ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od BlueSky »

Karel_x píše:Je to nepoctivý a nekorektní krok, ke kterému se vláda vůbec neměla snižovat. Zaplatí ho všichni občané a nic za to nedostanou.


Dovolim si trochu oponovat. Nezaplati to vsichni obcane, zaplati to vsichni konkurencni dopravci na prazskem letisti. Trzni prostredi dostane poradne na frak.


Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od Airbus380 »

Tyhle "čachry" šly vždycky tak trochu mimo mě, ale jak to tak tady všechno čtu, zdá se mi to být skutečně poslední křeč před smrtí. Bohužel (bohudík?). To je dlouhodobě neudržitelná situace, ne? Pokud vůbec bude....

BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od BlueSky »

HonzaLB píše:Kdo najde podobný model ( s výjimkou socialistických a diktátorských států) fungování letiště a aerolinky (funkční, ne virtuální) v jedné státní firmě, má u mě část sbírky propagačních předmětů ČSA, jejichž hodnota podle mě v horizontu dvou až tří let velmi silně poroste, stejně jako třeba u letadýlek SkyEurope:)Takže to není rozhodně bezcenná výhra:)


Honzo, odmena je lakava, ale asi ti cela sbirka zustane pohromade, protoze model spojeni statniho letiste a aerolinky se v trznich ekonomikach patrne nenajde. V Cesku to nejak podobne fungovalo za totace - existoval spolecny podnik Ceskoslovenskych aerolinii a letiste. Kazdy dopravce, co pristal na Ruzyni, prispel do spolecne kasy CSA/letiste nejakym tim dukatem . "Genialni reseni" - cim vic se konkurenci darilo, tim vic se "darilo" i CSA. Ze tento socialisticky model z roku 1989 opali pravicova vlada v roce 2010, to by asi napadlo malokoho. Ostatni dopravci musi byt zdeseni.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od Globik »

BlueSky píše:Ostatni dopravci musi byt zdeseni.
Nejen dopravci, ale i pracvicoví voliči :evil:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od HighFlyer »

Airbus380 píše:To je dlouhodobě neudržitelná situace, ne?

A nekteri z nas tady na to jiz dlouhodobe upozornuji...


yangzhening
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 04. 11. 2010, 06:56
Oblíbené typy letadel: TU-154M, TU-204
Pohlaví: muž
Bydliště: Jiamusi 佳木斯
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od yangzhening »

Mňo, trochu jsem googloval a nic podobného jsem nenašel...vím, že terminál D Šeremeťeva patří přímo Aeroflotu, ale taky si z něj lítá jen Aeroflot, popř. SkyTeam. Nebo jste snad někdo něco našel? Pokud jo, tak to sem dodejte!

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od dider »

@flyingblue:

Nizozemské KLM přidá od 29.11. do 30.12. denně třetí let na trase Amsterdam - Praha - Amsterdam. Nová večerní linka KL1357/8 bude odlétat v 18:00 z Amsterdamu, v Praze bude průletem 19:35-20:15. Přesto v tomto období KLM ponechá odlet své nynější odpolední linky KL1356 z Prahy v 18:10 (přílet 14:40). Do standardního padesátiminutového průletového času ji uvede až od 21.02.2011, kdy se nová večerní linka KLM vrátí nastálo. Nejčastěji je na nové lince KLM plánován Embraer 190, typ, který nyní s Fokkerem 70 obsluhuje dvě denní rotace do Prahy.

:wink:

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od hafi »

Ja taky hledal, muj tip je, ze by to mohlo existovat ne na miste celych statu, ale treba konkretnich teritorii, oblasti, prevazne bud odlehlych nebo ostrovu, kde by si letecka spolecnost vlastnena regionalni samospravou i sama provozovala svoje letiste kam by nelital bud nikdo jiny nebo skoro nikdo jiny (koukal jsem ale na ostrovy v oceánii, Gronsko, Mauricius, odlehle oblasti Kanady, Channel islands, Korsiku, atd a nic konkretniho jsem nenasel)

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od tygrlive »

yangzhening píše:Mňo, trochu jsem googloval a nic podobného jsem nenašel...vím, že terminál D Šeremeťeva patří přímo Aeroflotu, ale taky si z něj lítá jen Aeroflot, popř. SkyTeam. Nebo jste snad někdo něco našel? Pokud jo, tak to sem dodejte!


to samé bude terminál D, který by měl patřit Aerosvitu (pokud se nic nezměnilo) ... jinak osobně nevidím moc velký rozdíl, jestli jsou dvě majoritně státem ovládané firmy X a Y přímo spravovány státem nebo nebo se nad ně postaví ještě společný holding Z a struktura je tak stát->holding->X+Y nebo jen stát->X+Y ... holding je čistě kosmetický pro lepší přelévání peněz.. ale pokud by se to stát rozhodl takto dělat, mohl by to dělat i tak...

Nemyslím si, že by třeba letiště DXB nebylo nějak propojeno s Emirates (vlastník stát)... Qatar a New Doha je taky silné propojení ...

Neříkám, že to co se stalo je ideální nebo optimální, ale z hlediska majitele obou firem tato kosmetická změna ponese ovoce.

P.S.: a pokud Dvořákovi půjdou i další kroky a zavede dálkovky tak nemam jediné připomínky.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od Karel_x »

yangzhening píše:Mňo, trochu jsem googloval a nic podobného jsem nenašel...vím, že terminál D Šeremeťeva patří přímo Aeroflotu, ale taky si z něj lítá jen Aeroflot, popř. SkyTeam. Nebo jste snad někdo něco našel? Pokud jo, tak to sem dodejte!

Velká letiště v Rusku už vesměs tento model byla donucena opustit, ale menší, ze kterých létá převážně jediný dopravce, třeba MRV + MVD (Kavminvodyavia), tak zatím ještě fungují.

Pokud jsou zasvěcení voliči těmito čachrami zděšeni, tak určitě napříč celým politickým spektrem. Nejen kvůli faulu konkurenčnímu prostředí ale i kvůli legalizaci odsávání peněz, které by jinak skončily ve státním rozpočtu a mohly se použít na něco mnohem potřebnějšího.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od flyingblue »

Karel_x píše:
Pokud jsou zasvěcení voliči těmito čachrami zděšeni, tak určitě napříč celým politickým spektrem. Nejen kvůli faulu konkurenčnímu prostředí ale i kvůli legalizaci odsávání peněz, které by jinak skončily ve státním rozpočtu a mohly se použít na něco mnohem potřebnějšího.


... tohle radeji po obede nerikej, malem sem se smichy polik kafem.

jrns
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 85
Registrován: 20. 06. 2009, 14:16
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od jrns »

hafi píše:Ja taky hledal, muj tip je, ze by to mohlo existovat ne na miste celych statu, ale treba konkretnich teritorii, oblasti, prevazne bud odlehlych nebo ostrovu, kde by si letecka spolecnost vlastnena regionalni samospravou i sama provozovala svoje letiste kam by nelital bud nikdo jiny nebo skoro nikdo jiny (koukal jsem ale na ostrovy v oceánii, Gronsko, Mauricius, odlehle oblasti Kanady, Channel islands, Korsiku, atd a nic konkretniho jsem nenasel)



Myslím, že to možná existuje na Azorských ostrovech. Viz. na
http://en.wikipedia.org/wiki/SATA_Air_Açores

"... SATA manages 4 regional airports."

okJET
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 06. 11. 2003, 20:57
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od okJET »

HonzaLB píše:Kdo najde podobný model ( s výjimkou socialistických a diktátorských států) fungování letiště a aerolinky (funkční, ne virtuální) v jedné státní firmě, má u mě část sbírky propagačních předmětů ČSA, jejichž hodnota podle mě v horizontu dvou až tří let velmi silně poroste, stejně jako třeba u letadýlek SkyEurope:)Takže to není rozhodně bezcenná výhra:)


Napada me Koh Samui, ktere si Bangkok Airways postavilo v roce 1989. Stejne tak jeste vlastni dalsi dve letiste v Thajsku.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bangkok_Airways

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od hafi »

@okJET: good job, ale Bangkok airways nejsou statni (ani nejak jinak verejny).

PetrM
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 52
Registrován: 23. 10. 2009, 10:16
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od PetrM »

hafi píše:Ja taky hledal, muj tip je, ze by to mohlo existovat ne na miste celych statu, ale treba konkretnich teritorii, oblasti, prevazne bud odlehlych nebo ostrovu, kde by si letecka spolecnost vlastnena regionalni samospravou i sama provozovala svoje letiste kam by nelital bud nikdo jiny nebo skoro nikdo jiny (koukal jsem ale na ostrovy v oceánii, Gronsko, Mauricius, odlehle oblasti Kanady, Channel islands, Korsiku, atd a nic konkretniho jsem nenasel)


Micronesii obsluhuje Continental a "preskakuje" se z Guamu na Honolulu, Polynesii obsluhuje vetsinou Air NZ, Virgin Blue, Melanesie nevim, ale na Papui - NG to urcite je oddelene

mozna Air Nauru (Our Airlines) na ostrove Nauru by mohl byt ten pripad. Statni letiste i airlines. Ale to je ostrov uprostred Pacifiku :)


Odpovědět