ČSA v Bratislavě

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

ČSA v Bratislavě jsou..

Výborný nápad vedení ČSA, který přinese nové zisky
21
16%
Úlet, který vydrží několik max několik měsíců a skončí se ztrátami
72
55%
Projekt, který skončí při nejlepším na nule a nebude se dál rozšiřovat
37
28%
 
Celkem hlasů: 130

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od Tony Smoke »

tempranilo píše:Pokud jde o důvěryhodnost slov šéfa LH, tak se nechci pouštět do debaty, protože to opravdu posoudit nemohu, ale například poslední kroky LH vůči konkurentům, kdy žádá EU o zablokování akvizic některých leteckých společností v Evropě, to není signál úplně čisté hry, takže proč bych měl mít tak obrovskou důvěru pro jeho slova, to opravdu nevím.


Tu ta musim opravit. Boj sefa LH proti akviziciam konkurentov v Europe ma prave za ciel zachovanie cistej hry. LH bojuje momentalne proti aktviziciam ETIHADu v Europe(Darwin, AirBerlin, posuskava sa o Italii). Do aeroliniek z blizkeho vychodu sa pumpuju tazke petrodolare (vid rast Emirates). Tieto spolocnosti by za break even lietali aj na BTS, keby vedeli, kde to je :lol: Arabske staty tieto spolocnosti dotuju s cielom rastu a udupania konkurencie.

Z politickych dovodov by si Europa tiez mala chranit svoje aerolinky. Teraz sa s Arabmi kamaratime, lenze dokedy? (nechcem malovat certa na stenu) A potom nebudeme mat v Europe ani jedno lietadelko schopne letu!


rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od rXD »

tempranilo píše:
rXD píše:No v prvom rade, Austrian bol v zisku uz v 2012, ale to oni sebakriticky nerataju, lebo to sa dosiahlo jednorazovymi efektmi suvisiacimi s prevodom vsetkych leteckych operacii na Tyrolean:
http://www.aero.de/news-18909/Lufthansa ... enzen.html
" Die Tochter Austrian Airlines werde in diesem Jahr auch ohne Sondereffekte profitabel fliegen, kündigte Lufthansa-Chef Franz an,"

A dalej, ked nieco hovori sef Lufthansy, je to pre mna asi 1000x doveryhodnejsie, nez ked to hovori slovensky alebo cesky politicky dosadeny tunelar so zlatym padakom. No ale ked na tomto fore su vsetci presvedceni, ze lietanie PRG-BTS-KSC je zmysluplne a vynosne, tak myslim, ze tu nie je o com diskutovat...

Já nevím, ale z toho, co jsem si zde přečetl, tak bych řekl, že na tomto fóru rozhodně nejsou všichni až tak přesvědčení o tom, že létat PRG/BTS/KSC je smysluplné a výnosné, ale rozhodně je nás asi hodně, kteří jsme z dobrých důvodů naprosto přesvědčení o tom, že létat KSC/VIE/PRG je z mnoha racionálních důvodů totální nesmysl, stejně jako by bývalo bylo nesmyslné, aby DW (RIP :) ) létaly KSC/VIE/MUC, jak jsi mnohokrát navrhoval. Jedním ze zásadních důvodů jsou ceny, za které jsou Slováci ochotni létat, protože, a to lze objektivně spočítat, za nějakých 70-80€ OW je dosažení profitability linky s A/C s kapacitou kolem 70-80 míst naprosto nereálné, pokud by LF dlouhodobě nedosahoval asi 97%.
Pokud jde o důvěryhodnost slov šéfa LH, tak se nechci pouštět do debaty, protože to opravdu posoudit nemohu, ale například poslední kroky LH vůči konkurentům, kdy žádá EU o zablokování akvizic některých leteckých společností v Evropě, to není signál úplně čisté hry, takže proč bych měl mít tak obrovskou důvěru pro jeho slova, to opravdu nevím. A jen pro pořádek, vedení vídeňského letiště vždy bylo a je zcela politicky dosazená skupina lidí, i s těmi zlatými padáky. A k zásadnímu navýšení ceny o cca 100% při dostavbě jejich nového terminálu také jistě došlo jen náhodou.... V tom se Slovaci, Češi a Rakušani bohužel moc nelišíme a nemáme si co vyčítat....


Aj Lufthansa-Group aj Flughafen Wien AG stale produkuju zisk, na rozdiel od BTS alebo CSA (a ked ho Austrian nevedel robit, musel byt predany). To je u mna zakladny princip. Pokial toto dokazu, tak tie spolocnosti mozu byt kludne aj statne/mestske s politicky dosadenym managementom, lebo stat ako vlastnik na tychto spolocnostiach zaraba. U nas ale statna spolocnost vlastne automaticky znamena statom dotovana spolocnost, cez ktoru sa len tuneluju statne peniaze stranicky dosadenymi panakmi do sukromnych spriaznenych polit-firiem.

PS: Preco si myslim, ze pre DW (SkyEUrope, CSA) by urcite byvalo lepsie KSC-VIE-MUC alebo KSC-VIE-OSR (ked lietali KSC-BTS transfer VIE-OSR), alebo KSC-VIE-PRG nez to co vystrajali, som uz vela krat vysvetlil. Viem, nesedi to s (cesko)slovenskymi nacional-socialistickym pouckami, ale ignorovat 2mil mesto s 10x vacsou kupnou silou a tvarit sa, ze BTS je lepsia alternativa, to moze fakt vyjst len niekomu v BA alebo PRG.

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od maf »

rXD píše:ignorovat 2mil mesto s 10x vacsou kupnou silou a tvarit sa, ze BTS je lepsia alternativa, to moze fakt vyjst len niekomu v BA alebo PRG.


A ignorovat vsetky rozumne argumenty a mliet si svoje je super, ze.
Preco potom neurobit linku KSC - Tokyo, v Tokyu je urcite vacsia kupna sila ako vo Viedni.
Ide o to co chce trh, nie o to co chces ty. Vela krat tu bolo napisane, ze ak by to snitzlom vychadzalo, ze KSC-VIE potrebuje viac frekvencii, Austrian by ich pridal. Takze neda si pan Snickers?

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od tempranilo »

Tony Smoke píše:Tu ta musim opravit. Boj sefa LH proti akviziciam konkurentov v Europe ma prave za ciel zachovanie cistej hry. LH bojuje momentalne proti aktviziciam ETIHADu v Europe(Darwin, AirBerlin, posuskava sa o Italii). Do aeroliniek z blizkeho vychodu sa pumpuju tazke petrodolare (vid rast Emirates). Tieto spolocnosti by za break even lietali aj na BTS, keby vedeli, kde to je :lol: Arabske staty tieto spolocnosti dotuju s cielom rastu a udupania konkurencie.

Z politickych dovodov by si Europa tiez mala chranit svoje aerolinky. Teraz sa s Arabmi kamaratime, lenze dokedy? (nechcem malovat certa na stenu) A potom nebudeme mat v Europe ani jedno lietadelko schopne letu!

Víš, nemůžes tak úplně věřit všemu, co se píše :D . Arabové (a teď nehodnotím nic než leteckou dopravu) prostě pochopili, že efektivní letecká doprava je základ rozvoje jejich ekonomiky a rozhodli se vytvořit tomu podmínky. Úvahy o pumpování petrodolarů, ty se sice velice často objevují, ale kromě toho, že zatím se to nikdy neprokázalo, tak tato podezření jsem zatím slyšel jen ze strany evropských společností, které nejsou schopny jim konkurovat, zejména kvalitou služeb a rozumnou cenovou politikou. Možná, že by ses mohl podívat do nějakých objektivních analýz, abys zjistil, jak např. Emirates fungují a proč jsou na tom o tolik lépe než evrospké společnosti (zkus si najít Unit-cost-analysis-of-emirates-iag--virgin na http://centreforaviation.com/analysis/). A že s tím pumpováním to nebude tak žhavé je třeba vidět, že bez milosti a podpory nechali zkrachovat třetího národního dopravce - RAK Airways.
A konečně, pokud tahají horké kaštany, tj. evropské letecké společnosti z maléru a pokud se děje v rámci platné letislativy, tak to vítám. My Evropané jsme za posledních cca 25 let byli schopni jen vymýšlet věci, jak vše zkomplikovat a hlavně zdražit a pak se divíme, že dravějším a v tuto chvíli úspěšnějším neumíme čelit. Spíše bychom se měli poučit.

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od Tony Smoke »

tempranilo píše:
Tony Smoke píše:Tu ta musim opravit. Boj sefa LH proti akviziciam konkurentov v Europe ma prave za ciel zachovanie cistej hry. LH bojuje momentalne proti aktviziciam ETIHADu v Europe(Darwin, AirBerlin, posuskava sa o Italii). Do aeroliniek z blizkeho vychodu sa pumpuju tazke petrodolare (vid rast Emirates). Tieto spolocnosti by za break even lietali aj na BTS, keby vedeli, kde to je :lol: Arabske staty tieto spolocnosti dotuju s cielom rastu a udupania konkurencie.

Z politickych dovodov by si Europa tiez mala chranit svoje aerolinky. Teraz sa s Arabmi kamaratime, lenze dokedy? (nechcem malovat certa na stenu) A potom nebudeme mat v Europe ani jedno lietadelko schopne letu!

Víš, nemůžes tak úplně věřit všemu, co se píše :D . Arabové (a teď nehodnotím nic než leteckou dopravu) prostě pochopili, že efektivní letecká doprava je základ rozvoje jejich ekonomiky a rozhodli se vytvořit tomu podmínky. Úvahy o pumpování petrodolarů, ty se sice velice často objevují, ale kromě toho, že zatím se to nikdy neprokázalo, tak tato podezření jsem zatím slyšel jen ze strany evropských společností, které nejsou schopny jim konkurovat, zejména kvalitou služeb a rozumnou cenovou politikou. Možná, že by ses mohl podívat do nějakých objektivních analýz, abys zjistil, jak např. Emirates fungují a proč jsou na tom o tolik lépe než evrospké společnosti (zkus si najít Unit-cost-analysis-of-emirates-iag--virgin na http://centreforaviation.com/analysis/). A že s tím pumpováním to nebude tak žhavé je třeba vidět, že bez milosti a podpory nechali zkrachovat třetího národního dopravce - RAK Airways.
A konečně, pokud tahají horké kaštany, tj. evropské letecké společnosti z maléru a pokud se děje v rámci platné letislativy, tak to vítám. My Evropané jsme za posledních cca 25 let byli schopni jen vymýšlet věci, jak vše zkomplikovat a hlavně zdražit a pak se divíme, že dravějším a v tuto chvíli úspěšnějším neumíme čelit. Spíše bychom se měli poučit.


V Emiratoch patri takmer vsetko jednej rodine - tej sajchovej. Takze je jedno, ze ktory sudok sa plni, hlavne, ze dokopy je tam viac ako na zaciatku.
Tipujem, ze Emirates ma v Dubaji takmer nulove letiskove poplatky, dane z prijmu fyzickych osob sa neplatia, cize rovnaku platovu uroven dosiahnu nizsimi vydavkami. (Vypocital som si z vyrocnej spravy) income tax platil emirates za 2012 vo vyske 2,9% (!!!), co si myslis, kolko si tam uctuju za tonu kerosinu, viac ci menej ako v Europe? hmmm.....
Navyse sa europske vlady rozhodli platat svoje rozpocty nezmyselnymi poplatkami na letecku dopravu, tak sa ta pytam, kde su rovnake podmienky?
Emirates a ostatne spolocnosti maju uplne ine podmienky, preto su take drave. Mimochodom, vsak uz aj Cinania u vas v CR stavali dialnice...
Takze si to zhrnme, rozdiely medzi arabskymi a EU leteckymi spolocnostami:
1. letiskove poplatky - odlisny majitelia letisk a aeroliniek v EU
2. cena kerozinu - Arabi na nom sedia!
3. dane z prijmu -> cena prace - Arabi nepotrebuju naplnat rozpocet touto cestou
4. zbytocne poplatky v EU
5. dane zo zisku
etc.

Ako som spominal tie sudky, ze je dolezite, aby v nich dokopy bolo viac...vies co je to "viac" ktore v nich zostava? Z velkej casti prijmi z cestujucich z EU a USA.

Europska unia sa roznymi clami brani cenovemu dumpingu napr. z Ciny. Preco by to nemohla robit aj pri leteckych spolocnostiach?

PS: Emirates nedavno objednali 150x B777X + 50 opcii a 50x A380, celkova hodnota 99 miliard USD. Teraz ten cash nemaju, 2020 maju prevzat prve lietadla, dovtedy ten cash nenahrabu...co myslis, odkial pride? :-?


Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od Tony Smoke »

a zase sme off topic!

ADMIN!!!!! :!:

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od tempranilo »

Tony Smoke píše:a zase sme off topic!

ADMIN!!!!! :!:

Souhlas, reakce na tvůj předcházející příspěvek ve vlákně "Ostatní letecké společnosti"

Admin
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 439
Registrován: 24. 12. 2000, 00:00
Oblíbené typy letadel: Boeing 747, Boeing 777, Airbus A330
Pohlaví: muž
Bydliště: fórum
Stav: Offline

Re: ČSA v Bratislavě

Příspěvek od Admin »

Téma zamykám...

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tempranilo »

Po čase (cca po dvou měsících) jsem opět vyzkoušel linku PRG-BTS-(KSC). Rozhodoval jsem se, zda využiji nové čtvrteční rotace nebo zvolím jednu z již déle nabízených. Okolnosti rozhodly za mě, čtvrteční termín jsem nevyužil... nicméně ceny letenky byla stejná i na den, kdy jsem letěl, takže žádný problém. Počet lidí na palubě byl naprosto tristní - tam celkem 21 (na AT4), z toho v BTS nás vystupovalo 9, zpět (na AT7) z BTS 12, celkem 19. Nedalo mi to a poptal jsem se přímo v BTS, jak si ta linka vede obecně, zda třeba nešlo jen o náhodu. Úsek mezi BTS a PRG je prý obecně velmi špatný, naštěstí BTS KSC je vcelku v pohodě. Z toho ale usuzuji, že celkově ty linky budou dost ztrátová záležitost a těch zmiňvaných 250 000 € podpory od letiště BTS na moc dlouho nevystačí....

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Tony Smoke »

To je skoda, ze BTS-PRG sa zle predava. Asi sa tam uz ani za biznisom necestuje.

Ked vyprsia dotacie, tak dufam, ze CSA bude mat tolko rozumu a bude BTS nalietavat s rotaciou cez KSC.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od s543 »

No tomu se asi není co divit.
Život po mě chtěl jet do asi před 2 týdny do BTS na cca 1,5 dne. Z určitých důvodů jsem zavrhl jinak na bíledni auto a zkoumal co a jak. Letadlo 3067,- Kč - doba letu 1 hodina + cca hodina na letišti + cca 1 hodina na letiště + cca 1 hodina z letiště tedy celkem cca 4 hodiny. Cena něco přes 3000 + cesta na letiště, nebo parkování... K tomu odlet z PRG 0600 hod t.j. z domova něky po 0400 - Brrrrr.
Zvolil jsem tedy po váhání vlak ("rychlíkem" jsem nejel snad posledních 25let) - doba jízdy 4 hod z centra do centra. Vlak tam i zpět zcela na čas v kupé jsme byli tam 3 zpět 2 - vlak čistý vše zcela v pohodě. Cena cca 800,- Kč. Doba odjezdu "lidská".

Tedy ?????

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Tony Smoke »

Nepoznam letovy poriadok CSA, su tie prilety z BTS do PRG vyhodne pre prestupy dalej? Napr ICN alebo nejaky transatlantik?

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od rXD »

Tony Smoke, ako tipicky blavak, nevie, ale pise a pouca v jednom kuse. Je nejaky problem pozriet si let.poriadok???
PRG-BTS nema ziadnu sancu sa uzivit, to vidi aj slepy. Ale ako standardni vypalnici si blavaci zariadia, ze jednak im to cele Slovensko dotuje z dani (okrem ineho, aby sa dalo obhajit dotovanie stavby a prevadzky stratoveho BTS z dani vsetkych), a jednak sa linka este trocha naplni ludmi, co potrebuju letiet PRG-KSC-PRG ale vo vhodnom case maju na vyber len let cez BTS. Iste je jedno, v momente, ked dojde dotacia, ta linka krachne. A ako to uz s CSA na BTS byva, presne tak, ako sa nove linky necakane objavia, rovnako rychlo aj zmiznu...

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Tony Smoke »

rXD píše:Tony Smoke, ako tipicky blavak, nevie, ale pise a pouca v jednom kuse. Je nejaky problem pozriet si let.poriadok???


1. Mam vyse stvrt storocia (=viac ako 25 rokov, na teba treba extra pomaly), v BA som zil 3 mesiace. Nie som dokonca ani z BA kraja. Robi to zo mna blavaka? asi nie....
2. Nie je, ale kedze som v robote a sem tam tu odpisem, neznamena, ze mam cas studovat letovy poriadok CSA.

Ty mas asi casu viac...TYPicky :silent:

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tempranilo »

Tony Smoke píše:Nepoznam letovy poriadok CSA, su tie prilety z BTS do PRG vyhodne pre prestupy dalej? Napr ICN alebo nejaky transatlantik?

Snad jen ve čtvrtek ICN, jinak nic.... (pokud se budeme bavit o přestupech OK-OK).


Odpovědět