Jak přesně postupovat při zrušení letu

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
pavel.t
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 03. 12. 2010, 06:56
Stav: Offline

Jak přesně postupovat při zrušení letu

Příspěvek od pavel.t »

Nevím, jestli jsem ve správném tématu,jsem tu nový.
Proč včera neletěl let LED-PRG OK 0887/FV4887 v 16:40 z Petěrburku? Byl zrušen 20 minut před nástupem do letadla, což bylo nepříjemné, protože už jsem byl v bezcelní zóně s odbavenými zavazadly.
Ruzyně od rána prý fungovala, místní letiště také. Říkaly nám, kvůli počasí, to bylo někde na trase? Nebo nějaký technický problém? Snad poletíme dnes, máme přijít na stejný čas. :)
Jak se pak postupuje? ČSA by měli hradit náklady-účet za hotel? Včera tady rušili Frankfurt, Vídeň, hotel u letiště už byl plný.Dostanu na Ruzyni nějaký papír pro zaměstnavatele, že jsme se tu neflákali, ale opravdu to bylo zrušený?Díky za rady, lítám tak 4x do roka na východ,většinou s jedním přestupem, ale zrušení jsem zažil poprvý.


tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Jak přesně postupovat při zrušení letu

Příspěvek od tygrlive »

pavel.t píše:Nevím, jestli jsem ve správném tématu,jsem tu nový.
Proč včera neletěl let LED-PRG OK 0887/FV4887 v 16:40 z Petěrburku? Byl zrušen 20 minut před nástupem do letadla, což bylo nepříjemné, protože už jsem byl v bezcelní zóně s odbavenými zavazadly.
Ruzyně od rána prý fungovala, místní letiště také. Říkaly nám, kvůli počasí, to bylo někde na trase? Nebo nějaký technický problém? Snad poletíme dnes, máme přijít na stejný čas. :)
Jak se pak postupuje? ČSA by měli hradit náklady-účet za hotel? Včera tady rušili Frankfurt, Vídeň, hotel u letiště už byl plný.Dostanu na Ruzyni nějaký papír pro zaměstnavatele, že jsme se tu neflákali, ale opravdu to bylo zrušený?Díky za rady, lítám tak 4x do roka na východ,většinou s jedním přestupem, ale zrušení jsem zažil poprvý.


odpověď nechám na znalcích jen popíšu svoji zkušenost... kdysi mi zrušli let z Tallinnu do Prahy a dostal jsem maximálně suchý z nosu a byl jsem rád, že mě přebookovali na druhý den. Minulý rok ČSA posouvalo let z Kyjeva kvůli počasí a dostal jsem tak velký nic... a ve středu jsem si dělal výlet přes DRS... chápu že počasí, vtipný je ale to, že pokud by ČSA LETELA NA ČAS (nemluvim o +/- 10min) tak se vždy všechno stihlo.... takže výmluvy na počasí jsou trošku liché, ale hrajou jim do karet

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Jak přesně postupovat při zrušení letu

Příspěvek od romul »

pavel.t píše:Nevím, jestli jsem ve správném tématu,jsem tu nový.
Proč včera neletěl let LED-PRG OK 0887/FV4887 v 16:40 z Petěrburku? Byl zrušen 20 minut před nástupem do letadla, což bylo nepříjemné, protože už jsem byl v bezcelní zóně s odbavenými zavazadly.
Ruzyně od rána prý fungovala, místní letiště také. Říkaly nám, kvůli počasí, to bylo někde na trase? Nebo nějaký technický problém? Snad poletíme dnes, máme přijít na stejný čas. :)
Jak se pak postupuje? ČSA by měli hradit náklady-účet za hotel? Včera tady rušili Frankfurt, Vídeň, hotel u letiště už byl plný.Dostanu na Ruzyni nějaký papír pro zaměstnavatele, že jsme se tu neflákali, ale opravdu to bylo zrušený?Díky za rady, lítám tak 4x do roka na východ,většinou s jedním přestupem, ale zrušení jsem zažil poprvý.


Dobrý den, odpovědnost leteckého dopravce je legislativně definována, viz. např.:

http://www.coi.cz/cs/esc-2/legislativa- ... dpisy.html

V praxi to ovšem často funguje zcela jinak. Doporučuji bombardovat dopravce ohledně překnihování na nejbližší náhradní let (popř. s pomocí prodejce pokud to nebylo koupené online přes web čsa). Dále doporučuji vše přesně zdokladovat, vč. účtů za vzniklé vícenáklady (hotel, jídlo, transfery) a v co nejkratší době po návratu do Prahy poslat na ČSA reklamaci s požadavkem na kompenzaci a s odvoláním na platnou legislativu. Pokud máte vyšší status věrnostního programu OK Plus tak k Vám bude dopravce přistupovat vstřícněji než k "obyčejnému" cestujícímu, což je bohužel fakt. U airlines funguje kastování cestujících.


Odpovědět