ČSA v Bratislavě

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

ČSA v Bratislavě jsou..

Výborný nápad vedení ČSA, který přinese nové zisky
21
16%
Úlet, který vydrží několik max několik měsíců a skončí se ztrátami
72
55%
Projekt, který skončí při nejlepším na nule a nebude se dál rozšiřovat
37
28%
 
Celkem hlasů: 130

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od jane »

cimarosa píše:Vzhledem k tomu, že projekt báze BTS jsem od počátku považoval za zcela nesmyslný, protože byl šit horkou jehlou bez řádné přípravy a lidmi, kteří mají o tomto businessu zcela naivní představy, tak čím dříve z tohoto pokusu utečou, tím lépe, i když si nemyslím, že by to ČSA zachránilo. Možná, kdyby si management před tím, než se do tohoto dobrodružství pustil, udělal analýzu trhu, tak by přišli na to, že o tento produkt na Slovensku (z mnoha důvodů) není velký zájem. Postavit business plán na tom, že "by bylo fajn, kdyby se letalo do...... " je krátkozraké, bohužel, pan Tanev je nenapravitelný optimista a asi byl schopen, bohužel, ovlinvit své nadřízené zcela nepodloženými představami o potenciálu trhu. Je škoda, že si ČSA nezjistilo včas, koho si přetáhlo z Malevu. Load factor na linkách z BTS dosahující maximálně 50 % je jen výsledek tohoto experimentu.


Muzu s tebou naprosto souhlasit, taky bych moc rada videla analyzy trhu.


cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od cimarosa »

jane píše:
cimarosa píše:Vzhledem k tomu, že projekt báze BTS jsem od počátku považoval za zcela nesmyslný, protože byl šit horkou jehlou bez řádné přípravy a lidmi, kteří mají o tomto businessu zcela naivní představy, tak čím dříve z tohoto pokusu utečou, tím lépe, i když si nemyslím, že by to ČSA zachránilo. Možná, kdyby si management před tím, než se do tohoto dobrodružství pustil, udělal analýzu trhu, tak by přišli na to, že o tento produkt na Slovensku (z mnoha důvodů) není velký zájem. Postavit business plán na tom, že "by bylo fajn, kdyby se letalo do...... " je krátkozraké, bohužel, pan Tanev je nenapravitelný optimista a asi byl schopen, bohužel, ovlinvit své nadřízené zcela nepodloženými představami o potenciálu trhu. Je škoda, že si ČSA nezjistilo včas, koho si přetáhlo z Malevu. Load factor na linkách z BTS dosahující maximálně 50 % je jen výsledek tohoto experimentu.


Muzu s tebou naprosto souhlasit, taky bych moc rada videla analyzy trhu.


V tom asi bude hlavní problém... nic takového neexistuje, tedy myslím seriózní analýzy, ne jen manipulovaná data, která měla potvrdit "úžasnost" toho projektu. Prostě manažerské selhání (nebo záměr?) vedení ČSA.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od Marty-t »

Není nic jednoduššího a levnějšího než mít W a provozovat jen to co je code-share se silnějším partnerem ČSA.

Takové W typu:

PRG-AMS-BTS-AMS-PRG

,kde za AMS si dosaďte CDG nebo jakýkoliv jiný Hub s jehož hlavním obsluhovatelem si ČSA vyjednají C/S...
,kde za BTS si dosaďte jiná 300-400 tisícová města typu OSR, BRQ, KSC

by podle mne bylo zárukou ziskové linky pro ČSA. Otázkou je jen vhodnost času odletu z BTS. Nevím snad by šlo A319 na střídačku v BTS nocovat...

Z ostatních linek ČSA vytlačí nízkonákladovky, o mateřské linky do PRG budou taky muset bojovat. Nevím. Být majitelem ČSA, za současné situace bych ale zejména silně zvažoval prodej... Bez silného "dálkaře" bude další samostatná éra ČSA krátká. Zvlášť teď kdy ekonomika vplouvá do rozbouřených vod krize a recese...

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od cimarosa »

Marty-t píše:Není nic jednoduššího a levnějšího než mít W a provozovat jen to co je code-share se silnějším partnerem ČSA.

Takové W typu:

PRG-AMS-BTS-AMS-PRG

,kde za AMS si dosaďte CDG nebo jakýkoliv jiný Hub s jehož hlavním obsluhovatelem si ČSA vyjednají C/S...
,kde za BTS si dosaďte jiná 300-400 tisícová města typu OSR, BRQ, KSC

by podle mne bylo zárukou ziskové linky pro ČSA. Otázkou je jen vhodnost času odletu z BTS. Nevím snad by šlo A319 na střídačku v BTS nocovat...

Z ostatních linek ČSA vytlačí nízkonákladovky, o mateřské linky do PRG budou taky muset bojovat. Nevím. Být majitelem ČSA, za současné situace bych ale zejména silně zvažoval prodej... Bez silného "dálkaře" bude další samostatná éra ČSA krátká. Zvlášť teď kdy ekonomika vplouvá do rozbouřených vod krize a recese...


W má dost zádrhelů z operačního hlediska, nejsem přesvědčen, že by to bylo nejlevnější, ale pokud jde o BTS, tak hlavní a prvotní problém je, že tam pro tento druh produktu chybí poptávka. A to ani žádný C/S nevyřeší.

BonCu
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 12. 04. 2007, 22:26
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od BonCu »

Tak ze na zimu nam ostava CDG (8x/w, 1,3,5 2x denne), AMS (6x/w) a LCA (2x/w)


cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od cimarosa »

BonCu píše:Tak ze na zimu nam ostava CDG (8x/w, 1,3,5 2x denne), AMS (6x/w) a LCA (2x/w)


Tak snad to bude znamenat i zvýšení LF, stávajících 50% je neúnosných a docela by mě zajímalo, z čeho to dotují...

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od maf »

BonCu píše:Tak ze na zimu nam ostava CDG (8x/w, 1,3,5 2x denne), AMS (6x/w) a LCA (2x/w)


Uz to zacina davat logiku.

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od PDan »

cimarosa píše:Tak snad to bude znamenat i zvýšení LF, stávajících 50% je neúnosných a docela by mě zajímalo, z čeho to dotují...

Z dani :angel:

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od rXD »

No, ak by v casoch, ked im lietadlo bude stat, urobili zopar W-ciek BTS-CDG-KSC-CDG-BTS (resp. cez AMS), vytazenost by im hned vyrazne stupla. Pravdepodobne by to ale rychlo pochovalo cast liniek KSC-PRG. Jedno z tych 4 dennych spojeni do Prahy by som za priame spojenie na CDG alebo AMS urcite obetoval... Uvidime, ci na to pride aj CSA.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od Marty-t »

rXD píše:No, ak by v casoch, ked im lietadlo bude stat, urobili zopar W-ciek BTS-CDG-KSC-CDG-BTS (resp. cez AMS), vytazenost by im hned vyrazne stupla. Pravdepodobne by to ale rychlo pochovalo cast liniek KSC-PRG. Jedno z tych 4 dennych spojeni do Prahy by som za priame spojenie na CDG alebo AMS urcite obetoval... Uvidime, ci na to pride aj CSA.


No v BRQ uz přes rok ty 4 spojení chybí, takže proč ne BTS-CDG-BRQ-CDG-BTS :wink: Větší město než KSC, dál od VIE než BTS, absence síťového dopravce (v KSC konkurence OS a OK)... Ale teď vážně - fakt jsem zvědavý jak se budou vyvíjet další epizody nepředvídatelného seriálu "ČSA v BTS"...

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od rXD »

Akurat, ze z Brna si do cca. dvoch hodin vo VIE aj v PRG (aj v BTS). Takze konkurencia vysoka. Z Kosic (a vychodu SK) sa slusne (ale draho) dostanes do troch hodin len na BUD (na KRK a RZE ta niekto musi odviezt a trva to tak 3-4 hod each way), takze vlastne ziadne alternativy neexistuju.

BTW, officialny update o bratislavskom "uspechu" CSA:
CSA Czech Airlines Cancels 3 Routes from Bratislava in W11
http://airlineroute.net/2011/10/02/csa- ... va-in-w11/

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od The810 »

rXD: KSC predsa maju CSA aj Austrian.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od Marty-t »

rXD píše:Akurat, ze z Brna si do cca. dvoch hodin vo VIE aj v PRG (aj v BTS). Takze konkurencia vysoka. Z Kosic (a vychodu SK) sa slusne (ale draho) dostanes do troch hodin len na BUD (na KRK a RZE ta niekto musi odviezt a trva to tak 3-4 hod each way), takze vlastne ziadne alternativy neexistuju.


Souhlas - nemůžeme srovnat 3 hodiny autem do BUD z KSC se 2 hodinami na VIE z BRQ. I proto má KSC feedovaní 3 hubů - 4x denně PRG, 3x denně VIE a 2x denně BTS . Srovnatelná OSR dvou - 4x denně PRG a 2x denně VIE (ale riziko-výhoda? výrazného zkrácení dojezdu do Katowic - dokončení dálnice D1 a A1 v příštím roce), zatímco srovnatelné BRQ nemá žádného feedera.

Jenže u potenciálu linky CDG --> KSC/OSR/BRQ tohle neplatí. To není o feedování evropského Hubu, ale transkontinentálního resp. linka pro point-to-point cestující. Tady bude podle mne důležitější, že potenciál BRQ a OSR se spojí do dvojnásobku KSC (tady KSC ubírá potenciál právě BTS - myslím na lidi ze Žiliny, Martinu atp....) v případě linky CDG - moravské město (BRQ/OSR)...

Ale nic pojďme zpátky k BTS...

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od MEA »

Csa maju kazdopadne skvely marketing. Prave mi prisiel mail s ponukou BTS-FCO medzi inym, ze vraj 116 eur. Potrebujem tam letiet, tak reku, pozriem... (Viem ze ju uz zrusili ale -) tak klikam na odkaz a letenka stoji 2916,14 eur s nenormalnymi prestupmi samozrejme. Myslim, ze toto je dost haluz ludom rozosielat ponuky na davno zrusene lety, asi s CSA tak skoro nepoletim, hm...

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od Zdenek »

To by mne zajímal nabídnutý routing do toho FCO, když BTS-BRG se už nelítá.


Odpovědět