ČSA v Bratislavě
ČSA v Bratislavě
I když se toto téma řeší už ve dvou jiných fórech, myslím, že jde o poměrně zásadní téma zasluhující si samostatné vlákno.
Nabízí se několik otázek:
Čím chtějí konkurovat ČSA v BTS Ryanairu a Austrian/Air Berlin z nedaleké Vídně?
Je za tím nějaká incentiva Letiště Bratislava, které chce oslnit nějakými krásnými statistikami o počtech cestujících?
Jak dlouho tato hra vydrží?
Je v BTS a okolí dostatečná kupní síla na zaplnění těchto linek?
Jakou šanci na přežití mají linky s rotacemi jen několikrát týdně?
Bude linka do CDG feedovat i AF, když stále trvá válečný stav?
Nabízí se několik otázek:
Čím chtějí konkurovat ČSA v BTS Ryanairu a Austrian/Air Berlin z nedaleké Vídně?
Je za tím nějaká incentiva Letiště Bratislava, které chce oslnit nějakými krásnými statistikami o počtech cestujících?
Jak dlouho tato hra vydrží?
Je v BTS a okolí dostatečná kupní síla na zaplnění těchto linek?
Jakou šanci na přežití mají linky s rotacemi jen několikrát týdně?
Bude linka do CDG feedovat i AF, když stále trvá válečný stav?
Re: ČSA v Bratislavě
Zásadná otázka je použiteľnosť časov a frekvencií letov.
Aby to neskončilo ako aktuálna linka BTS-PRG, ktorá nenadväzuje na nič.
Napr. linka ILZ-PRG je takmer dokonalá na všetky prestupy ex. PRG. Nechápem prečo sú v BTS tie časy nastavené tak ako sú. Pokiaľ som napr. v AMS pred 9:00 ráno a večer mám odlet tak aby som bol do polnoci doma tak mi je jedno či je to BTS-PRG-AMS alebo priamo BTS-AMS. Hlavne pokiaľ ČSA musí živiť feeder tak či tak.
Otázkou je aj to či si nebudú konkurovať len sami sebe teda feeder linke BTS-PRG. Nemyslím, že sú konkurenciou niektoré spoločnosti na letisku Viedeň ale samotné Viedenské letisko keď ČSA nemá diaľkové linky a v prípade takéhoto letu len použijem let ex. PRG ako feeder na CDG alebo AMS na diaľkovku Skyteamu.
Aby to neskončilo ako aktuálna linka BTS-PRG, ktorá nenadväzuje na nič.
Napr. linka ILZ-PRG je takmer dokonalá na všetky prestupy ex. PRG. Nechápem prečo sú v BTS tie časy nastavené tak ako sú. Pokiaľ som napr. v AMS pred 9:00 ráno a večer mám odlet tak aby som bol do polnoci doma tak mi je jedno či je to BTS-PRG-AMS alebo priamo BTS-AMS. Hlavne pokiaľ ČSA musí živiť feeder tak či tak.
Otázkou je aj to či si nebudú konkurovať len sami sebe teda feeder linke BTS-PRG. Nemyslím, že sú konkurenciou niektoré spoločnosti na letisku Viedeň ale samotné Viedenské letisko keď ČSA nemá diaľkové linky a v prípade takéhoto letu len použijem let ex. PRG ako feeder na CDG alebo AMS na diaľkovku Skyteamu.
Re: ČSA v Bratislavě
Ktovie, ake podmienky dostali CSA v BTS. Len aby rozhodnutie CSA nebolo pre BTS kontraproduktivne. Ryanair sa nesere a odide, CSA skrachuje a BTS si moze svoju budu zavriet....
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 951
- Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
stano píše:Ktovie, ake podmienky dostali CSA v BTS. Len aby rozhodnutie CSA nebolo pre BTS kontraproduktivne. Ryanair sa nesere a odide, CSA skrachuje a BTS si moze svoju budu zavriet....
Ryanair sa len tak nenaseria a neodide. Maju zmluvy na dlhsie obdobie a najma tie spol. si myslim neako konkurovat nebudu. CSA bude mat ceny myslim od 150 eur vyssie, co vacsina ludi lietajucich Ryanairom aj tak neda. Skor to bude konkurencia pre Vieden.
Do Rima a Pariza myslim CSA a Ryanair mozu fungovat sucastne. Najma na Parizi mozu CSA ziskat, kedze asi nebudu lietat niekde do Beauvais (ci ako sa to vola). Brusel a euro-uradnici to by malo fungovat.
Amsterdam - konecne a vramci Skyteamu by sa otvorili vyhodne prestupy, je to predsa dolezity HUB.
Larnaca - k tomu som skepticky, ak to bude len letna linka a cast predaju cestovkam tak to moze fungovat.
Re: ČSA v Bratislavě
Viděl bych to jako pokus o něco nového, protože v Praze pozice ČSA upadá a není při současné "politice" ČSA předpoklad získat nové trhy... a Evropa je velká, proč to nezkusit jinde a BTS je nejbližsí podobné prostředí, navíc neobsazené klasickým síťovým dopravcem.
Re: ČSA v Bratislavě
Hlavní problém je, že v PRG funguje ČSA jako síťový dopravce a v BTS to vypadá, jako by napodoboval nízkonákladé aerolinie, viz. frekvence letů a jejich směrování. Podle mě by se měl spíš v BTS snažit budovat něco jako druhý hub, ikdyž v menším měřítku, tj. místo, kde bude možné také přestupovat (což teď možné asi taky je, ale nedává to dost dobře smysl). Jeden let denně do destinace jako Paříž nebo Brusel za ne low-cost cenu je na pytel.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
Náááhodou, podle mě by to mohlo vyjít ( i když jako logicky uvažující člověk, který sleduje dění okolo ČSA, VÍM, že to nevyjde).
Amsterdam a Paříž je myslím bez debat (teda pokud válečný stav ČSA vs. AF trvá jen na trase PRG-CDG). I ten Brusel. U něj dokonce ani nezáleží na nastavení ceny, jen na nastavení dobrých časů.
Řím je dost neznámá. Zkoušel to i Wizz a asi po měsící to zabalil...Barcelona by mohla jít, FR tam nelítá, u Larnacy nemám ponětí.
Ale pokud to maj ČSA skutečně promyšlený (což si nemyslim, ale tvařme se, že jo ), zavedou teď linky, který se uživěj jen cestujícíma p2p + CDG, AMS a postupem času by v BTS mohly vybudovat "minihub". Zase je ale pravda, že když se budou v BTS (úspěšně) chovat jako p2p a "minikonkurence a alternativa k VIE), nebudou kaniblaizovat ten zbytek transferových pax přes PRG, kdežto v případě minihubu v BTS ano.
Linku PRG-BTS vůbec neberu v potaz, protože už teď podle mě ztrácí jakýkoliv smysl, když je přílet do PRG např. ve 22:05, kde nenavazuje VŮBEC NA NIC.
Amsterdam a Paříž je myslím bez debat (teda pokud válečný stav ČSA vs. AF trvá jen na trase PRG-CDG). I ten Brusel. U něj dokonce ani nezáleží na nastavení ceny, jen na nastavení dobrých časů.
Řím je dost neznámá. Zkoušel to i Wizz a asi po měsící to zabalil...Barcelona by mohla jít, FR tam nelítá, u Larnacy nemám ponětí.
Ale pokud to maj ČSA skutečně promyšlený (což si nemyslim, ale tvařme se, že jo ), zavedou teď linky, který se uživěj jen cestujícíma p2p + CDG, AMS a postupem času by v BTS mohly vybudovat "minihub". Zase je ale pravda, že když se budou v BTS (úspěšně) chovat jako p2p a "minikonkurence a alternativa k VIE), nebudou kaniblaizovat ten zbytek transferových pax přes PRG, kdežto v případě minihubu v BTS ano.
Linku PRG-BTS vůbec neberu v potaz, protože už teď podle mě ztrácí jakýkoliv smysl, když je přílet do PRG např. ve 22:05, kde nenavazuje VŮBEC NA NIC.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
Airbus380 píše:Náááhodou, podle mě by to mohlo vyjít ( i když jako logicky uvažující člověk, který sleduje dění okolo ČSA, VÍM, že to nevyjde).
Amsterdam a Paříž je myslím bez debat (teda pokud válečný stav ČSA vs. AF trvá jen na trase PRG-CDG). I ten Brusel. U něj dokonce ani nezáleží na nastavení ceny, jen na nastavení dobrých časů.
Řím je dost neznámá. Zkoušel to i Wizz a asi po měsící to zabalil...
Podle mě nevidíš některé souvislosti, ale možná je já vidím významnější, než jsou:
- Feeding BTS-CDG by pro AF by mohl mít význam a přetáhnout pár lidí, kteří by letěli s někým jiným z VIE; tedy v tom případě není důvod, aby to AF sabotovali; shodně AMS KLM.
- V Římě se dá přestoupit na lety Alitalie, tedy pozice ČSA je lepší než Wizzu
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
Globík píše:Airbus380 píše:Náááhodou, podle mě by to mohlo vyjít ( i když jako logicky uvažující člověk, který sleduje dění okolo ČSA, VÍM, že to nevyjde).
Amsterdam a Paříž je myslím bez debat (teda pokud válečný stav ČSA vs. AF trvá jen na trase PRG-CDG). I ten Brusel. U něj dokonce ani nezáleží na nastavení ceny, jen na nastavení dobrých časů.
Řím je dost neznámá. Zkoušel to i Wizz a asi po měsící to zabalil...
Podle mě nevidíš některé souvislosti, ale možná je já vidím významnější, než jsou:
- Feeding BTS-CDG by pro AF by mohl mít význam a přetáhnout pár lidí, kteří by letěli s někým jiným z VIE; tedy v tom případě není důvod, aby to AF sabotovali; shodně AMS KLM.
- V Římě se dá přestoupit na lety Alitalie, tedy pozice ČSA je lepší než Wizzu
Podle mě by feeding na CDG samozřejmě byl přínos pro AF, ale nezapomínej, že AF jsou hrdí Francouzi a pokud je někdo naštve, nezapomínají Zas na druhou stanu, samy AF lítají do VIE...
S tím Římem je to pravda, ale pozice AZ zase není tak silná...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
Airbus380 píše:Podle mě by feeding na CDG samozřejmě byl přínos pro AF, ale nezapomínej, že AF jsou hrdí Francouzi a pokud je někdo naštve, nezapomínají
To je samozřejmě pravda.
Airbus380 píše: Zas na druhou stanu, samy AF lítají do VIE...
To je jasné. Ale jsou lidi, kterým je jedno, s kým letí a rozhodující pro ně bude odlet z BTS. Pak na dálkovky mají pro tyto lidi AF prakticky monopol.
Re: ČSA v Bratislavě
Globík píše:To je jasné. Ale jsou lidi, kterým je jedno, s kým letí a rozhodující pro ně bude odlet z BTS. Pak na dálkovky mají pro tyto lidi AF prakticky monopol.
presne tak je to i v pripade ludi, ktorym nie je jedno, s kym letia - kym lietala LH z BTS, prestal som lietat z Viedne s LH/OS. Radsej ako VIE-FRA-JNB som dal viackrat BTS-MUC-FRA-JNB (aj viac mil za to bolo ), a cena bola +- rovnaka.
Re: ČSA v Bratislavě
Problem je len v tom, ze v BTS bude len jedna masina a odletove casy pre vsetky destinacie nebudu velmi idealne. Keby CSA mala naozaj taky eminentny zaujem o BTS, mohla BTS zahrnut priamo ako PRG-BRU-BTS-BRU-PRG. Skor sa mi zda, ze nevedia, co s jednou 737...
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
Je zase fakt, že AF lítaj do VIE čtyřikrát denně, přičemž ale první odlet je v 10 dopoledne, takže kdyby ČSA z BTS lítaly ráno, akorát by se to doplnilo. No uvidíme, jak to všechno dopadne.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 951
- Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: ČSA v Bratislavě
Ten Rim zabalil Wizz preto, ze sa nedohodli s letiskom, nie koli nedostatku pax. Za ten mesiac co linku Wizz lietal som ju stihol letiet a v oboch smeroch bolo max 5-10 sedaciek volnych. Uz davno predtym som sa cudoval, ze Rim z BTS nelietali, pritom krestanske Slovensko linku na Vatikan uzivit musi, cestovky,...
Airbus380 : zaujimavy postrech to s tym odletom VIE-CDG, ze AF ma prvy let o 10:00, keby to dali skor rano, tak snad preberu par pax aj z Viedne.
Moj zaver : budu uspesny ak daju linky tak aby boli vyuzitelne, ak to len polepia aby nieco lietali tak to mali zacat len s napr 3 dest a otestovat to.
Airbus380 : zaujimavy postrech to s tym odletom VIE-CDG, ze AF ma prvy let o 10:00, keby to dali skor rano, tak snad preberu par pax aj z Viedne.
Moj zaver : budu uspesny ak daju linky tak aby boli vyuzitelne, ak to len polepia aby nieco lietali tak to mali zacat len s napr 3 dest a otestovat to.
Re: ČSA v Bratislavě
maf píše:Uz davno predtym som sa cudoval, ze Rim z BTS nelietali, pritom krestanske Slovensko linku na Vatikan uzivit musi, cestovky,..
Zabudnite na kresťanské Slovensko. Babičky si rady budú trénovať kŕčové žily v Karose.
Len Talianov z ENELU labzujúcich na víkendy za mamičkami a milenkami je viac ako jedna 735. A nie všetci sú tak, zle platení aby museli lietať s FR. Resp sa na nich vzťahuje firemná politika a chodia taxíkmi z/do Viedne. Niekedy aj rovno do Ríma (aj keď za taxík nie sú míle)
Už sa opakujem len to treba podporiť dobrými časmi letu a frekvenciami !