tempranilo píše:Tony Smoke píše:Tu ta musim opravit. Boj sefa LH proti akviziciam konkurentov v Europe ma prave za ciel zachovanie cistej hry. LH bojuje momentalne proti aktviziciam ETIHADu v Europe(Darwin, AirBerlin, posuskava sa o Italii). Do aeroliniek z blizkeho vychodu sa pumpuju tazke petrodolare (vid rast Emirates). Tieto spolocnosti by za break even lietali aj na BTS, keby vedeli, kde to je
Arabske staty tieto spolocnosti dotuju s cielom rastu a udupania konkurencie.
Z politickych dovodov by si Europa tiez mala chranit svoje aerolinky. Teraz sa s Arabmi kamaratime, lenze dokedy? (nechcem malovat certa na stenu) A potom nebudeme mat v Europe ani jedno lietadelko schopne letu!
Víš, nemůžes tak úplně věřit všemu, co se píše
. Arabové (a teď nehodnotím nic než leteckou dopravu) prostě pochopili, že efektivní letecká doprava je základ rozvoje jejich ekonomiky a rozhodli se vytvořit tomu podmínky. Úvahy o pumpování petrodolarů, ty se sice velice často objevují, ale kromě toho, že zatím se to nikdy neprokázalo, tak tato podezření jsem zatím slyšel jen ze strany evropských společností, které nejsou schopny jim konkurovat, zejména kvalitou služeb a rozumnou cenovou politikou. Možná, že by ses mohl podívat do nějakých objektivních analýz, abys zjistil, jak např. Emirates fungují a proč jsou na tom o tolik lépe než evrospké společnosti (zkus si najít Unit-cost-analysis-of-emirates-iag--virgin na
http://centreforaviation.com/analysis/). A že s tím pumpováním to nebude tak žhavé je třeba vidět, že bez milosti a podpory nechali zkrachovat třetího národního dopravce - RAK Airways.
A konečně, pokud tahají horké kaštany, tj. evropské letecké společnosti z maléru a pokud se děje v rámci platné letislativy, tak to vítám. My Evropané jsme za posledních cca 25 let byli schopni jen vymýšlet věci, jak vše zkomplikovat a hlavně zdražit a pak se divíme, že dravějším a v tuto chvíli úspěšnějším neumíme čelit. Spíše bychom se měli poučit.
V Emiratoch patri takmer vsetko jednej rodine - tej sajchovej. Takze je jedno, ze ktory sudok sa plni, hlavne, ze dokopy je tam viac ako na zaciatku.
Tipujem, ze Emirates ma v Dubaji takmer nulove letiskove poplatky, dane z prijmu fyzickych osob sa neplatia, cize rovnaku platovu uroven dosiahnu nizsimi vydavkami. (Vypocital som si z vyrocnej spravy) income tax platil emirates za 2012 vo vyske 2,9% (!!!), co si myslis, kolko si tam uctuju za tonu kerosinu, viac ci menej ako v Europe? hmmm.....
Navyse sa europske vlady rozhodli platat svoje rozpocty nezmyselnymi poplatkami na letecku dopravu, tak sa ta pytam, kde su rovnake podmienky?
Emirates a ostatne spolocnosti maju uplne ine podmienky, preto su take drave. Mimochodom, vsak uz aj Cinania u vas v CR stavali dialnice...
Takze si to zhrnme, rozdiely medzi arabskymi a EU leteckymi spolocnostami:
1. letiskove poplatky - odlisny majitelia letisk a aeroliniek v EU
2. cena kerozinu - Arabi na nom sedia!
3. dane z prijmu -> cena prace - Arabi nepotrebuju naplnat rozpocet touto cestou
4. zbytocne poplatky v EU
5. dane zo zisku
etc.
Ako som spominal tie sudky, ze je dolezite, aby v nich dokopy bolo viac...vies co je to "viac" ktore v nich zostava? Z velkej casti prijmi z cestujucich z EU a USA.
Europska unia sa roznymi clami brani cenovemu dumpingu napr. z Ciny. Preco by to nemohla robit aj pri leteckych spolocnostiach?
PS: Emirates nedavno objednali 150x B777X + 50 opcii a 50x A380, celkova hodnota 99 miliard USD. Teraz ten cash nemaju, 2020 maju prevzat prve lietadla, dovtedy ten cash nenahrabu...co myslis, odkial pride?