cocik píše:Vzhledem k historickym souvislostem bych byl na miste nasich kamaradu ze slovenskeho hlavniho mesta rad, ze se jim rika Blavaci a ne Pozsonaci
Jak kde, v okoli Dunaszerdahely bych si tim nazvem nebyl tak jisty
Tony Smoke píše:Ste sa nikto nechitli na otazku co som pisal prednedavnom. Preco z BTS nie je ziaden codeshare?
Kdo by sdilel kod s kym?
OK s inymi clenami aliancie....by to bol este lepsi feeder na FCO, AMS alebo CDG, keby bol codeshare a klient by bookoval cez jednu spolocnost, ne? .... a opravujem chitili na chytili
Proc by si AF/KL/AZ delaly konkurenci pro svoje linky do Vidne?
flyingblue píše:Proc by si AF/KL/AZ delaly konkurenci pro svoje linky do Vidne?
Flyingblue 100 bodu, ukazkove vyuzil nahravku na smec. Presne takto jsem to myslel s tou svoji otazkou, kdo s kym a proc by mel sdilet kody
Nakoniec aj tak budu musiet do Blavy ci uz cez codesharing, alebo priamo. Napr. taky AMS sa vraj plni z BTS dost dobre, urcite to ide na ukol KLM z VIE, tak snad budu mat zaujem nieco s tym robit, ak by pripadne CSA niektore linky zrusili a AMS posilnili, odlev slovakov z VIE by bol vyssi. To iste plati o CDG. Nakoniec pochopia, ze aj BTS si mozno zasluzia neaku tu linku. Lebo je mozne aj to, ze o trh ciastocne pridu, ako sa to podarilo CSA rusenim liniek do PRG.
Letecke spolocnosti paradoxne radsej posilnuju trhy, kde od nich vyberaju kadejake eco-taxy. Preto su tie ich vysledky take "dobre".
flyingblue píše:Proc by si AF/KL/AZ delaly konkurenci pro svoje linky do Vidne?
Flyingblue 100 bodu, ukazkove vyuzil nahravku na smec. Presne takto jsem to myslel s tou svoji otazkou, kdo s kym a proc by mel sdilet kody
Tak mi prosím vysvětlete, proč mají např. UA a LH vzájemný codeshare na velmi frekventovaných trasách,kde létají obě airlines nebo donedávna podobně např.OK a AF (PRG-CDG). Nechci vám oponovat, houby vydělávání peněz v leteckém byznyse rozumím, ale nejde mi do hlavy, proč někde ano a někde ne a v čem je tedy rozdíl.
flyingblue píše:Proc by si AF/KL/AZ delaly konkurenci pro svoje linky do Vidne?
Flyingblue 100 bodu, ukazkove vyuzil nahravku na smec. Presne takto jsem to myslel s tou svoji otazkou, kdo s kym a proc by mel sdilet kody
Tak mi prosím vysvětlete, proč mají např. UA a LH vzájemný codeshare na velmi frekventovaných trasách,kde létají obě airlines nebo donedávna podobně např.OK a AF (PRG-CDG). Nechci vám oponovat, houby vydělávání peněz v leteckém byznyse rozumím, ale nejde mi do hlavy, proč někde ano a někde ne a v čem je tedy rozdíl.
flyingblue píše:Proc by si AF/KL/AZ delaly konkurenci pro svoje linky do Vidne?
Flyingblue 100 bodu, ukazkove vyuzil nahravku na smec. Presne takto jsem to myslel s tou svoji otazkou, kdo s kym a proc by mel sdilet kody
Tak mi prosím vysvětlete, proč mají např. UA a LH vzájemný codeshare na velmi frekventovaných trasách,kde létají obě airlines nebo donedávna podobně např.OK a AF (PRG-CDG). Nechci vám oponovat, houby vydělávání peněz v leteckém byznyse rozumím, ale nejde mi do hlavy, proč někde ano a někde ne a v čem je tedy rozdíl.
Kouzlo je v tom, ze ten codeshare je oboustrane vyhodny. Tedy ehm ... V pripade OK a linky na CDG bych o tom mozna pochyboval, ale obecne je to vyhodne, zvlast kdyz maji nejakou rozumou dohodu o sdileni letu/letadel (protoze cim vetsi rozmanitost letu, tim vetsi sance, ze nalakas cestaka). Napriklad linka CDG-ATL nebo CDG-JFK je hezky priklad (dokonce si na to AF/KL/DL/AZ vymohly antitrust imunitu).
Ale co muze nabidnout CSA na lince BTS-CDG? Rozhodne to neni tak, ze by vsichni rakusaci radostne vyrazeli do BTS, aby nekam leteli s AF.
flyingblue píše: Rozhodne to neni tak, ze by vsichni rakusaci radostne vyrazeli do BTS, aby nekam leteli s AF.
Samozřejmě, pokud cena nebude mnohem nižší. Ale Slováci z a od Blavy zase raději poletí z BTS.
flyingblue píše: Ale co muze nabidnout CSA na lince BTS-CDG?
Ty Slováky. Kteří mohou např. z volby VIE-CDG/AMS-XXX a VIE-FRA/MUC/BRU/ZRH-XXX zvolit to druhé. Pokud se k tomu přidá BTS-CDG/AMS-XXX, možná si zvolí třetí. A nejen Slováci. Část jižní Moravy je na BTS rychleji než na VIE.
flyingblue píše: Rozhodne to neni tak, ze by vsichni rakusaci radostne vyrazeli do BTS, aby nekam leteli s AF.
Samozřejmě, pokud cena nebude mnohem nižší. Ale Slováci z a od Blavy zase raději poletí z BTS.
Slovaci z a do Blavy se dopravuji do Londonistanu Ryanairem. Az se ukaze, ze jsou ochotni litat z BTS za nelowcost ceny, mozna s tim AF/KL neco udela. Zatim jsem neslysel, ze by LF tech airbusu CSA byl 100%.
Globík píše:
flyingblue píše: Ale co muze nabidnout CSA na lince BTS-CDG?
Ty Slováky. Kteří mohou např. z volby VIE-CDG/AMS-XXX a VIE-FRA/MUC/BRU/ZRH-XXX zvolit to druhé. Pokud se k tomu přidá BTS-CDG/AMS-XXX, možná si zvolí třetí. A nejen Slováci. Část jižní Moravy je na BTS rychleji než na VIE.
... a cela ta hra je o tom, kolik s omezenym mnozstvim letadel vytezis penez. Pokud nema AF/KL nezvladatelne mnoho klientu platicich premiove ceny na linkach z Vidne, tak s tim nebudou nic delat.
Jinak na CDG bych nespolehal, soucasne vztahy CSA se spolecnosti, ktera ma ve znaku morskeho konika, jsou na bodu mrazu.
Moja osobna skusenost zatial pozitivna - na lete BTS-FCO bolo lietadlo asi na 75% plne. Odlet/Prilet on time, osobne vzdy uprednostnim klasicke aerolinie aj vdaka kultivovanemu boardingu (vs. Ryanair a podobne dobytkarne). Lietat za 1 Euro nemusim, ak sa da kupit letenka v ramci Europy do 250 Euronov tak pohoda. Dufam, ze sa CSA z BTS bude darit, aj ked tomu velmi neverim. Zalostna je reklamna kampan CSA, skoro nikto z mojich znamich nevedel o novych letoch CSA z BTS. Aky je load faktor na inych letoch, vasa skusenost?
Osobne zasadny rozdiel medzi CSA a takym EasyJetom nevidim. Jediny benefit co CSA podla mna ponukaju su lety priamo do BTS, ale dan za to v podobe otrasneho letoveho poriadku je privysoka.
CSA vcera vobec nelietalo? ako je to mozne, ze kvoli technickej poruche rusia vsetky lety? nie je v PRG nieco obdobne odstavene? alebo zaskok sa neda objednat?
medbo píše: Aky je load faktor na inych letoch, vasa skusenost?
Tak ja som letel v júli do BRU a lietadlo bolo tak na 70-80 % obsadené - leteli sme načas. Naspäť koncom augusta z BRU bolo lietadlo plné možno tak z polovice, a mali sme cca 45-60 min. meškanie, nakoľko vraj ráno malo lietadlo v Blave poruchu a museli poslať z Prahy do Blavy iné, náhradné lietadlo.
Zkusil jsem si vylistovat odlety ČSA z Bratislavy a porovnat je s ostatními možnostmi (srovnání s Vídní jen orientační - výpisy sobotních odletů). Pokusil jsem se i o komentář. Všeobecně "standardní" aerolinka by se měla snažit minimálně o "blbuvzdornou nabídku" denních letů minimálně po-pá. Shrnuto můj komentář: AMS, BRU, CDG se z BTS můžou uchytit - ale chtělo by to navýšit frefvence na denní po-pá a rozhodně za žádnou cenu NIKDY nerušit lety (protože z VIE by Vás v nejhorším přebookli na pozdější let).
Muj komentar - zatim nevidim konkurenci nizkonakladovky, pokud je code share dal s
KL pak je vse v poradku a zkusil byl letat takto denne.
BARCELONA (BCN), alt (GRO) ======================= BTS-OK: 13:00 .2...6. BTS-FR: 20:20 ...4..7
VIE-HG: 06:35 VIE-OS: 10:20 VIE-OS: 20:15
Muj komentar - cenove tezka konkurence Niki, vetsi nabidka u OS. Dva lety s CSA v tydnu tak mohou byt zapomenuty cestujicimi a business lidi pujdou radeji via VIE
Muj komentar - brutalni nabidka mnoha letu denne AF codeshare s OS. OK ma sice dobre casy pro prestup na dalkovky ale bud bude letat denne nebo to vzdat ve prospech AF.
Muj komentar - nevim proc se do tohoto OK pousteli - frekvence dvakrat tydne musi mit ceny jako nizkonakladovka
--> být managerem ČSA, překopu v BTS AMS a CDG na 1234567, BRU na 12345.. a pokud bych nechal FCO nebo BCN pak jen .....67 hlavně jako turistickou destinaci, aby mi letadla přes víkend nestála ladem (i když ono by je přes léto šlo vytížit víkendovými chartery)