ČSA - proklientský přístup??

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: ČSA - proklientský přístup??

Příspěvek od Globik »

Pokud někdo černobíle považuje prodejce letenek, cestovní kanceláře, cestovní agentury apod.za zbytečný mezičlánek, je to samozřejmě jeho věc. Ano, taky si plánuju koupit pojištění na auto přes Allianz direct a ne přes pojišťováka, ale tam je důvodem nepoměrně nižší cena. V případě ČSA jsem už mnohokrát (asi jako většina z vás) na jejich webu viděl nehorázné ceny na lety, které při nákupu přes Expedii, SA,... stály opravdu nepoměrně méně. Pokud někdo zůstane u černobílého pohledu "nebudu živit mezičlánky - vyžírky" a stane se dárcem peněz do žumpy na peníze, zvané ČSA, je to opět jeho věc.
K "proklientskému" přístupu call center:
- před rokem jsem potřeboval po nákupu letenky na long-haul let OS posadit dvě osoby z mojí rodiny vedle sebe. Jedna osoba měla letenku UA (codeshare), druhá OS. OS nemůže měnit místa na codesharových letenkách. A tedy jsem kontaktoval jak OS, tak UA. V Praze na OS mi sdělili, že místo vedle osoby s letenkou UA je obsazené, tedy posadí ji za ni. Naivně jsem se domníval, že "za ní" bude to 2.místo volné. Nebylo. Pravda, mohl jsem se zeptat. Ale domníval jsem se, že se snaží vyhovět a udělá to nejlépe. Tedy namísto proklientského přístupu, kdy by chápali, že na 8,5 hodinovém letu budou dvě spolucestující osoby chtít sedět vedle sebe, a tedy by se snažili najít dvě místa vedle sebe a na jedno by ji posadili a poradili okamžitě kontaktovat UA pro změnu místa druhé letenky je posadila za sebe. Nejjednodušší možná volba, že? Po kontaktování UA jsem zjistil, že místo je obsazené a tedy mi našli dvě volná místa, "svoji" osobu přesadili a sdělili písmeno sousedního sedadla. V Praze již mezitím zavřeli a tedy na call centru OS v Miláně se operace dokončila.
- včera na shodném call centru mi sdělili, že pokud se infant, který pocestuje, se ještě nenarodil, není samozřejmě nutné zadávat do systému jméno a datum narození. Jak ale letnku zabukovat mi nesdělili, ani mi nenabídli, že to (rezervaci letenky) udělají oni. Jen řekli, až budu mít letenku, abych zavolal na rezervaci postýlky a příslušného místa. Poté jsem zjistil, že online letenku bez jména a data narození infanta udělat nelze, ani na webu OS, ani u běžných prodejců letenek.

A co z toho vyplývá? Pokud tu Prodejce nedělá klamavou reklamu, tak si myslím, že jeho "reklamní" názory nejsou nic proti ničemu. Až bude online checkin dražší, než u agenta a nějaký checkin agent tu bude radit, ať lidi zavrhnou internet a chodí radši na přepážky, bude mu to také někdo mít za zlé?
P.S.: Netvrdím, že weby airlines jsou vždy dražší, než letenky od prodejců. Záleží na airlines.


hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: ČSA - proklientský přístup??

Příspěvek od hafi »

samozrejme, ze se nevyplati tupe koukat jen na web...ale ani ejn na prodejce.

Btw, story s nenarozenym infantem je fakt dobra :clap: docela bych byl i zvedav, jak by to vyresil nejaky prodejce manualne, protoze v takovem pripade je to v podstate naprosto neomezena letenka (s limitem dvou let), kdyz tam nejsou zadne udaje.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: ČSA - proklientský přístup??

Příspěvek od whiskey »

Night fly píše:Mno, tohoto cloveka by som po niekolkych jeho postoch na FlyerTalku uz bral s rezervou - vid napr. jeho "Caracas story"... Skusa, co si moze dovolit, a ked mu to nevyjde, tak pise taketo posty.


Prave preto sa pytam, mozno sa tu najde niekto, kto to videl nazivo a bude vediet nieco k teme povedat.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: CSA - proklientsky pristup??

Příspěvek od romul »

hafi píše: Vim ze SA neni standardnim pripadem prodejce, ale naopak...pokud nekdo nema velmi specialni pozadavky a neni mu jedno kolik to stoji, tak je web letecke spolecnosti dle me nejvyhodnejsi misto na koupi.


SA je hypermarket, tedy orientace na velký obrat s menší jednotkovou marží a s výrazným tlakem na dodavatele, stejně jako v jiných oborech obchodu. A příliš individuálního přístupu se tam čekat nedá. Není to kritika ale fakt, každý zákazník ať si vybere agenta podle toho co od něj očekává.

Je to sice off-topic, ale jinak zajímavé:

http://ekonomika.ihned.cz/c1-51497400-s ... obavat-sam

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: ČSA - proklientský přístup??

Příspěvek od jane »

Night fly píše:
whiskey píše:ked uz sme pri vztahoch personalu CSA s klientami... Nepozna niekto GA, ktory robil PRG-LED v pondelok? Zaujimava historka:
http://www.flyertalk.com/forum/16175699-post1.html


Mno, tohoto cloveka by som po niekolkych jeho postoch na FlyerTalku uz bral s rezervou - vid napr. jeho "Caracas story"... Skusa, co si moze dovolit, a ked mu to nevyjde, tak pise taketo posty.


Jestli to bylo v pondeli, tak ten let nebyl plny, takze si to mohl dat i do binu vcelku bez problemu. Je to vcelku zacarovany kruh, po CC se chce, aby psali hlaseni na nadmerna zavazadla, ktera se dostanou do letadla, a kdyz to pak tedy lidi v gatu dusledne hlidaji, muze to dopadnout takhle.

Ja ted nechci omlouvat chovani pana v gatu, nicmene problemy s kabinama jsou evergreen. Jednou jsou dana nejaka pravidla a osobne jsem znacne alergicka na to, kdyz nekdo nici biny tim, ze do nich rve zjevne nadmerne zavazadlo, bin praska, clovek rve dal a jeste tvrdi, ze takhle to zavazadlo ma vzdycky a splnuje rozmery. To same s vahou, neni nad to, kdyz si nekdo pritahne dvacetikilovy kufr a je urazeny, ze mu ho tam ta letuska neda, ze je to jeji prace. No neni. Kazdy si na palubu pritahne buhvi co s tim, ze "oni to nekam daji". Pak se nesmi divit, ze pri plnem letadle to jde do carga. Letadla nejsou nafukovaci.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

proklientský přístup??

Příspěvek od Globik »

Tak mám pocit, že to všude stojí za starou belu.
Kontroluju si letenku od United na přístí pondělí, jsou tam 2 legy oper.LH. Poslední, FRA-PRG na webu LH v mojí rezervaci není!!! Letenka mi končí ve FRA!!! Koukám na United, tam taky není!!! Volám na United, to je porod. Neustálé otázky automatického spojovatele, které snad skončí tím, ať zadám svoji váhu. Až mi napadne vyslovit "agent". Tak se mě to ještě zeptá, zda chci pak odpovědět dotazník spokojenosti. Nechci, chci jen sakra mluvit s agentem, kde je můj let do Prahy!!! Ozve se mi paní snad v Indii, říkám jí konf.kód, ona se pokusí vyslovit moje jméno a říká, že letím přes Frankfurt do Prahy. Já jí na to říkám, že na united.com nevidím leg z Frankfurtu do Prahy. Ona že to bylo zrušené (????!!!!), ať jí dám minutu. Po 10 minutách hudby ze sluchátka to nevydržím a podívám se na web a už to tam je. Tak pokládám telefon a doufám, že to tam vydrží. A jdu tisknout UA, LH i Amadeus. Už jim nevěřím nos mezi očima.
Do toho na liště vidím, že mi přišel email. Email je od US Dividend miles:
Earlier this week, we inadvertently delivered an email message to many of our Dividend Miles members' email accounts. Unfortunately, one of those accounts was yours. Worse, this email incorrectly stated that we posted 1,000 Dividend Miles into your account. This was not accurate and the email message was sent in error.
We apologize for any inconvenience this might have caused you and appreciate your understanding.
To si snad dělají prdéééél, ne? :twisted:

Sorry za off topic :wink:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

proklientský přístup??

Příspěvek od Globik »

A to ještě není vše: vytisknu si to a na itineráři United jsou 3 conf.kódy. Jeden je UA, druhý LH. A nyní tam přibyl třetí. Místo názvu aerolinky jsou tam otazníky. Zadám to do Amadea, vyskočí mi itinerář shodný s mým a toto je conf.kód LH. Rozdíl je v tom, že teto conf.kód nemá přidělené konkrétní sedadlo a namísto čísla letu LH je tam číslo letu UA s pozn.oper.by Lufthansa (což, vzhledem k tomu, že je to vlastně itinerář LH, mi přijde podivné). Stejně se to zobrazuje na webu LH. Napadlo mě, zadat tam sousední sedadlo, ale na webu LH to nejde. Měl bych celou dvousedačku do doby, než by se na to přišlo (tedy pokud by se na to přišlo až po uzavření checkinu, možná by tam už nikoho neposadili) :D Předpokládám, že to zavinila ta baba na call centru a možná to zmizí, ale status je confirmed.
EDIT: Na webu LH lze pro longhaul samozřejmě udělat seating, ale pro tento conf.kód nelze.


Odpovědět