Aeroflotu.

Ale klidne mne do toho kecej, od toho tady mame toto forum ;-)

Budu rad, kdyz tu myslenku rozvedes.

PS Aeroflot i CSA jsou silni lobbyiste (a lobbuji proti otevrenemu nebi). Takze pokud ma EU a Rusko jiny zajem, bude nanejvys zajimave tento stret zajmu sledovat!

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od cimarosa »

HighFlyer píše:P
Globík píše:HF,
nechci Ti do toho kecat, ale cimarosa určitě myslel/a, že je zájem na straně EU i Ruska, ne na straně ČSA a Aeroflotu.

Ale klidne mne do toho kecej, od toho tady mame toto forum ;-)

Budu rad, kdyz tu myslenku rozvedes.

PS Aeroflot i CSA jsou silni lobbyiste (a lobbuji proti otevrenemu nebi). Takze pokud ma EU a Rusko jiny zajem, bude nanejvys zajimave tento stret zajmu sledovat!


Měl jsem skutečně na mysli zájem na straně EU a Ruska. U EU je to pochopitelné, v opustění archaického systému bilaterálních dohod spatřuje obrovskou příležitost pro evropské dopravce, Rusko to dle mého vnímá stejně, ale soudím, že hrálo a hraje o čas, aby zkonsolidovalo, dobudovalo a připravilo svůj sektor civilního letectví na nástup konkurence a tím zabránilo totálnímu převálcování a likvidaci vlastních dopravců.
Zahájený proces fůze dvou ruských státních dopravců, Aeroflotu a Rossiye, která má být ukončena v horizontu cca 2 let, svědčí o snaze vytvořit dostatečně velký a konkurenceschopný subjekt a je dle mého posledním krokem, který musí být dokončen před tím, než Rusko vysloví souhlas s liberalizací svého leteckého trhu. V neposlední řadě Rusko také bude chtít ukázat "vlídnou" tvář vzhledem ke svým ambicím, například v souvislosti s OH 2014 v Soči a snahou "ukázat" se světu a přilákat turisty. Takže předpokládám, že konec roku 2013 nebo začátek roku 2014 je tím obdobím, kdy vstoupí v platnost Open Sky EU-RU.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4082
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od HighFlyer »

cimarosa píše:konec roku 2013 nebo začátek roku 2014 je tím obdobím, kdy vstoupí v platnost Open Sky EU-RU.

Ok, znacim si do diare ;-)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Optimalizace sítě linek

Příspěvek od Globik »

HighFlyer píše:P
Globík píše:HF,
nechci Ti do toho kecat, ale cimarosa určitě myslel/a, že je zájem na straně EU i Ruska, ne na straně ČSA a Aeroflotu.

Ale klidne mne do toho kecej, od toho tady mame toto forum ;-)

Budu rad, kdyz tu myslenku rozvedes.

PS Aeroflot i CSA jsou silni lobbyiste (a lobbuji proti otevrenemu nebi). Takze pokud ma EU a Rusko jiny zajem, bude nanejvys zajimave tento stret zajmu sledovat!

Myslím, že jí tempranilo již rozvedl.
Že je ČSA silný lobbista v rámci ČR, je mi jasné, ale na druhé je mi jasné, že ČR je špatný lobbista v rámci EU.
A druhá strana může dát přednost jiným svým zájmům, než svým zájmům vlastníka národního dopravce.


Odpovědět