stano píše:Pravdu povediac, nerozumiem, prečo sa v BTS stále spomína akási agentúra, spoločnosť a pod. V dnešnej dobe, keď si každý cez internet zakúpi naozaj všetko je naozaj iluzórne podceňovať cestujúcich. Možno nejaké percento pax sa nechá ovplyvniť, ale to bolo vždy vo všetkých odvetviach, rozhodne to nie je dnes rozhodujúca časť cestujúcich. Podľa všetkého je dnes ČSA vo veľkej kríze, úmyselne alebo neúmyselne, podľa mňa skôr to prvé. Moje skúsenosti s posledným letom ČSA nie sú najpozitívnejšie . Napriek tomu, že je to firma s veľkou tradíciou, disponuje dobrými mašinami i pilotmi, jej zázemie nefunguje tak ako by mohlo. Ja som napríklad z BTS a ani neviem, že ČSA má v BTS bázovanú mašinu. A to sa pritom roky zaoberám letectvom. Čo takí ľudia, čisto "amatéri", tým je ČSA v BTS naozaj ukradnuté. Je škoda, že jedna v podstate slávna firma svojou neuváženou obchodnou a riadiacou politikou sa dostala do situácie, keď je v podstate na pokraji významu. Pravdu povediac, ak by zajtra zastavila všetky lety, ľuďom by to ani veľmi nechýbalo. ČSA by boli zapísané v histórii, ale v súčasnom diani vôbec. Škoda, nikomu neprajem zle, ale podľa všetkého, ČSA sa ocitla v svojej nezávidenia hodnej situácii len a len vlastným pričinením.
Já myslím, že se shodujeme. Neúspěch ČSA skutečně nehledám v existencí agentury, která ja nechce prodávat. Poznámka o agentuře byla myšlená právě tak, že bez aktivní práce s trhem, marketingem a snahou tento trh získat nelze očekávat zásadní zlepšení pozice na slovenském trhu (a na trhu obecně). Krize ČSA byla a je zapříčiněná naprosto neodpovědnými zásahy ze strany majitele (České republiky), politickými nominacemi "expertů" typu Luftjardy, Lašáka a jejich týmů, což přetrvává do dneška, naprostou absencí koncepce rozvoje a pouze reaktivním přístupem k trhu.
A jen poznámka závěrem.... ano, cestující není třeba podceňovat, ale situace v BTS je taková, že rozhodující objemy prodejů přes agentury tvoří hlavně korporátní klientela, kterou, v případě nejmenované CK, tvoří cestující, kteří jsou zaměstnanci státní správy. Obávám se, že těm je úplně jedno, s kým letí, protože dostanou letenku a víc je určite nezajímá (kromě sběru mil do věrnostních programů, což je nezanedbatelný bonus). Takže jsou vlastně spokojeni všichni - CK, touto CK preferovaný dopravce, všechny ty asistentky a sekretářky, co zařizují služení cesty na ministerstech a dalších úřadech a nakonec i ten cestující. Úžasně fungující systém "ruka ruku myje". Jen daňový poplatník pláče.... ale to už je jiná kapitola.