OK-REQ

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

OK-REQ

Příspěvek od HonzaLB »

podle jakého klíče se vybírají značky pro nová letadla ČSA? REQ pochopitelně nabízí myšlenku o requiem:)))


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od flyingblue »

HonzaLB píše:podle jakého klíče se vybírají značky pro nová letadla ČSA? REQ pochopitelně nabízí myšlenku o requiem:)))


Minuly rok PET (PES uz byl obsazeny), rok pred tim pred tim OER, rok pred nim NEP a NEO ...

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od Zdenek »

První písmeno je rok výroby, druhé typ, třetí pořadí v typu (zde S přeskočeno).

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od HonzaLB »

díky za vysvětlení, to dává logiku. A od kdy tento systém jede? Nějak mi do toho pak nezapadají podle let třeba registrace boeingů. A proč bylo vynecháno Q jako počáteční písmeno?

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

Q je vynecháno systémově - Q nemá žádné letadlo v našem leteckém rejstříku (a možná ani v jiných). Důovd neznám, ale první, který mě napadá , jest ten, aby při radiokorespondenci nedošlo k záměně s Q-kódy.

A k systému registrací - Boeingy, včetně těch nejstarších, odpovídají zcela přesně už zmíněnému systému rok výroby - typ - pořadí.


bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od bubo »

tento system, kdy prvni pismeno byl rok vyroby, druhe kategorie letadla (dost casto se podle kombinace prvniho a druheho dal urcit primo typ) a treti poradi v danem roce byl v minulosti v predpise, od 90. let uz to neni povinne, ale nekdo to dal dodrzuje.

Mojmír
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 21. 11. 2010, 15:09
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od Mojmír »

Třetí písmeno vždy přesně odpovídalo pořadí daného typu u ČSA, jen REQ poprvé a jediný ne.
GEA, GEB, CEC, CED, LEE, LEF, LEG, MEH, MEI, MEJ, MEK, MEL, NEM, NEO, NEP, OER, PET a REQ.....
Podle mě mělo následovat REU. Jen jestli to REQ není nějaké znamení.... :(

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od Karel_x »

Mojmír píše: Jen jestli to REQ není nějaké znamení.... :(

Nomen omen pro letadlo, nebo ČSA?

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od Night fly »

Karel_x píše:
Mojmír píše: Jen jestli to REQ není nějaké znamení.... :(

Nomen omen pro letadlo, nebo ČSA?


Co se omen nomen tyce, jednomu se umyslne vyhybaji Madari: vyradili z rejstriku HA-LOT, pritom HA-LOS i HA-LOU jsou pridelene (737 NG MA). V madarstine totiz "halott" znamena mrtvy.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od Zdenek »

není REU zas obsazeno ?

dubaf
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 502
Registrován: 20. 08. 2006, 23:43
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od dubaf »

vidite to pesimisticky.. co namisto requiem kdyz to vyslovite jako rek z krizovek pokud se nemylim hrdina;) :)

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od Orus-x »

Honza LB:
Boeingy ČSA do toho systému zapadaly úplně v pohodě. Jde o to, že první písmeno je rok výroby, nikoliv rok zařazení do flotily ČSA.
Takže např. OK-XGA, XGB, XGC, XGD, XGE = rok výroby 1992
Od r. 1995 se jede abeceda znova tzn 1995 = A
Namátkou B737-400 OK-YGU, který byl dodaný až po OK-CGT, byl vyroben v r. 1993, zatímco to CGT v r. 1997

tmzlm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 10. 06. 2011, 12:43
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od tmzlm »

Vie niekto kedy bol prvý komerčný let ? Ja som letel 7/Jun ráno LKPR-LHBP a lietadlo vyzeralo celkom "zachovalo" :-)

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od PDan »

tmzlm píše:Vie niekto kedy bol prvý komerčný let ? Ja som letel 7/Jun ráno LKPR-LHBP a lietadlo vyzeralo celkom "zachovalo" :-)

http://www.planes.cz/cs/mov-PRG/?mov_date=2011-05-01 - 27.05. ?

-monie-
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 246
Registrován: 21. 01. 2009, 20:45
Pohlaví: muž
Bydliště: LCA, LCY
Stav: Offline

Re: OK-REQ

Příspěvek od -monie- »

Přesně tak - byl to HAM.
Já jsem s OK-REQ letěl až 31.5. do LCA, to už bylo celkem staré letadlo - 5. den v provozu :)

BTW: při čtení těch úvah o registracích mě tak napadla další, také ne špatná v řadě pro 319: OK-SER


Odpovědět