ČSA v Bratislavě
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
Právě sedím v BTS, před chvilkou naboardovalo na let do Košic 25PAX, k tomu jsou předpokládám na palubě ještě další z PRG. Vím, pondělí ráno nemá vypovídající hodnotu za celý týden, jen přidávám číslo do statistiky...
Re: ČSA v Bratislavě
Pondelok 26.5.2014, večerný let KSC-BTS, LF 100%! V BTS nás asi 12 vystúpilo. Neviem, koľko ľudí letelo z Bratislavy, ale čo som si všímal posledné týždne, na check-ine do PRG sa stále nejakí cestujúci našli, takže zrejme aj dnes sa prázdne miesta po nás zaplnili.
Čo je ale škoda, tak je 45 minútové meškanie pri 50 minútovom lete Ale čo sa dá robiť, podľa slov letušky malo problémy pražské letisko, takže ČSA sú v tom tentoraz zrejme nevinne.
Čo je ale škoda, tak je 45 minútové meškanie pri 50 minútovom lete Ale čo sa dá robiť, podľa slov letušky malo problémy pražské letisko, takže ČSA sú v tom tentoraz zrejme nevinne.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 348
- Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
ksc33 píše:Pondelok 26.5.2014, večerný let KSC-BTS, LF 100%! V BTS nás asi 12 vystúpilo. Neviem, koľko ľudí letelo z Bratislavy, ale čo som si všímal posledné týždne, na check-ine do PRG sa stále nejakí cestujúci našli, takže zrejme aj dnes sa prázdne miesta po nás zaplnili.
Čo je ale škoda, tak je 45 minútové meškanie pri 50 minútovom lete Ale čo sa dá robiť, podľa slov letušky malo problémy pražské letisko, takže ČSA sú v tom tentoraz zrejme nevinne.
Ano, to jen potvrzuje fakt, o kterém se zde někdy velmi vášnivě debatuje.... , a to, že problémem u linky PRG-BTS-KSC není úsek BTS-KSC a vv., kde se ukazuje, že spojení má logiku a vzhledem ke geografickému charakteru SK a pozemní dopravní infrastruktuře není důvod, proč by neměla taková linka být dlouhodobě využívána. Velkým otazníkem provozu PRG-BTS-KSC zůstává úsek PRG-BTS vv., který je využívaný podstatně méně a je otázkou, nakolik negativní dopad má tento úsek na ekonomické provozování celé linky. Osobně se domnívám, že ji silně stahuje k nulovému či zápornému výnosu...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 263
- Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
- Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Fox Lake
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
Ahoj, díval jsem se na 10 dalších (budoucích) letů PRG-BTS-KSC-BTS-PRG a lze udělat následující závěry:
BTS-KSC-BTS - LF téměř 100%, silnější poptávka ve směru KSC-BTS ráno a BTS-KSC večer
PRG-BTS-PRG - PRG-BTS ráno a BTS-PRG večer problém, slušný LF (cca 70%) ve směru BTS-PRG ráno PRG-BTS večer.
Příklad na zítra:
SABRE SONIC
KSC Kosice Barca SK [LZKZ]
BTS Bratislava Ivanka SK [LZIB]
WED 28 May 2014
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
OK 961 KSC 08:35 BTS 09:30 AT4 J0 C0 D0 I0 Z0 Y0 M0 B0 H0 K0 T0 A0 L0 X0 Q0 U0 V0 N0 S0 W0 O0 G0 R0 E0
OK 967 KSC 20:10 BTS 21:05 AT4 J0 C0 D0 I0 Z0 Y0 M0 B0 H0 K0 T0 A0 L0 X0 Q0 U0 V0 N0 S0 W0 O0 G0 R0 E0
BTS Bratislava Ivanka SK [LZIB]
KSC Kosice Barca SK [LZKZ]
WED 28 May 2014
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
OK 960 BTS 07:20 KSC 08:15 AT4 Y9 M8 B7 H5 K3 T1 A0 L0 X0 Q0 U0 V0 N0 S0 W0 O0 G0 R0 E2
OK 966 BTS 18:55 KSC 19:50 AT4 J3 C0 D0 I1 Z1 Y0 M0 B0 H0 K0 T0 A0 L0 X0 Q0 U0 V0 N0 S0 W0 O0 G0 R0 E0
PRG Prague Ruzyne CZ [LKPR]
BTS Bratislava Ivanka SK [LZIB]
WED 28 May 2014
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
OK 960 PRG 06:00 BTS 07:00 AT4 J9 C4 D2 I1 Z1 Y9 M9 B9 H9 K9 T9 A9 L9 X9 Q9 U9 V7 N6 S4 W2 O2 G0 R0 E2
OK 966 PRG 17:35 BTS 18:35 AT4 J5 C1 D0 I1 Z1 Y0 M0 B0 H0 K0 T0 A0 L0 X0 Q0 U0 V0 N0 S0 W0 O0 G0 R0 E0
BTS Bratislava Ivanka SK [LZIB]
PRG Prague Ruzyne CZ [LKPR]
WED 28 May 2014
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
OK 961 BTS 09:55 PRG 10:55 AT4 J2 C2 D1 I1 Z1 Y3 M2 B0 H0 K0 T0 A0 L0 X0 Q0 U0 V0 N0 S0 W0 O0 G0 R0 E0
OK 967 BTS 21:30 PRG 22:30 AT4 J9 C4 D2 I1 Z1 Y9 M9 B9 H9 K9 T9 A9 L9 X9 Q9 U8 V1 N1 S1 W1 O2 G0 R0 E2
BTS-KSC-BTS - LF téměř 100%, silnější poptávka ve směru KSC-BTS ráno a BTS-KSC večer
PRG-BTS-PRG - PRG-BTS ráno a BTS-PRG večer problém, slušný LF (cca 70%) ve směru BTS-PRG ráno PRG-BTS večer.
Příklad na zítra:
SABRE SONIC
KSC Kosice Barca SK [LZKZ]
BTS Bratislava Ivanka SK [LZIB]
WED 28 May 2014
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
OK 961 KSC 08:35 BTS 09:30 AT4 J0 C0 D0 I0 Z0 Y0 M0 B0 H0 K0 T0 A0 L0 X0 Q0 U0 V0 N0 S0 W0 O0 G0 R0 E0
OK 967 KSC 20:10 BTS 21:05 AT4 J0 C0 D0 I0 Z0 Y0 M0 B0 H0 K0 T0 A0 L0 X0 Q0 U0 V0 N0 S0 W0 O0 G0 R0 E0
BTS Bratislava Ivanka SK [LZIB]
KSC Kosice Barca SK [LZKZ]
WED 28 May 2014
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
OK 960 BTS 07:20 KSC 08:15 AT4 Y9 M8 B7 H5 K3 T1 A0 L0 X0 Q0 U0 V0 N0 S0 W0 O0 G0 R0 E2
OK 966 BTS 18:55 KSC 19:50 AT4 J3 C0 D0 I1 Z1 Y0 M0 B0 H0 K0 T0 A0 L0 X0 Q0 U0 V0 N0 S0 W0 O0 G0 R0 E0
PRG Prague Ruzyne CZ [LKPR]
BTS Bratislava Ivanka SK [LZIB]
WED 28 May 2014
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
OK 960 PRG 06:00 BTS 07:00 AT4 J9 C4 D2 I1 Z1 Y9 M9 B9 H9 K9 T9 A9 L9 X9 Q9 U9 V7 N6 S4 W2 O2 G0 R0 E2
OK 966 PRG 17:35 BTS 18:35 AT4 J5 C1 D0 I1 Z1 Y0 M0 B0 H0 K0 T0 A0 L0 X0 Q0 U0 V0 N0 S0 W0 O0 G0 R0 E0
BTS Bratislava Ivanka SK [LZIB]
PRG Prague Ruzyne CZ [LKPR]
WED 28 May 2014
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
OK 961 BTS 09:55 PRG 10:55 AT4 J2 C2 D1 I1 Z1 Y3 M2 B0 H0 K0 T0 A0 L0 X0 Q0 U0 V0 N0 S0 W0 O0 G0 R0 E0
OK 967 BTS 21:30 PRG 22:30 AT4 J9 C4 D2 I1 Z1 Y9 M9 B9 H9 K9 T9 A9 L9 X9 Q9 U8 V1 N1 S1 W1 O2 G0 R0 E2
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
@tempranilo: nevím, kde to čteš. Já vidím - ATR42 má kapacitu 46 míst, z toho většina, 34 letělo KSC-PRG, tedy jim vyhovoval čas, a byli ochotni zkousnout mezipřistání. 12 letělo KSC-BTS a nezjištěný nenulový počet BTS-PRG. Jinými slovy to živí pasažéři na KSC-PRG a provoz KSC-BTS a BTS-PRG je k tomu malý přivýdělek na doplnění (je otázka, jestli se vyplatí za ten "přivýdělek" platit přistávací poplatky v BTS a delší letový čas). Logičtější by bylo zrušit přistání v BTS a KSC-BTS si mohou lítat třeba Turboletem, to tak odpovídá poptávce (na základě jednoho příspěvku výše).
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 348
- Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
hafi píše:@tempranilo: nevím, kde to čteš. Já vidím - ATR42 má kapacitu 46 míst, z toho většina, 34 letělo KSC-PRG, tedy jim vyhovoval čas, a byli ochotni zkousnout mezipřistání. 12 letělo KSC-BTS a nezjištěný nenulový počet BTS-PRG. Jinými slovy to živí pasažéři na KSC-PRG a provoz KSC-BTS a BTS-PRG je k tomu malý přivýdělek na doplnění (je otázka, jestli se vyplatí za ten "přivýdělek" platit přistávací poplatky v BTS a delší letový čas). Logičtější by bylo zrušit přistání v BTS a KSC-BTS si mohou lítat třeba Turboletem, to tak odpovídá poptávce (na základě jednoho příspěvku výše).
V zásadě říkáme totéž - že linka stojí na cestujících z a do KSC, a to jak z PRG, tak dle mého i z BTS. Problém vidím v tom, že na linku PRG/KSC vv. s mezipřistáním velmi často nabízí ČSA levnější letenky než na přímé lety, což je z hlediska profitability u linky s vyššími náklady, beru-li v úvahu navíc nepříliš optimální LF na PRG/BTS/PRG (osobní a relativně častá zkušenost), trošku problém. Ten přivýdělek za PRG/BTS asi bude záporný, spíše bych proto viděl jako rozumnější rovněž dříve zmiňované trasování PRG/KSC/BTS vv.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
tempranilo píše:Ten přivýdělek za PRG/BTS asi bude záporný
je nutné počítat náklady na let s meipřistáním a oba přivýdělky, PRG-BTS a BTS-KSC. Pokud za to přivýdělek na BTS-KSC bude stát, tak nemusí na PRG-BTS létat nikdo. Ale to jen za předpokladu, že základem je/bude provoz na PRG-KSC
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 951
- Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
clovicek píše:Ahoj, díval jsem se na 10 dalších (budoucích) letů PRG-BTS-KSC-BTS-PRG a lze udělat následující závěry:
BTS-KSC-BTS - LF téměř 100%, silnější poptávka ve směru KSC-BTS ráno a BTS-KSC večer
PRG-BTS-PRG - PRG-BTS ráno a BTS-PRG večer problém, slušný LF (cca 70%) ve směru BTS-PRG ráno PRG-BTS večer.
Ja by som povedal, ze rano BTS-PRG a vecer PRG-BTS bude vyuzivana cestujucimi na prestup cez PRG dalej. Biznis velmi neoslovili, max slovenskych manazerov rano do PRG a vecer spat.
Rano chodim do prace okolo jedneho hotela kde je kopa aut s ceskymi znackami (najma prazskymi), teda potreba na trhu je, len v nasich koncinach maju ludia radsej auta. Mozno ten ranny odlet z PRG do BTS je prilis skory a naopak vecerny navrat prilis neskory.
Ale nerobil by som este tragicke zavery, linka je znovuobnovena este kratko, treba tomu este cas, len ci CSA nestrati trpezlivost. Pre nich je zaujimave ci im tych 10 pax feeduje dalej. Aj predlzena platnost mil mozno pomoze, aj ked kopu ludi uz stratili.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
"Letisko v Bratislave vlada v podobe p.Trhlika pravdepodobne pripravuje na demolaciu. Za maj 2014 letisko vybavilo priblizne o 20 percent menej cestujucich ako v maji 2013. 104702 vs.85360 cestujucich. Celorocne je to menej o priblizne 10 percent. 369190 vs. 335043. Udaju su neoficialne a mozu sa od skutocnosti lisit. Su tvorene na zaklade letovych poriadkov dopravcov, kedze letisko statistiky nezverejnuje - vieme preco." https://www.facebook.com/leteckadoprava
Re: ČSA v Bratislavě
Aktuální info o LF.
PRG - BTS středa ráno: 25 lidí.
KSC - BTS středa ráno: odhad min. 50 lidí (dle již sedících x zároveň vytahovaných kufrech).
BTS - PRG středa ráno: 64 lidí (ani jedno volné místo).
PRG - BTS středa ráno: 25 lidí.
KSC - BTS středa ráno: odhad min. 50 lidí (dle již sedících x zároveň vytahovaných kufrech).
BTS - PRG středa ráno: 64 lidí (ani jedno volné místo).
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 951
- Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
marthym píše:Aktuální info o LF.
PRG - BTS středa ráno: 25 lidí.
KSC - BTS středa ráno: odhad min. 50 lidí (dle již sedících x zároveň vytahovaných kufrech).
BTS - PRG středa ráno: 64 lidí (ani jedno volné místo).
A co streda rano BTS-KSC?
Toto len dokazuje, ze linka ma potencial a to, ze SK trh je poddimenzovany a priestor tu je. Len mne chyba ta slubovana nedelna vecerna rotacia.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 691
- Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
CSA na BTS pokles liniek na 4 tyzdenne. Vraj od septembra sa "vratia" k 8 tyzdenne. Davam tomu tak 8% sancu
http://ekonomika.sme.sk/c/7285025/csa-c ... kosic.html
http://ekonomika.sme.sk/c/7285025/csa-c ... kosic.html
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 951
- Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
rXD píše:CSA na BTS pokles liniek na 4 tyzdenne. Vraj od septembra sa "vratia" k 8 tyzdenne. Davam tomu tak 8% sancu
http://ekonomika.sme.sk/c/7285025/csa-c ... kosic.html
Budem sa opakovat, ale toto bolo v letovom poriadku uz davno, ze jul-august bude obmedzeny, tak neviem co za senzaciu z toho robis.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 263
- Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
- Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Fox Lake
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
Potvrzeno, PRG-BTS-KSC-BTS-PRG bude létat 1-345--, tedy 4 dny v týdnu, 2x denně. Už je to v rezervačním systému.
Re: ČSA v Bratislavě
Hlavne že tam lietajú, mne ako človeku z Bratislavy, ktorý žije a pracuje v prahe je to fakt pohodlné spojenie domov. Ale ak by sa to nepodarilo a linku opustili tak by som si začal fakt myslieť o BTS, že je to zakliate letisko, kde sa proste nič viac ako Ryanair nepodarí... :/