ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
yangzhening
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 04. 11. 2010, 06:56
Oblíbené typy letadel: TU-154M, TU-204
Pohlaví: muž
Bydliště: Jiamusi 佳木斯
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od yangzhening »

PDan píše:
PetrM píše:... a typek, co videl letadlo akorat z okna a ted diky cachrum sefuje LP a CSA, je prukopnik novych neotrelych forem podnikani v letectvi, na ktere se posklada cela republika

:D :D :D diky ze jsem se mohl alespon necemu (cernemu humoru) zasmat.... protoze jinak je to co se deje opravdu ceska tragedie :(


Uvidíme, třeba se všichni pleteme a nedokážeme odhadnout sofistikovaně rafinovanou strategii :lol:


BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od BlueSky »


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od whiskey »

BlueSky píše:Doporucuji:

http://www.finance.cz/zpravy/finance/28 ... padu-csa-/

Stoji za precteni.



dobra hlaska:
V době, kdy chybí peníze na učitele, lékaře, hasiče a další, není možné se tvářit, že se nic neděje, a nechat mezi prsty protékat zbůhdarma miliardy korun. Kdysi slavné společnosti jako belgická Sabena a švýcarský Swissair rovněž zbankrotovaly a na jejich troskách byly vytvořeny nové Brussels Airlines a Swiss, tak proč se bránit pádu ČSA?

Len zabudol autor spomenut, ze aj SN aj LX vlastni dnes Lufthansa, t.j. ta transformacia Sabeny si Swissairu bankrotom na uspesne aerolinky velmi nezafungovala. :wink:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od flyingblue »

whiskey píše:
BlueSky píše:Doporucuji:

http://www.finance.cz/zpravy/finance/28 ... padu-csa-/

Stoji za precteni.



dobra hlaska:
V době, kdy chybí peníze na učitele, lékaře, hasiče a další, není možné se tvářit, že se nic neděje, a nechat mezi prsty protékat zbůhdarma miliardy korun. Kdysi slavné společnosti jako belgická Sabena a švýcarský Swissair rovněž zbankrotovaly a na jejich troskách byly vytvořeny nové Brussels Airlines a Swiss, tak proč se bránit pádu ČSA?

Len zabudol autor spomenut, ze aj SN aj LX vlastni dnes Lufthansa, t.j. ta transformacia Sabeny si Swissairu bankrotom na uspesne aerolinky velmi nezafungovala. :wink:


Novinari tydle detaily fakt neresej :-)

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4082
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od HighFlyer »

whiskey píše:Len zabudol autor spomenut, ze aj SN aj LX vlastni dnes Lufthansa, t.j. ta transformacia Sabeny si Swissairu bankrotom na uspesne aerolinky velmi nezafungovala.

A vlastnictvi Lufthansou je neuspech?


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:
whiskey píše:Len zabudol autor spomenut, ze aj SN aj LX vlastni dnes Lufthansa, t.j. ta transformacia Sabeny si Swissairu bankrotom na uspesne aerolinky velmi nezafungovala.

A vlastnictvi Lufthansou je neuspech?


Ale nerika nic o tom, ze zbankrotovana firma je uspesna. Ty trhy jsou proste tak male, ze tam neni pro samostatnou ajrolinku prostor.

Tudiz budoucnost CSA je v rukach AF, LH, BA. Nebo v opakovanych masivnich sanacich ze statnio rozpoctu.

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od ogan »

možná to sem nepatří, ale když to tak čtu, že aerolinka působící na trhu velikosti CZ, B, CH nemůže samostatně fungovat bez partnerství s někým z velké evropské trojky, tak by mě zajímalo jak teda funguje takový Finnair? Trh řekl bych ještě menší než v čr a přesto se uživí i na dálkovkách, jak je to možný?

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od hafi »

Vliv ma urcite velka rozloha Finska v kombinaci s feedovaci siti Finnairu,
tj. kdo nebydli v Helsinkach a okoli, nema moc jinou moznost nez letet Finnairem do Helsinek a pak uz urcite dal nepoleti treba s Lufthansou.
Zminene tri trhy (CZ, CH, B) jsou postaveny na jednom ci nekolika velkych letistich, ktere jsou v dojezdove vzdalenosti z velke casti zeme, tj. kdyz uz dojedes autem/ vlakem/busem do Prahy (Bruselu, Curychu, Zenevy), tak si muzes vybrat z nekolika rovnocenych nabidek, s kym letet. Kdyz do Prahy (Bruselu, Curychu, Zenevy) priletis, tak musis pokracovat stejnou aerolinkou, pripadne aliancnim partnerem/jinym codesharem.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od whiskey »

ogan píše:možná to sem nepatří, ale když to tak čtu, že aerolinka působící na trhu velikosti CZ, B, CH nemůže samostatně fungovat bez partnerství s někým z velké evropské trojky, tak by mě zajímalo jak teda funguje takový Finnair? Trh řekl bych ještě menší než v čr a přesto se uživí i na dálkovkách, jak je to možný?


Vela bude asi zalezat aj na spravnych ludoch na spravnych miestach.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od romul »

ogan píše:možná to sem nepatří, ale když to tak čtu, že aerolinka působící na trhu velikosti CZ, B, CH nemůže samostatně fungovat bez partnerství s někým z velké evropské trojky, tak by mě zajímalo jak teda funguje takový Finnair? Trh řekl bych ještě menší než v čr a přesto se uživí i na dálkovkách, jak je to možný?


Finnair mimo jiné svůj úspěch založil na faktu, že Finsko je geograficky položené poměrně vysoko. To umožňuje pro lety mezi Helsinkami a Asií využívat tzv. severní cestu, která je kratší než cesta jižní. Lety jsou tedy kratší co se vzdálenosti a času týče, a pro dopravce i cestující efektivnější. Finnair se zaměřil na destinace v Asii, jen minimálně létá např. na západ do USA. Navíc Helsinki jsou příjemné letiště na přestup a Finové jsou pracovitý a kreativní národ. O vzdálenostech jednotlivých domácích destinací ve Finsku tu už byla řeč, jinak než letecky se tam často ani není možné dostat. Doporučuju výlet za polární kruh, je to zážitek...
Naposledy upravil(a) romul dne 07. 12. 2010, 14:13, celkem upraveno 1 x.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od dider »

ogan píše:možná to sem nepatří, ale když to tak čtu, že aerolinka působící na trhu velikosti CZ, B, CH nemůže samostatně fungovat bez partnerství s někým z velké evropské trojky, tak by mě zajímalo jak teda funguje takový Finnair? Trh řekl bych ještě menší než v čr a přesto se uživí i na dálkovkách, jak je to možný?


Kupní sila Finů je tak 3x vyšší. Pak tady je specializace na Asii díky geografické výhodě, ale i tak to bude asi nejvíc záležet na lidech - jak píše whiskey.

CSA je odsouzena k zaniku hlavne pro neschopnost majitele, kterym je stat. To je ten hlavni duvod proc je firma tam kde je. Firma funguje na vysoce konkurencnim trhu a statni management nemuze nikdy na podobnem trhu fungovat.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od whiskey »

dider píše:Kupní sila Finů je tak 3x vyšší. Pak tady je specializace na Asii díky geografické výhodě, ale i tak to bude asi nejvíc záležet na lidech - jak píše whiskey.


toto som si myslel tiez, ale pozrel som si data a Finsko ma len o tretinu vyssi GDP per capita oproti CR in 2009 dollars :wink:

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od hafi »

whiskey píše:
dider píše:Kupní sila Finů je tak 3x vyšší. Pak tady je specializace na Asii díky geografické výhodě, ale i tak to bude asi nejvíc záležet na lidech - jak píše whiskey.


toto som si myslel tiez, ale pozrel som si data a Finsko ma len o tretinu vyssi GDP per capita oproti CR in 2009 dollars :wink:

a hlavne ogan to zminoval i jako srovnani s svycarskem a belgii, kde to rozhodne neplati

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 626
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od loupeznik »

whiskey píše:toto som si myslel tiez, ale pozrel som si data a Finsko ma len o tretinu vyssi GDP per capita oproti CR in 2009 dollars :wink:

To ale platí jen v paritě kupní síly (34650/25232). Nominálně je to skoro těch 3x víc (44491/18139).

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: ČSA a Letiště Praha se spojují v Český aeroholding

Příspěvek od whiskey »

loupeznik píše:
whiskey píše:toto som si myslel tiez, ale pozrel som si data a Finsko ma len o tretinu vyssi GDP per capita oproti CR in 2009 dollars :wink:

To ale platí jen v paritě kupní síly (34650/25232). Nominálně je to skoro těch 3x víc (44491/18139).


hej, PPP som pozeral. Suc ekonomicky nevzdelany, povazoval som to za smerodatnejsie :wink:


Odpovědět