tygrlive píše::-))))) samozrejme kazdy je v jine situaci... ale podle toho, cos nasel ty, by uz nikdo nikdy nemohl nikam litat, protoze by byl v jine situaci ))))
Co? To jsem přece vůbec neřekl, viz první část mé poslední věty Já jenom tvrdím, že oproti uvedeným příkladům, to budou mít ČSA těžší. Navíc v malé Evropě, kde je velká konkurence, je zavedení dálkovek skutečně extrémně těžké. V dnešní době...
Ono je jasny ze personalni naklady na Ukrajine jsou rapidne nizsi nez v CR, tudiz muze VV nabidnout tak nizke tarify, ze cestujici z Evropy prekousnou jejich mizerny servis, KBP a stary letadla.. Jestli by OK mohlo nabidnout tak nizkou cenu je otazne. Na druhou stranu OK ma mnohem lepsi reputaci a PRG je objektivne mnohem prijemnejsi letiste. Ja mam nekdy pocit, ze CSA by stacil nejaky manazer z kvalitniho americkyho hotelu. Stacilo by zmenit par detailu a mohl by to byt opravdu super produkt.
Co se tyce toho, zda-li se dalkovky uzivi. Myslim ze JFK v podani CSA nebyl pruser z duvodu nedostatku pax, ale z duvodu silne neekonomickych A310. Pokud by se to operovalo s necim uspornejsim, mohli by to operovat doposud. Nebo se pletu?
spinar píše:Ono je jasny ze personalni naklady na Ukrajine jsou rapidne nizsi nez v CR, tudiz muze VV nabidnout tak nizke tarify, ze cestujici z Evropy prekousnou jejich mizerny servis, KBP a stary letadla.. Jestli by OK mohlo nabidnout tak nizkou cenu je otazne. Na druhou stranu OK ma mnohem lepsi reputaci a PRG je objektivne mnohem prijemnejsi letiste. Ja mam nekdy pocit, ze CSA by stacil nejaky manazer z kvalitniho americkyho hotelu. Stacilo by zmenit par detailu a mohl by to byt opravdu super produkt.
Co se tyce toho, zda-li se dalkovky uzivi. Myslim ze JFK v podani CSA nebyl pruser z duvodu nedostatku pax, ale z duvodu silne neekonomickych A310. Pokud by se to operovalo s necim uspornejsim, mohli by to operovat doposud. Nebo se pletu?
Vidim to podobne... Navic PRG je klenot pro byvaly vychodni blok a proto mi par dalkovek a nabidnout stopover v PRG bude je to taky lakat.... Osobne bych videl treba Vietnam, Malajsii, Cinu (napr CAN), USA, Indii ...
Měl bych jednu poznámku. Tak jak se Air France v rámci SkyTeamu prezentují "The world's largest network built around two hubs" viz. http://corporate.airfrance.com/en/netwo ... -two-hubs/ logicky musí zbýt na ČSA drobty z celého trhu...
Se 2mi A330 by mohly ČSA nabídnout nejen přímé dálkové lety z PRG do lokalit co tu byly uváděny dříve (JFK , PVG, PEK , BKK, HAN etc. 3x týdně) plus bych zkusil nabídnout let PRG-CDG-a dál do US kam nelétá AF, ale jen KLM (a obráceně u KLM). Např. PRG-CDG-DFW nebo YVR... Když už tedy mají tu válku s týmovými AF - anebo je to moc šílený nápad ?
Vděčné a věčné téma = dálkovky. Na toto téma tady byla velmi dlouhá a zajímavá debata - viz thread Minulost (dříve Budoucnost) dálkové flotily. Dnes na to ČSA evidentně nemá - peníze, lidi, trh, feedovací síť, brand name, prostě nic. Je na úrovni Malévu a Taromu, jedna z těch nejistých východoevropských společností, na kterou si již důchodce z kapitalistického světa bojí koupit roční senior ticket, protože neví, zda firma bude ještě za rok fungovat. Nenasazuji na ČSA, na vině je několikerý neschopný, či naopak všeho schopný management a hlavně akcionáři, kteří je tam dosadili a k tomu jim najmenovali dozorčí radu, aby je kryla.
spinar píše:Ono je jasny ze personalni naklady na Ukrajine jsou rapidne nizsi nez v CR, tudiz muze VV nabidnout tak nizke tarify, ze cestujici z Evropy prekousnou jejich mizerny servis, KBP a stary letadla.. Jestli by OK mohlo nabidnout tak nizkou cenu je otazne. Na druhou stranu OK ma mnohem lepsi reputaci a PRG je objektivne mnohem prijemnejsi letiste. Ja mam nekdy pocit, ze CSA by stacil nejaky manazer z kvalitniho americkyho hotelu. Stacilo by zmenit par detailu a mohl by to byt opravdu super produkt.
Co se tyce toho, zda-li se dalkovky uzivi. Myslim ze JFK v podani CSA nebyl pruser z duvodu nedostatku pax, ale z duvodu silne neekonomickych A310. Pokud by se to operovalo s necim uspornejsim, mohli by to operovat doposud. Nebo se pletu?
Ono je jasny ze personalni naklady v CR jsou rapidne nizsi nez v USA, tudiz muze OK nabidnout tak nizke tarify, ze cestujici z USA prekousnou jejich mizerny servis a stary letadla. Jestli by DL mohla nabidnout tak nizkou cenu je otazne. Nebo se pletu a paralela se takto nedá vytvořit?
spinar píše:Ono je jasny ze personalni naklady na Ukrajine jsou rapidne nizsi nez v CR, tudiz muze VV nabidnout tak nizke tarify, ze cestujici z Evropy prekousnou jejich mizerny servis, KBP a stary letadla.. Jestli by OK mohlo nabidnout tak nizkou cenu je otazne. Na druhou stranu OK ma mnohem lepsi reputaci a PRG je objektivne mnohem prijemnejsi letiste. Ja mam nekdy pocit, ze CSA by stacil nejaky manazer z kvalitniho americkyho hotelu. Stacilo by zmenit par detailu a mohl by to byt opravdu super produkt.
Co se tyce toho, zda-li se dalkovky uzivi. Myslim ze JFK v podani CSA nebyl pruser z duvodu nedostatku pax, ale z duvodu silne neekonomickych A310. Pokud by se to operovalo s necim uspornejsim, mohli by to operovat doposud. Nebo se pletu?
Ono je jasny ze personalni naklady v CR jsou rapidne nizsi nez v USA, tudiz muze OK nabidnout tak nizke tarify, ze cestujici z USA prekousnou jejich mizerny servis a stary letadla. Jestli by DL mohla nabidnout tak nizkou cenu je otazne. Nebo se pletu a paralela se takto nedá vytvořit?
DL a OK jsou prece spolecnosti uplne jiny velikosti, pusobici na jinych typeh trhu, etc. Navic se domnivam ze plat pilotu u CSA se velmi blizi platum u DL.. Zato VV a OK jsou podobne velky spolecnosti, obe pusobici ve slovanskych, postkomunistickych zemich. I kdyz je samozrejmne pravda ze restriktivni trh UA hraje do karet VV vice nez otevrene nebe OK...
spinar píše:DL a OK jsou prece spolecnosti uplne jiny velikosti, pusobici na jinych typeh trhu, etc. Zato VV a OK jsou podobne velky spolecnosti, obe pusobici ve slovanskych, postkomunistickych zemich.
Neřekl bych že je to tak relevantní, zvlášť pokud se bavíme o cenách long haul letenek. Navíc VV pokud je nyní, tak v minulosti nebyla veilostí srovnatelná s OK.
spinar píše: Navic se domnivam ze plat pilotu u CSA se velmi blizi platum u DL.. I kdyz je samozrejmne pravda ze restriktivni trh UA hraje do karet VV vice nez otevrene nebe OK...
Jsou snad piloti jediní, kdo berou v aerolince plat?
Holidays Czech Airlines zařadily do flotily Airbus A320
3. 5. 2011 - Česká republika Holidays Czech Airlines dnes na ruzyňském letišti přivítaly první letoun Airbus A320. Stroj s imatrikulací OK-HCB bude létat v konfiguraci pro 180 cestujících. Společnost jej plánuje vysílat v nadcházející letní sezóně zejména na lety do prázdninových destinací v Řecku, Turecku, Tunisku, Španělsku, Velké Británii, Irsku, Černé Hoře a v Egyptě. Vedle standardního servisu budou míst cestující podle informací společnosti k dispozici vlastní audio a video systém včetně zobrazení air show s aktuálními informacemi o probíhajícím letu.
Chapu to spravne? Individualni pro me znamena AVOD primo v kazdem seat a ne over-head monitory....
]cestující podle informací společnosti k dispozici vlastní audio a video systém včetně zobrazení air show s aktuálními informacemi o probíhajícím letu[/b].
Chapu to spravne? Individualni pro me znamena AVOD primo v kazdem seat a ne over-head monitory....
Neni to myslene spis v mnoznem cisle tedy ze (skupina) cestujicich bude mit (jeden) vlastni system ?
spinar píše:Ono je jasny ze personalni naklady na Ukrajine jsou rapidne nizsi nez v CR, tudiz muze VV nabidnout tak nizke tarify, ze cestujici z Evropy prekousnou jejich mizerny servis, KBP a stary letadla.. Jestli by OK mohlo nabidnout tak nizkou cenu je otazne. Na druhou stranu OK ma mnohem lepsi reputaci a PRG je objektivne mnohem prijemnejsi letiste. Ja mam nekdy pocit, ze CSA by stacil nejaky manazer z kvalitniho americkyho hotelu. Stacilo by zmenit par detailu a mohl by to byt opravdu super produkt.
Co se tyce toho, zda-li se dalkovky uzivi. Myslim ze JFK v podani CSA nebyl pruser z duvodu nedostatku pax, ale z duvodu silne neekonomickych A310. Pokud by se to operovalo s necim uspornejsim, mohli by to operovat doposud. Nebo se pletu?
Ono je jasny ze personalni naklady v CR jsou rapidne nizsi nez v USA, tudiz muze OK nabidnout tak nizke tarify, ze cestujici z USA prekousnou jejich mizerny servis a stary letadla. Jestli by DL mohla nabidnout tak nizkou cenu je otazne. Nebo se pletu a paralela se takto nedá vytvořit?
Podle mě se opravdu pleteš. Myslím, že průser ČSA je v první řadě ve velikosti. Jsou úplně jiné počty, jestli se objednávají 2 letadla, 20 nebo 100, a to jak v ceně samotného letadla, tak pak u náhradních dílů, výcviku posádky atd. atd. A samozřejmě veškerá režie není ani zdaleka přímo úměrná počtu letadel. Tím mohou velké západní společnosti vesele kompenzovat relativně dražší pracovní sílu. A naopak srovnatelně velké společnosti jako zmíněné VV můžou těžit z podstatně levnější pracovní síly, nehledě na to, že Ukrajinec autem nedojede do Vídně nebo Mnichova. A pak jsou tu třeba Turci, kteří zřejmě úspěšně zkombinovali oba faktory. A jelikož posunout se k variantě "levná pracovní síla" prakticky nejde, zbývá jen posunout se směrem "víc letadel" nebo alespoň "víc stejných letadel". Pokud by ČSA měly udělat něco okamžitě, tak se zaměřit mnohem víc na Polsko (Poláky), které mi připadá, že neberou vůbec na vědomí.
Fanda píše: A jelikož posunout se k variantě "levná pracovní síla" prakticky nejde, zbývá jen posunout se směrem "víc letadel" nebo alespoň "víc stejných letadel". Pokud by ČSA měly udělat něco okamžitě, tak se zaměřit mnohem víc na Polsko (Poláky), které mi připadá, že neberou vůbec na vědomí.
jenže co to znamená víc letadel? 10? Myslim, že zde je prostor tak pro 3 - 4, záleželo by samozřejmě na počtu linek a jejich frekvencích. Bohužel téma dálkovky je asi čirá utopie, ikdyž já si myslim, že bez nich to nepůjde:?