ČSA v Bratislavě

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

ČSA v Bratislavě jsou..

Výborný nápad vedení ČSA, který přinese nové zisky
21
16%
Úlet, který vydrží několik max několik měsíců a skončí se ztrátami
72
55%
Projekt, který skončí při nejlepším na nule a nebude se dál rozšiřovat
37
28%
 
Celkem hlasů: 130

Lubor
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 126
Registrován: 27. 09. 2006, 15:56
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od Lubor »

whiskey píše:
Lubor píše:Pokial to nezacnu ponukat aj kanalmi, ktore vacsinou (povinne) vyuziva firemna klientela, tak to nemaju asi velmi sancu naplnit

webovy portal CWT pri zadani vhodnych terminov tie spojenia z BTS ponuka bez akychkolvek okolkov.


OK, mozno som sa zle vyjadril.
Neznaly slovensky klient chce letiet do Pariza, da si poziadavku na let z Viedne, lebo ho ani nenapadne, ze by mohol ist na CDG z BA. Myslim ze tu je ten moment, kedy by znala agentura mala vediet ponuknut alternativu. Ked som o tej alternative manzelke a jej kolegom povedal, bolo uz neskoro a dost nadavali, ze im to nemal kto povedat.


andrewM
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 83
Registrován: 29. 01. 2011, 13:27
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od andrewM »

Lubor píše:
whiskey píše:
Lubor píše:Pokial to nezacnu ponukat aj kanalmi, ktore vacsinou (povinne) vyuziva firemna klientela, tak to nemaju asi velmi sancu naplnit

webovy portal CWT pri zadani vhodnych terminov tie spojenia z BTS ponuka bez akychkolvek okolkov.


OK, mozno som sa zle vyjadril.
Neznaly slovensky klient chce letiet do Pariza, da si poziadavku na let z Viedne, lebo ho ani nenapadne, ze by mohol ist na CDG z BA. Myslim ze tu je ten moment, kedy by znala agentura mala vediet ponuknut alternativu. Ked som o tej alternative manzelke a jej kolegom povedal, bolo uz neskoro a dost nadavali, ze im to nemal kto povedat.


Nevim jak tenhle byznys funguje, ale neni to i otazka vztahu CSA s prislusnymi prodejci ? Neco ve smyslu, ze Viden (resp. spolecnosti z Vidne operujici) jsou schopni poskytovat lepsi provizi a tudiz prodejci je preferuji ? A vubec, maji slovensti prodejci o techto alternativach vubec dostatecnou povedomost ?

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od dydzej »

andrewM píše:
Lubor píše:
whiskey píše:webovy portal CWT pri zadani vhodnych terminov tie spojenia z BTS ponuka bez akychkolvek okolkov.


OK, mozno som sa zle vyjadril.
Neznaly slovensky klient chce letiet do Pariza, da si poziadavku na let z Viedne, lebo ho ani nenapadne, ze by mohol ist na CDG z BA. Myslim ze tu je ten moment, kedy by znala agentura mala vediet ponuknut alternativu. Ked som o tej alternative manzelke a jej kolegom povedal, bolo uz neskoro a dost nadavali, ze im to nemal kto povedat.


Nevim jak tenhle byznys funguje, ale neni to i otazka vztahu CSA s prislusnymi prodejci ? Neco ve smyslu, ze Viden (resp. spolecnosti z Vidne operujici) jsou schopni poskytovat lepsi provizi a tudiz prodejci je preferuji ? A vubec, maji slovensti prodejci o techto alternativach vubec dostatecnou povedomost ?

Evidentne nemaji. Luborova manzelka by se po navratu z Parize mohla zastavit u sveho prodejce ho trosku popichnout, jestli ji ten ranni let z BTS zatajil schvalne ci nevedomky. Ten nejspis bude jen mlzit, ale treba dojde i na omluvu. Ja osobne bych tedy takovemu prodejci omlatil ten proleteny e-ticket o hlavu, mysleno obrazne samozrejme :) .

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od cimarosa »

AndrweM píše:Nevim jak tenhle byznys funguje, ale neni to i otazka vztahu CSA s prislusnymi prodejci ? Neco ve smyslu, ze Viden (resp. spolecnosti z Vidne operujici) jsou schopni poskytovat lepsi provizi a tudiz prodejci je preferuji ? A vubec, maji slovensti prodejci o techto alternativach vubec dostatecnou povedomost ?


Letecké společnosti už několik let provize agenturám v zásadě neposkytují, navíc v Rakousku bylo přiznávání provizí zrušeno ještě dříve než v ČR a SR. Ale je pravda, že zrušení kanceláří v Bratislavě a Vídni a jejich převedení na koncept "OK point" moc vztahům s agenturami nepomohl. Bohužel ČSA v tomto případě šetří na nepravém místě, místo aby zaplatili schopného sales repa, který by znal v cestovkách každého ticketáře, tak spolehají na "moderní prodejní nástroje", ale prodej je holt o osobních vztazích (ostatně, problém v tomto směru mají už i na českém trhu....)

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od cimarosa »

dydzej píše:Evidentne nemaji. Luborova manzelka by se po navratu z Parize mohla zastavit u sveho prodejce ho trosku popichnout, jestli ji ten ranni let z BTS zatajil schvalne ci nevedomky. Ten nejspis bude jen mlzit, ale treba dojde i na omluvu. Ja osobne bych tedy takovemu prodejci omlatil ten proleteny e-ticket o hlavu, mysleno obrazne samozrejme :) .


Na Slovensku (a zejména v Bratislavě) je trošku zvlášní situace.... Malý počet agentur, trh je hodně a vhodně "motivovaný" na prodeji jisté jiné letecké společnosti, takže bych pochyboval o zatajení linky z nevědomosti....


maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od maf »

Tiez nneverim, ze to bolo z nevedomosti. Potom tam taky ludia nemaju co robit. Mne keby sa to stalo, urcite naklusem do agentury a im o tom aspon poviem. Priklanam sa k nazoru, ze uprednostnuju urcite spol. koli motivaciam.

stano
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 430
Registrován: 13. 12. 2003, 21:39
Stav: Offline

ČSA v Bratislavě

Příspěvek od stano »

Pravdu povediac, nerozumiem, prečo sa v BTS stále spomína akási agentúra, spoločnosť a pod. V dnešnej dobe, keď si každý cez internet zakúpi naozaj všetko je naozaj iluzórne podceňovať cestujúcich. Možno nejaké percento pax sa nechá ovplyvniť, ale to bolo vždy vo všetkých odvetviach, rozhodne to nie je dnes rozhodujúca časť cestujúcich. Podľa všetkého je dnes ČSA vo veľkej kríze, úmyselne alebo neúmyselne, podľa mňa skôr to prvé. Moje skúsenosti s posledným letom ČSA nie sú najpozitívnejšie . Napriek tomu, že je to firma s veľkou tradíciou, disponuje dobrými mašinami i pilotmi, jej zázemie nefunguje tak ako by mohlo. Ja som napríklad z BTS a ani neviem, že ČSA má v BTS bázovanú mašinu. A to sa pritom roky zaoberám letectvom. Čo takí ľudia, čisto "amatéri", tým je ČSA v BTS naozaj ukradnuté. Je škoda, že jedna v podstate slávna firma svojou neuváženou obchodnou a riadiacou politikou sa dostala do situácie, keď je v podstate na pokraji významu. Pravdu povediac, ak by zajtra zastavila všetky lety, ľuďom by to ani veľmi nechýbalo. ČSA by boli zapísané v histórii, ale v súčasnom diani vôbec. Škoda, nikomu neprajem zle, ale podľa všetkého, ČSA sa ocitla v svojej nezávidenia hodnej situácii len a len vlastným pričinením.

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od cimarosa »

stano píše:Pravdu povediac, nerozumiem, prečo sa v BTS stále spomína akási agentúra, spoločnosť a pod. V dnešnej dobe, keď si každý cez internet zakúpi naozaj všetko je naozaj iluzórne podceňovať cestujúcich. Možno nejaké percento pax sa nechá ovplyvniť, ale to bolo vždy vo všetkých odvetviach, rozhodne to nie je dnes rozhodujúca časť cestujúcich. Podľa všetkého je dnes ČSA vo veľkej kríze, úmyselne alebo neúmyselne, podľa mňa skôr to prvé. Moje skúsenosti s posledným letom ČSA nie sú najpozitívnejšie . Napriek tomu, že je to firma s veľkou tradíciou, disponuje dobrými mašinami i pilotmi, jej zázemie nefunguje tak ako by mohlo. Ja som napríklad z BTS a ani neviem, že ČSA má v BTS bázovanú mašinu. A to sa pritom roky zaoberám letectvom. Čo takí ľudia, čisto "amatéri", tým je ČSA v BTS naozaj ukradnuté. Je škoda, že jedna v podstate slávna firma svojou neuváženou obchodnou a riadiacou politikou sa dostala do situácie, keď je v podstate na pokraji významu. Pravdu povediac, ak by zajtra zastavila všetky lety, ľuďom by to ani veľmi nechýbalo. ČSA by boli zapísané v histórii, ale v súčasnom diani vôbec. Škoda, nikomu neprajem zle, ale podľa všetkého, ČSA sa ocitla v svojej nezávidenia hodnej situácii len a len vlastným pričinením.


Já myslím, že se shodujeme. Neúspěch ČSA skutečně nehledám v existencí agentury, která ja nechce prodávat. Poznámka o agentuře byla myšlená právě tak, že bez aktivní práce s trhem, marketingem a snahou tento trh získat nelze očekávat zásadní zlepšení pozice na slovenském trhu (a na trhu obecně). Krize ČSA byla a je zapříčiněná naprosto neodpovědnými zásahy ze strany majitele (České republiky), politickými nominacemi "expertů" typu Luftjardy, Lašáka a jejich týmů, což přetrvává do dneška, naprostou absencí koncepce rozvoje a pouze reaktivním přístupem k trhu.

A jen poznámka závěrem.... ano, cestující není třeba podceňovat, ale situace v BTS je taková, že rozhodující objemy prodejů přes agentury tvoří hlavně korporátní klientela, kterou, v případě nejmenované CK, tvoří cestující, kteří jsou zaměstnanci státní správy. Obávám se, že těm je úplně jedno, s kým letí, protože dostanou letenku a víc je určite nezajímá (kromě sběru mil do věrnostních programů, což je nezanedbatelný bonus). Takže jsou vlastně spokojeni všichni - CK, touto CK preferovaný dopravce, všechny ty asistentky a sekretářky, co zařizují služení cesty na ministerstech a dalších úřadech a nakonec i ten cestující. Úžasně fungující systém "ruka ruku myje". Jen daňový poplatník pláče.... ale to už je jiná kapitola.

stano
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 430
Registrován: 13. 12. 2003, 21:39
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od stano »

Dostavame sa klasicky ku korporatnej tu sa v mnohom tento segment precenuje. Vacsinou ide o uradnikov, ktori cestuju do Bruselu. A na to maju omnoho vyhodnejsie spojenie z VIE. Nastava tu aj problem porovnavania vernostnych programov, kde podla mna maju navrch AUA, LH - zdruzeni v jednom klube, no predovsetkym ponukajuci to, co slovensky klient ocakava.
Teraz k osobnostiam resp. CEO u CSA. U velkych firiem sa jedna o sofistikovane riadenie, kde politicka nominacia absolutne nema sancu. Za priklad by som zobral aj neopravnene nazyvane dobytcaky RYR, viest firmu, ktora ma niekolko sto masin, niekolko desiatok baz, na to jednoducho politicka nominacia nestaci. Cudujem sa CSA, ze si nevypracovala jednoduchu analyzu cestovnych potrieb na Slovensku. Velmi jednoducho by sa zistilo, ze z BTS sa masivnejsie lieta len do BRU, vsetky ostatne destinacie su len ad hoc. Toto co sa tyka korporatnej klientely. Najpodstatnejsiu zlozku tvoria v zahranici pracujuci, a to Anglicku a Irsku. Tam ich je niekolko desiatok tisic. Vela ludi pracuje prilezitostne v Taliansku, Spanielsku, ale tam maju take male zarobky, ze na letenky nemaju, cestuju privatnymi minbusmi za niekolko desiatok Eur. Takze letecka doprava v SR to nema ruzove, z hladiska socialnej situacie, a prave tu urobit bazu CSA je vyraz absolutneho diletantizmu. Ake take sance by mozno mal spoj zo Sliaca alebo Popradu do Irska alebo Anglicka, ale taketo linky sa nedaju robit ako improvizacia. Pri mojom poslednom lete s CSA do Rima ma zarazilo, ze z PRG letelo velmi malo Cechov, ale asi 80 percent Ukrajincov alebo Rusov. Kto len trochu cestuje po Europe lahko zisti, ze dnes najpodstatnejsou klientelou su cestujuci prave tychto narodnosti. Takze CSA sa mala pozerat tam a nie do BTS.

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od cimarosa »

stano píše:Teraz k osobnostiam resp. CEO u CSA. U velkych firiem sa jedna o sofistikovane riadenie, kde politicka nominacia absolutne nema sancu. Za priklad by som zobral aj neopravnene nazyvane dobytcaky RYR, viest firmu, ktora ma niekolko sto masin, niekolko desiatok baz, na to jednoducho politicka nominacia nestaci. Cudujem sa CSA, ze si nevypracovala jednoduchu analyzu cestovnych potrieb na Slovensku.


Pokud jde o tu analýzu, souhlas, viz můj příspěvek z 22/9. Ovšem názor, že u velkých firem se jedná o sofistikované řízení a politická nominace nemá šanci.... je hodně optimistický, rozhodně v našich zeměpisných šířkách (jak v ČR, tak v SR) a u firem, na které mají politici a jejich zájmové skupiny vliv a dosah (na Slovensku třeba letiště BTS a LPS, abychom zůstali v oblasti letectví). Proto srovnání s RYR je v tomto kontextu zcela mimo.

stano
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 430
Registrován: 13. 12. 2003, 21:39
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od stano »

Nominacie na CEO by bolo treba asi modifikovat: majitel si dosadi svojho CEO, ale kedze nie je samovrah, dosadi si taku kvalitu, ktorej doveruje, ze zveladi jeho majetok. Aj teraz je to optimisticke ?

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od cimarosa »

stano píše:Nominacie na CEO by bolo treba asi modifikovat: majitel si dosadi svojho CEO, ale kedze nie je samovrah, dosadi si taku kvalitu, ktorej doveruje, ze zveladi jeho majetok. Aj teraz je to optimisticke ?


Obecně a v normálním ekonomickém prostředí samozřejmě platí, že manažer by měl zhodnotit majetek firmy, ale prosím, přečtěte si celý příspěvek - uváděl jsem, že tento názor je optimistický v našich zeměpisných šířkách a u firem, na které mají politici a jejich zájmové skupiny vliv a dosah. A v tom je jádro pudla....

Cherokee
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 18. 07. 2006, 18:34
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od Cherokee »

Ako byvaly zaryty frequent flyer s CSA som po dlhej dobe opat vyskusal ich sluzby a to priamo z BTS do AMS. Pisat o tom, kolko bolo ludi na palube asi nema zmysel, nebolo ich dost ani tam ani naspat na to, aby mohli byt v suchu. Mna skor zarazila ina vec. Vseobecna negativna nalada sa asi preniesla aj na personal na palube. Na dvojhodinovej linke nemam nijak velke poziadavky, dokonca som predpokladal, ze moja poziadavka na specialne jedlo bude neuspokojena, tak som si vzal z domu svoju vlastnu stravu, ale taku aroganciu s akou som sa stretol u jednej letusky, taku som uz dlho nevidel. Veduci kabiny sa vedel aspon ovladat a rozumne uvazovat. Stava sa.
Tento rok ich pouzijem este raz a potom "Sbohem krasko". Osobne mi je to aj dost luto, lebo som ich akosi stale so zotrvacnosti povazoval za "svoje" aerolinky. Nastastie mam aj ine moznosti.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od alesesl »

Cherokee píše:Ako byvaly zaryty frequent flyer s CSA som po dlhej dobe opat vyskusal ich sluzby a to priamo z BTS do AMS. Pisat o tom, kolko bolo ludi na palube asi nema zmysel, nebolo ich dost ani tam ani naspat na to, aby mohli byt v suchu. Mna skor zarazila ina vec. Vseobecna negativna nalada sa asi preniesla aj na personal na palube. Na dvojhodinovej linke nemam nijak velke poziadavky, dokonca som predpokladal, ze moja poziadavka na specialne jedlo bude neuspokojena, tak som si vzal z domu svoju vlastnu stravu, ale taku aroganciu s akou som sa stretol u jednej letusky, taku som uz dlho nevidel. Veduci kabiny sa vedel aspon ovladat a rozumne uvazovat. Stava sa.
Tento rok ich pouzijem este raz a potom "Sbohem krasko". Osobne mi je to aj dost luto, lebo som ich akosi stale so zotrvacnosti povazoval za "svoje" aerolinky. Nastastie mam aj ine moznosti.


Tak priste poletis z VIE, stejne jako drtiva vetsina Slovaku leta. Mnohem lepsi vyber destinaci za prijatelne ceny.

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od The810 »

Presne tak. Osobne nevidim dovod aby som letel s CSA, ked mozem ist s ovela kvalitnejsim a lacnejsim Nikim. Ano, rad by som letel z BTS, mam to letisko ovela radsej ako VIE (lokalitu neriesim, 30 minut hore dole zvladnem), ale nie za cenu toho ze budem platit viac a poletim s CSA s ich uzasne neprijemnym personalom a nekvalitnym produktom. Nehovoriac o tom ze Niki mi coskoro ako clen OW poskytne zaujimave vyhody, ktore u CSA nikdy mat nebudem, lebo s world's shittiest alliance dialkovo nelietam (vlastne s nou nelietam vobec).


Odpovědět