ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrinburg

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrin

Příspěvek od HonzaLB »

karel_x: moc díky


tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrin

Příspěvek od tygrlive »

Karel_x píše:
HonzaLB píše:
BlueSky píše:Letecky provoz mezi CR a ostatnimi zememi se ridi dle Mezivladni letecke dohody mezi Ceskou republikou a prislusnou zemi. Nejbenevolentnejsi jsou dohody temer bez omezeni - Open Sky, ktere jsou napr. s USA, Spojenymi arabskymi emiraty, v ramci zemi EU... Ostatni bilateralni dohody jsou v podstate relikty silne regulovaneho leteckeho trhu. V tech dohodach muze byt omezeno fakticky cokoliv - pocet frekvenci, naletavane destinace, designovani dopravci z kazde strany, fares atd. No a to je pripad dohody s Ruskem a zememi C.I.S. Z Prahy do Ruska jsou designovanym dopravcem z Prahy z ceske strany CSA, predpokladam, ze na Ukrajinu, nastupnicky stat, to bude stejne. Proto taky CCA zavadi linky BRQ-MOW, BRQ-LED, KLV-SVX, pritom by urcite meli zajem letat z PRG, jakozto vyrazne nejsilnejsiho ceskeho trhu do nejakeho velkeho mesta v CIS.
Mezivladni letecke dohody jsou ulozeny na Odboru civilniho letectvi Ministerstva dopravy.

díky za vysvětlení, spíše mě zajímalo, zda ty dohody nejsou někde online
josef: když něco nevím, tak se zeptám, bohužel nejsem dokonalý a neomylný, jako vy


http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/ ... 8411_ps=50
Logicky tedy pokud Aerosvit zacal letat KLV-KBP tak za ceskou stranu musel byt urcen reciprocni partner? Je to CSA?
Ta smlova má ještě jakýsi dodatek, který se mi nepodařilo v rychlosti dohledat. A s Ukrajinou byla uzavřena nová, už porevoluční dohoda. Ovšem důležitější, než litera je výklad smlouvy, který se případ od případu mění. Je to bohužel mnohem víc politická záležitost, než právní. Proto jsem také nedávno psal, že je možné, že práva SVX-KLV dostali "za trest" CQ, protože ČSA si na MDČR neudělalo zrovna dobré jméno svým postojem v případě (citlivé) linky BRQ-PRG...
Teď naopak Rosaviacie odmítla vydat práva Yakutii na VKO-BRQ, ačkoliv tam nyní není žádný jiný ruský dopravce. Buď tím chrání Aeroflot (který už vyjádřil obavy z cen konkurence!!), nebo to schovávají pro někoho jiného (UTair?), nebo obojí... :D

Jo, a přimlouvám se za méně osobních invektiv, každý něco víme, a něco ne, nikdo nejsme Všeználek ani pan/í Neomyný/á.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4083
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrin

Příspěvek od HighFlyer »

Karel_x píše:Jo, a přimlouvám se za méně osobních invektiv, každý něco víme, a něco ne, nikdo nejsme Všeználek ani pan/í Neomyný/á.

Pripojuji se.

BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrin

Příspěvek od BlueSky »

Karel_x píše:http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/ ... 8411_ps=50

Ta smlova má ještě jakýsi dodatek, který se mi nepodařilo v rychlosti dohledat. A s Ukrajinou byla uzavřena nová, už porevoluční dohoda. ....
Jo, a přimlouvám se za méně osobních invektiv, každý něco víme, a něco ne, nikdo nejsme Všeználek ani pan/í Neomyný/á.


:D Ta dohoda ma "porevolucni" akorat datum uzavreni :D
Je to typicka restriktivni dohoda. Ma skutecne designovane dopravce {Článek 3, paragraf 1}, ma prisne vymezene destinace a uklada povinnost predkladat tarify ke schvaleni 60! dnu predem. Proste smlouva ze stredoveku letecke dopravy.To neni vinou ceske strany, toto je jednoznacne ochranarska smlouva ze strany Ukrajiny.

K puvodnimu dotazu HonzyLB: K teto smlouve musi jeste existovat dopis z Ministerstva dopravy na ukrajinsky protejsek, kde designuji dopravce z ceske strany (temer jiste je to CSA).
K prispevku josefa: Karel_x ma 100% pravdu, kazdy vi a zna neco. Neexistuje hloupa otazka. Jedina hloupa otazka je ta, ktera neni vyrcena.

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrin

Příspěvek od tygrlive »

Lze tedy logicky vyvodit ze na segment KBP-KLV je za CR asignovany a vybrany dopravce? Je to CSA?


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrin

Příspěvek od Karel_x »

tygrlive píše:Lze tedy logicky vyvodit ze na segment KBP-KLV je za CR asignovany a vybrany dopravce? Je to CSA?

Možná mi něco uniklo, ale já jsem zatím zaregistroval pouze ukrajinský Aerosvit. Jestli obdržel, nebo neobdržel někdo práva u nás, netuším, nejsem si vědom, že by byla příslušná žádost vyvěšena na stránkách MD. Nikde ale není stanovena povinnost určovat svého recipročního dopravce na všech linkách, provozovaných druhou stranou, takové je pouze právo každé strany.

Z čeho by šlo uvedená práva ČSA vyvodit? Chápat to jako mezipřistání KBP->(KLV)->PRG?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrin

Příspěvek od prodejce »

Tato nově uzavíraná dohoda mezi ČR a Gruzií je ministrem Bártou označena za "moderní" a "liberální":

http://www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=68807

ČLÁNEK 10 - TARIFY
Leteckým úřadům obou smluvních stran se oznámí tarify stanovené určenými leteckými podniky každé smluvní strany nejméně čtyřicet pět (45) dnů před navrhovaným datem účinnosti. Pokud v období patnácti (15) dnů od data oznámení tarifů letecké úřady nevyjádří s tarify svůj nesouhlas, považují se tarify za schválené.

BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrin

Příspěvek od BlueSky »

To prodejce - clovece, smlouvy predkladaji ministrovi do vlady urednici z prislusneho odboru. Musi si tam zajistit nejakou dulezitost, ne? Kdyby se vsemi podepsali open sky, tak se pak mohou vzit za ruce a spolecne odejit na pracak! :shock: To preci nejde, ne?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrin

Příspěvek od prodejce »

@ Bluesky - to je taky jeden z možných pohledů na věc. :wave:

spinar
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 443
Registrován: 11. 02. 2009, 16:47
Stav: Offline

Re: ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrin

Příspěvek od spinar »

Bohužel musim souhlasit s předřečníkem. Já smysl těhle smluv nikdy úplně nechápal. Chtělo by to podepsat nějaký open-skies na úrovni WTO. Záleželo by jen na dohodě s letištěm (jsou-li volný sloty) a máš-li licenci přepravce. Proč chtít povolení na otevření linky, jestli nechci dotaci. Jen by to bylo nutný oznámit, zveřejnit leťák, etc.

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrin

Příspěvek od creyman »

Nová mapka na stránkách.
http://www.airport-k-vary.cz/cs/

BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrin

Příspěvek od BlueSky »

Provoz roste, to je dobre.
KLV tam vypada jak zapadni vyspa Sovetskeho svazu.

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA také požádaly o práva na lety Karlovy Vary-Jekatěrin

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

spinar píše:Bohužel musim souhlasit s předřečníkem. Já smysl těhle smluv nikdy úplně nechápal. Chtělo by to podepsat nějaký open-skies na úrovni WTO. Záleželo by jen na dohodě s letištěm (jsou-li volný sloty) a máš-li licenci přepravce. Proč chtít povolení na otevření linky, jestli nechci dotaci. Jen by to bylo nutný oznámit, zveřejnit leťák, etc.


Co je na smyslu tech smluv tak nepochopitelneho? Jejich smysl je zcela jednoduchy a jednoznacny.

To, ze s nima nesouhlasime, je uz vec jina :)


Odpovědět