ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od creyman »

Další ztráta již nebude. Tím k radosti mnohých skončí papírově éra reálných dluhů... Letiště bude jen prostě méně vydělávat.... keci proč si odpustím, každý si dovede domyslet x důvodů proč se to děje... a viníkem nebude sloučení s ČSA.
--------------------
A vize za x let? Letiště se někomu "výhodně prodá" a protože bude ekonomicky mnohem více na huntě než při přípravě prodeje v roce 08,09, nebo dnes, tak si můžeme tipnou kolik miliard kupec ušetří.
V politické linii krásná akce jak zabít dvě mouchy jednou ranou.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od HighFlyer »

creyman píše:Další ztráta již nebude. Tím k radosti mnohých skončí papírově éra reálných dluhů... Letiště bude jen prostě méně vydělávat....

No pozor, s predikci "dalsi ztrata jiz nebude" bych se neukvapoval. Letiste +1 mld., CSA -2 mld., kolik to da dohromady?

BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od BlueSky »

HighFlyer píše:
creyman píše:Další ztráta již nebude. Tím k radosti mnohých skončí papírově éra reálných dluhů... Letiště bude jen prostě méně vydělávat....

No pozor, s predikci "dalsi ztrata jiz nebude" bych se neukvapoval. Letiste +1 mld., CSA -2 mld., kolik to da dohromady?


Klidne znovu + 1 mld. Letiste funguje jako rozpoctova organizace. Vi, kolik bude mit pristi rok letu, spocita si naklady, pripocte predpokladanou ztratu CSA, pripocte pozadovany zisk a vi, kolik musi vydelat = nauctovat leteckym spolecnostem. No a to jim nauctuje v pomeru jejich certifikovane MTOW a poctu frekvenci. Jednoduse receno, letecke spolecnosti plati za kazdou tunu jimi operovaneho letadla letisti poplatek. A sazbu za tunu si stanovuje na kazdy rok letiste. Muze letiste prodelat, kdyz si sazbu stanovuje samo? Praha zatim ne, az spusti provoz Vodochody, tak to bude jiz jiny pribeh.

PetrM
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 52
Registrován: 23. 10. 2009, 10:16
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od PetrM »

BlueSky píše:
HighFlyer píše:
creyman píše:Další ztráta již nebude. Tím k radosti mnohých skončí papírově éra reálných dluhů... Letiště bude jen prostě méně vydělávat....

No pozor, s predikci "dalsi ztrata jiz nebude" bych se neukvapoval. Letiste +1 mld., CSA -2 mld., kolik to da dohromady?


Klidne znovu + 1 mld. Letiste funguje jako rozpoctova organizace. Vi, kolik bude mit pristi rok letu, spocita si naklady, pripocte predpokladanou ztratu CSA, pripocte pozadovany zisk a vi, kolik musi vydelat = nauctovat leteckym spolecnostem. No a to jim nauctuje v pomeru jejich certifikovane MTOW a poctu frekvenci. Jednoduse receno, letecke spolecnosti plati za kazdou tunu jimi operovaneho letadla letisti poplatek. A sazbu za tunu si stanovuje na kazdy rok letiste. Muze letiste prodelat, kdyz si sazbu stanovuje samo? Praha zatim ne, az spusti provoz Vodochody, tak to bude jiz jiny pribeh.


Obavam se, ze prave z tohoto duvodu maji Vodochody nyni smulu a Penta to muze zabalit

oto
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 13. 03. 2009, 22:27
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od oto »

Muze letiste prodelat, kdyz si sazbu stanovuje samo?

Kdyby mělo úplný monopol, tak nemůže. Ale ono má monopol pouze částečný. Ty společnosti mohou létat jinam (VIE, DRS, KTW), popřípadě vůbec ... v krajním případě může být do určité vzdálenosti pro řadu lidí substitutem auto, bus či vlak. Letů ubyde, náklady na letiště máte z části fixní. Opět zvýšíte sazby, letů opět ubyde, atd. ?

Představme si, že by tu miliardu chtěli vybrat na odletových taxách za pasažéra. Kolik je lidí na odletu? 6 000 000 ? To znamená zvýšit odletovou taxu o 166 Kč (o cca 30%). Když tak mě opravte.
Naposledy upravil(a) oto dne 26. 11. 2010, 10:57, celkem upraveno 2 x.


HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od HonzaLB »

Vedení letiště tvrdí, že si nemůžou poplatky stanovit, jak chtějí, že to podlého auditu IATA. Tušíte, jak se věci mají?

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od MS743 »

od paascha v 25. 11. 2010, 18:40

Milí "kapitáni" a další tlachalové. Máte pravdu, vaše amatérské žvanění mě příliš nezajímá. Odborníci z řad lidu dovedli ČSA tam, kde jsou, proto mám vůči nim dost ostré výhrady. Typický syndrom dnešní doby, totiž "neumím nic, ale o to víc do všeho kecám, aby se na to nepřišlo", který cloumá místním fórem, je zábavný, nicméně nudný. Přeji vám proto mnoho radosti při placení daní, ze kterých bude vámi nenáviděná firma ještě nějakou dobu přežívat, a mnoho zábavy při komentování řešení, která během této doby přijdou. Přeji hezký den vám všem, objektivním diskutérům antického typu


Jiste nas bude mrzet, ze nas bude opoustet odbornik, ktery nam prinasel kulturnym zpusobem argumentace... diskutoval s nami o letectvi. Clovek by se rad neco i dozvedel.... Ale konec koncu je potopne zustat zde ve foru kdyz tu mame kupu amateru ktere nic nevi... Dekujeme za tech 18 pokusu nas neco naucit ...

tak z zpet k tematu :)

Sice mnoho zemi v EU se snazilo nejakym zpusobem pomohl aerolinikam.. sice ne ropojemnim letiste v holdingu ale jiste "subsidies" = Letste Charloi pro AirFrance apod.

Docela me zajima jak to vse dopadne...

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od romul »

HonzaLB píše:Vedení letiště tvrdí, že si nemůžou poplatky stanovit, jak chtějí, že to podlého auditu IATA. Tušíte, jak se věci mají?


To sice nemůžou, bylo by to napadnutelné, ale mohou připravit nějaké "množstevní slevové balíčky", na které z logiky věci dosáhne jen ČSA a ostatní budou mít smolíka...

BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od BlueSky »

oto píše:Muze letiste prodelat, kdyz si sazbu stanovuje samo?
Představme si, že by tu miliardu chtěli vybrat na odletových taxách za pasažéra. Kolik je lidí na odletu? 6 000 000 ? To znamená zvýšit odletovou taxu o 166 Kč (o cca 30%). Když tak mě opravte.

Dovolim si vas opravit. Podle mne nikdo nebude chtit zvysovat odletovou taxu a uz vubec ne o 30%. Odletove a transferove taxy jsou prilis citlive, protoze se vybiraji pri koupi letenky primo od cestujiciho. Jsou vsak dalsim zdrojem prijmu letiste, to ano. Stejne jako najmy prostor pro obchody, restaurace na letisti, reklamu atd. Ale ten zakladni zdoj prijmu jsou pristavaci poplatky (landing fee), ktere letiste stanovuje a uctuje leteckym spolecnostem dle vzorce: certifikovana hmotnost letadla v tunach x sazba x pocet letu za uctovane obdobi. Landing fees se pohybuji v radech desitek tisic korun na 1 pristani v zavislosti na typu letadla. Proto jsou i pro letiste velmi atraktivni dalkove spoje - letaji se s nejtezsimi stroji, na letisti stravi pomerne kratky cas a zaplati nekolikanasobne vic za landing fees nez mala letadla na kratke trate.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od hafi »

@bluesky, je jedno kterým poplatkem by si to vybrali, podstatné je průměrné zvýšení ceny letenky o 170 korun.

BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od BlueSky »

HonzaLB píše:Vedení letiště tvrdí, že si nemůžou poplatky stanovit, jak chtějí, že to podlého auditu IATA. Tušíte, jak se věci mají?

IATA zamestnava nekolik dobre placenych uredniku, kteri objizdeji svet a "domlouvaji" letistim, pokud maji prilis vysoke poplatky. V podstate ale IATA je bezzuba, nema zadnou paku, aby je donutila jejich cenovou politiku zmenit.

BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od BlueSky »

hafi píše:@bluesky, je jedno kterým poplatkem by si to vybrali, podstatné je průměrné zvýšení ceny letenky o 170 korun.

Prave ze to neni jedno.
Pokud se zvysi odletova taxa, tak ano, automaticky se zvysi finalni cena letenky. Napr. pri koupi letenky DXB-PRG-DXB se primo pri prodeji navysi cena letenky o taxu a primo v ten moment vyssi cenu zaplati cestujici.

Pokud se ale zvysi landing fees, tak ty se automaticky nepromitaji do ceny letenky - fare na prislusnem useku. Letecka spolecnost dostane fakturu s vyssi cenou, podobne jako se meni ceny u cateringu, handlingu, odmrazovani... Zalezi na spolecnoti, jestli jizdne a o kolik kvuli tomu navysi. A v drtive vetsine to neudela, protoze normalni letecka spolecnost stanovuje ceny letenek dle kvality sveho produktu a cen konkurence. Znovu priklad Emirates - ti jsou schopni reagovat na nabidku konkurence (OS, TK) snizenim ceny o tisice na letenku ze dne na den. Naopak pri zaplnenem letadle, vysoke sezone atd. zvednou cenu letenky o tisice. Pritom v obou pripadech maji naklady stejne. Meni se jim pouze marze. Ceny letenek se daleko vice hybou na zaklade obchodnich vstupu nez na zaklade nakladovych vstupu. Takze je velka pravdepodobnost, ze airlines nebudou reagovat na navyseni poplatku zvysenim ceny o 170 korun. To by se museli domluvit a zvednout ceny vsechny spolecnosti, coz nejde (kartel) a ani to tak nefunguje v praxi.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od HighFlyer »

oto píše:Kdyby mělo úplný monopol, tak nemůže. Ale ono má monopol pouze částečný. Ty společnosti mohou létat jinam (VIE, DRS, KTW), popřípadě vůbec ... v krajním případě může být do určité vzdálenosti pro řadu lidí substitutem auto, bus či vlak. Letů ubyde, náklady na letiště máte z části fixní. Opět zvýšíte sazby, letů opět ubyde, atd.?

To je celkem presny popis, jak to poslednich 15 let funguje v pripade vodaren. Spotreba jde dolu, ceny neustale rostou. Takze precedens tu mame a p.Dvorak si uz jiste nechal udelat pripadovou studii :roll:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od flyingblue »

romul píše:
HonzaLB píše:Vedení letiště tvrdí, že si nemůžou poplatky stanovit, jak chtějí, že to podlého auditu IATA. Tušíte, jak se věci mají?


To sice nemůžou, bylo by to napadnutelné, ale mohou připravit nějaké "množstevní slevové balíčky", na které z logiky věci dosáhne jen ČSA a ostatní budou mít smolíka...


To mohlo letiste udelat uz dnes a nemusely se ty spolecnosti slucovat. Takze tady pes zakopany nebude.

paascha
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 71
Registrován: 05. 11. 2010, 11:57
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od paascha »

MS743 píše:
od paascha v 25. 11. 2010, 18:40

Milí "kapitáni" a další tlachalové. Máte pravdu, vaše amatérské žvanění mě příliš nezajímá. Odborníci z řad lidu dovedli ČSA tam, kde jsou, proto mám vůči nim dost ostré výhrady. Typický syndrom dnešní doby, totiž "neumím nic, ale o to víc do všeho kecám, aby se na to nepřišlo", který cloumá místním fórem, je zábavný, nicméně nudný. Přeji vám proto mnoho radosti při placení daní, ze kterých bude vámi nenáviděná firma ještě nějakou dobu přežívat, a mnoho zábavy při komentování řešení, která během této doby přijdou. Přeji hezký den vám všem, objektivním diskutérům antického typu


Jiste nas bude mrzet, ze nas bude opoustet odbornik, ktery nam prinasel kulturnym zpusobem argumentace... diskutoval s nami o letectvi. Clovek by se rad neco i dozvedel.... Ale konec koncu je potopne zustat zde ve foru kdyz tu mame kupu amateru ktere nic nevi... Dekujeme za tech 18 pokusu nas neco naucit ...

tak z zpet k tematu :)

Sice mnoho zemi v EU se snazilo nejakym zpusobem pomohl aerolinikam.. sice ne ropojemnim letiste v holdingu ale jiste "subsidies" = Letste Charloi pro AirFrance apod.

Docela me zajima jak to vse dopadne...


Mě by zase zajímalo, na kterou část letectví jsi odborníkem ty, a proč. Tipoval bych to na dva slepené modely, dvě až tři cesty k moři a pár pohledů k nebi, když přelétá éro nad tvou paličkou, odborníku. Vzhledem k tvému svéráznému pravopisu bych možná ubral ty cesty na dovolenou, protože socky jezdí spíš autobusem :lol: :lol: :lol:


Odpovědět