CSA C Class produkt

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

CSA C Class produkt

Příspěvek od MS743 »

Sice je to nenarocne tema ale zajima me dneska kdyz kazda spolecnost setri, jak je mozne vytvorit opravdovy C class produkt ktery zaujme a odlisi se od ostatnich. Neni tajemstvi ze nektere spolecnosti dnes (nereknu ani jmeno ae vetsinou Asie a str vychod) ktere z jejich produktu vytvorili pomalu vasen a ty nejbohatsi se za takovym produktem jdou. V nasich vodach asi clovek musi byt skromnejsi ale jiste veci se daji!

Evropska (pseudo) C Class je neco na co se clovek zvyka ale destinace jsou proste kratke... ale ne kazda evropska linka je tak blizko... takze cokoliv vice jak 2.5hodin je uz relativne nepohodlne.

otazka 1: Hodne by me zajimalo jak striktne CSA kontroluje "Dress Code" pro cestujici C class? Pamatuji jednou jak jsem letel zpet z CAI tak mladik kolem 24 let nedostal Upgrade. Station manager byl hodne diplomaticky a rekl mu ze misto je a jiste ma narok na upgrade ale s tshirt/shorts se nesmi do Business Class... Kdyby mel v kufry nejake kalhoty tak budiz (coz nemel). Jak se jedna s C class cestujici (ktery primo koupil letenku) a prijde na check in a ma na sobe sortky a pantofle? Muze CSA mu odmitnout check in?

otazka 2: Sice opet teorie ale proc ne... da se a neni to tezke.. i ty nejmensi detaily potesi a nektere veci moc nestoji. Jista vec je ze kdyz OK nabizi upgrade relativne snadno tak se nikdo nesnazi a automaticky lide se produktu nevazi. Je to prvni lekce prodeje. Kdyz nabidnu produkt a hned dam zadarmo na mesic ci s velikou slevou tak velike procento lidi nebude verit ze to za neco stoji.

Co by OK mohla nabidnout tak trochu extra aby i pro narocneho businessmana/zenu by let uspokojujici, prijemny a hlavne mit support v soft product.... vse kolem letu od pocatku do konce a after service!

- vyhrazene C/F class check in ale jak se to dela jinde = sit down check in... pomalu stylovy stul, 2x design sedacky.. Jako to delaji moderni hotely kde recepce je jiz stul.. dava to lepsi pocit individualniho pristupu a luxusneji (vim ze to zni trochu divne ale vypada to hned jinak)

- 10KG bagaze extra (ne kazdy C class ma treba zlatou kartu) nebo stejne KG ale nabizet benefits jako zdarma 1 oversized baggage jiste velikosti ci neco podobneho... Podotknu ze vetsinou tyto lide maji jen aktovku a letaji pro business tak se to vyuzije malo...

- Opravdu priority boarding do letadla a ujistit ze se to drzi.

- zasovky pro notebooks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Pozdravit ci komunikovat s Cestujicim s Prijmenim!

- Mini amenity kit .. to potesi.. nejaky trapny face spray a krem apod. a staci - Mit v zaloze par veci jako zubni kartace, nejaky ten Allways/Alldays apod...

- Dbat na design jidla.. treba mensi napady jako Lufthansa Italia kde maji opravdovy presovac pro opravdovou cerstvou kavu! tez potesi...

- Nektere letiste maji priority pasovky i pri priletech (ale nevim kde se to v Evrope dela) a v pripade Schengenu tak to neni podstatne.

-Dbat na to aby priority bags OPRAVDU sli drive v cilove stanici.

-OK ma vzdy email klienta kdyz se rezervuje a at mi nikdo nerika ze "nekteri lide nemaji email".. email maji pomalu i moje kocky :)

Co tak vytvorit s OK plus cast kde (podle rezervace) skoci automaticky info letu (staci jen datumn, destinace a class) v profilu a cestujici muze hodnotit let (after service questionnaire ci TRIP REPORT) a system by mohl sledovat prubezne co se deje.. co se zlepsuje a co ne. Toto se muze propojit VELMI snadno s crew info. System muze hned poznat ze tento crew vzdy dela co ma a dalsi se treba porad flaka a je problemovy apod.! a na zaklade toho bonusy atd...

Neni to tak tezke a mozna i potesi cestujici ze mohou hned dat fedback.. clovek pak sam pocit ze se nekdo snazi zlepsit seris.

Kdyz dam jiz po desate ze jidlo nebylo chutne tak system to oznaci a mozna nekdo zavola a zepta se proc pak... kdyz velike procento lidi se nelibi jista vec ktera chybi apod. tak z toho se muze vyjit diskuze zda to zavest co ne.

Tyto veci nejsou ani extra narocne ani drahe... takovy CRM system dokazu vytvorit behem par tydnu!!!!!


Yirina
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Příspěvky: 740
Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
Pohlaví: žena
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od Yirina »

Ad to oslovování příjmením, mně třeba osobně to vadí a nemám to ráda, když mě někdo od koho chci dostat jen nějaký jednorázový servis nebo službu, oslovuje příjmením (myšleno takhle konkrétně na situaci na checkinu nebo na palubě).
Zajímalo by mě, jak to s tím kdo má, jestli jsem výjimka?

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od Orus-x »

Yirina: ano, v podstatě to mám taky tak. Navíc to vždycky zní tak odosobněně a strojeně, že je opravdu lepší když zůstanou u toho neadresného vykání (v češtině), nebo "sir". Navíc ne každý je schopen se naučit vyslovit správně některá cizokrajně znějící příjmení, takže lépe než komickou a trapnou zkomoleninu, která dotyčnému vyloudí na tváři pobaveně-zděšený úsměv, je lépe zůstat u neadresné příjemnosti a úslužnosti.. :D

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od cocik »

Pokud muzu mluvit za sebe, videl bych to nasledovne...

1) I kdyz mam se svym statusem moznost upgradu u CSA, jeste nikdy jsem ji nevyuzil. Na letu, co trva 1-2 hodiny, to proste nema smysl, protoze zas tolik veci navic C u CSA nenabizi. Na dalkovkach by to bylo o necem jinem, kazdopadne to uz je pri soucasnem stavu CSA sci-fi.

2) Pokud uz ma byt kvalitni C, tak bych v prvni rade vymenil sedacky z toho soucasneho Y class hybridu aspon na kresla, co ma Aeroflot. Otazka je, jestli by na sebe takova zmena vydelala.

3) Jsem silne proti zavadeni dress code v premiovych tridach. Jako fullfare pax si budu i nadale oblekat na cestu pohodlne veci a nehodlam nosit oblek. Nastesti jsem jeste nikdy nemel problem s tim, ze by me do C nepustili.

4) Nechci travit cas vyplnovanim dotazniku a hodnocenim letu nekde v dotaznicich, protoze je to otrava (kdyz se chci necim podobnym odreagovat, tak napisu trip report). Proto mam rad aerolinky, kde veci dobre funguji tak nejak "samy" (viz Singapore Airlines).

5) Jediny stres, ktery mam pri pozdnim nastupu do letadla, je v tom, ze na me nezbyde misto v binu, coz se v pripade C class prakticky nestava. Proto netrvam na buhvijak tvrde prosazovanem prioritnim nastupu do letadla (staci mi soucasny stav, kdy muzu Y frontu v klidu predbehnout, pokud se mi chce). Dedikovany check-in je samozrejme fajn - nemusim tam mit stoly, ale bohate staci, kdyz ho nebudou okupovat "zmateni" Y pasazeri (vetsinou) vychodoevropske narodnosti.

6) Oslovovani prijmenim me irituje. Mam rad pratelsky lidsky pristup bez nastrojenych usmevu z marketingovych prirucek. Mnohem vic me potesi personalizovane sluzby, kdy je videt, ze cc pouzivaji hlavu (napriklad pomoc s focenim kdyz si vsimnou, ze delam trip report, pripadne nabidka, ze mi daji k sedacce nekolik plechovek studene coly, kdyz jsem mel za sebou sprint pres cele letiste, abych stihnul pripoj, nebo komunikace v mandarinstine, kdyz vidi, ze mam otevrenou ucebnici).

7) Souhlasim s tim, ze by mela byt C class trochu vic "chranena", aby nebylo tak jednoduche dostat se tam pomoci upgrade. Zvysuje se tim prestiz produktu a pridana hodnota pro cestujici, kteri si chteji honit ego tim, ze maji neco extra (a takovych je spousta, me nevyjimaje). Opet muzu dat jako priklad Singapore Airlines, kde je op-up jenom vyjimecna zalezitost.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od MS743 »

Yirina píše:Ad to oslovování příjmením, mně třeba osobně to vadí a nemám to ráda, když mě někdo od koho chci dostat jen nějaký jednorázový servis nebo službu, oslovuje příjmením (myšleno takhle konkrétně na situaci na checkinu nebo na palubě).
Zajímalo by mě, jak to s tím kdo má, jestli jsem výjimka?


hehehe.. ok .. bery zpet.. Formalni oslovovani tez jde .. tedy Sir/Madam .. ale it toto se nejak nepouziva...
musi to byt zlaty stred... nechci tez prilisnou doternost ani plasticke (omlouvam se) americke usmevy

3) Jsem silne proti zavadeni dress code v premiovych tridach. Jako fullfare pax si budu i nadale oblekat na cestu pohodlne veci a nehodlam nosit oblek. Nastesti jsem jeste nikdy nemel problem s tim, ze by me do C nepustili.


Jinak Dress code: nemyslel jsem oblek.. staci uplne i casual ci jeans ale moje zkkusenost byla C class a cestujici ktery vypada ze prijel z plaze... sortky a sneakers apod. Pokud vim ze mnoho spolecnosti maji dress code: Casual/smart ...

4) Nechci travit cas vyplnovanim dotazniku a hodnocenim letu nekde v dotaznicich, protoze je to otrava (kdyz se chci necim podobnym odreagovat, tak napisu trip report). Proto mam rad aerolinky, kde veci dobre funguji tak nejak "samy" (viz Singapore Airlines).


Sice priznam ze SIngapore asi opravdu ceni individualitu v mysleni a mnoho lidi tam delaji co maji. Pamatuji na program s designerem "noveho" business class produkt a pripravy... jsou to sikovne MLADE lidi a maji k tomu i vztah...

Vim ze dotazniky jsou nekdy otrava ale muze to byt option... velice rychly online a v tvem profilu... Musime i priznat ze i ten SIngapore musel nejak zjistovat co jde a co ne... Treba Malaysian je 5* spolecnost a moje zkusenosti s nimi jsou velmi dobre ale posledni let s nimi (KUL-BKK) byl B737-400 a byl to VELMI neprijemny let... jsem relativne maly (171cm), let byl 100% plny a opravdu sardinka.... stroj byl v poznani hodne stary a dalsi veci s crew... (priznam ze Y) ale tak ci tak kdybych byl s nimi FFQ tak mam direct channel kde hned napsat co a jak...

System by sam mohl odvodit z hodnoceni kde by mohla byt spolecnost vedle a kdyz dam par veci "5" tak muze byt feedback a spolecnost by mi volala primo... after sales.. personal care... neco v tomto smyslu :) ale asi nekteri lide chteji ay to JEN fungovalo.. proste chci pri letu Klid a dorazit fresh


cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od cocik »

MS743 píše:Jinak Dress code: nemyslel jsem oblek.. staci uplne i casual ci jeans ale moje zkkusenost byla C class a cestujici ktery vypada ze prijel z plaze... sortky a sneakers apod. Pokud vim ze mnoho spolecnosti maji dress code: Casual/smart ...


Nojo, to me nenapadlo. Ale schvalne to vyzkousime - za mesic letim PPT-LAX v C, takze si vezmu plazovy sortky a triko. Jestli me do letadla nepusti, tak se holt prevlecu, no :D

Janur
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 15. 07. 2009, 13:45
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od Janur »

cocik píše:
MS743 píše:Jinak Dress code: nemyslel jsem oblek.. staci uplne i casual ci jeans ale moje zkkusenost byla C class a cestujici ktery vypada ze prijel z plaze... sortky a sneakers apod. Pokud vim ze mnoho spolecnosti maji dress code: Casual/smart ...


Nojo, to me nenapadlo. Ale schvalne to vyzkousime - za mesic letim PPT-LAX v C, takze si vezmu plazovy sortky a triko. Jestli me do letadla nepusti, tak se holt prevlecu, no :D


Onehda me z Hong Kongu na CDG AirFrance upgradeovali na stribrnou (!!) OK plus kartu, a v kratasech a polo tricku pustili. Nicmene musim priznat, ze mi vedle pravnika v obleku, co si to navic jeste platil sam, nebylo uplne nejlip ;-)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od flyingblue »

Janur píše:
cocik píše:
MS743 píše:Jinak Dress code: nemyslel jsem oblek.. staci uplne i casual ci jeans ale moje zkkusenost byla C class a cestujici ktery vypada ze prijel z plaze... sortky a sneakers apod. Pokud vim ze mnoho spolecnosti maji dress code: Casual/smart ...


Nojo, to me nenapadlo. Ale schvalne to vyzkousime - za mesic letim PPT-LAX v C, takze si vezmu plazovy sortky a triko. Jestli me do letadla nepusti, tak se holt prevlecu, no :D


Onehda me z Hong Kongu na CDG AirFrance upgradeovali na stribrnou (!!) OK plus kartu, a v kratasech a polo tricku pustili. Nicmene musim priznat, ze mi vedle pravnika v obleku, co si to navic jeste platil sam, nebylo uplne nejlip ;-)


Jooo, kdyz je overbookovany letadlo, to maj cestaci pre. Ted me na letu MLE-DXB upgradovali (i s manzelkou) a to jsem mel jejich karticku bez jakehokoliv statusu a inkoust na ni byl este cerstvej (teda zatim mi ji ani neposlali). Platil jsem nejnizsi tridu :-)

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od jane »

Co se tyka dress codu, tak leckdy mi zustava rozum stat, kdo vsechno se tam dostane. Myslim ale, ze platici business cestujici se nemusi trapit nejakym dress codem, kdyz pak do businessu pri preknihovani ekonomu posadi nejvetsi socky.

Navrhovane zmeny v servisu jsou fajn, ale jak pises, otazka je, zda by se to skutecne vyplatilo. Stejne tak nekonvertibilni sedacky - kdo krome Aeroflotu je ma? Nekdy mi prijde, ze jsme prilis kriticti vuci CSA ve snaze zlepsit servis. Kritizujeme jidlo, sedacky, stara letadla. Pritom kdyz jsem letela s AF v J class, dostala jsem k snidani studene jidlo, ani pecivo nebylo ohrate. Byla tady kritika starych atrek, letela jsem se SASem, ktery mel ty sama letadla, a to by clovek mohl pokracovat.

salamio
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 490
Registrován: 22. 07. 2010, 09:43
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od salamio »

Hele, jane, všude se najde něco, co je taky blbě, tohle asi není ten nejlepší argument. Já kdybych řekl šéfovi, že jsem něco odflákl, páč ve firmě naproti to taky odflákli, tak si můžu hledat novou práci.

Jinak pár postřehů k OP:
  • Dress code: je mi to skoro jedno. Já se zásadně nestarám o to, jak vypadají a co nosí ostatní a oceňuji, když se ani nikdo nestará o mě. Posledních devět let jsem třeba do práce chodil v kravatě a teď jsem práci změnil a chodím v riflích a v tričku. Náš nejvyšší chodí taky tak nějak podobně, třeba i v kristuskách. A když mi firma zaplatí C a pak vedle mě šoupnou nějakého upgrejda nebo jiného z Y kvůli překnihování, tak je mi to taky jedno. Přece nepočítám s tím, že bych měl být v C sám. Když se ten pax bude chovat slušně, ať ho klidně upgradují nebo přesunou, co je mi do toho?
    Myšlenka, že by někoho nepustili do koupené C kvůli hadrům mi připadá řekněme zcestná.
  • Check-in se sezením jsem teď zrovna zažil v jednom hotelu a bylo mi to nějak nepříjemné, ani nevím čím. Možná jsem jenom zvyklý stat u toho pultu.
  • Extra bagáž: to ČSA nabízí, ne?
  • Priority boarding: souhlas, ale v případě nástupu busem si to moc neumím představit.
  • Zásuvky pro notebook: to mi je osobně jedno, do letadla si beru knížku nebo spím.
  • Pozdravit ci komunikovat příjmením: tady si nejsem jistý. To se má týkat i CC? Že by se jako letuška ptala ještě vodu, pane salamio? Tohle zažívám v Hiltonu, kde mě vždycky přivítají Welcome back, Mr. salamio! Pocit z toho nemám žádný, ani mi to nedělá radost, ani mě to neštve.
  • Mini amenity kit: na to osobně kašlu.
  • Dbat na design jidla: tak tady je celkem proctor pro zlepšování, to je pravda.
  • Priority bags: tohle asi může ČSA těžko ovlivnit, snad jedině tlakem na handling.
  • After service questionnaire: to mívájí hodně hotely a občas to využívám – když jsem spokojený i když nejsem.

Nicolas
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 542
Registrován: 26. 02. 2007, 22:11
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od Nicolas »

Priority boarding Někdy mi vadí, že ho ČSA nedodržují, v USA se dodržuje celkem striktně a má to něco do sebe.
Zásuvky na notebook by se hodily na A32S, na ATR mi přijdou zbytečné a na B737 zbytečná investice, když je stejně budou prodávat (vracet).
Priority pro zavazadla bych uvítal, v Praze je to otázka ČSA handlingu (tedy samotných ČSA) a nikdy mi zavazadlo jako první nevyleze, i když mám priority baggage tag. To je ale většinou situace v celé CEE, ve Švýcarsku a USA funguje systém bravurně.
Dotazník by se podle mě hodil poslat na e-mail. Kdo chce, tak ho vyplní. Kdo ne, tak to bude brát jako jeden z mnoha spamů, které dostává. V posledním měsíci jsem vyplňoval dva (OS a DL).

V poslední době jsem v J Class s ČSA letěl dvakrát. Před měsícem a půl PRG-AMS a před dvěma dny MUC-PRG. Na obou letech mě překvapil dobrý catering, na letu do AMS dokonce teplé jídlo. Personál byl vždy vstřícný a vystupování profesionální. Měli taky relativně široký výběr tisku, včetně Eura na ATR 42, což jsem nečekal. Řekl bych, že J class produkt šel nahoru a investovat velké částky by bylo zbytečné. Možná by nebylo špatně více cenově zpřístupnit Business Class (něco jako SWISS Business Upgrade Europe) a výrazně omezit upgradování. Na příklad zrušit upgrady na Stříbrnou karu a omezit na Zlatou (pouze Economy Premium), Platinovou zachovat. Nebo dávat status členům e-vouchery, jak to dělá Lufthansa a oni si můžou vybrat, na který let ho využít. Současný stav mi přijde neúnosný. Každopádně souhlasím s jane, že Business produkt ČSA je relativně srovnatelný s ostatními aeroliniemi v Evropě.

Fanda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 173
Registrován: 19. 03. 2007, 23:33
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od Fanda »

U toho přednostního nástupu nevím, v čem je výhoda. Gate je pohodlnější než letadlo a pokud má člověk navíc uličku a kolem se protahuje 100 nebo 140 lidí... Já zásadně nastupuju mezi posledníma. Naopak za velkou výhodu považuju prioritní výstup. Párkrát jsem zažil, hlavně na letech do a z Ruska, že se letuška postavila mezi C a Y, aby si lidi v C včetně těch u oken mohli v klidu sbalit věci a vypadnout jako první, protože tam se část Y vždycky chystala k výstupu hned po dosednutí. Na letištích typu SVO nebo KBP s neuvěřitelně pomalou pasovkou to je neocenitelné. Ale připadá mi, že to byla spíš iniciativa jednotlivých letušek než pravidlo.
Ještě nedávno dávaly ČSA tuším všem čokoládky nebo mandle. To mě vždycky potěšilo. Letěl jsem teď po delší pauze v C do FRA a nebylo nic. Přimlouval bych se aspoň za bonbóny.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od flyingblue »

Fanda píše:U toho přednostního nástupu nevím, v čem je výhoda. Gate je pohodlnější než letadlo a pokud má člověk navíc uličku a kolem se protahuje 100 nebo 140 lidí... Já zásadně nastupuju mezi posledníma. Naopak za velkou výhodu považuju prioritní výstup. Párkrát jsem zažil, hlavně na letech do a z Ruska, že se letuška postavila mezi C a Y, aby si lidi v C včetně těch u oken mohli v klidu sbalit věci a vypadnout jako první, protože tam se část Y vždycky chystala k výstupu hned po dosednutí. Na letištích typu SVO nebo KBP s neuvěřitelně pomalou pasovkou to je neocenitelné. Ale připadá mi, že to byla spíš iniciativa jednotlivých letušek než pravidlo.
Ještě nedávno dávaly ČSA tuším všem čokoládky nebo mandle. To mě vždycky potěšilo. Letěl jsem teď po delší pauze v C do FRA a nebylo nic. Přimlouval bych se aspoň za bonbóny.


Na dalkovych letech je normalni, palubni personal necha nejdriv vystoupit F/C class.

Co se tyce prioritniho nastupu, nejde o tech par minut navic na gatu, ale kdyz ma clvek vic casu zapasovat se do sedacky a hlavne MA KAM DAT zavazadlo, tak to oceni.

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od jane »

Fanda píše:Ještě nedávno dávaly ČSA tuším všem čokoládky nebo mandle. To mě vždycky potěšilo. Letěl jsem teď po delší pauze v C do FRA a nebylo nic. Přimlouval bych se aspoň za bonbóny.


Je takove nepsane pravidlo, ze mandle se davaji k aperitivum nebo k vinu. Zrovna FRA neni svou prumernou delkou letu (45 minut) linkou, kde bych vsem cestakum v J class rozdavala mandle. Staci si ale o ne rict. Susenky s cokoladou jsou pak na nocnich letech.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: CSA C Class produkt

Příspěvek od Globik »

flyingblue píše:Co se tyce prioritniho nastupu, nejde o tech par minut navic na gatu, ale kdyz ma clvek vic casu zapasovat se do sedacky a hlavne MA KAM DAT zavazadlo, tak to oceni.

Chápu priority boarding v rámci třídy, také rád nastupuju, když jsou biny ještě prázdné a zejména na dálkovkách jsem rád, když soused(i) ještě dlouho nejde, abych měl čas si v klidu z kufříku vyndat hračky na cestu. Ale jestli je priority b.pro C, jaký to má význam pro ukládání zavazadla? Copak lidi z Y si dávají věci do binů v C?


Odpovědět